***************************
အခန္း(၄) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဘာသာေဗဒ အဖြင့္
===========================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ၿပိဳင္စံရွားစာေပပံုဟန္ေၾကာင့္ နွစ္သက္ျမတ္နိုးဖြယ္၊ ၾကည္ညိုေလးစားဖြယ္၊ က်မ္းေကာင္းတစ္ေစာင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္မူ နားလည္ရ အနည္းငယ္ ခက္ခဲတတ္၏။ အထူးသျဖင့္ အာရပ္မဟုတ္ေသာ စာဖတ္သူမ်ားထံ၌ ပိုမိုျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွ၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား နားလည္ရန္ ဘာသာေဗဒဆိုင္ရာတတ္ကြ်မ္းမႈလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ လိုအပ္ပါသည္။
ရိုးစင္းျပတ္သားေျပာင္ေျမာက္သည္
------------------------------
အရဗီ ဘာသာစကားသည္ ထူးျခားလွစြာေသာ နက္ရိႈင္းက်ယ္ျပန္႔မႈနွင့္တစ္ကြ
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကိုယ္တိုင္က အရဗီဘာသာစကားကို ရိုးရွင္းျပတ္သားေသာ ဘာသာေဗဒ ဟူ၍ ဂုဏ္ျပဳေဖာ္ျပထားပါသည္ (၂၆ း ၁၉၃ - ၁၉၅)။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရဗီစာေပကို ေနာက္ဆံုးေသာ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္၏ဘာသာစကားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူသည္မွာ နွစ္ဘဝနွစ္ဌာန (ေလာကီနွင့္ေလာကုတၲရာ နွစ္မ်ဳိးလံုး)၌ အသံုးျပဳျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏ (၄၁း၄၄)။
အရဗီသည္ ကမာၻတစ္ဝွန္း သန္းနွင့္ခီ်ေသာလူတို႔မွ အသံုးျပဳေနၾကေသာ ယေန႔ထက္တိုင္ ရွင္သန္ေနဆဲ ဘာသာစကားတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ အာရမိုက္ (အစၥရာအီလ္တို႔၏ေရွးဦးဘာသာစကား)
သင္ေပးသင္ယူလက္ဆင့္ကမ္းေနဆဲပင္။
ရင္းျမစ္စကားလံုးမ်ားက ေဖာ္ျပေသာ ဒႆန
------------------------------
အရဗီေဝါဟာရမ်ားသည္ သံုးလံုးတဲြစကားလံုး (တစ္ခါတစ္ရံ ေလးလံုးတဲြ) အေပၚ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားျပီး ၄င္းမွသည္ အဓိပၸာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္ရိွလာတတ
အယူအဆမ်ား၊ လူ႔ခံစားခ်က္မ်ား၊ ကမာၻ၌ ေပၚလာသမွ် အသစ္အဆန္းမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပနိုင္စြမ္းရိွေလသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား အရဗီမွ အျခားစာေပတစ္ရပ္ရပ္သို့ ဘာသာျပန္ဆိုရာတြင္ အလြန္ပင္ ခက္ခဲသည္ကို ႀကံဳခဲ့ၾကရသည္။ အေၾကာင္းေသာ္ အရဗီအသံုးအနႈန္းမ်ားသည္ အစဥ္သျဖင့္ ေဝါဟာရတစ္ခု သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ထက္ပိုၿပီး ေဖာ္ညႊန္းျပသေန၍ျဖစ္သည္။ ၄င္း၏ရင္းျမစ္ဗ်ည္းစာလံုးမ်ားေပ
ဥပမာဆိုရလွ်င္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ အျပစ္/ျပစ္မႈ နွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ေဝါဟာရမ်ားစြာ ပါရိွေန၏။ သို႔ေသာ္ ၄င္းေဝါဟာရအေပါင္းက ပုန္ကန္ျခင္း ဝါ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္း ဟူသည့္ လိုရင္းအနက္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ေဖာ္ညႊန္းေနေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အလိုေတာ္ (နွစ္ၿမိဳ႕မႈ) နွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေသာ လူသားတို႔၏ ပင္ကိုယ္ဇာတိသဘာဝမွ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္း (ဝါ) ယင္းသဘာဝကို ပုန္ကန္ျခင္းမွာ အျပစ္ဒုစရိုက္ ျဖစ္သည္ (ဝါ) ျပစ္မႈထိုက္သက္သည္ဟု ကုရ္အာန္၏အေတြးအေခၚက တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္တသံေဝဂအေပၚ
ကုရ္အာန္၏ဒႆနက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္းမွ အေရးပါလွသည့္ ေဝါဟာရသံုးလံုးကို သာဓကျပပါအံ့။ ယင္းေဝါဟာရတို႔အား ၄င္းတို႔၏ ရင္းျမစ္သံုးလံုးတဲြဗ်ည္းစာလံုး
အစၥလာမ္
-----------
ကမာၻ႕လူသားသန္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္မွ လိုက္နာေနသည့္ သာသနာတစ္ခု၏ အမည္နာမအျဖစ္ တစ္ကမၻာလံုးဝယ္ ဤေဝါဟာရကို အသံုးျပဳၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သူမ်ားကိုပင္ မဆိုထားဘိ၊ မုစ္လင္မ္ မ်ားစြာကပင္ ထိုေဝါဟာရ၏အဓိပၸာယ္ကို ေကာင္းစြာနားမလည္ၾကေခ်။ မၾကာခဏဆိုသလို အစၥလာမ္အား နာခံအပ္နွင္းျခင္း
သို႔တည္းမဟုတ္ မာန္ေလွ်ာ့အညံ့ခံျခင္း ဟု ဘာသာျပန္ေလ့ရိွၾကျခင္းမွာ ၄င္း၏အတြင္းသေဘာအထိ တိက်နိုင္သေလာက္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အစၥလာမ္သည္ “စ လ မ” ဟူေသာ သံုးလံုးတဲြဗ်ည္းမွ ဆင္းသက္လာေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ထိုဗ်ည္း သံုးလံုးမွသည္ အစၥလာမ့္အယူအဆနွင့္ဆက္ႏြယ္ေနေသာ
သို႔ေသာ္ အတိုက္အခံမျဖစ္ျခင္း/
အစၥလာမ္ ဟူေသာေဝါဟာရ၏ရင္းျမစ္အဓိပၸာယ္အယ
သပ္က္ဝါ
----------
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ လူသားအၾကားရိွ ဆက္သြယ္ခ်က္ကိုေဖာ္ျပေသာ ဤေဝါဟာရ၏အေရးပါမႈကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အနံွ႔ ေတြ႕ၾကရေပမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အေပၚထားရိွေသာအေ
သပ္က္ဝါ ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ “က ဝ အ” သံုးလံုးတဲြဗ်ည္းမွ ဆင္းသက္လာသည္။ ဤရင္းျမစ္ စကားလံုး၏အဓိပၸာယ္မွာ ကာကြယ္ေရး၊ ကယ္တင္လြတ္ေျမာက္ေရး၊ မေကာင္းမႈကိုေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈေ
ဤစိတ္ဓာတ္အရည္အေသြးမ်ဳိးရရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကကုန္ေသာသူတို႔သည္ မည္သည့္မေကာင္းမႈကိုမဆို
ကာကြယ္ေပးနိုင္မည့္စြမ္းအားမ်ား
ဂိ်ဟာ့ဒ္
---------
ဤေဝါဟာရကို '' ျမင့္ျမတ္ေသာစစ္ပဲြ '' ဟု မွားယြင္းစြာေဖာ္ျပတတ္ၾက၏။ ဂ်ိဟာ့ဒ္၏ ရင္းျမစ္စကားလံုး ျဖစ္ေသာ “ဂ် ဟ ဒ” ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ပါက စာေပအရေရာ၊ အေတြးအေခၚအရပါ လံုးလံုးကဲြလဲြေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ဂ်ဟဒ ၏မူလဆိုလိုခ်က္မွာ ေရကုန္ေရခမ္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အစြမ္းရိွသေလာက္ မဆုတ္မနစ္အားထုတ္ျခင္း၊
ရုန္းကန္ႀကိဳးစားျခင္း ဟူ၍ ျဖစ္ေနပါ၏။ ကုရ္အာန္၏ဒႆနရႈေထာင့္တြင္ ေသြဖည္္ပုန္ကန္ျငင္းဆန္ျခင္း၊ ဒုစရိုက္ကိုအံတုမည့္ ယံုၾကည္မႈနွင့္သန္႔စင္မႈအလို႔ငွ
အေတြးအေခၚအားျမွင့္တင္တိုးတက္ေစ
ဂိ်ဟာ့ဒ္ ဟူေသာ စကားလံုး၏အဓိပၸာယ္အနက္မွာ က်ယ္ျပန္႔လွသည္ျဖစ္၍ စစ္မက္/
ဆင့္ပြါးယူနိုင္ေသာ ရင္းျမစ္စကားလံုးမ်ား
------------------------------
အရဗီစာေပ၏ အေျခခံပံုစံျဖစ္ေသာ သံုးလံုးတဲြဗ်ည္းတို႔သည္ အာရပ္မဟုတ္သူမ်ားနွင့္ ကေလးငယ္မ်ားအဖို႔ သင္ၾကားရာ၌ လြယ္ကူမႈကိုျဖစ္ေစသည္။ ဤစကားလံုး၏ ေရွ႕၊ ေနာက္၊ အလယ္တြင္ အျခားဗ်ည္းတို႔ကို ေပါင္းထည့္ျခင္းျဖင့္ ေျပျပစ္လွပေသာအဓိပၸာယ္မ်ား ထြက္လာေစပါသည္။
ဥပမာ - အရဗီေဝါဟာရတစ္ခုခု၏ေရွ႕တြင္ရိွေ
အာရပ္မဟုတ္သူမ်ား အထူးသျဖင့္ အရဗီစာေပနွင့္ ရင္းနီွးကြ်မ္းဝင္မႈမရိွသူမ်ားအ
ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.