Pages

.

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၉

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၉
***************************
အခန္း(၃) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏
ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုကိုေလ့လာျခင္း
=======================
ကုရ္အာန္၏ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု
==================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အဓိကအခ်က္သံုးခုျဖင့္ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ အာယသ္ ဟုေခၚဆိုေသာ ဝါက်/ စကားစု/ စာေၾကာင္းမ်ား။ စူရဟ္ ဟုေခၚဆိုေသာ က႑မ်ား၊ ဂ်ဳဇ္ ဟု ေခၚဆိုေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

(က) အာယသ္
အာယသ္မ်ား၌ အတိုအရွည္အမ်ဳိးမ်ဳိးရိွ၏။ စကားရပ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ အာယသ္ ျဖစ္သည္လည္းရိွသလို စကားရပ္ဒါဇင္ေပါင္းမ်ားစြာပါဝင္ေသာ အာယသ္အရွည္မ်ားလည္း ရိွသည္။ ကုရ္အာန္ပံုနိွပ္မူမ်ား၌ အာယသ္မ်ားကို အမွတ္စဥ္နံပါတ္တပ္ဆင္ထားသည္။ ေရာက္ရိွသည့္ေနရာကို လြယ္ကူစြာသိနိုင္ရန္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုးရိွ အာယသ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ သက္ဆိုင္ရာနံပါတ္စဥ္မ်ားကို ျပသထား၏။
အာယသ္၏အရဗီ အဓိပၸါယ္မွာ '' သက္ေသလကၡဏာ '' ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္၏စာတစ္လံုးခ်င္း၊ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းခ်င္းမွာ ဧကန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏သက္ေသလကၡဏာေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ မုစ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ အာယသ္ေတာ္တိုင္း၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ေမွ်ာ္ျမင္ဥာဏ္ေတာ္ နွင့္ ဂုဏ္က်က္သေရအား ကိုယ္စားျပဳထားသည့္ အေတြးအေခၚ၊ အလွအပ နွင့္ ဝိညာဥ္ေရးရာအဆံုးအမမ်ားကို ေတြ႕နိုင္ေပသည္။
စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၂) အလ္ဘကရဟ္၌ အာယသ္ေတာ္ေပါင္း (၂၈၆)ခုအထိ အမ်ားဆံုး ပါဝင္သည္။ သံုးအာယသ္တည္းပါဝင္သည့္ အတိုဆံုးစူရဟ္မ်ားမွာ အမွတ္စဥ္ ၉၈၊ ၁ဝ၃၊ ၁၁ဝ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ က်မ္းေတာ္တစ္ေစာင္လံုးတြင္ အာယသ္ေတာ္ေပါင္း (၆၂၄ဝ) ပါဝင္သည္။



(ခ) စူရဟ္
စူရဟ္၏မူရင္းအဓိပၸါယ္မွာ စီတန္းမႈမ်ား သို႔မဟုတ္ ပုဏၰရိပ္ၿခံစည္းရိုး ဟူ၍ျဖစ္သည္။ စူရဟ္သည္ စကားရပ္မ်ားအားစုဖဲြ႕ထားျပီး က႑တစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ လာမည့္က႑နွင့္ကဲြျပားသိသာေစေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ေခၚဆိုသည္။ စူရဟ္တစ္ပုဒ္၌ အနည္းဆံုး သံုးအာယသ္မွ အမ်ားဆံုး(၂၈၆)အာယသ္အထိ ပါဝင္သည္။ က်မ္းဂန္တစ္ေစာင္လံုးတြင္ စူရဟ္ေတာ္ စုစုေပါင္း (၁၁၄)ပုဒ္ပါဝင္သည္။
စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၉)မွအပ က်န္သည့္စူရဟ္(၁၁၃)ပါးလံုးကို “အလ်ဥ္မျပတ္ စာနာေထာက္ထားေတာ္မူေသာ အနႏၱကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ျဖင့္ (အစ,ျပဳပါ၏” ဟူေသာစကားရပ္ျဖင့္ စတင္ထားသည္။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ မည္သည့္စူရဟ္တစ္ပုဒ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရြတ္သည္ျဖစ္ေစ ဤစကားရပ္ျဖင့္သာ စတင္ေလ့ရိွသည္ - အရာရာတိုင္းကို အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္၏ဂုဏ္တန္ခိုးေတာ္အေပါင္း လႊမ္းမိုးထားေၾကာင္း သတိေပးခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။
စူရဟ္တိုင္း၌ အမွတ္စဥ္နံပါတ္ကိုယ္စီရိွၾက၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွ စာပိုဒ္တစ္ရပ္ရပ္၏ ရည္ညႊန္းခ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ စူရဟ္၏အမွတ္စဥ္ကိုဦးစြာေတြ႕ရျပီး အာယသ္အမွတ္စဥ္ကို ကပ္လ်က္ဆက္၍ေတြ႕ၾကရေပမည္။
ဥပမာ - (၁း၃) သည္ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၁၊ အာယသ္နံပါတ္ ၃
(၁း၁-၇) သည္ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၁၊ အာယသ္နံပါတ္ ၁ မွ ၇
(၁း၁၊ ၃၊ ၅) သည္ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၁ မွ အာယသ္နံပါတ္ ၁၊ ၃၊ ၅
၄င္းျပင္ စူရဟ္(က႑)အသီးသီး၌ အမည္နာမကိုယ္စီရိွၾက၏။ ထိုအမည္မ်ားသည္ စူရဟ္တြင္းမွ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးအေပၚအေျခတည္ထားေသာ အေတြးအျမင္ သို႔မဟုတ္ စူရဟ္၏ပထမစာသားမ်ားအနက္ စကားလံုးတို႔ျဖင့္ မွည့္ဆိုထားသည္။ ရံဖန္ရံခါ၌ စူရဟ္၏အမည္နွင့္ စူရဟ္၏ေက်ာရိုးအေတြးအျမင္ကို ရုတ္တရက္ ဆက္စပ္မရ ျဖစ္တတ္၏။ ဥပမာ - စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၂)၏အမည္မွာ ဂါဝီ (ႏြားမ) ဟူ၍ျဖစ္ၿပီး စူရဟ္မွေဖာ္ျပသည့္အေၾကာင္းမွာ အစၥရာအီလ္ (ဣသေရလ) မ်ဳိးႏြယ္တို႔သည္ တမန္ေတာ္မူစာ (အလိုင္)က ၄င္းတို႔အားထားရစ္ခဲ့ကာ ညဥ့္ေလးဆယ္ခရီး ထြက္ခြါသြားခ်ိန္ဝယ္ ၄င္းတို႔က ေရႊႏြားရုပ္တစ္ေကာင္ကို ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့ၾကကုန္၏။ ထိုႏြားအေၾကာင္းသည္ (၂း၆၇-၇၁)အထိ ငါးအာယသ္မွ်သာပါဝင္ေသာ္လည္း ၄င္းကိုအစဲြဲျပဳလ်က္ အလ္ဗကရဟ္ ဟု အမည္တြင္၏။
စူရဟ္မ်ားအတိုအရွည္သည္ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေဘာင္အကန္႔အသတ္တစ္ခုအတြင္း၌ ရိွေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
** အရွည္လ်ားဆံုး စူရဟ္မ်ား - အာယသ္ေတာ္(၁ဝဝ)အထက္ရိွစူရဟ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အသ္သိဝါလ္ ဟုေခၚသည္။ စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၂) မွ (၁ဝ) အထိ ျဖစ္သည္။
** အလ္မီအူးန္ - အာယသ္ေတာ္(၁ဝဝ) ဝန္းက်င္ရိွၿပီး စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၁ဝ) မွ (၃၅) အထိျဖစ္သည္။
** အလ္ မဆာနီ - အာယသ္ေတာ္(၁ဝဝ)ေအာက္ျဖစ္ၿပီး စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၃၆) မွ (၄၉) အထိျဖစ္သည္။
** အလ္ မုဖဆြ္ဆြလ္ - အာယသ္ေတာ္(၅ဝ) ေအာက္သာပါဝင္ၿပီး ကုရ္အာန္၏ေနာက္ဆံုးအပိုင္းကို ေခၚသည္။ စူရဟ္အမွတ္စဥ္(၅ဝ) မွ (၁၁၄) အထိျဖစ္သည္။

(ဂ) ဂ်ဳဇ္
ဂ်ဳဇ္ ၏စာေပအဓိပၸါယ္မွာ အစိတ္အပိုင္း၊ အပိုင္းအျခား ဟူ၍အနက္ထြက္၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို တစ္လတာအတြင္း လြယ္ကူစြာဖတ္ရြတ္ၿပီးစီးနိုင္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးထားသည့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရမႆြာန္လ၏ညစဥ္စုေပါင္းဝတ္ျပဳမႈ၌ တစ္လတာအေတာအတြင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တစ္ေစာင္လံုးကို အပိုင္း(၃ဝ)ပိုင္းျခား၍ တစ္ညဥ့္လွ်င္ (ဝါ) တစ္ရက္လွ်င္တစ္ပိုင္းစီ ဖတ္ရြတ္ၿပီးစီးေစအံ့ေသာငွာ ယင္းသို႔စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၄င္းဂ်ဳဇ္တစ္ခုစီ၏ ကုရ္အာန္အပိုင္းအျခားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ျမင္နိုင္ေပသည္။

ဂ်ဳဇ္ အမွတ္စဥ္ စူရဟ္နွင့္အာယသ္မ်ားပိုင္းျခားထားမႈ
---------------- ---------------------------------------
၁ ( ၁ း ၁ ) မွ ( ၂ း ၁၄၁ ) အထိ
၂ ( ၂ း ၁၄၁ ) မွ ( ၂ း ၂၅၂ ) အထိ
၃ ( ၂ း ၂၅၃ ) မွ ( ၃ း ၉၂ ) အထိ
၄ ( ၃ း ၉၃ ) မွ ( ၄ း ၂၃ ) အထိ
၅ ( ၄ း ၂၄ ) မွ ( ၄ း ၁၄၇ ) အထိ
၆ ( ၄ း ၁၄၈ ) မွ ( ၅ း ၈၂ ) အထိ
၇ ( ၅ း ၈၃ ) မွ ( ၆ း ၁၁ဝ ) အထိ
၈ ( ၆ း ၁၁၁ ) မွ ( ၇ း ၈၇ ) အထိ
၉ ( ၇ း ၈၈ ) မွ ( ၈ း ၄ဝ ) အထိ
၁ဝ ( ၈ း ၄၁ ) မွ ( ၉ း ၉၃ ) အထိ
၁၁ ( ၉ း ၉၄ ) မွ ( ၁၁ း ၅ ) အထိ
၁၂ ( ၁၁ း ၆ ) မွ ( ၁၂ း ၅၂ ) အထိ
၁၃ ( ၁၂ း ၅၃ ) မွ ( ၁၄ း ၅၂ ) အထိ
၁၄ ( ၁၅ း ၁ ) မွ ( ၁၆ း ၁၂၈ ) အထိ
၁၅ ( ၁၇ း ၁ ) မွ ( ၁၈ း ၇၄ ) အထိ
၁၆ ( ၁၈ း ၈၅ ) မွ ( ၂ဝ း ၁၃၅ ) အထိ
၁၇ ( ၂၁ း ၁ ) မွ ( ၂၂ း ၇၈ ) အထိ
၁၈ ( ၂၃ း ၁ ) မွ ( ၂၅ း ၂၁ ) အထိ
၁၉ ( ၂၅ း ၂၂ ) မွ ( ၂၇ း ၅၉ ) အထိ
၂ဝ ( ၂၇ း ၆ဝ ) မွ ( ၂၉ း ၄၅ ) အထိ
၂၁ ( ၂၉ း ၄၆ ) မွ ( ၃၃ း ၃ဝ ) အထိ
၂၂ ( ၃၃ း ၃၁ ) မွ ( ၃၆ း ၂၇ ) အထိ
၂၃ ( ၃၆ း ၂၈ ) မွ ( ၃၉ း ၃၁ ) အထိ
၂၄ ( ၃၉ း ၃၂ ) မွ ( ၄၁ း ၄၆ ) အထိ
၂၅ ( ၄၁ း ၄၇ ) မွ ( ၄၅ း ၃၇ ) အထိ
၂၆ ( ၄၆ း ၁ ) မွ ( ၅၁ း ၃ဝ ) အထိ
၂၇ ( ၅၁ း ၃၁ ) မွ ( ၅၇ း ၂၉ ) အထိ
၂၈ ( ၅၈ း ၁ ) မွ ( ၆၆ း ၁၂ ) အထိ
၂၉ ( ၆၇ း ၁ ) မွ ( ၇၇ း ၅ဝ ) အထိ
၃ဝ ( ၇၈ း ၁ ) မွ ( ၁၁၄ း ၅ ) အထိ

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

 July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.