“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၈
***************************
ကုရ္အာန္ အာဂံုေဆာင္ထိန္းသိမ္းမႈ သမိုင္း
======================
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)နွင့္ သူ၏ရဲေဘာ္ရဲဖက္မ်ား၏အစဥ္အလာအရ ကမၻာတစ္ဝွန္း မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ကုရ္အာန္စာပိုဒ္မ်ားကို နည္းမ်ားမဟူ အာဂံုေဆာင္ျခင္း (အလြတ္က်က္ျခင္း) ကို အစဥ္တစိုက္ ျပဳက်င့္လာခဲ့ၾကသည္။ မေရတြက္နိုင္ေလာက္ေသာ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ကုရ္အာန္၏အစိပ္အပိုင္းမ်ားစြာကိ
ဟာဖိဇြ္မ်ားက အျခားသူမ်ား ကုရ္အာန္နႈတ္တိုက္က်က္မွတ္ရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေရးတာဝန္ကို ယူၾကရ၏။ ဤသင္ေပးသင္ယူအစဥ္အလာ၏ အထက္ကြင္းဆက္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အထိ ေရာက္ရိွ၏။
ေကာင္းကင္တမန္ ဂ်ိဗ္ရီးလ္(အလိုင္)၏ျပသမႈျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္က ကုရ္အာန္ကို အာဂံုေဆာင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏သင္ၾကားပို႔ခ်မႈျ
အၾကင္သူသည္ ဆရာတစ္ဦးဦး၏အေထာက္အကူျဖင့္ အာဂံုေဆာင္နိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ထိုသူ (ဝါ) ထိုသူမထက္ ဝါစဥ္ႀကီးေသာ အာဂံုေဆာင္ထားသူတစ္စုေရွ႕ေမွာက္
မုစ္လင္မ္နိုင္ငံအမ်ားစု၌ ယင္းသို႔ စစ္ေဆးစမ္းသပ္မႈကို အပတ္စဥ္ေသာၾကာေန႔တိုင္း နိုင္ငံေတာ္ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ထုတ္လႊင့္ျပသေလ့ရိွ၏။ ဤသည္မွာ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏က်မ္းဂန္က်မ္းျမတ္အား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လ်က္ရိွေ
ကုရ္အာန္၏ အရဗီစကားကို ထိန္းသိမ္းျခင္း
======================
ဘာသာစကားဟူသည္ ယဥ္ေက်းမႈအုပ္စုအခ်င္းခ်င္း၏ ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္း ဆိုသည္ထက္
'' လူတို႔၏ေလာကအျမင္ နွင့္ ယဥ္ေက်းမႈနွလံုးသားဝယ္ လဲေလ်ာင္းေနေသာအရာ '' ဟုဆိုက ပိုမွန္ေပလိမ့္မည္။ အရဗီဘာသာစကားသည္ က်မ္းထြက္အဓိပၸာယ္နက္ရိႈင္းမႈတြ
Bible (အင္န္ဂ်ီးလ္)က်မ္းဂန္၏ မူလဘာသာစကားျဖစ္ေသာ ဟီးဘရူး နွင့္ အာရမိုက္ မွသည္ ဂရိ၊ လက္တင္ နွင့္ အျခားဘာသာစကားမ်ားအသြင္သို႔ ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳလိုက္သည္နွင့္
ကုရ္အာန္အေျချပဳ အနုုပညာမ်ား
=================
အစၥလာမ့္ယဥ္ေက်းမႈ နွင့္ မုစ္လင္မ့္ရပ္ဝန္းအတြင္း က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ကိရာအသ္ တည္း ဟူေသာ ခန္႔ညားလွပစြာဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ျခ
(က) ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ျခင္းအတတ္ပညာ နွင့္ လမ္းညႊန္သေကၤတမ်ား
ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ျခင္း အတတ္ပညာကို အာရဗီစကားျဖင့္ သဂ်္ဝီးဒ္ ဟုေခၚဆိုသည္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔သည္ ဤအတတ္ပညာကို ကြ်မ္းက်င္သူဆရာမ်ားထံမွ သင္ယူေလ့လာၾကရ၏။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိတို႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ရြတ္ဖတ္မပ်က္သာ ရိွၾကကုန္၏။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ပင္ကိုယ္သဘာဝကပင္ နေဘကာရန္ နွင့္ စည္းဝါးက်ျခင္း ပါဝင္ေနေသာေၾကာင့္ သံစဥ္လွလွထြက္ေပၚရန္ ထင္သေလာက္ မခဲယဥ္းလွေခ်။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို သန္႔ရွင္းေသာ နွလံုးသား၊ စင္ၾကယ္ေသာအေတြးအျမင္ျဖင့္ ဖတ္ရြတ္လိုက္ပါက လွပသည့္သံစဥ္တစ္ရပ္ အလိုလို ထြက္ရိွလာတတ္ေပသည္။ ထိုဖတ္ရြတ္သံသည္ မုစ္လင္မ္တို႔အဖို႔ သာမန္မွ်သာျဖစ္လင့္ကစား မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူမ်ားအဖို႔ကား တစ္သက္တာ ေမ့မရေအာင္ နားစဲြသြားတတ္ေပသည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ကုရ္အာန္ကို ေျဖးညွင္းစြာ၊ ရွင္းလင္းပီသေအာင္ သတိထား၍ ဌာန္ကရိုဏ္းက်က် ဖတ္ၾကားသရဇၥ်ာယ္ရန္ သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့၏ (၇၃း၄)။ သဂ်္ဝီးဒ္ အတတ္ပညာ၌ ဖတ္ရြတ္မႈနည္းနိသွ် ေလးမ်ဳိးရိွသည္။
(၁) ဟႆြ္ရ္ - ပံုမွန္စကားေျပာသည့္နႈန္းအတိုင္
(၂) သရ္သိလ္ - နက္ရိႈင္းေသာခံစားခ်က္ျဖင့္ ေျဖးညွင္းစြာ ဖတ္ၾကားျခင္း
(၃) သဂ်္ဝီးဒ္ သဟ္ကိက္ - ေျဖးညွင္းစြာဖတ္ေသာ္လည္း အာရံုနစ္ေမ်ာမႈ မရိွျခင္း ( သူတစ္ပါးကို သင္ၾကားရာ၌ အသံုးျပဳသည္ )
(၄) သဂ်္ဝီးဒ္ - ေနွးေကြးျခင္း နွင့္ ပံုမွန္အၾကားရိွ ဟန္ခ်က္ျဖင့္ ဖတ္ၾကားျခင္း ( ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈတြင္ ဦးေဆာင္သူမွ ဖတ္ၾကားသည့္နည္းစံနစ္ ျဖစ္သည္ )
အဖတ္အရြတ္မွန္ကန္ေစေရး လမ္းညႊန္သေကၤတမ်ား
------------------------------
ပံုနိွပ္ကုရ္အာန္တစ္ေစာင္အတြင္း
ဤသေကၤတမ်ားမွာ စာလံုးေပါင္း၏အသံထြက္ပီသေစရန္ ကူညီေပး၏။ သို႔ျဖင့္ တစိုက္မတ္မတ္ စည္းခ်က္ညီသြားသည့္အျပင္ စကားလံုးေရာေထြးမႈသည္လည္း မရိွေတာ့ေခ်။ တဖန္ ဖတ္ၾကားေနသူမ်ားကို ရွည္လ်ားလွသည့္ စာေၾကာင္းအတြင္း မည္သည့္ေနရာ၌ တုန္႔ဆိုင္းရမည္၊ မည္သည့္ေနရာ၌ အသံျမွင့္ရမည္၊ မည္သည့္ေနရာ၌ အသံနိမ့္ခ်ရမည္ကို ေျပာျပေန၏။ သို႔သာမက နားဆင္သူမ်ားအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ေစမည့္ အဆဲြအငင္ အျဖတ္အေတာက္မ်ားကိုလည္း ညႊန္ျပလ်က္ရိွေပသည္။
ေရွးေခတ္ ကုရ္အာန္လက္ေရးမူမ်ားတြင္ လမ္းညႊန္သေကၤတမ်ား မပါရိွခဲ့ေခ်။ အာရပ္မဟုတ္ေသာ မုစ္လင္မ့္ဦးေရႀကီးထြားအားေကာင္
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏မုကၡပါဌ္ေတာ္မ်
အသန္မာအထြားႀကိဳင္းဆံုးေသာ ကိုယ္ေတာ့္ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ပင္
(ခ) လက္ေရးအတတ္ပညာ
အစၥလာမ္မတိုင္မီ အာေရဗ်ရိွလူတို႔သည္ မိမိတို႔၏နတ္ဘုရားရုပ္တုကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးယူျခင္း၊ ပန္းခီ်ေရးဆဲြျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကကုန္၏။ ၄င္းတို႔နွင့္ဆန့္က်င္လ်က္ ကိုးကြယ္ရာအရွင္သခင္ နွင့္ အရွင္ျမတ္၏ တမန္ေတာ္မ်ားကို မည္သည့္ရူပကာပံုေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖ
လက္ေရးအတတ္ပညာသည္ ဗ်ာဒိတ္စကား၏အလွတရားကိုဖြင့္ဆို
လက္ေရးအတတ္ပညာသည္ အာေရဗ်၌ “စကၡဳမ်ားအတြက္ဂီတသံစဥ္” ဟု ေက်ာ္ၾကားလွေပ၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စကားလံုးမ်ားကို ေလးနက္လွပစြာ ပံုေဖာ္ထားေလ့ရိွ၏။ ရံဖန္ရံခါတြင္ ဗလီဝတ္ေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ ေဒါင္းကဲ့သို႔ တိရစၧာန္ပံုဟန္မ်ဳိးျဖင့္ စကားလံုးမ်ားကို အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးထားတတ္ေပသည္။
အခန္း (၂ ) ၿပီး၏။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.