Pages

.

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၁၆


“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၁၆
***************************
ကုရ္အာန္၏ စာေပညႊန္းခ်က္မ်ား
================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ စာေပညႊန္းခ်က္ သံုးမ်ဳိးသံုးစား ေတြ႕ရ၏။
၁။ မဆလ္ ဟုေခၚေသာ ဥပစာခိုင္းနိႈင္းခ်က္မ်ား
၂။ ေကာင္လ္ ဟုေခၚေသာ ၾသဝါဒအဆိုအမိန္႔မ်ား
၃။ ကစံမ္ ဟုေခၚေသာ ကိ်န္တြယ္ေျပာၾကားခ်က္မ်ား
အမ်ဳိးအစားတစ္ခုခ်င္းစီကို သက္ဆိုင္ရာဥပေမယ်မ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းပါအံ့။

၁။ ဥပစာခိုင္းနိႈင္းမႈမ်ား
------------------------
အခ်က္အလက္တစ္ခုကို ပံုေပၚလာေအာင္ အျခားအေၾကာင္းတစ္ရပ္မွအခ်က္အလက္တစ္ခုျဖင့္ နိႈင္းယွဥ္ခိုင္းနိႈင္းတင္ျပရေလ့ရိွ၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ပံုေဆာင္ခိုင္းနိႈင္းခ်က္တို႕ကို စစ္မွန္ေသာကိုယ္က်င့္တရားမ်ား၊ သဘာဝဓမၼ နွင့္ ဥပေဒမ်ားအား ရွင္းလင္းရာတြင္ အသံုးျပဳထားသည္။ စာဖတ္သူကို ေလာက၏အမွန္တရား၊ အရိွတရားမ်ားအေပၚ သိျမင္နားလည္ေစရာ၌ ကုရ္အာန္မွအသံုးျပဳေသာဥပစာမ်ားမွာ အထူးထိေရာက္လွေပ၏။
ယင္းကဲ့သို႔ေသာစာပိုဒ္မ်ားကို '' ဥပမာကား ဤသို့ျဖစ္၏ '' ဟူ၍ အစခ်ီေလ့ရိွသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္လည္း စာပိုဒ္အဆံုး၌ '' ငါအရွင္ျမတ္သည္ ထိုကဲ့သို႔ပင္ နိႈင္းယွဥ္ရွင္းလင္းေဖာ္ျပေတာ္မူ၏ '' ဟူ၍ ပါရိွတတ္သည္။ ကုရ္အာန္၏စူရဟ္ - က႑တိုင္း၌ ယင္းသို႔ဥပစာမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပေလ့ရိွသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ေအာက္ပါစာပိုဒ္ျဖင့္ ဦးတည္ဥပမာေပးပါအံ့။


ဤေလာကီဘဝ၏ ဥပမာသည္ မိုးေရကဲ့သို႔တည္း။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းမိုးေရကို ေကာင္းကင္လႊာမ်ားမွ ခ်ေပး(ရြာသြန္း)ေစေတာ္မူသည္။ ထိုေရေၾကာင့္ ပထဝီေျမထြက္ပစၥည္းမ်ား ထြက္ရိွလာျပီး လူနွင့္တိရစၧာန္မ်ားအတြက္ စားေရရိကၡာရရိွေစ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ေျမကမာၻသည္ အထူးထူးေသာ အဆင္တန္ဆာျဖင့္ ဆင္ယင္ျခယ္သခံရေပသည္။ ထိုေျမကို ပိုင္ဆိုင္သူတို႔က မိမိတို႔မွ စိတ္တိုင္းက် စီရင္နိုင္ျပီ ဟုထင္မွတ္ေလ့ရိွၾက၏။ (ထိုသို႔ရိွေနရာ) ငါအရွင္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္သည္ ထိုေနရာသို႔ ေန့ခ်င္းညခ်င္း ေရာက္လာသည္၌ ၄င္းသည္ ယမန္ေန႔ကအလ်ဥ္းမရိွခဲ့သည့္အလား ရိတ္သိမ္းၿပီးလယ္ယာေျမသဖြယ္ ျဖစ္သြားေလ၏။ ဤသို႔အားျဖင့္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္သူတို႔အဖို့ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကို အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းျပသေတာ္မူ၏။ ကုရ္အာန္ ( ၁ဝ း ၂၄ )

၂။ ၾသဝါဒအဆိုအမိန္႔မ်ား
-------------------------
အဆိုအမိန္႔ၾသဝါဒမ်ားသည္ သာသနာ့ေရးရာေမးခြန္းမ်ားနွင့္ေစာဒကတို႔ကို ေျဖၾကားေပးေသာ စာေပလက္နက္ပင္ျဖစ္သည္။
ကုရ္အာန္က ဤလက္နက္ကိုအသံုးျပဳ၍ ကုရ္အာန္၏ဗ်ာဒိတ္သတင္းအေပၚ ေဝဖန္ခ်က္၊ ဆန္႔က်င္ခ်က္၊ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြြ)နွင့္ေဆြသဟာမ်ားအေပၚအေခ်အတင္ျငင္းခံုၾကသူမ်ား စသည္တို႕အား ေခ်ပတုန္႔ျပန္ထားသည္။ ေရွးက်မ္းရသူမ်ားနွင့္အာရပ္မုရွ္ရစ္က္မ်ား၏ ေမးခြန္းနွင့္ေစာဒကတို႔ကို အဓိကဦးတည္ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါမည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္မူ မုစ္လင္မ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအေပၚ ရည္ညႊန္းဆံုးမေလ့ရိွ၏။ ''ေျပာၾကားေလေလာ့ '' ဟူေသာစကားျဖင့္ စာပိုဒ္ကို အစျပဳထားေပသည္။ ကုရ္အာန္၏စာေပလက္နက္မ်ားမွ ဥပမာတစ္ရပ္ကို ၾကည့္ပါေလ။

(အို - တမန္ေတာ္၊ ဤသို႔) အသင္ ေျပာၾကားေလာ့။ မုရွ္ရစ္က္မ်ားအနက္မွ စတင္ဖန္ဆင္းမႈကိုျပဳလုပ္ျပီး ၄င္းဖန္ဆင္းမႈကိုေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မံေဆာင္ရြက္နိုင္သူရိွသေလာ (ဟု ေမးျမန္းပါေလ)။ တဖန္ အသင္သည္ (ဤသို႔) ေျပာလိုက္ေလာ့။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ စတင္ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္၊ ထပ္မံဖန္ဆင္းဦးမည့္အရွင္သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သို႔ပါလ်က္ အသင္တို႔သည္ အဘယ္လမ္းေၾကာင္းသို႔ဦးလွည့္ေနၾကသနည္း ၊ (အသင္သည္ ဤသို႔ဆက္လက္) ေျပာၾကားေလာ့။ အသင္မုရွ္ရစ္က္မ်ားအနက္ နိစၥသစၥာသို႔ လမ္းညႊန္ေပးသူ တစ္စံုတစ္ဦးမွ်ရိွပါ၏ေလာ။ (ဤသို႔) ေျပာျပလိုက္ပါေလ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ ယင္းနိစၥသစၥာဖက္သို႔လမ္းညႊန္ေတာ္မူ၏။ မွန္သည့္လမ္းသို႔ညႊန္ျပေသာအရွင္သခင္သည္သာ နာခံလိုက္နာအပ္ျခင္းနွင့္ ပိုမိုထိုက္တန္သည္မဟုတ္ေလာ။ လမ္းညႊန္မႈ မခံရဘဲလ်က္ လမ္းမွန္တရားကို ေတြ႕ရိွနိုင္ပါသေလာ။ သို႔ရိွေလရာ အသင္တို႔အဆံုးအျဖတ္မွာ မည္သို႔မည္ပံုျဖစ္ေနပါသနည္း ? ကုရ္အာန္ ( ၁ဝ း ၃၄ - ၃၅ )

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အတြင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏က်ိန္တြယ္မိန္႔ၾကားခ်က္၊ အဖန္ဆင္းခံအရာမ်ားျဖင့္ က်ိန္တြယ္ေျပာၾကားခ်က္တို႔ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ( ၁၆ း ၅၆ )
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ( ၃၆း၂ ၊ ၄၄း၂ ၊ ၅ဝ း၁ )
တိုက္ခတ္ေသာေလျပင္း ( ၅၁ း ၁ )
အာကာသေကာင္းကင္ ( ၅၁ း ၇ ၊ ၅၂း၅ )
ေတာင္စြယ္ေတာင္တန္း ( ၅၂ း ၁ )
မကၠဟ္ၿမိဳ႕ရိွ ကအ္ဘဟ္ ေရႊေက်ာင္းေတာ္ ( ၅၂ း ၄ )
ပင္လယ္သမုဒၵရာ ( ၅၂ း ၆ )
ၾကယ္တာရာမ်ား ( ၅၃ း ၁ )
ကေလာင္တံ ( ၆၈ း ၁ )
ညဥ့္ကာလ ( ၇၄ း ၃၃ )
အရုဏ္ခိ်န္ ( ၇၄ း ၃၄ )
အသက္နႈတ္ေကာင္းကင္တမန္ ( ၇၉ း ၁ - ၂ )
တရားစီရင္မည့္ေန႔ေတာ္ ( ၈၅ း ၂ )
ေျမကမာၻ ( ၈၆ း ၁၂ )
မကၠဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ( ၉ဝ း ၁ )
အသက္ဝိညာဥ္ ( ၉၁ း ၇ )
အမ်ဳိးသားနွင့္အမ်ဳိးသမီးကို ဖန္ဆင္းထားျခင္း ( ၉၂ း ၃ )
သဖန္းပင္နွင့္သံလြင္ပင္ ( ၉၅ း ၁ )
အဆြရ္ ဆြလာသ္ / အခ်ိန္ / ေခတ္ကာလ ( ၁ဝ၃ း ၁ )

ျပတ္သားထင္ရွားေသာစာပိုဒ္ နွင့္ တင္စားသံုးနႈန္းေသာစာပိုဒ္မ်ား အေၾကာင္း
====================================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရိွအာယသ္ေတာ္မ်ားကို နွစ္မ်ဳိးနွစ္စားသတ္မွတ္နိုင္၏။ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ထင္ရွားျပတ္သားေသာအာယသ္ေတာ္မ်ား (မုဟ္ကမာ့သ္) နွင့္ အနက္အဓိပၸာယ္တစ္ခုထက္ပို၍ေဆာင္ထားၿပီး ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပမရႏိုင္သည့္အာယသ္ေတာ္မ်ား (မုသရွာဘိဟာ့သ္) တို႔ျဖစ္ၾက၏။
မုဟ္ကမာ့သ္ အာယသ္မ်ားသည္ က်မ္းဂန္၏အုတ္ျမစ္ သို႔မဟုတ္ အနွစ္သာရ ပင္ျဖစ္သည္။ အတိုးအေလ်ာ့မရိွ တင္းၾကပ္စြာလိုက္နာရ၏။ မုသရွာဘိဟာ့သ္ အာယသ္ေတာ္မ်ားမွာမူ ၄င္းတို႔၏ဆိုလိုရင္းအစစ္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းသာ အတိအက် သိရိွေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကဲြလဲြမႈကိစၥ၌ အသံုးခ်ျခင္း မျပဳအပ္ေခ်။ နွလံုးသား၏စာရိတၱျခစားသူမ်ားသာလွ်င္ ရင္းျမစ္အဓိပၸာယ္ရွာေဖြျခင္း၌ လံုးပန္းေနေလ့ရိွၿပီး မုဟ္ကမာ့သ္ အာယသ္မ်ားထက္ မုသရွာဘိဟာ့သ္ အာယသ္မ်ားကိုသာ လိုက္စားလိုက္နာၾကကုန္၏ ( ၃ း ၇ )။

မုဟ္ကမာ့သ္ - ထင္ရွားျပတ္သားေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ား
--------------------------------------------------------
ဤအာယသ္ေတာ္မ်ားမွာ ပင္ကိုယ္ကပင္ ေပၚလြင္ထင္ရွားလြန္းလွ၏။ ၄င္းတို႔ထံ၌ အနက္အဓိပၸာယ္ တစ္မ်ဳိးတည္းသာထြက္ေန၍ မည္သည့္ရွင္းလင္းခ်က္မွ် ထပ္မံေပးရန္ မလိုအပ္ေခ်။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္းရိွ ဥပေဒသ/စည္းကမ္းခ်က္အမ်ားစုမွာ ဤမုဟ္ကာမသ္အမ်ဳိးအစားေအာက္မွ က်ေရာက္လာခဲ့သည္။
ဥပမာ - စားေသာက္ပိုင္ခြင့္မရိွေသာအရာမ်ားဆိုင္ရာဥပေဒကို ဤသို႔ ေဖာ္ျပထား၏။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အေပၚ အေသေကာင္၏အသား၊ ေသြး၊ ဝက္သား၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏နာမံေတာ္မွအပ အျခားအရာ၏အမည္ျဖင့္ ပူေဇာ္ပသလီွးျဖတ္ထားေသာ တိရစၧာန္မ်ားကို လံုးဝ တားျမစ္ေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္လည္း မလဲြႊသာမေရွာင္သာေသာ အေျခအေနသို႔ေရာက္ေနသူသည္ ေသြဖယ္မႈဆနၵ မပါသည့္အျပင္ အတိုင္းထက္အလြန္လည္း မဟုတ္ခဲ့ေသာ္ တစ္စံုတစ္ရာ အျပစ္မရိွေခ်။ ကုရ္အာန္ (၂ း ၁၇၃ )

ဤအာယသ္ေတာ္က တားျမစ္ထားေသာအစားအစာ နွင့္ ေသေရးရွင္ေရးဆိုင္ရာ (အေရးေပၚ) ဥပေဒမ်ားအေၾကာင္းကို လံုးဝဥႆံု - ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပဆိုထားပါသည္။ ေနာက္ဥပမာတစ္ခုကား (၁၁၂ း ၁) ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တစ္ဆူတည္း၊ တစ္ပါးတည္းသာ တည္ရိွေတာ္မူျပီး တန္းတူယွဥ္ဖက္တဲြဖက္ ဟူ၍မရိွေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခ်က္မွာ ျပတ္သားရွင္းလင္းလြန္းလွသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။

မုသရွာဘိဟာ့သ္ - တင္စားသံုးနႈန္းသည့္ အာယသ္ေတာ္မ်ား
-----------------------------------------------------------------
အခ်ဳိ႕အာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ ဖြင့္ဆိုခ်က္တစ္ခုမက ထပ္မံရွင္းလင္းရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုအာယသ္ အမ်ဳိးအစား၏ အစစ္အမွန္ ပရမတ္သေဘာတရားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းသာ အၾကြင္းမဲ့သိရိွေတာ္မူ၏။ သဘာဝဓမၼ၊ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ (လူ႔အသိဥာဏ္မွ လိုက္မမီွေသာ) တမန္ေတာ္တို႔၏တန္ခိုးျပာဋိဟာျဖစ္ရပ္မ်ား စသည္တို႔ ပါဝင္၏။
ေအာက္ပါအာယသ္ေတာ္၌ ဖန္ဆင္းရွင္၏သေဘာသဘာဝအား ေဖာ္ျပထားရာ ယင္းအဓိပၸာယ္၌ မည္ေရြ႕မည္မွ်အထိ အဆင့္ျမင့္ေနသည္ကို ျမင္ရေပအံ့။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အာကသေကာင္းကင္လြႊာမ်ား နွင့္ေျမပထဝီ၏ေရာင္ျခည္ေတာ္ ျဖစ္၏။ ထိုအရွင့္(ဓမၼ) ေရာင္ျခည္ေတာ္၏ဥပမာကား လိုဏ္ေခါင္းေပါက္တစ္ခုနွင့္တူ၏။ ၄င္းအတြင္း၌ မီးခြက္တစ္လံုးရိွ၏။ ထိုမီးခြက္သည္ အလံုပိတ္မွန္အိမ္တစ္ခုအတြင္း၌ရိွ၏။ ထိုမွန္အိမ္မွာ ေတာက္ေျပာင္လွသည့္ၾကယ္တာရာတစ္စင္းအလားျဖစ္၏။ အေရွ႕အရပ္မွလည္း မဟုတ္၊ အေနာက္အရပ္မွွလည္း မဟုတ္ေသာ မဂၤလာရိွလွစြာသည့္ သံလြင္ပင္၏အဆီျဖင့္ ထိုမွန္အိမ္ကို မီးထြန္းညိွထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသံလြင္ဆီသည္ မီးျဖင့္တို႔ထိျခင္း မရိွေသာ္ျငား မီးထေတာက္လုခမန္းျဖစ္ေန၏။ ေရာင္ျခည္ေတာ္အေပၚဆင့္လ်က္ရိွေသာ လင္းေရာင္ျခည္ပင္တည္း။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိဆႏၵရိွသူအား မိမိ၏ေရာင္ျခည္ေတာ္ဖက္သို႔ လမ္းညႊန္ေတာ္မူ၏။ ၄င္းျပင္ အလႅာဟ္အရ်င္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အတြက္ (ယင္းသို႔) ဥပမာမ်ားျဖင့္ သိျမင္နားလည္ေစေတာ္မူ၏။ ထိုမွတစ္ပါး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့ သိနားလည္ေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္ျဖစ္သတည္း။ ကုရ္အာန္ ( ၂၄ း ၃၅ )

ဤကဲ့သို႔ေသာ အာယသ္မ်ဳိးတြင္ နာမ္ပိုင္းဓမၼသစၥာ နွင့္ ဥာဏ္စဥ္ျမင့္တရားတို့ ပါဝင္လ်က္ရိွ၏။ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ဖြင့္ဆိုရွင္းျပရမည္မွာ ထင္ရွားေနေပသည္။ ဥပမာေပးရပါလွ်င္ အဇၥ်တၱအျမင္ျဖင့္ သိမ္ေမြ႕နက္ရိႈင္းေသာ ဖြင့္ဆိုမႈတစ္ခုက -- လိုဏ္ေခါင္းေပါက္ ဟူသည္ အလႅာဟ့္အေၾကာက္တရားထားရိွသူမုစ္လင္မ္ (မုသ္သကီ)တစ္ဦး၏ နွလံုးသားတြင္းရိွ ဓမၼတရား၏ ဇာတိပကတိ ဟူ၏။ အျခားအုပ္စုကမူ လိုဏ္ေခါင္းေပါက္ ဟူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လက္ေဆာင္ေတာ္အျဖစ္ လူ့ေလာကသို႔ေစလႊတ္လိုက္ေသာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုလက္ေဆာင္ေတာ္က ဗ်ာဒိတ္အလင္းကို ရွင္သန္လာေစေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုျပၾက၏။ အလားတူစြာ အျခားဖြင့္ဆိုခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ေတြ႕ရေလသည္။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွသည့္ သာသနာ့ပညာရွင္ ဥပေဒပါရဂူႀကီး အလ္ဃဇာလီ က ဤအာယသ္ေတာ္တစ္ခုတည္းကို ဖြင့္ဆိုေဖာ္ျပေရးသားလိုက္သည္မွာ ''ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား၏လိုဏ္ဂူ '' ဟူေသာ က်မ္းႀကီးတစ္ေစာင္ပင္ ျဖစ္သြားခဲ့ေပသည္။

အနက္အဓိပၸာယ္ေဖာ္မရသည့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္စကားစုမ်ား
----------------------------------------------------
အထက္ပါ မုသရွာဘိဟာ့သ္ အာယသ္ေတာ္အမ်ဳိးအစား၌ အနက္အဓိပၸာယ္ေဖာ္မရသည့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ကားစုမ်ားရိွေနေသာ အာယသ္မ်ားလည္းပါဝင္သည္။ ယင္း လွ်ဳိ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္စကားစုကို “အလ္မုကသ္သြအာ့သ္” ဟုေခၚဆိုသည္။ ထိုစကားစုမ်ားကို စူရဟ္ (၂၈)ပုဒ္၏ အစအဖြင့္၌ ေတြ႕ၾကရေပမည္။ ဥပမာ ဒုတိယေျမာက္စူရဟ္ ၏ စစခ်င္း၌ “ဟာမီးမ္” ဟုေဖာ္ျပထားရာ ၄င္းကို သရသံရွည္ျဖင့္ ဆဲြငင္ဖတ္ရြတ္ရေပသည္။ အလားတူ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၄ဝ မွ ၄၆ အထိ စူရဟ္မ်ားအစ၌လည္း ၄င္းစကားစုရိွေနျပီး “ဟား မီးမ္” ဟု တစ္လံုးခ်င္း သရသံရွည္ျဖင့္ ဆဲြဖတ္ရေပသည္။
ထိုလွ်ဳိ႕ဝွက္စကားစု၏အနက္သေဘာအစစ္အမွန္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး သိသူမရိွ။ ဤ စာလံုးမ်ား၏ေနာက္ကြယ္ရိွအဓိပၸာယ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုေလးရပ္ ရိွေနသည္။

၁။ အာယသ္စာေၾကာင္းမ်ား၏ အတိုေကာက္စကားလံုး
ကုရ္အာန္ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဤစကားလံုးမ်ားမွာ အာယသ္တစ္ခုစီ၏အတိုေကာက္အက်ဥ္းရံုး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ဥပမာ - “အလစ္ဖ္ လာမ္ မီမ္” သည္ “ အ, န အလႅာဟ္ အလ္အလီမ္း ” ၏ေပါင္းစပ္စကားလံုး
'' ငါအရွင္ျမတ္သည္ အလႅာဟ္ ျဖစ္၏။ (အရာအေပါင္းကို) အၾကြင္းမဲ့သိရိွေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္၏ '' ဟူေသာ အာယသ္ေတာ္အတြက္ အတိုေကာက္ေဖာ္ျပခ်က္ ဟု ေဖာ္ျပေလ့ရိွသည္။

၂။ သေကၤတ
ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဤအရာမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သို႔မဟုတ္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)နွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ေသာ သေကၤတတစ္ရပ္ ဟုေဖာ္ျပၾကျပန္၏။ ဥပမာ - စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၃၆ ၏ စဦးအာယသ္ေတာ္မွာ “ယာစီးန္” ဟူ၍ျဖစ္ျပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ တမန္ေတာ္ျမတ္အား ေခၚေဝၚသမုတ္ခ်က္ (ဘဲြ႕ေတာ္ဂုဏ္ေတာ္) တစ္ရပ္ ဟူ၏။ သို႔အတြက္ တမန္ေတာ္ကို ညႊန္းလ်က္ မုစ္လင္မ္ကေလးငယ္မ်ားအား ယာစီးန္ သို႔မဟုတ္ သြာဟာ ဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္ေလ့ရိွသည္ကို ေတြ႕ရပါမည္။

၃။ အာရံုျပဳေရးသတိေပးခ်က္
ဤစကားလံုးတို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္က ဝဟီဗ်ာဒိတ္က်ေရာက္လာမႈကို လက္ခံေစရန္၊ ၄င္းေနာက္ သူ၏အမ်ဳိးသားတို႔အား မဆိုင္းမတြ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ျပရန္ သတိေပးခ်က္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္တစ္စုက ယံုၾကည္ၾက၏။ ဤဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ အတန္ပင္ ေလ်ာက္ပတ္သင့္ေလ်ာ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ယင္းစာသားမ်ားကို အသံျမွင့္၍ ဖတ္ၾကည့္ပါက ထူးျခားေသာပဲ့တင္သံ ရိုက္ခတ္ထြက္ရိွလာေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အသစ္တစ္ရပ္ ထပ္မံက်ေရာက္သည့္အေပၚ အာရံုျပဳသတိထားနိုင္ေအာင္ အေကာင္းဆံုးစာသားပံုစံ ျဖစ္လ်က္ရိွေနပါသည္။

၄။ အေရွ႕တိုင္းဘာသာရပ္ပညာရွင္တို႔၏ အယူအဆ
အေနာက္တိုင္းက အစၥလာမ့္ဓေလ့ကိုေလ့လာၾကသူမ်ားသည္ ဤစကားလံုးမ်ားမွာ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္၌ရိွေသာ ကုရ္အာန္မွတ္တမ္းတင္ကေလာင္ရွင္တို႔၏အမည္မ်ား သို႔မဟုတ္ သေကၤတမ်ား ျဖစ္သည္ ဟု ယူဆၾက၏။ အျခားအေရွ႕တိုင္းေဗဒပညာရွင္တစ္စုကမူ ထိုအခ်က္သည္ နႈတ္ေရးအစဥ္အလာ (က်က္မွတ္လက္ဆင့္ကမ္းမႈ)အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာအခ်က္ျပမႈ သို႔တည္းမဟုတ္ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ မူလ ကုရ္အာန္လက္ေရးမူအတြင္းရိွ စူရဟ္မ်ားကို ေခါင္းစဥ္ခဲြျခင္းျဖစ္သည္ ဟုဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဤအယူအဆမွာ အထူးအားနည္းလွေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအခ်က္သာမွန္ပါက စူရဟ္အပုဒ္တိုင္းကို ဤသို႔ေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္သာ စတင္ထားရမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တည္း။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.