Pages

.

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၂

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၂
***************************
အပိုင္း ( ၁ ) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ျခင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား
အခန္း(၁) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ေယဘူယ် အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ား
=================================
ကုရ္အာန္၏ အဓိပၸာယ္
===========
စာေပ၏သေဘာအရ ကုရ္အာန္ဟူသည့္ ေဝါဟာရမွာ မုစ္လင္မ္တို႔၏ယဥ္ေက်းမႈ နွင့္ ကိုယ္ပိုင္မူဟန္၌ က်မ္းဂန္၏ဆိုလိုခ်က္သေဘာတရားကို ထင္ဟပ္ေစေသာ အေျခခံအခ်က္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာသည္။
ကုရ္အာန္၏ရင္းျမစ္စကားလံုးမွာ က ရ အ ျဖစ္ၿပီး ဖတ္သည္ သို႔မဟုတ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္သည္ ဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ အျပန္တလဲလဲ ဖတ္ရြတ္ရန္ ကို ရည္ညႊန္းပါသည္။ ဤသည္မွာ နႈတ္အားျဖင့္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ရျခင္းအစဥ္အလာကို ေဖာ္ေဆာင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမင့္ျမတ္ႀကီးကဲေတာ္မူေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္မွတဆင့္ လူသားတို႔၏ဖတ္ရြတ္သံမ်ားျဖင့္ ကုရ္အာန္ကို နားလည္ေစျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ဟု သိရေပမည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) အေပၚ ပထမဦးဆံုး ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေသာစကားရပ္မွာ အိက္ရာ့အ္ - ဖတ္ေလာ့ / ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ေလာ့ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ကုရ္အာန္၏ အျခားဆင္းသက္စကားလံုးမွာ '' ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕ေတာ္ '' ဟူ၍ျဖစ္၏။ အစၥလာမ့္ယဥ္ေက်းမႈမွာ က်မ္းျမတ္ကုုရ္အာန္ကိုသာ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈအတြက္ သမၼာက်မ္း (Bible) ၊ ဟီးဘရူး/ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားတို့အတြက္ ေသာင္ရားဟ္ (Torah) က်မ္းဂန္အား အေျချပဳထားသည့္ အလားသ႑ာန္အတိုင္းပင္။ မုစ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ လူတစ္ဦးခ်င္းအတြက္သာမက လူ့အဖဲြ႕အစည္းအတြက္လည္း အစၥလာမ့္မူဟန္စံနစ္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေဖာ္ေဆာင္ေပးထားေပသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကိုယ္တိုင္ကပင္ မိမိသည္ အစၥလာမ္မတိုင္မီွေခတ္က အာရပ္မ်ား၏ အေတြးအေခၚမ်ားအေပၚ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲခ်က္တစ္ရပ္ ဟု ေဖာ္ျပသည္။ ထိုစဥ္က အာရပ္တို႔သည္ နႈတ္ေရးအဆိုအားျဖင့္သာ အသိပညာမ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းေလ့ရိွျပီး ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ျခင္း ျပဳၾကသည္မဟုတ္ေခ်။ အာရပ္မ်ားအဖို႔ ပထမဦးဆံုးေသာ စာေပအသြင္က်မ္းဂန္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သာ ျဖစ္လာခဲ့ေပသည္။


အရ္ဗီဘာသာစကားအရ ကိသာ့ဗ္ - က်မ္းဂန္/စာအုပ္ မွာ '' ေပါင္းစပ္စုစည္းျခင္း '' ဟု ရင္းျမစ္အဓိပၸာယ္ထြက္၏။ သက္ဆိုင္ရာယဥ္ေက်းမႈနွင့္ဘာသာစကားကဲြျပားလ်က္ရိွၾကသည့္ ကမၻာ့တစ္လႊား မုစ္လင္မ္အေပါင္း၏နွလံုးသားတို႔ကို စုစည္းညီညြတ္ေစခဲ့ေသာ က်မ္းဂန္ျဖစ္၏။ ကုုရ္အာန္သည္ ယေန႔ထက္တိုင္ ဤတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ရိွ၏။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားနွင့္ ဘဝပံုစံမ်ား၌ တူညီမႈ မရိွၾကေသာ္လည္း က်င့္ဝတ္နီတိနွင့္ကိုယ္က်င့္သိကၡာတရားမ်ားတြင္ေတာ့ တစ္ပံုစံတည္း တစ္ေထရာတည္း ျဖစ္ထြန္းေစေသာ ဘံုပိုင္က်မ္းတစ္ေစာင္အား အေၾကာင္းျပဳလ်က္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ ရရိွေနၾကပါသည္။

ဖန္ဆင္းရွင္ထံမွ တိုက္ရိုက္လက္ခံရရိွသည့္ ေဒသနာသတင္း ( ဝဟီ - ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ )
=============================
ပို႔ေဆာင္ခ်မွတ္ျခင္းမခံရခိ်န္အထိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ထံေတာ္ပါး၌ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ - ၄င္းျပင္ အရွင္ျမတ္၏အေျပာင္းအလဲမရိွ မူလဘာသာစကား နွင့္ စာေပဖဲြ႕စည္းမႈျဖစ္၏။ မုစ္လင္မ္တို႔မွ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ကိုေဖာ္ျပရာတြင္ '' ဖန္ဆင္းရွင္ / အရွင္ျမတ္မွ မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူထားသည္မွာ '' သို႔တည္းမဟုတ္ '' ကုရ္အာန္၌ လာရိွ / ေဖာ္ျပသည္မွာ '' ဟုေျပာၾကားျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဗ်ာဒိတ္သတင္းေတာ္ကို ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရေပမည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က မိမိ၏ရင္းျမစ္ (ဖန္ဆင္းရွင္)ထံမွ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ခ်က္တစ္ရပ္ကို မိမိ၏ပရိသတ္ (လူသားနွင့္ အဖန္ဆင္းခံမ်ား) သို႔ ေပးထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္တို႔မွ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အေပၚ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း တန္ဖိုးထားၾကည္ညိဳၾကေပသည္။ အကယ္၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စကားရပ္ေတာ္/ မိန္႔ျမြက္မႈ ျဖစ္ျခင္းအေပၚ စိုးစဥ္းမွ် ဒိြဟသံသယဝင္ခဲ့လွ်င္ ထိုသူသည္ မုခ်ဧကန္ ကာဖိရ္ ( နိစၥသစၥာကို ဖီဆန္ျငင္းပယ္သူ ) မည္၏။ ဤသည္မွာ အစၥလာမ့္အသိတရားပင္ ျဖစ္သည္။
** နိစၥသစၥာ = အေျပာင္းအလဲ အယုတ္အေလ်ာ့မရိွ ထာဝရတည္ရိွေသာ ပကတိအမွန္တရား **

လမ္းညႊန္သူ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)
========================
အလႅာဟ္ရွင္္ျမတ္၏ အနၲိမ (ေနာက္ဆံုး အဆံုးသတ္) တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ) ထံမွတဆင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခံရျပီး အာေရဗ်အမ်ဳိးသားတို႔ထံ သင္ၾကားေပးေစျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္၊ ကုရ္အာန္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အခန္းက႑မွာ အလြန္အေရးပါေနေပသည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လူသားထုအေပါင္းအတြက္ ကရုဏာတစ္ရပ္ (၂၁း၁ဝ၇)၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ကိုင္းရိႈင္းခဝပ္ရာ၌ အေကာင္းဆံုးေသာ စံျပပုဂိၢဳလ္မြန္ (၆၈း၄) အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္၏အေကာင္းဆံုးေသာကြ်န္ ပီသေစရန္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏သေဘာထား၊ စာရိတၲမြန္၊ လုပ္ရပ္မ်ားကို မုစ္လင္မ္အေပါင္းက ပံုတူျပဳႀကိဳးပမ္းေလ့ရိွၾကသည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)၏အခန္းက႑သည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၌ ထူးထူးျခားျခား အေရးပါလွ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ၏အဆိုအမိန္႔နွင့္လုပ္ရပ္မ်ားမွာ အစၥလာမ့္ဥပေဒ တည္ေဆာက္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး နွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ရွင္းလင္းသင္ၾကားေရး၌ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပီးလွ်င္) ဒုတိယေနရာတြင္ ရိွေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔သာမက တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အဆံုးအမ နွင့္ ဘဝစံနမူမ်ားက ကုရ္အာန္႔လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းထင္ရွားေစရာတြင္လည္းေကာင္း၊ အေတြးအေခၚအင္အား က်ယ္ျပန္႔အားေကာင္းေစရာတြင္လည္းေကာင္း ႀကီးစြာ အေထာက္အကူျပဳလ်က္ရိွေနေပသည္။
မုဟမၼဒ္ (ဆြ)မွ ေဟာေျပာပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့သည့္ အစၥလာမ့္သတင္းသဝဏ္ (ေဒသနာ) မွာ အလႅာဟ္ အသွ်င္ျမတ္တစ္ပါးတည္းထံေတာ္သို႔ လဲႊအပ္နာခံေရး ျဖစ္၏။ သူသည္ မိမိအား ခဝပ္ဆည္းကပ္ၾကရန္ မည္သည့္အခါမွ် မေတာင္းဆိုခဲ့ေခ်။ မည္သူပင္မဆို မုဟမၼဒ္ (ဆြ)အား ခဝပ္ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ထိုသူ့အဖို႔ အစၥလာမ့္ယံုၾကည္ခ်က္ျပင္ပသို႔ မိမိကိုယ္ကို တြန္းပို႔လိုက္ရာေရာက္ေစ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ '' မဟာေမဒင္ဝါဒ '' ဟူေသာ အသံုးအနႈန္းမွာ မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္ေနသည့္အျပင္ မုစ္လင္မ္တို႔အား ေစာ္ကားရာေရာက္ေနပါ၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဗ်ာဒိတ္ေဒသနာကို လူအခ်ဳိ႕မွ ယင္းကဲ့သို႔ အမွားမွားအယြင္းယြင္း ေဖာ္ျပေလ့ရိွပါသည္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အေျခခံ ေဒသနာမ်ား
=====================
(က) တစ္ဆူရွင္ ဝါဒ
---------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏သတင္းသဝဏ္(ေဒသနာ)သည္ တစ္ဆူရွင္စံနစ္ဆိုင္ရာ အဆံုးအမကိုသာ ဗဟိုျပဳထားသည္။ ၄င္းတစ္ဆူရွင္ဝါဒကို အရဗီစကားျဖင့္ ေသာင္ဟီးဒ္ ဟု ေခၚ၏။ ေသာင္ဟီးဒ္၏ သေဘာတရားမွာ ခဝပ္ကိုးကြယ္အပ္ရာအရွင္သခင္သည္ ဟူဟူသမွ်တို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည့္အရွင္သခင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဖန္ဆင္းခံ အရာရာတိုင္းကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရာခပ္သိမ္းတို႔အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးေတာ္မူေသာအေၾကာင္း ျဖစ္၏။

(ခ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမႈေတာ္ကိုထမ္းရြက္ျခင္း နွင့္ ခဝပ္ဆည္းကပ္ျခင္း
-------------------------------------------------------------
ေျမပထဝီေပၚ နွင့္ စၾကဝဠာတစ္ခြင္ရိွ ဟူသမွ်ေသာအဖန္ဆင္းခံတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ထိုအရွင္၏စီရင္ခ်က္ဥပေဒသမ်ားအတိုင္းသာ နာခံခဝပ္လ်က္ရိွေၾကာင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွ သင္ၾကားျပသထား၏။ ေန၊ လ၊ ျဂိဳလ္နကၡတ္၊ သစ္ပင္၊ တိရစၧာန္ စသည္တို႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အနနၲကရုဏာေတာ္၊ အသနားေတာ္ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခံရျခင္းအတြက္ ခ်ီးမႊမ္းေထာပနာျပဳလ်က္ ရိွကုန္၏ (၂၄း၄၁)။
ဤအဖန္ဆင္းခံမ်ားေလာက၌ မနုႆလူသားမ်ားသည္ အထူးျခားဆံုးက႑၌ ပါဝင္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အဖန္ဆင္းခံမ်ားအနက္ လူသားတို႔ကို မိမိ၏ဘုရင္ခံ နွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ထားေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ားအေနနွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စီရင္ခ်က္ဥပေဒမ်ားကို အေျခခံေသာ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္း၊ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ကို မလဲြမေသြ တည္ေဆာက္ပ်ဳိးေထာင္ၾကရေပမည္။

(ဂ) လမ္းညႊန္သင္ၾကားျပသသည့္ တမန္ေတာ္မ်ား
-------------------------------------------------------
မနုႆလူသားတို႔သည္ ဆင္ျခင္တံုတရား၊ ျမင့္မားသည့္အေတြးအေခၚ၊ စကားေျပာဆိုျခင္း၊ ဘဝ တိုးတက္မႈေဆာင္ရြက္ရန္ လြတ္လပ္ဆႏၵ (လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္) တို႔ကို ခီ်းျမွင့္ေပးအပ္ခံရ၏။ ဤတာဝန္အေပၚ လူသားတို႔မွအေလးထားျပီး လမ္းမွန္ရေစရန္ လူ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လူ့အဖဲြ႕အစည္းမ်ားထံသို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္မ်ားကို ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသူတို႔သည္ လူတို႔အား ဝိညာဥ္၊ ဂုဏ္သိကၡာ နွင့္ ေကာင္းျမတ္သည့္ က်င့္ဝတ္နီတိမ်ားကို ပို႔ခ်သင္ၾကားခဲ့ၾကသည္ (၁၆း၃၆)။ ထိုသူမ်ားအနက္ တစ္ဦးဦး၏အမည္နာမကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္လွ်င္ မုစ္လင္မ္မ်ားက အလိုင္းဟစၥလာမ္ ( ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈသည္ ထိုသူ့အေပၚက်ေရာက္ပါေစသား) ဟု ၾကည္ညိဳမႈျဖင့္ ဆိုေလ့ရိွၾကသည္။
လူသားတို႔အား အမွန္နွင့္အမွားခဲြျခားနိုင္ေရး၊ ေျမကမၻာေပၚဝယ္ အရွင္ျမတ္၏ဥပေဒသကို အေကာင္အထည္ေဖာ္အသံုးခ်နိုင္ေရးအလို႔ငွါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေခတ္ကာလအဆက္ဆက္တြင္ ဆာလံက်မ္း (ဇဘူးရ္) နွင့္ ေသာင္ရားဟ္ (တိုရာဟ္က်မ္း) ကဲ့သို႔ေသာ က်မ္းဂန္မ်ားကိုပါ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။

(ဃ) ဗ်ာဒိတ္သတင္း (ဝဟီ) မ်ား ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်မႈ ဆံုးခန္းတိုင္ျခင္း
------------------------------------------------------------
တစ္ဆူတည္းေသာအရွင္သခင္၏ ေဒသနာသတင္း နွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္စံနစ္ကို တမန္ေတာ္တစ္ပါးခ်င္းနွင့္အတူ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ဥပေဒသသည္ ေခတ္ကာလ၏ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းနွင့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားအတြက္ ေျပာင္းလဲခဲ့၏။ မုဟမၼဒ္(ဆြ) ၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း နွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ က်ေရာက္လာျခင္း၌ ထိုဥပေဒသမ်ား ဆံုးခန္းတိုင္သြားခဲ့သည္။ ဤေဒသနာသတင္းကို ေဟာေျပာပို႔ခ်ေသာ တမန္ေတာ္မ်ား နွင့္ ၄င္းတို႔၏ သက္ဆိုင္ရာေနာက္လိုက္မ်ားကိုလည္း ကုရ္အာန္၏ရႈေထာင့္အရ မုစ္လင္မ္မ်ား ဟုသာ သတ္မွတ္ထားေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ထိုသူတို႔သည္လည္း ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အလိုေတာ္ထံသို႔ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ နာခံအပ္နွင္းခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္၍တည္း (၂၂း၇၈)။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ေဒသနာသတင္းအသစ္တစ္ရပ္ မဟုတ္၊ ဘာသာသာသနာအသစ္ တစ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါေလ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အလိုေတာ္ထံသို႔ နာခံအပ္နွင္းျခင္းတည္း ဟူေသာ အစၥလာမ့္သေဘာတရားမွာ --- ဤကမၻာေျမေပၚဝယ္ ကမၻာ့ပထမဦးဆံုးလူသား အာဒံမ္ (အလိုင္) အား သင္ၾကားခဲ့ေသာ ကမၻာ့ပထမဆံုးေန႔ကပင္ ရိွနွင့္ၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ေခတ္ကာလအသီးသီးရိွ ကမၻာ့လူမ်ဳိးႏြယ္တိုင္းထံသို႔ ၄င္းတို႔၏သက္ဆိုင္ရာ သီးသန္႔အေျခအေန နွင့္ အခ်ိန္အခါကိုလိုက္၍ ေဒသနာသတင္းအား ထိေတြ႕ေစခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္မႈကို ေနာက္ဆံုးေသာ ေဒသနာသတင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူခဲ့ၾကာင္း ကုရ္အာန္ကပင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤသည္မွာ လြန္ေလၿပီးသည့္ ဝဟီ အေပါင္း၏အဆံုးအမမ်ား (ဓမၼ) ကို အယူဝါဒ နွင့္ ဥပေဒသ နွစ္ရပ္စလံုးအတြက္ ၿပီးျပည့္စံုေစလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေသာေဒသနာသတင္း ျဖစ္သည္နွင့္အညီ လူ့အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုတည္း၊ ေခတ္ကာလတစ္ခုတည္းအတြက္သာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေခတ္ကာလတိုင္းနွင့္လူသားမ်ဳိးႏြယ္တိုင္းအတြက္ လမ္းညႊန္တရား ေပးကမ္းေနလ်က္ရိွပါသည္။

(င) နာမ္တရားအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္
------------------------------------------
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား နာခံအပ္နွင္းျခင္း ဟူေသာအခ်က္သည္ လူသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အတြင္းပိုင္း၌ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈနွင့္အတူ သဟဇာတစိတ္ကို ဖန္တီးေပးၿပီးေနာက္ ၄င္းသူ၏လူ႔အဖဲြ႕အစည္းထံ ပံ်႕နံွ႔သြားေစပါသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား နာခံအပ္နွင္းၾကေသာသူတို႔အဖို႔ လူလူခ်င္းခယဝပ္တြားမႈ နွင့္ မိမိတို႔၏ နိမ့္က်ေသာလိုအင္ဆႏၵအေပၚလိုက္နာမႈမွ ကင္းစင္လြတ္ေျမာက္သြားေစပါသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဝန္ေတာ္ထမ္းရြက္ၾကသူတို႔သည္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာအေပၚ ေအာင္နိုင္မႈတည္းဟူေသာ ျမင့္မားသည့္ အဆင့္အတန္း႔သို႔ ဆိုက္ေရာက္နိုင္ၾကေပသည္။
ဤအလင္းျပတရားေနာက္လိုက္သူမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏နွစ္ၿမိဳ႕မႈမ်ားကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ရွာႀကံႀကိဳးပမ္းၾကေတာ့၏။ ယင္းသို႔ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားမွာ သူတို႔၏ အသက္ဝိညာဥ္အတြက္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး နာမ္အာဟာရ ျဖစ္သြားေစပါသည္။ ထိုအျခင္းအရာကို '' နူးရြန္ အလာ နူးရ္ '' - ေရာင္ျခည္ဆင့္ေသာ ဓမၼေရာင္ျခည္ ဟု ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ကုရ္အာန္၌ ေတြ႕နိုင္ေပသည္။

(စ) လူမႈဝန္းက်င္ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္
-------------------------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ဝဟီအမိန္႔ေတာ္အေပၚ တတ္အားသမွ် တရားမွ်တမႈကို တည္ေဆာက္ရန္ (နွင့္) မတရားမႈကိုဆန္႔က်င္ေရး၌ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကရန္ ဓာတ္ကူပစၥည္းသဖြယ္ အထူးတြန္းအားေပးထားသည္။ ဤအဆံုးအမ၏ဗဟိုခ်က္မတြင္ ဂ်ိဟာ့ဒ္၏သေဘာတရားကို ေတြ႕နိုင္၏။ ဂ်ိဟာ့ဒ္ ဟူသည္ အေကာင္းျဖစ္ေစရန္အတြက္ အဆိုးကိုဆန္႔က်င္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္တြင္ မိမိ၏အတြင္းပိုင္းေရာ အျပင္ပိုင္းကိုပါ ရုန္းကန္အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ႏြမ္းပါးခ်ဳိ႕တဲ့သူမ်ား၊ မိဘမဲ့ကေလးငယ္မ်ား၊ မုဆိုးမမ်ား၊ လူ႔အဖဲြ့အစည္းအတြင္း ညွင္းပန္းနိွပ္စက္ခံရသူမ်ားအေပၚရိွသည့္ နိုင့္ထက္စီးနင္းမတရားမႈကို တြန္းလွန္ၾကရန္ ကုရ္အာန္က ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ သတိေပးညႊန္းျပထားေပသည္ (၅း၈)။ လြန္ေလၿပီးေသာတမန္ေတာ္တို႔၏ ရာဇဝင္အမ်ားစုကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါက တရားမွ်တမႈကို ေဖာ္ေဆာင္တည္ေဆာက္ျခင္း နွင့္ မတရားမႈကိုတြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းအရာအား မုခ် ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္ျဖစ္၏။
ဤလူမႈေရးရာအဆံုးအမမ်ားက မုစ္လင္မ္တို႔အဖို့ လူမႈတာဝန္ဝတၲရားတြင္းမွ သာသနာ့ဘဝကို သီးျခားျဖစ္မသြားေစခဲ့ေပ (၆း၁၆၂-၁၆၄)။ လူမႈဘဝနွင့္သာသနာေရးကို သီးျခားခဲြျခားလိုက္ျခင္းသည္ မွားယြင္းေၾကာင္း ကုရ္အာန္က သြန္သင္ထားပါသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းသာမက လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအေနနွင့္ ခြင့္တူညီမွ် လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကျခင္းျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ဝန္ေတာ္ထမ္း ျဖစ္ၾကေစရန္ ကုရ္အာန္က ဆံုးမလ်က္ ရိွေပသည္။

(ဆ) လုပ္ရပ္မ်ားအေပၚ အေရးယူစီရင္ျခင္း
---------------------------------------------
ကုရ္အာန္၏အဆံုးအမမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အထံေတာ္မွ အပ္နွင္းခ်မွတ္ထားေသာ တာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ တရားစီရင္မည့္ေန႔ေတာ္၌ ဤအေရးနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လူတစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ စစ္ေဆးေမးျမန္းခံရမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းလုပ္ရပ္မ်ားအရ အစားေပးျခင္းကိုလည္း စံစားရမည္ျဖစ္သည္ (၁၇း၁၃-၁၄)။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တရားမွ်တမႈ၌ သမာသမတ္အရိွေတာ္မူဆံုးအရွင္သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း ကုရ္အာန္မွ ျပဆိုထား၏။ ထိုေန႔ေတာ္ဝယ္ ျပစ္ဒဏ္စီရင္ခံရသူမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏လုပ္ရပ္ဆိုးမ်ားေၾကာင့္သာ အျပစ္ေပးခံၾကရမည္ျဖစ္၏။ ထိုနည္းတူ ထိုေန႔တြင္ သုခဘံုကိုခ်ီးျမွင့္ခံရသူမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္ေကာင္း နွင့္ လုပ္ရပ္ေကာင္းေၾကာင့္သာလွ်င္ ယင္းသို႔ေသာ ဆုလာဘ္ကို စံစားၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ကုရ္အာန္၏ ဂုဏ္ပုဒ္နာမမ်ား
===============
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ မိမိ၏ဂုဏ္ပုဒ္အမည္ကို (၅ဝ) အထိ ေဖာ္ျပထားသည္။ ၄င္းတို႔အနက္ လူသိအမ်ားဆံုး နွင့္ ဂုဏ္ပုဒ္အေပါင္းကို ၿခံဳငံုမိေစသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ငါးရပ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။

(၁) ပဲ့ျပင္ဆံုးမ လမ္းညႊန္တရား
---------------------------------
မိမိတို႔ကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္အား သိတတ္နားလည္သူတို႔အဖို့ ဤက်မ္းဂန္သည္ လမ္းမွန္ညႊန္က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ကိုယ္တိုင္က ေဖာ္ျပထားသည္ (၂း၂)။ ကုရ္အာန္သည္ ရာဇဝင္သမိုင္း၊ သိပၸံ၊ ဒႆန က်မ္းဂန္သက္သက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုအရာမ်ား၏အစိပ္အပိုင္းအရပ္ရပ္ ပါဝင္ေန၏။ ဤသည္ထက္တိုး၍ဆိုရပါလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကို ခဝပ္ကိုးကြယ္ရန္ နွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ (ခ်မွတ္ျပဌာန္းထားေသာ) ဝတၲရားမ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရန္ လူသားတို႔ဘဝအား '' ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္သည့္ တရားလမ္းေတာ္ '' (၁း၆) သို့႔ ညႊန္းျပျခင္းသည္သာ ကုရ္အာန္၏ အဓိကအူတိုင္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သာသနာေတာ္အား အမွန္တကယ္ ေလးစားကိုင္းရိႈင္းၾကကုန္ေသာ မုစ္လင္မ္တို႔မွာ ကုရ္အာန္၏ ဓမၼလမ္း (အဆံုးအမနွင့္လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား) ကို မိမိတို႔၏ ေန႔တစ္ဓူဝ ဘဝေျခလွမ္းတိုင္း၌ မိမိတို႔၏ဘဝလမ္းစဥ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ၾကကုန္၏။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေနကုန္ေနခမ္း ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ရာ ဘာသာေရးက်င့္စဥ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္မထားၾကပါ။ သို႔ေသာ္ သက္ဝင္္ယံုၾကည္သူမ်ားအေနနွင့္ က်င့္ဝတ္၊ စာရိတၲအား ထိန္းသိမ္းရန္ ဘဝေရးရာက႑တိုင္းအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္တည္းဟူေသာ အရွင့္အဇၥ်တၲသတိေပးခ်က္အျဖစ္ ခံယူဖတ္ရြတ္ၾကေပ၏။ ဖတ္ရြတ္ေသာအေျကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း မိမိတို႔၏ကိုယ္စီခဝပ္မႈမ်ား၊ မိသားစုဆက္ဆံေရးမ်ား၊ လူမႈစီးပြါးက႑မ်ား၌ ေပၚလြင္လာေအာင္ က်င့္ေဆာင္ေလ့ရိွေပသည္။
ကုရ္အာန္၏စာတစ္ေၾကာင္းခ်င္းကပင္လွ်င္ လြန္ေလျပီးေသာ တမန္ေတာ္မ်ား၊ အမ်ဳိးသားလူထုမ်ား၏ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္အားျဖင့္ နာမ္ဝိညာဥ္ နွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းျမတ္ေရးလမ္းစဥ္ကို သင္ၾကားျပသထားသည္။ ၄င္းျပင္ အတိတ္ကာလလူ႔မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား က်င့္သံုးခဲ့ၾကေသာ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးရာလမ္းစဥ္မ်ားမွ ေက်ာခိုင္းခဲြထြက္ရန္ကိုလည္း လူသားထုတစ္ရပ္လံုးထံ သတိေပးထားပါသည္။
စင္စစ္၌ ကုရ္အာန္မွ ညႊန္ျပေသာ လမ္းစဥ္ ဟူသည္ ---
လူသားတို႔အဖို႔ မိမိအတြက္ေရာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ပါ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ထြန္းရာလမ္းေၾကာင္းအား ညႊန္ၾကားျပသေပးသည့္ ကုရ္အာန္႔ဥပေဒသ နွင့္ ခဝပ္မႈျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ဆိုလိုေပသည္။

(၂ ) မွတ္ေက်ာက္ - အမွားနွင့္အမွန္ကို ကဲြျပားေစမႈ
------------------------------------------------
ေကာင္းခီ်းမဂၤလာအေပါင္းနွင့္ျပည့္စံုမႈသည္ ထိုအရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌သာရိွသတည္း။ ထိုအရွင္သည္ မိမိ၏အေစေတာ္ (မုဟမၼဒ္) အေပၚ ေလာကအေပါင္း၏ သတိေပးနိႈးေဆာ္သူျဖစ္ေစအံ့ေသာငွါ အမွားအယြင္းမ်ားမွ အမွန္တရားကို ခဲြျခားနားလည္နိုင္သည့္ စံမွတ္ေက်ာက္(ကုရ္အာန္) အား တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူေလၿပီ။ ကုရ္အာန္ (၂၅း၁)
တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အမွားနွင့္အမွန္၊ အေကာင္းနွင့္အဆိုး၊ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္မႈ နွင့္ လီဆည္ညစ္ေထးမႈမ်ားကို ရွင္းလင္းစြာျဖင့္ ကဲြျပားေပၚလြင္သြားေစပါသည္။ ဤက်မ္းဂန္သည္ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းတို႔အား ေရာေထြးမႈန္ဝါးသြားေစေသာ ထံုးတမ္းဓေလ့မ်ား (ဝါ) ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း၏ ယွဥ္ၿပိဳင္ေသြးထိုးခ်က္မ်ားကို ရႈတ္ခ်ထားသည္။ က်င့္ဝတ္နွင့္ကိုယ္က်င့္တရား (စာရိတၲ) ဟူသည္ မေျပာင္းလဲေသာ စၾကဝဠာဥပေဒသျဖင့္ အေကာင္းနွင့္အဆိုးကို ဆံုးျဖတ္စီရင္နိုင္စြမ္းမည့္ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ အေပၚ၌သာ အေျချပဳတည္ေဆာက္ရသည္ ဟု ကုရ္အာန္က တင္ျပ၏။ ဤက်င့္ဝတ္စည္းမ်ဥ္းမ်ားသာလွ်င္ သာသနာ၊ ဘဝ၊ အသိဥာဏ္၊ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ နွင့္ မ်ဳိးဆက္အႏြယ္ကို ထိန္းသိမ္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းျမတ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားနွင့္ လူ့က်င့္ဝတ္မ်ားမွာ ေလာကီေရးညိွဳ႕ငင္ခ်က္မ်ားအေပၚ ရွာေဖြေမြ႕ေလ်ာ္ရန္ မဟုတ္ေခ်။

(၃) ထင္ရွားေသာ သာဓက
-------------------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ကုရ္အာန္ဆိုင္ရာသတင္းသဝဏ္ကိုပင္လွ်င္ က်ဳိးေၾကာင္းညီညြတ္စြာ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ၏အေထာက္အကူ မပါဘဲ လူတို႔မွ မ်က္ကန္းေနာက္လိုက္ျပဳျခင္းကို အားမေပးထားပါ။ မိမိတို႔၏ ဘိုးေဘးအစဥ္အလာမိရိုးဖလာကို ျမင္ေတြ႕ထားသည့္အတိုင္း မဆန္းမစစ္ ျပဳက်င့္ေဆာင္ရြက္ေနသူတို႔အား ကုရ္အာန္က ျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္ထားပါသည္ (၂း၁၇ဝ)။
ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ့္မုခ္ပါဌ္ေတာ္ (ဝဟီဗ်ာဒိတ္)၏ သက္ေသသာဓကတစ္ပါးအျဖစ္ ထာဝစဥ္ ရပ္တည္လ်က္ ရိွေန၏ (၄း၁၇၄)။ က႑- စူရဟ္အမ်ားစု၌ ကုရ္အာန္သည္ စၾကဝဠာ၊ သစ္ပင္ပန္းမာန္၊ တိရစၧာန္၊ ေျမကမၻာ၏ေတာင္စြယ္ေတာင္တန္း၊ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈ စသည္တို႔အေပၚ နက္နက္နဲနဲ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းထား၏ (၂း၁၆၄)။ ယင္းသို႔ျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အံ့ဖြယ္ဖန္ဆင္းမႈကို သိျမင္လက္ခံလာနိုင္ေၾကာင္း အေလးေပးေဆြးေႏြးထားပါသည္။ ဤသည္ပင္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ အမွန္တကယ္တည္ရိွေနေတာ္မူျခင္း၊ ထိုအသွ်င္သည္ မနုႆလူသားကို ထိပ္တန္းတင္ ဦးစားေပးေတာ္မူထားျခင္း၊ ထိုအရွင္ျမတ္၏ သတင္းစကားနွင့္ ဥပေဒသမ်ားသာလွ်င္ တစ္ခုတည္းေသာ လိုက္နာအပ္ရာျဖစ္ျခင္း အခ်က္မ်ားကို အတည္ျပဳလ်က္ရိွေနေပသည္။
တဖန္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း (နုဘူဝသ္)အေပၚ သံသယဝင္ၾကသူမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကုရ္အာန္က ရာဇဝင္တြင္ေအာင္ သက္ေသထူထားေပသည္။ ဂ်ဴး (ယဟူးဒ္) နွင့္ ခရစ္ယာန္ (နဆြာရာ)တို႔က အလႅာဟ့္ထံေတာ္မွလာေသာ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္၏သက္ေသသာဓကအျဖစ္ သဘာဝလြန္စြမ္းရည္ထူးမ်ား ျပသရန္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)အား ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကကုန္၏။ ခ်ဳပ္၍ဆိုရလွ်င္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)သည္ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းမွန္ပါက တမန္ေတာ္မူစာ (အလိုင္) ကဲ့သို႔ ထူးျခားဆန္းၾကယ္ျဖစ္အင္မ်ား၊ တမန္ေတာ္အီစာ (အလိုင္) ကဲ့သို႔ ေရာဂါေဝဒနာတို႔ကို တမဟုတ္ခ်င္း ေပ်ာက္ကင္းေစမႈမ်ား မုခ်ေဆာင္ရြက္နိုင္ရမည္ဟု အဆိုျပဳၾကကုန္၏။ ဤစိန္ေခၚခ်က္ကို ကုရ္အာန္က တုန္႔ျပန္ထားပါသည္။ ကမၻာ့ဘာသာစကားမ်ား၏ရာဇဝင္၌ အရဘီစာေပ၏ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္မႈပံုစံျဖစ္သည့္ ကုရ္အာန္သည္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးေလၿပီ မဟုတ္ပါသေလာ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ထယ္ဝါခမ္းနားလွေသာစကားရပ္မ်ားသည္ အရဗီစာေပ၏မ်က္နွာစာကို အေျပာင္းအလဲျဖစ္သြားေစခဲ့၏။ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ - ကုရ္အာန္၏ေရွ႕ေမွာက္ဝယ္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ကဗ်ာလကၤာရွင္တို႔၏ စြမ္းရည္မ်ားမွာ မမီွမကမ္း ဂြ်မ္းထိုးေမွာက္ခံု ျဖစ္သြားၾကကုန္၏။ က်မ္းဂန္၏ဘာသာေဗဒအသံုးအနႈန္းမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ၏နႈတ္ေတာ္မွ ထြက္ရိွလာကတည္းကပင္ ကုရ္အာန္သည္ အရဗီစာေပ၏စံမွတ္ေက်ာက္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ယေန႔တိုင္ ထူးကဲစြာ သက္ေသထူျပသေနေပသည္။ သို႔ပင္သို႔ျငား မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ စာေပသင္ၾကား တတ္ေျမာက္ခဲ့သူ မဟုတ္ခဲ့သလို သူ၏လကၤာဆိုျခင္းမွာလည္း လူသိမ်ားေက်ာ္ၾကားမႈ ဟူ၍ မရိွခဲ့ေခ်တကား။ ( တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အဆံုးအမ/မိန္႔ျမြက္မႈ - ဟဒီးဆ္မ်ားမွာ ပညာသားပါ နက္ရိႈင္းအဆင့္ျမင့္ပါေသာ္လည္း အလႅာဟ့္ထံေတာ္မွ တိုက္ရိုက္သက္ဆင္းလာေသာ ကုရ္အာန္၏ စံသတ္မွတ္ခ်က္ကိုမူ မီွနိုင္စြမ္းသည္ မဟုတ္ပါ )။
သို႔ျဖစ္ေလရာ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္ပြင့္ျခင္းဆိုင္ရာ အထူးျခားဆံုး အံ့ဖြယ္အျခင္းအရာ နွင့္ အေကာင္းဆံုး သက္ေသသာဓကမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သတည္း။

(၄) သတိေပး နိႈးေဆာ္ခ်က္
---------------------------
ဝဟီထုတ္ျပန္႔ို့ခ်မႈသည္ ေလာကအေပါင္း (စၾကဝဠာခပ္သိမ္းရိွ ေဝေနယ်အေပါင္း) အတြက္ သတိေပးနိႈးေဆာ္ခ်က္မွတစ္ပါး အျခားမဟုတ္ေလၿပီ (၆း၉ဝ) ဟူ၍ ကုရ္အာန္က ဆိုထား၏။ က်မ္းျမတ္ကုုရ္အာန္က မိမိေနာက္လိုက္မ်ား နွင့္ ဖတ္ရႈသူမ်ားကို နိႈးေဆာ္သတိေပးထားေသာ အေၾကာင္းသံုးရပ္ရိွ၏။
(က) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အလိုေတာ္တစ္ခုတည္းထံသ႔ို႔ နာခံလဲႊအပ္ရသည့္ ဘဝလမ္းစဥ္ကို ေဟာေျပာပို႔ခ်ခဲ့ၾကကုန္ေသာ အတိတ္ေခတ္တမန္ေတာ္မ်ား၏ စစ္မွန္သည့္ မူလအဆံုးအမမ်ားနွင့္ ရုန္းကန္အားထုတ္ခ်က္ အေၾကာင္းမ်ား၊ ၄င္းျပင္ အတိတ္ကာလ ဝဟီက်မ္းဂန္မ်ား၏ မူလဘူတ ဥပေဒသမ်ား နွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ ဆံု



July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.