“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၂၀
***************************
ဂ်ဴး - ခရစ္ယာန္ က်မ္းဂန္မ်ား နွင့္ ကုရ္အာန္၏ ျခားနားခ်က္
==============================
(၁) က်မ္းဂန္မ်ားမွ ကမာၻ႕ရာဇဝင္
----------------------------------
ကုရ္အာန္ နွင့္ ဂ်ဴး - ခရစ္ယာန္က်မ္းစာမ်ား၌ တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္မ်ားအေၾကာင္း
တူညီစြာပါရိွေနသည့္တိုင္ သမိုင္းေၾကာင္းဆင့္ျပန္မႈ၌ တင္ျပဟန္ကဲြလဲြ၏။
တမန္ေတာ္ျဖစ္အင္အမ်ားစုပါဝင္ေသာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းသည္
တကယ့္ကို စာေပဟန္ပန္အတိုင္း '' ကနဦးမူလ '' မွ စတင္သည္။ ၄င္းေနာက္
ပထမဦးဆံုးလူသား နွင့္ သူ႔မ်ဳိးဆက္္မ်ားကို သကၠရာဇ္စဥ္ပံုစံျဖင့္
ေရွ့ဆက္ေဖာ္ျပသည္။ ၿပီးလွ်င္ ဤကမာၻ၌ တမန္ေတာ္ဆိုင္ရာတာဝန္ နွင့္
လမ္းညႊန္ေပၚထြက္ျခင္းကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တမန္ေတာ္မ်ား၏ဘဝဇာတ္လမ္းနွင့္တစ္ကြ
တင္ျပသည္။ အခ်ဳပ္မွာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းသည္ သာသနာ့ဗ်ာဒိတ္သတင္း၊
ကိုယ္က်င့္တရား၊ နီတိိ၊ ေကာင္းကင္က်ဥပေဒတို႔ကို
သမိုင္းေၾကာင္းစဥ္ဆက္ပံုဟန္အသြင္ျဖင့္ တမန္ေတာ္ မူစာအထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ အသိေပးထား၏။ သမၼာက်မ္းသည္လည္း ဤနည္းအတိုင္း အနည္းနွင့္အမ်ား သမိုင္းဘာသာရပ္ဆန္ဆန္ ေဖာ္ျပထား၏။
သို႔ရာတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ တင္ျပသံုးသပ္ပံု၌ ထူးထူးျခားျခား
ကြာဟေနပါ၏။ ဖန္ဆင္းရွင္ နွင့္ မနုႆလူသားအၾကားရိွ အညမညသေဘာတရားကို
မိတ္ဆက္ထားေသာ မဟာဆုေတာင္းပတၳနာျဖင့္ လက္ဦးပထမ စတင္ထားပါသည္။
မျပတ္မစဲၾကင္နာစာနာေထာက္ထားေတာ္
မူေသာ
အနနၲကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ျဖင့္ (အစျပဳပါ၏)။
ခ်ီးမႊမ္းေထာပနာဟူသမွ်တို႔သည္ ေလာကအေပါင္းကို ဖန္ဆင္းပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မူေသာ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အဖို႔သာလွ်င္တည္
း။
ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မျပတ္မစဲ ၾကင္နာစာနာေထာက္ထားေတာ္မူေသာ အနနၲကရုဏာရွင္
ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ စီရင္ျခင္းေန႔ေတာ္အား အစိုးရေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ
၏။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတို႔သည္ အရွင္ျမတ္ကိုသာလွ်င္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါ၏။ အရွင္ျမတ္၏ကူညီေဆာင္မမႈကိုသာလွ်
င္ ဆည္းပူးရွာေဖြၾကပါ၏။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတို႔အား ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တည္ၾကည္ေသာလမ္
းစဥ္ကို ညႊန္ၾကားျပသေတာ္မူပါ။ အရွင္ျမတ္မွ သုခခ်မ္းသာဂုဏ္ေက်းဇူးျပဳခဲ့ေလေ
သာ အၾကင္သူမြန္သူျမတ္တို႔၏လမ္းတရား
ကို
(ခ်ီးျမွင့္သနားေတာ္မူပါ)။ (ထိုလမ္းတရားသည္) အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ
မ်က္မာန္ရွခံရသူမ်ား (၏လမ္း) လည္းမဟုတ္၊ လမ္းေခ်ာ္ေမွာက္မွားသူမ်ား (၏လမ္း)
လည္း မဟုတ္ေခ်။ က႑အမွတ္စဥ္ ၁ - အလ္ဖာသိဟဟ္ ( ၁ း ၁ - ၇ )
ၿပီးလွ်င္ စူရဟ္ - က႑စဥ္ ၂ ကို စတင္လိုက္ၿပီး ယံုၾကည္မႈသဒၶါတရား၊
ျငင္းပယ္ဖီဆန္ျခင္းအေၾကာင္း၊ အေရၿခံဳေၾကာင္သူေတာ္ဝါဒတို႔၏ သေဘာသဘာဝအေပၚ
နိႈက္နိႈက္ခြ်တ္ခြ်တ္ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ေဆြးေႏြးထားသည္။
ျငင္ပယ္ဖီဆန္သူတို႔အား ကုရ္အာန္ထဲမွပင္ စိန္ေခၚ၍
ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာ စစ္စစ္မွန္မွန္ ယံုၾကည္ရန္ ဖတ္ရုႈသူတို႔အား
တိုက္တြန္းထားသည္။ ၄င္းေနာက္ ပါဒေတာ္ေပါင္း ၃ဝ အထိ အာဒံမ္ကိုဖန္ဆင္းျခင္း၊
ေကာင္းကင္တမန္တို႔၏ လူ႔သဘာဝေရးရာဒႆနေမးခြန္းမ်ား၊ ယိႈင္သြာန္ ဟု သိၾကေသာ
လမ္းေခ်ာ္မိုက္မွားေစသည့္ လကၡဏာမ်ား စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကုရ္အာန္က
မိတ္ဆက္ေပးျပန္သည္။ ေနာက္ထပ္ ပါဒ - အာယသ္ေတာ္ ၁ဝ
ေၾကာင္းေက်ာ္လြန္သည့္အခါတြင္မူ အာဒံမ္ကို ဖန္ဆင္းျခင္းမွအစျပဳ၍
ဣသေရလမ်ဳိးႏြယ္မ်ား၏ပဋိညာဥ္မ်ား
အား ျပန္ေျပာင္းသတိေပးျခင္း နွင့္ ၄င္းတို႔၏တမန္ေတာ္မူစာ (အလိုင္)၏ဘဝဖက္သို႔ သမိုင္းေၾကာင္းဆင့္ျပန္ခ်က္အျဖစ
္သို႔ကူးေျပာင္းသြားေလသည္။
ကုရ္အာန္၏တင္ျပဟန္သည္ သမၼာက်မ္း၏တင္ျပဟန္နွင့္ အေတာ္ပင္ကြာဟပါသည္။ ကုရ္အာန္က သမိုင္းသကၠရာဇ္အစဥ္လိုက္နည္းလမ္
းျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္းမဟုတ္။ ကုရ္အာန္၏အေျခခံလမ္းေၾကာင္းမွာ လူသားထုတစ္ရပ္လံုး၏ယံုၾကည္မႈ နွင့္ ဖန္ဆင္းရွင္အားနာခံလိုက္နာေရးကိ
ုသာ ဦးတည္အေျချပဳ၏။ အဆံုးအမမ်ား၊ နိႈးေဆာ္ခ်က္မ်ား၊ အေတြးအေခၚေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအားျဖ
င့္ က်မ္းဂန္အနံွ႔ကိုယ္က်င့္တရားအေၾ
ကာင္းကို အပိုင္းလိုက္၊ အစု လိုက္တင္ျပထားသည္။ သမိုင္းရာဇဝင္အား ဇာတ္ေၾကာင္းဖဲြ႕နဲြ႕တင္ျပထားမႈမ
်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လြန္ေလၿပီးေသာ တမန္ေတာ္မ်ား နွင့္ လူ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားထံမွ သင္ခန္းစာထုတ္ယူသည့္ကိရိယာတစ္ရပ
္အျဖစ္
အသံုးခ်ထားျခင္းျဖစ္၏။ တနည္းဆိုေသာ္ ကုရ္အာန္သည္ သမိုင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို
အေသးစိတ္မေဆြးေႏြး၊ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကေျပာေသာ
ကိုယ္က်င့္တရားအေၾကာင္းတို႔ကိုသ
ာ စူးစိုက္ေဖာ္ျပထားသည္။
သမၼာက်မ္းစာ၌ေတြ႕ရေသာ တည္ေနရာ၊ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္၊ လူမ်ဳိးႏြယ္
စသည့္အခ်က္မ်ားအား ကုရ္အာန္က အနုစိတ္ေဖာ္ျပရန္ပင္ မလိုလား၊ တစ္ဖက္မွာေတာ့
ေရွးက်မ္းရရိွသူတို႔အၾကား ဂူေအာင္းလူစု၏အေရအတြက္ကို
အျငင္းပြားမဆံုးနိုင္ခဲ့။ '' သို႔ျဖစ္ေလရာ အသင္သည္
၄င္းသူတို႔နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သာမန္အေၾကာင္းရပ္အျဖစ္မွတစ္ပါး အနုစိတ္ အေသးစိပ္
မလိုက္ေလနွင့္ '' (၁၈ း၂၂) ဟု ကုရ္အာန္က ရွင္းရွင္းပင္ဆိုထား၏။
ျဖစ္ရပ္တစ္ခုဆိုယံုမွ်သာ သေဘာထားရန္၊ ကိုယ္က်င့္တရားကိုအာရံုေျပာင္းသ
ြားေစမည့္ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္
မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ နစ္ျမွဳပ္ျငင္းခုန္မႈ မျပဳလုပ္ရန္ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။
ေယဘူယ်အားျဖင့္ ကုရ္အာန္၏သမိုင္းေရးရာေကာက္ခ်က္
ဆဲြျပမႈသည္
ခရစ္ယာန္တို႔၏ အစဥ္အလာထက္ ဂ်ဴးအစဥ္အလာနွင့္ ပိုမို၍နီးစပ္တူဆင္သည္။
ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္ကဲ့သို႔ ကုရ္အာန္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္မွ
ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာနွင့္ မ်က္မာန္ရွမႈအားျဖင့္ ျပဳျပင္စီရင္ေပးရေသာ
အလ်ဥ္မျပတ္ လူ႔ဇာတ္လမ္းရွည္ႀကီးကဲ့သို႔ သမိုင္းကို တင္ျပသည္။ ေယရႈသခင္ကို
ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္လက္ခံျခင္းျဖင့္
သာလွ်င္ လူသား၏ ပင္ကိုယ္ျပစ္မႈမ်ားသန္႔စင္နိုင္
သည္
ဟူေသာအယူအဆမွာ ကနဦးယံုၾကည္ခ်က္မ်ား၌ မပါဝင္ခဲ့။ လူသားသည္ ျပစ္မႈျဖင့္
ဖန္ဆင္းခံရသည္၊ လူသားထုတစ္ရပ္လံုးအတြက္ ေယရႈသခင္က စေတးခံခဲ့သည္ဟူ၍
ခရစ္ယာန္ကမာၻ႕သမိုင္း၌ သြတ္သြင္းခံရသည့္ ယံုၾကည္မႈမွာ ဂ်ဴး နွင့္
မုစ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ သူစိမ္းျပင္ျပင္အထူးတဆန္းအယူအဆတ
စ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
(၂) ျပန္လည္ျပင္ဆင္ပံုစံခ်သည့္ ဥပေဒမ်ား
------------------------------
---------------
ဂ်ဴး နွင့္ မုစ္လင္မ္တို႔၏က်မ္းဂန္မ်ားဝယ္ ထပ္တူညီဥပေဒမ်ား မ်ားစြာပါရိွသည္။ ေယရႈသခင္က က်မ္းဂန္မ်ား၌ေတြ႕ရသည့္ဥပေဒအမ်ာ
းစုကို
ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္ဟု ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္အားလံုးနီးပါးက ယံုၾကည္ၾက၏။
ဤသို႔သံုးသပ္ခ်က္ကို မုစ္လင္မ္တို႔က လက္မခံၾကသည္သာမက ေယရႈသည္
ဣသေရလမ်ဳိးဆက္ေနာက္လိုက္တို႔အတြ
က္
ဥပေဒမ်ားျဖည့္စြက္ရန္ နွင့္ နိႈးေဆာ္ရန္ေစလြႊတ္ခံရသည္ဟု ယံုၾကည္ထားသည္
(၅း၄၆)။ ဤအယူအဆကိုပင္ ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း (၅ း ၁၇ - ၂ဝ)၌
တစ္ေထရာတည္းေတြ႕ရသည္။ သို႔တေစ ကုရ္အာန္က မိမိသည္
လြန္ေလၿပီးေသာဗ်ာဒိတ္ေတာ္လာဥပေဒ
မ်ားကို ပိုမို၍ေကာင္းမြန္ေစေသာ သို႔မဟုတ္ သ႑ာန္တူေသာအရာျဖင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ပံုစံခ်သည္ဟု ဆို၏ (၂း၁ဝ၆)။
သန္႔စင္မႈဆိုင္ရာဥပေဒသမ်ားနွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာ္တိုေဒါ့ဂ်ဴးဝါဒ၌ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွသေလာက္ ကုရ္အာန္၌မူ ရိုးစင္းလြယ္ကူလွသည္။ ေရဟူဒီ (ေရဝတီ)ဘာသာဥပေဒက်မ္းမ်ားကိုၾကည
့္လွ်င္
ခႏၶာကိုယ္သန္႔စင္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားကို အခန္းက႑မ်ားျဖင့္ေတြ႕ရသည္။
သို႔ေသာ္ အစၥလာမ့္ဥပေဒက်မ္းဂန္မ်ားဝယ္ ဤအေရးနွင့္စပ္လ်ဥ္းျပီး
စာမ်က္နွာအနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ လံုေလာက္စြာေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္နိုင္သည္။
ဂ်ဴးမ်ားထံ၌ရိွေသာ ဥပေဒတစ္သီတစ္တန္းႀကီးအေပၚ ကုရ္အာန္က - ခႏၶာကိုယ္ နွင့္
အဝတ္အထည္အား သန္႔စင္မႈျပဳယံုနွင့္ မေနွာင့္မေနွး သန္႔ရွင္းမႈရရိွသည္ဟု
ရိုးရွင္းေသာနည္းလမ္းျဖင့္ လြယ္ကူသြားေစပါသည္။
အလားတူစြာပင္
အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ လစဥ္ဓမၼတာကိစၥ၌ မိမိတို႔၏သန္႔စင္မႈျပန္မရမီ (၇)ရက္အထိ
အိမ္မႈကိစၥမ်ားနွင့္ ကင္းစြာေနရမည္ဟု ေသာင္ရားဟ္က်မ္းက ဆိုထားသည္။ ၾကည့္ -
ဝတ္ျပဳရာက်မ္း ( ၁၅ း ၁၉ - ၃၃ )။ အစၥလာမ့္ဥပေဒကမူ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္
ထိုကာလအတြင္း မိမိတို႔ခင္ပြန္းမ်ားနွင့္နီွးေ
နွာျခင္း၊ ေန႔စဥ္ငါးႀကိမ္ ဝတ္ျပဳျခင္းမွအပ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း ေရာေနွာပါဝင္နိုင္ၿပီး မိမိတို႔၏ မည္သည့္ေန႔စဥ္ဝတၲရားမ်ားကိုမဆို
ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္ဟု ေျဖရွင္းေပးထားပါသည္။
ရံဖန္ရံခါ ဣသေရလအႏြယ္ဝင္တို႔အေပၚရိွေသာ မျပဳမေနရတာဝန္အခ်ဳိ႕ကို
အစၥလာမ့္ဥပေဒမွ လံုးဝပယ္ဖ်က္ထားသည္လည္းရိွ၏။ ဥပမာေပးရလွ်င္ ကုရ္အာန္သည္
ညဥ့္လယ္စာစားျခင္းကိုလည္းေကာင္း
၊ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းအတြက္ သီးသန္႔နားရက္ထားျခင္းကိုလည္းေက
ာင္း
ျဖဳတ္ပယ္ထားပါသည္။ ေသာၾကာေန႔မ်ားတြင္ ဓမၼသဘင္တစ္ရပ္ပါဝင္သည့္
စုေပါင္းဝတ္ျပဳမႈႀကီးသို႔ မုစ္လင္မ္တို႔မွ တက္ေရာက္ေလ့ရိွၾကသည္။
မုစ္လင္မ္တိုင္းျပည္ အမ်ားစု၌ ေသာၾကာေန႔ကို အမ်ားျပည္သူအားလပ္ရက္အျဖစ္သတ္မွ
တ္ေသာ္လည္း
ေသာၾကာေန႔အတြက္ အျခား ဥပေဒနွင့္ကန္႔သတ္ခ်က္ဟူ၍ ထပ္မံမေတြ႕ရေခ်။ သို႔သာမက
မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ေသာၾကာေန႔၌ ေန႔တစ္ဓူဝ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္အတိုင္းသာ
သြားလာလႈပ္ရွားမပ်က္ ရိွေနၾကေပသည္။
(၃) ျပန္လည္ျပင္ဆင္ပံုစံခ်သည့္ သာသနာ့က်င့္ထံုးမ်ား
------------------------------
-----------------------
ဝတ္ျပဳျခင္း၊ သန္႔စင္ဒါန၊ ဥပုသ္သီလတို႔မွာ ဘာသာတရားအားလံုး၏အစိတ္အပိုင္းတစ
္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း
ကုရ္အာန္က လက္ခံထား၏။ သို႔တေစ ဘာသာရပ္တစ္ခုစီ၏ လက္ေတြ႕နည္းနိႆယမ်ားကိုမူ
အစၥလာမ့္အဆံုးအမမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ပံုစံခ်ထားခဲ့ျပီ
းျဖစ္သည္။
ဥပမာ - (၂၄)နာရီတိုင္တိုင္ ေစာင့္ထိန္းရသည့္ ဥပုသ္သီလကို
နံနက္အရုဏ္ခ်ိန္မွ ညေနေနဝင္ခ်ိန္ထိသာ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းရန္
ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ေစခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ေအာ္တိုေဒါ့ဂ်ဴးဝါဒ၌ေတြ႕ၾကရကုန္
သည့္ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ဝတ္ျပဳျခင္းအစား
တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္ဝတ္ျပဳရန္ အစၥလာမ္က အစားထိုးသတ္မွတ္ခဲ့သည္။
(၄) လူသားအေပါင္းထံ ဆန္႔ထြက္သက္ဆိုင္ေနသည့္ ပဋိညာဥ္
------------------------------
------------------------------
--
ဖန္ဆင္းရွင္၏ပဋိညာဥ္သည္ အစၥလာမ္အားျဖင့္ ဣသေရလေနာက္လိုက္မ်ားကိုပင္
ေက်ာ္လြန္၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ၊ ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ မိသားစုအဆင့္အထိ
ဆန္႔ထြက္သက္ဆိုင္လ်က္ - အက်ဳံး၀င္လ်က္ရိွေပသည္။ ၄င္း၌ မ်ဳိးရိုး၊
လူတန္းစားခဲြျခားခ်က္ အလ်ဥ္းမရိွပါ။ ကုရ္အာန္က
ကမာၻတစ္ဝွန္းရိွယံုၾကည္သူတို႔ကိ
ု တစ္ခုတည္းေသာအြမၼဟ္ (မုစ္လင္မ္အစုအေဝး)အျဖစ္ ရည္ညႊန္းထားရာတြင္လည္း လူမ်ဳိးကန္႔သတ္ခ်က္ဟူ၍ မရိွပါေလ။
လြန္ေလျပီးေသာ သာသနာ့ယံုၾကည္ခ်က္အေပါင္းသည္ သက္ဆိုင္ရာေနရာေဒသ နွင့္ လူမ်ဳိးစု/
လူ႔အုပ္စုမ်ား
အတြက္သာ ေပၚထြက္ခဲ့ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ဆိုထားသည္။ သမၼာက်မ္းလာ
ေယရႈသခင္၏စကားရပ္ျဖစ္သည့္ '' ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ဣသေရလ သိုးမ်ားထံမွအပ
ငါ့အား ေစလႊတ္သည္မဟုတ္ '' ဟူသည္က ဤအခ်က္ကို ေထာက္ခံလ်က္ရိွေပသည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သြန္သင္ခဲ့ေသာသာသနာမွာက
ား
စၾကဝဠာတစ္ခြင္လံုးနွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ မုစ္လင္မ္အေပါင္းမွ
မုဟမၼဒ္(ဆြ)အား ဖန္ဆင္းရွင္ေစလႊတ္သည့္ ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္အျဖစ္
ခံယူထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤသည္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မုဟမၼဒ္(ဆြ)က '' ငါ၏အလ်င္
တမန္ေတာ္မွန္သမွ် သက္ဆိုင္ရာအမ်ဳိးသားထုထံသို့သာ ေစလႊတ္ခံၾကရသည္။
သို႔ရာတြင္ ငါသည္ကား လူသားမ်ဳိးႏြယ္တစ္ရပ္လံုးထံ ေစလႊတ္ခံရေပသည္ '' ဟု
မိန္႔မွာခဲ့သည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း ဤသို႔ထပ္ဆင့္ အတည္ျပဳထားေပသည္။
စင္စစ္ေသာ္ကား ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ အသင္ (မုဟမၼဒ္)အား ေလာကခပ္သိမ္းအတြက္
ကရုဏာေတာ္အျဖစ္ ေစလႊတ္ေတာ္မူျခင္းသာတည္း။ ကုရ္အာန္ ( ၂၁ း ၁ဝ၇ )
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္၏တာဝန္ကို သယ္ပိုးထမ္းရြက္ရန္ '
သီးသန္႔အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစား' ဟူ၍ မရိွေၾကာင္း ကုရ္အာန္ကေျပာၾကား၏။
ထိုကိစၥသည္ ဂ်ဴးဝါဒ၌သာရိွသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္၏ပဋိညာဥ္မွာ အစၥလာမ္ကို လက္ခံ၍
အြမၼဟ္ျဖစ္လာသူတိုင္းထံ ဆန္႔ထြက္ေနလ်က္ရိွျပီး၊ ဗ်ာဒိတ္သဝဏ္ နွင့္
ဥပေဒသမ်ားသည္ ေလာကခပ္သိမ္းအေပၚ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစသည္ဟု ကုရ္အာန္က
ရွင္းျပေနေပသည္။
(၅) တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္မ်ားမွ ရႈေထာင့္သစ္
======================
တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္မ်ား တူညီစြာပါဝင္ေနျခင္းသည္ သမိုင္းေၾကာင္းရုပ္လႊာတစ္ေလွ်ာက
္
ယံုၾကည္မႈ နွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား၏ အစဥ္အလာတစ္ခုကို ေပၚလြင္လာေစသည္။
သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းတင္ျပမႈ ၌ ကုရ္အာန္ နွင့္ သမၼာက်မ္းစာတို႔သည္
နည္းလမ္းအနည္းငယ္ကဲြဲျပားၾကသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ ဂ်ဴး၊ ခရစ္ယာန္ နွင့္ ပညာရွင္တို႔က ကုရ္အာန္သည္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း
နွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းရိွ ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုယူ၍ မိမိကိုယ္ပိုင္အျမင္ျဖင့္
ေျပာင္းလဲလိုက္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေလ့ရိွတတ္ၾကသည္။ ပထမဦးစြာသိအပ္သည့္အခ်က္မွာ
ကုရ္အာန္သည္ ဆင္တူေသာ္လည္း တစ္ထပ္တည္းမက်သည့္ဇာတ္လမ္းျဖစ္စ
ဥ္မ်ားအတြက္
ခယျခင္း သို႔မဟုတ္ ဖံုးကြယ္ျခင္း အလ်ဥ္း မျပဳထားေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ကုရ္အာန္သည္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အသစ္ျဖစ္ျခင္းအျပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္မ်ား၏
ေရွ႕ဆက္စီးဆင္းမႈ နွင့္ ေနာက္ဆံုးအဆံုးသတ္မႈ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္တည္း။
တစ္ခါ ကုရ္အာန္က မိမိသည္ အရင္းအျမစ္အသစ္တစ္ရပ္မွ သီးျခားေပါက္ဖြားလာသည္ဟု မေၾကြးေၾကာ္၊ လြန္ေလၿပီးေသာဗ်ာဒိတ္ေတာ္မ်ား၏ဇ
စ္ျမစ္
(ဖန္ဆင္းရွင္)နွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုထားသည္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္
Torah နွင့္ Bibble က်မ္းဂန္မ်ား၌ေတြ႕ရေသာ တမန္ေတာ္တို႔၏ျဖစ္ရပ္မွန္အခ်ဳိ႕
မွာ ေရြ႕ေလ်ာပ်က္စီးသြားခဲဲ့ၿပီျဖစ္
ေၾကာင္း၊
ဖန္ဆင္းရွင္မွ တမန္ေတာ္မ်ားကို အျမင့္မားဆံုးစိတ္ဓါတ္၊
ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားနွင့္တစ္ကြ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းမွာ
၄င္းတို႔၏သက္ဆိုင္ရာလူမႈဝန္းက်င
္အား ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္သည့္လမ္းတရားအ
ေပၚ
ဦးေဆာင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ရွင္းလင္းေျပာျပသည္။ သို႔ရိွရာ
(က်မ္းဂန္အတြင္းေဖာ္ျပထားေသာ) ဤတမန္ေတာ္မ်ားကို ဤကမၻာေျမတစ္ခြင္
ကမာၻ႕လူသားတို႔၏ သာသနာ့ျဖစ္စဥ္ႀကီးအတြင္း တကယ့္သူရဲေကာင္း နွင့္
စံျပပုဂၢိဳလ္မြန္မ်ားအျဖစ္ အမွန္တကယ္သတ္မွတ္ပါက သူတို႔သည္
ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးအရာ၌ အထြဋ္ျမတ္ဆံုး ျဖစ္ေနရမည္ မဟုတ္ေပသေလာ ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.