Pages

.

အစၥလာမ့္အလင္းစကားမ်ား (၄)

အစၥလာမ့္အလင္းစကားမ်ား (၄)
************************
“ အစၥလာမ္ဘာသာမွာ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ သန္႕စင္ဒါနေၾကး
ထုတ္လွဴၿပီးယင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေငြဘယ္လုိရွာရွာ သန္႕ရွင္းတဲ့ေငြ
ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ” တဲ့။

ဒီအခ်က္ကိုေပးရမယ့္အေျဖက က်ယ္ျပန္႕ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္တြက္ခ်က္ထုတ္လွဴရတဲ့ အဲ့ဒီအလွဴဒါနမ်ဳိးကို အရဗီဘာသာစကားအရ “ဇကာ့သ္” လို႕ေခၚဆိုပါတယ္။ ဇကာ့သ္ ဟာ အစၥလာမ့္မ႑ိဳင္က်င့္ရပ္ႀကီး ငါးမ်ဳိးထဲက တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အႏုစိပ္ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြလည္းရိွေနေတာ့ ဒီေခါင္းစဥ္တစ္ခုထဲနဲ႕တင္ က်မ္းႀကီးတစ္ေစာင္ နီးပါး ေရးထုတ္လို႕ရေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျခားဘာသာ၀င္ေတြ အလြယ္တကူနားလည္ႏိုင္ဖို႕ သူ႕သေဘာတရား နဲ႕ အေျခခံသတ္မွတ္ခ်က္ကိုသာ ေဇာင္းေပးတင္ျပလိုပါတယ္။

အစၥလာမ္သာသနာမွာ အရင္းအျမစ္ယံုၾကည္ခ်က္ႀကီး ေျခာက္ရပ္ရိွပါတယ္။ အီမာန္ - အရင္းအျမစ္ယံုၾကည္မႈတရား လို႕ ေခၚဆိုပါတယ္(အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါ ထပ္မံတင္ျပပါမယ္)။ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ကို ယံုၾကည္ခ်က္သပ္သပ္၊ က်င့္ရပ္သပ္သပ္ မခြဲျခားဘဲ သေဘာတရားနဲ႕လက္ေတြ႕ကို အခ်ဳိးညီေအာင္ ေပါင္းစပ္သြားဖို႕ လမ္းညႊန္သြန္သင္ထားပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ႀကီးေျခာက္ရပ္နဲ႕အတူ
မ႑ိဳင္က်င့္ရပ္ႀကီးငါးမ်ဳိးကို ဒြန္တြဲျပ႒ာန္းထားပါတယ္။

၁။ ယွဟာဒဟ္ - (ၿပီးခဲ့တဲ့ ၀တ္ျပဳေရးဖိတ္ေခၚမႈအပုိင္းမွာ အနည္းအက်ဥ္းေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္) ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာ သက္ေသခံစကားရပ္ကို သိနားလည္မႈနဲ႕ယံုၾကည္ျခင္းသာမက ႏႈတ္နဲ႕ပါဖြင့္ဟ၀န္ခံေျပာဆိုအသိေပးခ်က္ပါ။
(အစၥလာမ့္စည္း၀ိုင္းထဲ၀င္ေရာက္ေရးအတြက္ ပထမဆံုး တံခါးေပါက္တစ္ခ်ပ္လို႕ ဆိုရပါမယ္)။


၂။ ဆြလာသ္ - ေန႕စဥ္ တစ္ေန႕ငါးႀကိမ္ ၀တ္ျပဳျခင္း။

၃။ ေဆြာင္မ္/ဆြိယံမ္ - တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္လ နံနက္အရုဏ္ခ်ိန္ကေန ညေနေစာင္းေန၀င္ခ်ိန္အထိ အစားအေသာက္နဲ႕ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ဥပုသ္သီလေစာင့္ထိန္းျခင္း။

၄။ ဇကာ့သ္ - မိမိရဲ႕တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး၀င္ေငြထဲက အသားတင္ ပိုလွ်ံ/စုေဆာင္းေငြဟာ သတ္မွတ္တန္ဖိုးတစ္ခုရိွေနယင္ အဲ့ဒီထဲက အပုံေလးဆယ္ပံုတစ္ပံု (၀.၂၅ %)ကို (အဲ့ဒီသတ္မွတ္တန္ဖိုးေလာက္ပင္ပိုင္ဆိုင္မႈမရိွတဲ့) အသိုင္းအ၀ိုင္း၀င္ဆင္းရဲသူမ်ားကို ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္း။

၅။ (ကံုလံုတတ္စြမ္းႏိုင္သူမ်ားအတြက္) တစ္သက္မွာ အနည္းဆံုးတစ္ခါ မကၠဟ္ၿမိဳ႕ပင္မ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ဆီ ခရီးထြက္အေရာက္သြားၿပီး သတ္မွတ္က်င့္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း - ဟဂ်္ ျပဳျခင္း တို႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။

မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးဟာ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ဇကာ့သ္ ထုတ္လွဴႏိုင္ဖို႕ ႏွစ္ကုန္တဲ့အခါ(စား၀တ္ေနေရးနဲ႕လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈနဲ႕မသက္ဆိုင္ေသာ) အသားတင္ပိုင္ဆိုင္မႈတန္ဖိုးတစ္ရပ္ လက္၀ယ္ရိွေနရပါမယ္။ အဲ့ဒီပမာဏကို အရဗီလို “နိစာ့ဗ္”လို႕ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီပမာဏလက္၀ယ္ရိွေနသူကို နိစာ့ဗ္ရွင္/နိစာ့ဗ္ရဲ႕ပိုင္ရွင္လို႕ သံုးႏႈန္းပါတယ္။ အစၥလာမ့္သတ္မွတ္ခ်က္အရ အဲ့ဒိနိစာ့ဗ္ရွင္ဟာ တတ္စြမ္းႏိုင္သူ စာရင္း၀င္သြားၿပီး မျဖစ္မေန ဇကာ့သ္ ထုတ္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းရပါတယ္။ အဲ့ဒီပမာဏအထိ လက္၀ယ္မရိွသူကို မတတ္စြမ္းႏိုင္သူ/ဥစၥာမျပည့္စံုသူ/ဆင္းရဲသူ/မေျပလည္သူ/လိုအပ္ခ်က္ရိွေနသူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ မစၥကီးန္ လို႕ေခၚဆိုပါတယ္ (တခ်ဳိ႕သူေတြက ဒီေ၀ါဟာရကို သူေတာင္းစား/သူဖုန္းစားလို႕ မွားယြင္းစြာ ျပန္ဆိုေဖာ္ျပတတ္ၾကတယ္)။ နိစာ့ဗ္ လို႕ေခၚတဲ့ အသားတင္ပိုင္ဆိုင္မႈဟာ ေရႊ၊ ေငြ၊ လက္၀တ္ရတနာ၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ကၽြဲႏြားတိရစာၦန္ စသျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာပစၥည္းအမ်ဳိးအမည္နဲ႕စပ္လ်ဥ္းတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကိုယ္စီရိွပါတယ္။ သိရိွေအာင္ေလ့လာထားရတယ္။ သိရိွမွသာ မွန္မွန္ကန္ကန္တြက္ခ်က္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓိကလူသံုးမ်ားနဲ႕ ေရႊနဲ႕ေငြဆိုင္ရာတန္ဖိုးကိုဘဲ တင္ျပပါမယ္။

ေရႊကိုအမ်ားသိၾကတဲ့အတုိင္းပါဘဲ၊ လြန္ခဲ့တဲ့
ႏွစ္တစ္ရာ၀န္က်င္ေလာက္အထိ ေငြကို စုေဆာင္းတဲ့အစဥ္အလာမ်ဳိးလည္း ရိွခဲ့တယ္။ အသံုးျပဳေငြေၾကးပိုက္ဆံကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ - ေငြသတၳဳကိုေျပာတာပါ။ အမ်ားနားလည္ေအာင္ တြက္ခ်က္ထားၿပီးသား ျမန္မာအခ်ိန္အတြယ္နဲ႕ တစ္ခါတည္းခ်ျပပါမယ္။ ေရႊအေလးခ်ိန္ဆိုယင္
၅ က်ပ္နဲ႕ ၁၀ ပဲသား၊ ေငြအေလးခ်ိန္ဆိုယင္ ၄၀ က်ပ္သား အသားတင္ပိုင္ဆိုင္သူကို နိစာ့ဗ္ရွင္လို႕သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေငြေၾကးအရဆိုယင္ မိမိရဲ႕ ဇကာ့သ္ထုတ္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရႊေပါက္ေစ်းတန္ဖိုးရိွတဲ့အတိုင္း တြက္ခ်က္လိုက္လို႕ရပါတယ္။ ဇကာ့သ္ဟာ ေငြေၾကးပိုက္ဆံသာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရႊစ၊ ေငြစ၊ ကုန္ပစၥည္း၊ တိရစာၦန္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဖာ္ျပပါ နိစာ့ဗ္ ထဲက ၀.၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း(အသံုးျပဳေငြေၾကး ၁၀၀ က်ပ္လွ်င္ ႏွစ္က်ပ္ခြဲႏႈန္း)ကို အနည္းဆံုး ခြဲထုတ္လွဴဒါန္းေပးရပါတယ္။ ဒီပမာဏထက္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ေလ်ာ့နည္းလို႕မရပါဘူး။ မေတာ္တဆ ေလ်ာ့နည္းသြားခဲ့ယင္ ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ရပါတယ္။ ဒါက ဇကာ့သ္ထုတ္ေပးရသူအပိုင္းပါ။ သတ္မွတ္ပမာဏ- နိစာ့ဗ္ အထိ မပိုင္ဆိုင္သူမွန္သမွ် ဇကာ့သ္ကို လက္ခံခြင့္ရိွသူလို႕ အၾကမ္းအားျဖင့္ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုလူေတြက အထက္ကေဖာ္ျပထားတဲ့ မ႑ိဳင္က်င့္ရပ္ႀကီးငါးမ်ဳိးအနက္ ပထမသံုးမ်ဳိး အထိသာ တာ၀န္ရိွပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္မ်ဳိးအတြက္
တာ၀န္ကင္းလြတ္ပါတယ္။ နိစာ့ဗ္ရွင္ ျဖစ္လာယင္ေတာ့ တာ၀န္ ထိုက္သက္သြားပါတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့လမွာ ႏွစ္စဥ္သတ္မွတ္လွဴဒါန္းႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဥပုသ္လေတြမွာ လိုအပ္ခ်က္ပိုမိုမ်ားျပားတဲ့အတြက္ ဒီလိုလမ်ဳိးမွာ ပိုမိုအဓိကထားေပးကမ္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အစၥလာမ္မွာ အလွဴဒါနနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ပံုဟန္အမ်ဳိးမ်ဳိးရိွပါတယ္။ ဒီဇကာ့သ္အလွဴကေတာ့ အစၥလာမ့္စည္း၀ို္င္းထဲက လူေတြအတြက္သာသီးသန္႕သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အတြင္းစည္းအတြက္ သတ္မွတ္အလွဴပံုဟန္ကလည္း ဒီတစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရိွတာပါ။ (ဒီအတြင္းစည္းလွဴဒါန္းမႈမွာလည္း အဆင့္ဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ တိတိက်က်
ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ စည္းကမ္းနဲ႕မညီညြတ္ယင္ အလွဴဒါန အထမေျမာက္ေၾကာင္း မြတ္စ္လင္မ္အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာပင္လွ်င္ သိသူနည္းပါးပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဆိုရယင္ မေလ့လာဘဲ ေလသံဖမ္းတရားနာသူေတြ၊ အေခ်ာင္ႏႈိက္လိုသူေတြေၾကာင့္ လူေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕မွန္မွန္ကန္ကန္ သိခြင့္မရၾကပါဘူး)။

က်န္တဲ့အလွဴဒါနပံုဟန္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ သတ္မွတ္ခ်က္ မရိွပါဘူး။ မိမိ သဒၶါေပါက္ ဆႏၵရိွသလို တတ္စြမ္းႏိုင္သလို နည္းမ်ားမဟူ မည္သူ႕ကိုမဆို လွဴဒါန္းေပးကမ္းႏိုင္ၾကပါတယ္။ မရိွသူအခ်င္းခ်င္းလည္း ေပးကမ္းလို႕ရပါတယ္။ ဘယ္လိုအလွဴမ်ဳိးျဖစ္ပါေစ လူမိုက္အားေပး အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း ျဖစ္မသြားေအာင္ေတာ့ သတိခ်ပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕(ႏိုင္ငံအတြင္းအျပင္)ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း၊ အိမ္နီးခ်င္း၊ ရပ္ကြက္ၿမိဳ႕ရြာ၊ ႏိုင္ငံထဲမွာ ဇကာ့သ္လက္ခံႏိုင္သူမရိွမွ နယ္ေက်ာ္ၿပီး တျခားလူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို ေပးရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေျပာရယင္ ေပးကမ္းသူျဖစ္ေစ ၊ ရယူလက္ခံသူျဖစ္ေစ ေပးၿပီးၿပီးေရာ- ရယင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ေဘာင္ေက်ာ္လို႕မရပါဘူး။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက ဆင္းရဲသားပေပ်ာက္ေရး စီမံကိန္းအသြင္ေဆာင္ေပမယ့္ နည္းလမ္းမက်တဲ့အခါ ဆင္းရဲသားတိုးပြားေရးဖက္ကိုသာ အသြင္ေျပာင္းသြားရပါတယ္။ ဒါကို လက္ေတြ႕ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္)။ ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းထဲမွာ
တာ၀န္ေက်သြားလို႕ ထပ္မံပိုလွ်ံေနေသးယင္ ဘာသာလူမ်ဳိးနယ္ေျမမခြဲျခားဘဲ လူသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမွန္သမွ်ေတြမွာ အသံုးျပဳလုိ႕ရပါတယ္။ ဒီအေျခခံအေၾကာင္းတရားကို မသိျမင္ နားမလည္ၾကတဲ့အတြက္ သူတို႕ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းကိုသာ ေထာက္ပ့ံေပးကမ္းလွဴဒါန္းတယ္ - ဘာသာ၀င္ယင္/သိမ္းသြင္းႏိုင္ယင္ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ဆုေငြေပးတယ္ စသည္ျဖင့္ အျမင္ေစာင္းမႈေတြ၊ လုပ္ႀကံစြပ္စြဲမႈေတြ ထြက္ေပၚပ်ံ႕ႏွံ႕လာျခင္းျဖစ္တယ္လို႕ သံုးသပ္ရပါတယ္။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာသက္ေရာက္ေစသား) က အလွဴဒါနေပးျခင္းရဲ႕ကုသိုလ္ထူးျမတ္မႈအေပၚ “ စြန္ပလြံသီးတစ္ျခမ္း ႏွင့္ပင္ျဖစ္ပါေစ (လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္းျဖင့္) မိမိကိုယ္ကို ငရဲမီးမွ ကာကြယ္ၾကကုန္ ” ၊ “ ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲျခင္းသည္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားအတြက္ အကာအကြယ္ ” လို႕ အလွဴဒါနေပးျခင္းရဲ႕ကုသိုလ္ထူးျမတ္မႈအေပၚ အေလးအနက္ျပဳ မိန္႕ၾကားလမ္းညႊန္ထားပါတယ္။ တစ္ခါ “ မုခ်ဧကန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေလာကေကာင္းက်ဳိးေဆာင္သူမ်ားကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေတာ္မူ၏ ” လို႕ ကုရ္အာန္ထဲမွာ အရွင့္ဗ်ာဒိတ္စကားရပ္ေတာ္ ရိွေနပါတယ္။
ဒီၾသ၀ါဒေတာ္နဲ႕ ကုရ္အာန္က်မ္းခ်က္မွာ ဘာသာ၊ လူမ်ဳိး မခြဲျခားထားပါဘူး။ မျပည့္စံုေသးေပမယ့္ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ဇကာ့သ္အလွဴဒါနအေၾကာင္းကို ဒီေလာက္ဆိုယင္ အေပၚယံသေဘာေလာက္ ၿခံဳငံုမိၿပီလို႕ ယူဆပါတယ္။

ဒီလိုလွဴဒါန္းလိုက္လို႕ လွဴဒါန္းသူက (ကုသိုလ္အက်ဳိးရရိွေပမယ့္) လွဴဒါန္းသူက အဆင့္ပိုျမင့္မသြားသလို၊ အလွဴလက္ခံသူကလည္း အဆင့္နိမ့္က်မသြားပါဘူး။ လက္ခံသူသာမရိွယင္ လွဴဒါန္းရမယ့္သူအဖို႕
တာ၀န္ေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့အခြင့္အလမ္း မရိွေတာ့လို႕ပါ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ခံသင့္လို႕ လက္ခံလိုက္သူမွာလည္း သူတစ္ပါး
တာ၀န္ေက်ပြန္မႈျဖစ္သြားေစတဲ့အတြက္ အက်ဳိးကုသိုလ္ ရရိွပါတယ္။ ဇကာ့သ္ဆိုတဲ့တာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ႏိုင္လိုက္သူအတြက္ ၾကည္ႏွဴးမႈေၾကာင့္ ႏွလံုးစိတ္၀မ္းသန္႕ရွင္းသြားပါတယ္ - ေနာင္လာမယ့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စိတ္က်ဥ္းၾကပ္မႈအေႏွာင္အဖြဲ႕မရိွဘဲ စိတ္ရွင္းရွင္းနဲ႕ ဆက္လက္ စီးပြားရွာသြားႏိုင္တယ္။ ဒီတာ၀န္ကို မေက်ပြန္ယင္ ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ရပိုင္ခြင့္ကို မတရားသိမ္းပိုက္ထားရာေရာက္တဲ့အတြက္ မိမိရဲ႕ဥစၥာမသန္႕ရွင္းေတာ့ဘူး လို႕ တင္စားညႊန္းျပၾကပါတယ္။ ဒီလို ဇကာ့သ္ထုတ္ၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးႀကိဳက္သလိုစီးပြာရွာတဲ့
ေငြ သန္႕ရွင္းသြားတယ္လို႕ အစၥလာမ္တရားေတာ္မွာ လံုး၀မျပသထားပါဘူး။ ဒီလိုစကားမ်ဳိးဟာ အေလးအနက္ထားေအာင္ သြန္သင္ညႊန္ျပရာကေန အဓိပၸာယ္ထြက္ လမ္းလႊဲသြားရတယ္လို႕ထင္ျမင္ပါတယ္။

အစၥလာမ့္ထူးျခားမႈတစ္ခုရိွပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္က ယံုၾကည္္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ တာ၀န္က တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားက ကိုယ္က်င့္တရားျဖစ္တယ္။ ေပါင္းစည္းထားေပမယ့္ ေရာေမႊလို႕ မရပါဘူး။ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႕သမာဓိကို က်င့္၀တ္စည္းကမ္းေတြနဲ႕လည္း ထိန္းကြပ္လမ္းေၾကာင္းေပးထားပါတယ္။ မိမိတို႕ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး အစရိွတဲ့ က႑တိုင္းမွာ တရား၀င္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရိွမႈ (ဟလာလ္) နဲ႕ တားျမစ္ပိတ္ပင္မႈ/တရားမ၀င္မႈ (ဟရာမ္) ဆိုၿပီး ခြဲျခားသတ္မွတ္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာ ဟလာလ္ ကို အစားအေသာက္အတြက္ေလာက္ဘဲ လူသိမ်ားၾကပါတယ္။ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေျပာဆိုေနထိုင္မႈအားလံုးအတြက္ အက်ဳံး၀င္တဲ့ စကားလံုးပါ)။ ဒါေၾကာင့္ ေငြရွာစီးပြားေရးလုပ္ယင္လည္း ဘယ္အခ်ိန္အခါမွာျဖစ္ျဖစ္ ဟရာမ္နည္းလမ္းအလံုးစံုကိုေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ဟလာလ္ေဘာင္ထဲက သမၼာအာဇီ၀က်က်သာ ရွာေဖြစုေဆာင္းသံုးစြဲရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဟလာလ္ဆိုတဲ့ ေဘာင္အထဲက မဟုတ္ယင္ သတ္မွတ္တာ၀န္ေတြဘယ္ေလာက္ပဲေက်ပြန္ေနပါေစ ရွာေဖြလို႕ရလာတဲ့ေငြေၾကး/ဥစၥာက သန္႕ရွင္းမသြားပါဘူး။ ဟလာလ္ျဖစ္မွသာ
သန္႕ရွင္းတယ္လို႕ ဆိုရပါမယ္။ တစ္ဆက္တည္း ျပတ္ျပတ္သားသား တင္ျပရယင္ ဟလာလ္နည္းလမ္းနဲ႕ရလာတဲ့ပိုင္ဆိုင္မႈ မဟုတ္ယင္ေတာ့ အထက္ေဖာ္ျပပါ အလွဴဒါနအပါအ၀င္ ဘယ္တာ၀န္၀တၱရား၊ ဘာအလုပ္မွာဘဲ အသံုးခ်ခ် ဟလာလ္ မျဖစ္ပါဘူး၊ တရားမ၀င္ပါဘူး၊ အက်ဳိးကုသိုလ္လည္း စိုးစဥ္းမွ် မရပါဘူး။ (ဟလာလ္ပိုင္ဆိုင္မႈပင္လွ်င္ျဖစ္ေနပါေစ တစ္ကိုယ္ရည္ေက်ာ္ၾကားမႈအတြက္၊ ခ်ီးမႊမ္းခံလိုတဲ့အတြက္၊ ဂုဏ္သိကၡာရလုိတဲ့အတြက္၊ လူအထင္ႀကီးေစဖို႕အတြက္၊ သူတစ္ပါးကို မိမိၾသဇာခံျဖစ္ေစဖို႕အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျပဳလုပ္အသံုးခ်ယင္လည္း ကုသိုလ္အက်ဳိးမရရိွတဲ့အျပင္ အျပစ္ထိုက္သက္သြားပါတယ္)။

ကၽြန္ေတာ့္ဖက္က လူမုန္းခံၿပီး အၿမဲလိုလိုတင္ျပေနၾကဓာတ္ျပားေဟာင္းဖြင့္ပါဦးမယ္ - ဘယ္ဘာသာ၀င္၊ ဘယ္လူမ်ဳိး၊ ဘယ္လိုလူစားႀကီးျဖစ္ေနပါေစ မိမိတို႕သာသနာ့သြန္သင္ခ်က္အတိုင္း လိုက္နာေနထိုင္က်င့္သံုးသူရိွသလို - လ်စ္လ်ဴရႈေက်ာခိုင္းလို႕တစ္မ်ဳိး၊ မလွိမ့္တစ္ပတ္လုပ္လို႕တစ္ဖံု ေနထိုင္လုပ္ကိုင္သူေတြရိွၾကပါတယ္။ လူ နဲ႕ မူ ကြဲျပားဖို႕ သတိႏွလံုးသြင္းၾကပါလို႕ဘဲ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါတယ္။

ဒီေမးခြန္းကို အျမင္ရွင္းလိုတဲ့ - ရိုးရိုးသားသားသိခ်င္တဲ့ ဘာသာျခားမိတ္ေဆြတစ္ဦးက ေမးျမန္းလာတာပါ။ ဒီေလာက္ဆိုယင္ အၾကမ္းဖ်င္းသေဘာ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႕ ယူဆပါတယ္။




July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.