အစၥလာမ့္အလင္းစကားမ်ား (၅)
************************
အစၥလာမ္၊ ကုရ္အာန္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းလာမႈကို ေျဖၾကားေပးခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ့္အတြင္းအျပင္
၂ ဖက္လံုးအတြက္ အက်ဳိးရိွတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္လို႕ (အမ်ားနားလည္လြယ္တဲ့ပံုဟန္နဲ႕) ႀကိဳးစားတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒ ၊ ေကာင္းကင္က်က်မ္း(တစ္နည္းအားျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕ဗ်ာဒိတ္လမ္းၫႊန္က်မ္း)၊ ေဟာၾကားလက္ေတြ႕က်င့္သံုးျပသတဲ့ တမန္ေတာ္ စသည္မ်ားကို လက္ခံယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ ေဟာၾကားသြန္သင္မႈေတြက တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု သိပ္မကြဲလြဲၾကပါဘူး။ အရင္းအျမစ္မွာ သေဘာတရားတစ္ခုတည္းပါပဲ။
ပံုေဖာ္မႈနဲ႕အခ်က္အလက္ကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ ေခတ္ကာလ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေဒသ အေပၚမူတည္ၿပီး ကြာျခားသြားပါတယ္။
(က)။ မိတ္ေဆြေမးျမန္းတဲ့ - “ ေကာင္းကင္က် ကုရ္အာန္က်မ္းဆိုသည္မွာ
အဘယ္အရာကို အဓိကေဟာထားပါသလဲ ” ဆိုတာကို ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ရဲ႕ရႈေထာင့္ကပဲ တင္ျပေပးပါမယ္။
(ေျဖ) အႏွစ္ခ်ုဳပ္အားျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းက သြန္သင္တဲ့အေျခခံေဒသနာႀကီး ၇
မ်ဳိး ရိွပါတယ္။ က်မ္းတစ္ေစာင္လံုး ဒီအေၾကာင္းျခင္းရာ ၇ ရပ္ကိုသာ
ကိုယ္စားျပဳေဖာ္ျပထားခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ကိုးကြယ္အပ္ရာအရွင္သခင္သည္ တစ္ပါးတည္းသာ ရိွျခင္း ႏွင့္
ထာ၀ရတည္ရိွေတာ္မူျခင္း၊ ထိုဖန္ဆင္းရွင္ျမတ္၏ တုႏိႈင္းမဲ့ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား
၂။ ထိုအရွင္ျမတ္အားနာခံမႈျဖစ္ေသာ အမႈေတာ္မ်ားကိုထမ္းရြက္ျခင္း/
ခ၀ပ္ဆည္းကပ္ျခင္း/ဗ်ာဒိတ္ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္း
၃။ ေလာက၌ ယင္းဥပေဒမ်ားကို အေကာင္အထည္အသံုးခ်ႏိုင္ေရး၊ လူသားတို႕အား အမွားအမွန္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားသိရိွေစေရးအတြက္ သင္ၾကားလမ္းၫႊန္ျပသေသာ (ဖန္ဆင္းရွင္၏ကိုယ္စားလွယ္)တမန္ေတာ္မ်ား
၄။ ကုရ္အာန္သည္ ေနာက္ဆံုးေသာဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ဟု ေၾကျငာထားခ်က္ႏွင့္အညီ
လူတစ္မ်ဳိး၊ ေခတ္တစ္ေခတ္၊ ေဒသနယ္ပယ္တစ္ရပ္၊ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုတည္းအတြက္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကမာၻတည္သေရြ႕ ေခတ္စံနစ္တိုင္း၊ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တိုင္းႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ သစၥာဓမၼျဖစ္ျခင္း
၅။ မိမိ၏နိမ့္က်ေသာ ကိုယ္ပိုင္လိုအင္ဆႏၵကို အႏိုင္ယူေက်ာ္လႊားၿပီး နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ျမွင့္တင္ရယူေစျခင္း
၆။ တရားမွ်တမႈကို ေဖာ္ေဆာင္၍ မတရားမႈကို
ဆန္႕က်င္ျခင္းအေပၚအေျခခံလ်က္ လူတစ္ဦးခ်င္းသာမက
လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ရပ္လံုးအား ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ေကာင္းက်ဳိးေဆာင္ေစျခင္း
၇။ မည္သို႕ေသာလူစားပင္ျဖစ္ေစ မိမိျပဳလုပ္ေသာ သုစရိုက္ ဒုစရိုက္ လုပ္ရပ္တစ္ခုခ်င္းအတြက္ မုခ်ဧကန္ အေရးယူစီရင္အစားေပးခံရမည္ျဖစ္ျခင္း
(ခ)။ “ ဖန္ဆင္းရွင္ကိုးကြယ္ေသာလူတစ္ေယာက္သည္ လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ ရရွိနိုင္ေသာေကာင္းက်ဳိးကို သိခြင့္ျပဳပါ ”
(ေျဖ) ဖန္ဆင္းရွင္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့သူဟာ ဖန္းဆင္းရွင္အေပၚ
သက္၀င္ယံုၾကည္ယံုမွ်နဲ႕ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ဗ်ာဒိတ္ေဒသနာအတိုင္းလိုက္နာက်င့္သံုးဖို႕လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
အထက္ေဖာ္ျပပါေဒသနာလမ္းၫႊန္ ၇ ရပ္မွာ လမ္းၫႊန္တစ္ရပ္ခ်င္းရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကိုယ္စီရိွေနၿပီးျဖစ္တာကို
အမွန္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေတြဟာ လက္ငင္းခံစားရမယ့္ ေကာင္းက်ဳိးတရားေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပရယင္ ယံုၾကည္မႈရဲ႕ေအာက္မွာ
နာမ္ပိုင္ဆိုင္ရာလံုၿခံဳမႈ ရရိွပါတယ္။ အမွားအမွန္အေကာင္းအဆိုးအေၾကာင္းအက်ဳိးေတြကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္း ရရိွေစပါတယ္။ မတည္ၿမဲတဲ့ေလာကအေၾကာင္းသိနားလည္ေစသလို တည္ၿမဲတဲ့ေလာကတစ္ခုရိွေၾကာင္းကိုလည္း
သိျမင္ေစပါတယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားကို ျမင့္မားအားေကာင္းလာေစပါတယ္။
ရွင္သန္ျခင္းကို အဓိပၸာယ္ျပည့္၀ေစပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕အက်ဳိးေဆာင္မႈကို ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။ သမိုင္းျဖစ္အင္ေတြကို သင္ခန္းစာယူၿပီး
သံေ၀ဂတရားနဲ႕ - စာနာနားလည္စိတ္နဲ႕ လူကိုလူလို႕ ျမင္တတ္သြားေစပါတယ္။
တရားမွ်တမႈကို ျမတ္ႏိုးေစၿပီး မတရားမႈကို တားဆီးဖယ္ခြာမႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ (
စသျဖင့္ ) ဒါေတြအားလံုးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ သို႕မဟုတ္
ၿငိမ္းခ်မ္းေသာဘ၀ကိုတည္ေဆာက္ျခင္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို တကယ္လိုခ်င္ယင္ ဒီလိုလမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြအေပၚ အမွန္တကယ္ လက္ေတြ႕နာခံလိုက္နာက်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္မွသာ
ရရိွမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအရာကို အရဗီဘာသာစကားအရ အစၥလာမ္ လို႕
သံုးႏႈန္းပါတယ္။ ဒီအႏွစ္သာရအားျဖင့္ အစၥလာမ္ ကို ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း/နာခံျခင္းလို႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဒီေနရာမွာ အေရးအႀကီးအဆံုးက “ ဘာသာတရား ” နဲ႕ “ ဘာသာ၀င္ ” ဆိုတာကို ခြဲခြဲျခားျခား သိျမင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္)
ေနာက္တစ္ခုက ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒေပၚအေျခတည္ထားတဲ့ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ ေလာကီေကာင္းက်ဳိးတစ္ခုတည္းကိုသာ ေရွ႕ရႈထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစ ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစ ေလာကီေလာကုတၱရာႏွစ္ဌာနလံုးအတြက္ ၫႊန္ျပထားပါတယ္။ အစၥလာမ့္အယူအဆမွာ လုပ္ရပ္ေကာင္းအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစ လုပ္ရပ္ဆိုးရဲ႕မေကာင္းဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစ အခ်ဳိ႕ေသာအရာကို ေလာကီဘ၀မွာတင္ လက္ေတြ႕ခံစားစံစားရပါတယ္(ေနာင္တမလြန္ေလာကုတၱရာထိ
ပါမသြားဘူး)။ အခ်ဳိ႕ေသာအရာက်ေတာ့ ဒီဘ၀မွာ ရခ်င္မွရမယ္(ေနာင္တလြန္မွာ
အျပည့္အ၀ ခံစားစံစားရပါမယ္)။ တတိယအမ်ဳိးအစားကေတာ့ ႏွစ္ဘ၀ႏွစ္ဌာနလံုးမွာ
ခံစားစံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အရိပ္အျမြက္ေလာက္ဥပမာေပးရယင္ ---
ၿပံဳးရႊင္ခ်ဳိသာစြာဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္ တစ္ဖက္သားက စိတ္ခ်မ္းသာမယ္၊ မိမိကိုလည္း ခ်စ္ခင္ၾကမယ္ - ဒါက လက္ေတြ႕ရတဲ့ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္တယ္။
ထိုနည္းတူ တစ္ဖက္သားကို ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံတဲ့အတြက္
ကုသိုလ္ရရိွမယ္လို႕လည္း ဆိုထားတာေၾကာင့္ ေနာင္တမလြန္မွာ
ဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕သူေတြဟာ
ကမ္းကုန္ေအာင္ဆိုးသြမ္းရက္စက္ခဲ့ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီေလာကီမွာ ဘာမွ ေဘးဒုကၡဆိုးက်ဳိးခံရတာ မရိွဘဲ လူ႕ေလာကထဲက
ထြက္ခြာသြားခဲ့တာလည္း ေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲ့လိုလူစားအဖို႕ ေနာင္တလြန္မွာ
အျခားသူထက္ဆိုး၀ါးလြန္းတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ဆိုးက်ဳိး ရိွေနလို႕ပါဘဲ။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ လုပ္ရပ္ေကာင္းေတြ က်င့္ေဆာင္မႈေတြေတာ့ျဖစ္ပါရဲ႕ -
သို႕ေသာ္
ၾကြား၀ါဂုဏ္ေဖာ္ဖို႕၊ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္ဖို႕၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားဖို႕၊ အတုန္႕အလွည့္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးနဲ႕လုပ္ေဆာင္ခဲ့ယင္ အဲ့ဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္တဲ့
လူအထင္ႀကီးမႈ၊ ေနရာရမႈ စသျဖင့္ လက္ငင္းရရိွပါတယ္။ ေနာင္တမလြန္မွာေတာ့
ဘာကုသိုလ္ဘာေကာင္းက်ဳိးမွ ရရိွမွာမဟုတ္ဘူး။ အလားတူစြာပဲ
ဒုစရိုက္မႈတစ္ခုကိုက်ဴးလြန္မိလို႕
ထိုက္သင့္တဲ့ျပစ္ဒဏ္ကို ဒီေလာကီမွာ ခံစားရယင္ ေနာင္တမလြန္မွာ
အဲ့ဒီက်ဴးလြန္မႈေၾကာင့္ ထပ္မံ ျပစ္ဒဏ္ခံစားရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကအေပၚယံမွ်
နားလည္ထားဖို႕ပါ။ တစ္ခုခ်င္းရွင္းယင္ တစ္ထိုင္တည္း စာတစ္ပုဒ္တည္းနဲ႕
မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ က်ယ္ျပန္႕လြန္းပါတယ္။
(ဂ)။ “ ဖန္ဆင္းရွင္ကို မကိုးကြယ္မယံုၾကည္ေသာလူတစ္ေယာက္ကို ဖန္ဆင္းရွင္က ဘယ္သို႕ေသာ မေကာင္း
က်ိဳးေတြကို မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေစပါသလဲ ? ”
(ေျဖ) မ်က္ေမွာက္ကာလအတြက္ျဖစ္ေစ ေနာင္ဘ၀အတြက္ျဖစ္ေစ ဒီအေျဖကို
ဘာသာတရားဆိုင္ရာ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာမႈနဲ႕ အေျဖရွာလို႕ မရပါဘူး။
အလားတူကိစၥမ်ဳိးေတြဟာ ဘာသာတရားကိုယ္စီမွာရိွတဲ့
သက္ဆိုင္ရာကိုယ္ပိုင္ရႈေထာင့္အေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ အမွန္တရား/သစၥာတရားကို
ဘယ္လို ခံယူထားသလဲ - အဲ့ဒီေပၚမူတည္ၿပီး ဘာသာတိုင္းမွာ
သီးျခားအေျဖရိွၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ မိမိဘာသာတရားကေပးထားတဲ့အေျဖဟာ
အျခားဘာသာတရားကျပသထားတဲ့အေျဖနဲ႕တစ္ထပ္တည္း တူညီခ်င္မွ တူညီပါလိမ့္မယ္။ ထိုနည္းတူ အျခားဘာသာတရားကေပးထားတဲ့အေျဖက မိမိဆႏၵ/အစြဲနဲ႕ကိုက္ညီခ်င္မွကိုက္ညီပါလိမ့္မယ္။
ကုရ္အာန္က်မ္းက ခင္းျပထားတဲ့ အစၥလာမ့္ရႈေထာင့္ကို စတိမွ် တင္ျပေပးပါမယ္။
၁။ ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ဖန္ဆင္းစီရင္ေပးေသာအရွင္သခင္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ မိမိအား ကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏို္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မုန္းတီးေစာ္ကားသည္ျဖစ္ေစ
(လူသားအပါအ၀င္) မိမိ၏အဖန္ဆင္းခံအားလံုးကို သက္တမ္းရိွေနသေရြ႕ ပင္ကိုယ္သဘာ၀၏လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း စီရင္ေပးကမ္းခ်ီးျမွင့္ထားပါသည္။
(ဥပမာ - အသက္ရွဴရန္ ေလကိုဖန္ဆင္းေပးထားျခင္း)။ မိမိအား မကိုးကြယ္၍
ေဒါသအမ်က္ထြက္ျခင္း၊ အနႏၱကရုဏာေတာ္အားျဖင့္ ေပးကမ္းထားသည္မ်ားကို
ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းဒုကၡေရာက္ေစျခင္း-
မေကာင္းက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစျခင္း မရိွပါ။ လူသားတို႕ႀကံဳေတြ႕ရသည့္
မေကာင္းက်ဳိးဒုကၡအမ်ားစုမွာ မိမိတို႕ဖာသာ ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေစျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းဂန္ထဲ တင္ျပရွင္းလင္းထားပါသည္။ (ဥပမာ - သစ္ေတာျပဳန္းတီးေအာင္လုပ္သျဖင့္
ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္း စသည္မ်ား)။ မိမိအား မယံုၾကည္၍ လက္မခံ၍ ေလာကီတြင္
မည္သို႕မည္ပံု မေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစရမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ထားျခင္း မရိွပါ။
၂။ အခ်ဳိ႕ေသာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်မႈ၊ ပ်က္စီးဆံုးရႈံးနစ္နာျခင္း၊
ေဘးဒုကၡမ်ားမွာ (လူသားအျမင္၌ ျပစ္ဒဏ္ဟု ျမင္ေကာင္းျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း)
လာလတၱံ႕ေသာေကာင္းက်ဳိးတစ္စံုတစ္ရာအတြက္/အရည္အေသြးျမွင့္တင္ရန္အတြက္ စမ္းသပ္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ (အနာမခံက အသာမစံရ စသည့္ သေဘာတရားမ်ဳိး ျဖစ္သည္)
၃။ အစၥလာမ္မွတင္ျပခ်က္မ်ားကို ယံုၾကည္လိုက ယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္၏။
မယံုၾကည္လွ်င္လည္း မယံုၾကည္လက္မခံဘဲ ေနႏိုင္၏။ ဖန္ဆင္းရွင္အဖို႕
မည္သည့္နစ္နာထိခိုက္ေစမႈ မရိွ။ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္
ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ေပးထား၏။ မိမိ၏ေရြးခ်ယ္မႈသည္ မိမိ၏ဘ၀သာ ျဖစ္၏။
မိမိစိုက္ပ်ဳိးေသာသီးႏွံကို မိမိကိုယ္တိုင္ ရိတ္သိမ္းခံစားရမည္ျဖစ္ပါ၏။
၄။ တစ္ပါးသူတို႕၏ေရြးခ်ယ္ယံုၾကည္မႈသည္
၄င္းတို႕၏ဘ၀လမ္းစဥ္ ျဖစ္သလို မိမိ၏ေရြးခ်ယ္ယံုၾကည္မႈအတုိင္း
မိမိ၏လမ္းစဥ္အျဖစ္ ေလွ်ာက္လွမ္းက်င့္သံုးၾကပါေလ။
မိမိ၏ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာအခြင့္အေရးသည္ တစ္ပါးသူႏွင့္မသက္ဆိုင္၊ တစ္ပါးသူ၏ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာအခြင့္အေရးသည္ မိမိတို႕ႏွင့္ မသက္ဆိုင္။
----------------------------------------
ယခုေဖာ္ျပလိုက္သမွ်က ေျဖရွင္းခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြရဲ႕ေမးျမန္းခ်က္က မထင္မွတ္ဘဲ
တစ္ခုနဲ႕တစ္ခုခ်ိတ္ဆက္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
အခုေျဖၾကားေပးထားတဲ့အခ်က္ေတြဟာလည္း တစ္က႑ခ်င္းစီမဟုတ္ဘဲ ဆက္စပ္မႈရိွေနတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ျဖဴစင္ေသာႏွလံုးသားျဖင့္ ေမးျမန္းျခင္းအတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ။
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.