Pages

.

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၃)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၃)
===========================================
ဟဒီးဆ္ ၏ ရင္းျမစ္အုပ္စု နွစ္မ်ဳိး
----------------------------------
မုဟဒ္ဒီးဆီးန္ (ဟဒီးဆ္ပါရဂူ)မ်ားထံတြင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္တို႔ကို ေယဘူယ်အားျဖင့္ အုပ္စုႀကီး (၂)မ်ဳိး အျဖစ္ ခဲြျခားထား၏။

၁။ မုသဝါသိရ္
ဟဒီးဆ္၏မွန္ကန္ခိုင္မာမႈ၊ ဆင့္ျပန္သူ (ရာဝီ)အစဥ္အဆက္ စသည့္အခ်က္မ်ားျဖင့္ ဆန္းစစ္ရန္ပင္ မလိုအပ္ေတာ့ေသာ အလြန္ထင္ရွားလွသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဆင့္ျပန္သူ၏ဦးေရမွာ မ်ားျပားလွၿပီး ဆိုလိုခ်က္အဓိပၸာယ္အားျဖင့္လည္း တစ္မ်ဳိးတည္း တစ္ပံုစံတည္းထြက္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏၊ မုသဝါသိရ္၌ နွစ္မ်ဳိး ရိွျပန္သည္။
(က) မုသဝါသိရ္ လဖ္ဇီြ
ဆင့္ျပန္သူမွန္သမွ်၏ ' ေဝါဟာရစကားလံုးမ်ား ' သည္ တစ္မ်ဳိးတည္း တစ္ပံုစံတည္းျဖစ္ေနသည့္ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။
(ခ) မုသဝါသိရ္ မအ္နဝီ
ဆင့္ျပန္သူအားလံုး၏ ' အခ်က္အလက္အေၾကာင္းအရာမ်ား ' သည္ တစ္ပံုစံတည္းတစ္သေဘာတည္း ျဖစ္ေနသည့္ ဟဒီးဆ္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။ (စကားလံုး နွင့္ အသံုးအနႈန္းတို႔မွာ မဆိုစေလာက္သာ ကဲြျပားသည္)။

၂။ အာဟဒ္ ေခၚ ခဘ္ရိဝါဟစ္ဒ္
ဆင့္ျပန္သူဦးေရမွာ မ်ားျပားလြန္းျခင္း မရိွ။ ရာဝီမ်ား တစ္ဦးခ်င္း ဆင့္ျပန္လာခဲ့ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ခဘ္ရိဝါဟစ္ဒ္၌ နွစ္မ်ဳိးရိွျပန္သည္။
(က) မကၠဘူးလ္
ဟဒီးဆ္၏ဆင့္ျပန္မႈလမ္းေၾကာင္း (စနဒ္)မွာ တဆက္တစပ္တည္း တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)အထိ အစဥ္ အဆက္ရိွေနျပီး ရာဝီမွန္သမွ် ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ကင္းေသာ - ၄င္းျပင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္တြင္းရိွ စကားလံုး နွင့္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားသည္လည္း အျပစ္အနာအဆာ မေတြ႕ရေသာ ဟဒီးဆ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္၌ ရာဝီတစ္ဦးတည္းသာရိွသည္ကို ေတြ႕ရတတ္သည္။
(ခ) မရ္ဒူးဒ္
အထက္ပါ ဟဒီးဆ္အမ်ဳိးအစား၏အရည္အေသြးကို မမီွေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္အမ်ဳိးအစားကို ေခၚဆိုသည္။

ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို လက္ခံျခင္း၊ က်င့္သံုးျခင္း
---------------------------------------------
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ဟဒီးဆ္ေတာ္ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါက ရာဝီမွာ တစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊ အမ်ားျဖစ္ေစ ၄င္းဟဒီးဆ္ေတာ္ကို မုခ်လက္ခံရမည္။ ယင္းဟဒီးဆ္သည္ က်င့္ေဆာင္မႈနွင့္သက္ဆိုင္ပါက အမလ္လုပ္ရေပမည္ (က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ရေပမည္ )။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ထင္ရွားစြာျပဆိုထားေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္၊ ပညတ္ခ်က္မ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာအဆင့္အတန္းအလိုက္ ဥပေဒကို ေဖာ္ေဆာင္ခ်မွတ္နိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထင္ရွားစြာျပဆိုမထားေသာ သို႔မဟုတ္ မပါဝင္ေသာ (ပညာရွင္မ်ား၏အသံုးအနႈန္းအရ ကုရ္အာန္က ဆိတ္ဆိတ္ေနထားေသာ) သို႔မဟုတ္ လမ္းေၾကာင္းခ်က္သာေဖာ္ျပထားေသာ အခ်က္အေၾကာင္းမ်ားနွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္မူ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ေတာ္မ်ား၌သာ ရွာေဖြ၍ ဥပေဒျပဳရေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)လြန္ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ကာလၾကာရွည္လာသည္နွင့္အမွ် ဟဒီးဆ္၏အခန္းက႑မွာ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပိုမိုအေရးပါလာခဲ့သည္။ သာဝကေတာ္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံ အခစားဝင္ေရာက္နိုင္မႈ၊ အခ်ိန္ေပးနိုင္မႈေပၚမူတည္ျပီး ဟဒီးဆ္သိရိွမႈ အနည္းအမ်ား ကြာျခားခဲ့ၾကသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ အားလံုး သိမီွရရိွေသာ ဆြဟာဘဟ္ ဟူ၍ မရိွနိုင္ခဲ့ေပ။ သို႔သာမက ဆြဟာဘဟ္မ်ားသည္ သာသနာ့ျဖန္႔ခ်ိေရး နွင့္ ကာကြယ္ေရးအတြက္ နိုင္ငံေဒသအသီးသီးသို႔ ျပန္နံွ႔ေရာက္ရိွခဲ့ၾကကုန္၏။ ဆြဟာဘဟ္မ်ားနွင့္အတူ ဟဒီးဆ္မ်ားမွာလည္း ပံ်႕နံွ႕သြားခဲ့ေပသည္။ ေခတ္ဦး ခလီဖဟ္မ်ားလက္ထက္တြင္ ဟဒီးဆ္စုေဆာင္းေရး နွင့္ ဟဒီးဆ္ပညာျဖန္႔ခ်ိပို႔ခ်ေရးမွာ မတြင္က်ယ္ခဲ့ေပ။ အေၾကာင္းေသာ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နွင့္ ေရာေထြးကုန္မည္ကို ဆြဟာဘဟ္အမ်ားစုက စိုရိမ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဆြဟာဘဟ္မ်ားထံ၌လည္း လက္ခံသိမီွခဲ့သည့္ ဟဒီးဆ္၏အေရအတြက္၌လည္းေကာင္း၊ နားလည္ နိုင္စြမ္း၌လည္းေကာင္း တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး မတူညီနိုင္ခဲ့ၾကေခ်။ သို႔ေသာ္ မိမိတို႔သိမီွသည့္ ဟဒီးဆ္မွန္သမွ်ကိုမူ လက္ခံ က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်င့္သံုးျခင္းခံရသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား နွင့္ က်င့္သံုးျခင္း မခံရသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား ဟု ထြက္ရိွလာခဲ့သည္။
အခ်ဳိ႕အိမာမ္ႀကီးမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဥပေဒအခ်ဳိ႕မွာ ဟဒီးဆ္/ စြနၷဟ္အခ်ဳိ႕နွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေၾကာင္း ကြ်နု္ပ္တို႔ေခတ္၌ ေတြ႕ရတတ္ေပသည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ သူတို႔၏ေခတ္ကာလအတြင္း ယင္းအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားနွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္တို႔ကို အေထာက္အထားျပဳရန္ ရွာေဖြမေတြ႕ရိွခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍မ်ား ( ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို့ အရံသင့္စုေဆာင္းၿပီးေသာ အေနအထားမ်ဳိးရိွေနပါက) သို႔မဟုတ္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားလည္း ရွာေတြ႕ခဲ့ပါက မုခ်ဧကန္ လက္ခံက်င့္သံုးၾကေပမည္။ ထိုသူတို႔သည္ ကြ်နု္ပ္တို႔ထက္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အဆေပါင္းမ်ားစြာ တန္ဖိုးထားသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ၄င္းျပင္ မဇ္ဟဘ္ (လမ္းစဥ္) အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ေပၚထြက္လာမည္ မဟုတ္ပါေလ။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **



July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.