Pages

.

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၄)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၄)
============================================
အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အမလ္ မလုပ္ခဲ့ျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား
---------------------------------------------------------------------
အစၥလာမ့္ေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္အေနအထား၊ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအရ ဟဒီးဆ္မ်ားကို တစ္စုတစ္ေဝးတည္း စုေဆာင္းရရိွရန္ မျဖစ္နိုင္ခဲ့ေပ။ အခ်ိန္ကာလၾကာရွည္လာေသာအခါ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား တိုးပြါးလာေတာ့သည္။ ဤတြင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို စုေဆာင္းေကာက္ယူျခင္း၊ ပို႔ခ်ျခင္း၊ ဆန္းစစ္ျခင္း စေသာ ဟဒီးဆ္ဆိုင္ရာ သီးသန္႔ပညာရွင္ နွင့္ ပညာရပ္မ်ား ေပၚထြန္းလာခဲ့သည္။
ဆြဟာဘဟ္သာဝကေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ၄င္းတို႔၏ေနာက္မ်ဳိးဆက္ သာဘိအီးန္မ်ား၊ ၄င္းတို႔၏ေနာက္မ်ဳိးဆက္ သားဘအ္ သာဘိအီးန္မ်ား၊ ၄င္းေနာက္ မဇ္ဟဘ္အိမာမ္ႀကီးမ်ားေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ မက်င့္သံုးခဲ့ရေသာ ဟဒီးဆ္ /စြနၷဟ္ အခ်ဳိ႕ရိွခဲ့သည္။ အမလ္လုပ္ေသာ - မလုပ္ရေသာ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ ဟူသည့္ အသံုးအနႈန္းမ်ားျဖင့္ ထင္ရွားလာ သည္။ ထိုကိစၥကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါက တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ စြနၷဟ္ေတာ္မ်ား၌ တမန္ေတာ္တို႔နွင့္သာ သီးသန္႔ သက္ဆိုင္ေသာ ဝတၱရားနွင့္အခြင့္အေရး ဟူ၍လည္းရိွသည္။ ၄င္းတို႔မွာ စြနၷဟ္/ဟဒီးဆ္ပင္ျဖစ္ေသာ္ျငား က်န္သည့္ေနာက္လိုက္မ်ားအဖို႔ က်င့္သံုးရန္ အခြင့္အေရး နွင့္ တာဝန္ မရိွေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းမွတစ္ပါး က်န္ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္မ်ားမွာမူ ကိယာမသ္ေန႕အထိရိွအံ့ေသာ မုစ္လင္မ္အေပါင္းအတြက္ လက္ခံလိုက္နာရန္ (ေရွ႕ပိုင္း၌ ေဖာ္ျပထားသည့္ ကုရ္အာန္၏အေထာက္အထားအရ) မုခ်တာဝန္ ျဖစ္ေပသည္။
အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္မ်ားအား အမလ္ မက်င့္သံုးခဲ့သည္ကို ေတြ႕ၾကရျခင္းမွာ ဟဒီးဆ္မွန္သမွ် လက္လွမ္းမမီွခဲ့ရသည့္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ဟဒီးဆ္ပါရဂူ သုေတသီမ်ားက ေအာက္ပါကဲ့သို့ ဆန္းစစ္တင္ျပထားၾကေပသည္။

၁။ မုဂ်္သဟိဒ္ ပညာရွင္မ်ားမွ ဟဒီးဆ္ရွာမေတြ႕ခဲ့မႈ
မုဂ်္သဟိဒ္ (အစၥလာမ့္ဥပေဒမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္ေသာ ပညာရွင္) တို႕သည္ မိမိတို႔သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို တတ္စြမ္းသမွ် ရွာေဖြစုေဆာင္းခဲ့သည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ ဟဒီးဆ္ ရွာမရခဲ့ေသာ အေၾကာင္းကိစၥမ်ားအတြက္ မိမိတို႔၏ဆင္ျခင္ဥာဏ္၊ ပညာအင္အားအေပၚ အသံုးျပဳ၍ လက္ေတြ႕ျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရသည္။ ယင္းသို႔ မတ္စ္အလာ (ျပႆနာေျဖရွင္းခ်က္/ပညတ္ခ်က္မ်ား) ထုတ္နႈတ္ သတ္မွတ္ေသာအခါ မိမိတို႔အေျခစိုက္ေနထိုင္ရာ ေဒသႏၱရ၊ လူမ်ဳိး၊ ထံုးတမ္းဓေလ့၊ ရာသီဥတု စသည့္ ေလာကသဘာဝ တရားမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရေလ့ရိွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖသ္ဝါ (ဓမၼသတ္) အဆံုးအျဖတ္မ်ားမွာ တူညီသည္ လည္းရိွသလို ကဲြျပားသည္လည္း ရိွၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သာသနာ့အရင္းအျမစ္မ်ားတြင္မူ တစ္ထပ္တည္း၊ တစ္ပံုစံတည္း၊ တစ္သေဘာတည္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုနည္းတူ ေရွးေခတ္ပညာရွင္မ်ား နွင့္ မုဂ်္သဟိဒ္ အေပါင္းကလည္း တစ္ေထရာတည္း မိန္႔မွာခဲ့ေသာ စကားတစ္ရပ္ ရိွလ်က္ေနပါသည္။ ၄င္းမွာ (အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ အေနအထား အေလ်ာက္) မိမိတို႔မွ ယူဆဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္အဆိုမ်ားသည္ ေနာင္ေသာအခါ ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ တို႔နွင့္ မကိုက္ညီသည္ကိုေတြ႕ရိွခဲ့လွ်င္ မိမိတို႔၏အဆိုမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ျပီး ကုရ္အာန္နွင့္ စြနၷဟ္ဖက္သို႔သာ ျပန္လွည့္လက္ခံရန္ မွာၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
ဆြဟာဘဟ္သာဝကေတာ္ႀကီးမ်ား၊ သာဘိအီန္းမ်ား၊ သားဘအ္ သာဘိအီးန္မ်ား နွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဓမၼပညာရွင္မ်ားအနက္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် '' တမန္ေတာ္မ်ား၏ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ေတာ္အေပါင္းကို သိရိွေၾကာင္း '' ေၾကျငာေၾကြးေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ေခ်။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) နွင့္ အနီးကပ္ဆံုး လက္ပြန္းတတီး ေနထိုင္ခဲ့ၾကသူတို႔ပင္လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔ မေျပာဆိုခဲ့ၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းသို႔ေျပာဆိုေၾကျငာသူသည္ အႀကီးမားဆံုး လူလိမ္လူညာ သာျဖစ္ေၾကာင္း ကမာၻတစ္ဝွန္းရိွ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္အားလံုးမွ အဆိုညီခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေသာ သမိုင္းအေထာက္အထားအခ်ဳိ႕ကို တင္ျပပါမည္။
ပထမခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အဘူဘကရ္ (R)က ဖခင္ဖက္မွ အဖြားသည္ အေမြခံစားပိုင္ခြင့္ မရိွ ဟု ဖသ္ဝါ ေပးခဲ့သည္။ သာဝကေတာ္ႀကီး မုဃီရဟ္ ဘင္န္ ယႈအ္ဘဟ္ (R) နွင့္ မုဟမၼဒ္ ဘင္န္ မတ္စ္လမဟ္ (R)တို႔မွ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)က ေျခာက္ပံုတစ္ပံု ေပးေတာ္မူခဲ့ေသာ အေထာက္အထား ရိွေၾကာင္း သက္ေသထူခဲ့ၾကရသည္။
ဒုတိယခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အုမရ္ ဘင္န္ အလ္ခသြ္သြာ့ဘ္ (R)သည္ ခလီဖဟ္အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံခိ်န္အထိ သူတစ္ပါးအိမ္သို႔ဝင္လွ်င္ စလာမ္သံုးႀကိမ္ဆိုျပီး ခြင့္ေတာင္းရသည့္ စြနၷဟ္ - နည္းလမ္းကို မသိရိွခဲ့ပါ။ အဘူ မူစာ အရွ္အရီ (R)မွ ျပန္လည္တင္ျပဆင့္ျပန္ခဲ့ရ၏။ ထိုနည္းတူ မီးကိုးကြယ္ေသာ မဂ်ဴစီထံမွ အခြန္အခကို အဟ္လိကိသာ့ဘ္ အတိုင္း ေကာက္ခံရေၾကာင္း မသိခဲ့ - အဘ္ဒုရ္ ရဟ္မာန္း ဘင္န္ ေအာင္းဖ္ (R)မွ နည္းလမ္းျပသခဲ့ရ၏။
တတိယခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း (R) သည္ ခင္ပြန္းသည္ကြယ္လြန္က ဇနီးမွာ အစ္ဒသ္ရက္ကုန္သည္အထိ ခင္ပြန္း၏အိမ္၌ ေနထိုင္ရသည့္ပညတ္ကို မသိခဲ့။ သာဝကႀကီး အဘူ စအီးဒ္ အလ္ခုဒ္ရီ (R)၏ညီမျဖစ္သူ ဖုရုအဟ္ ဘင့္န္သိ မာလစ္က္ (R)မွ မိမိ၏အျဖစ္ကို တင္ျပဆင့္ျပန္ခဲ့ရ၏။
စတုတၴခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အလီ ဘင္န္ အဘီသြာလစ္ဘ္ (R)၊ အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အုမရ္ (R)၊ ဇိုင္းဒ္ ဘင္န္ ဆာဘိသ္ (R)တို႔သည္ မဟ္ရ္ မသတ္မွတ္ဘဲ ထိမ္းျမားခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသမီးအဖို႔ ခင္ပြန္းကြယ္လြန္က ထိုသူမ အား မဟ္ရ္ ေပးရေတာ့မည္ မဟုတ္ ဟု ဖသ္ဝါေပးခဲ့ၾကကုန္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) မွ မဟ္ရ္ ေပးရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းကို သူတို႔ မသိရိွခဲ့ၾကေပ။
ဤသည္မွာ ဆြဟာဘဟ္ သာဝကေတာ္ႀကီးတို႔၏ျဖစ္ရပ္မ်ားမွ အနည္းငယ္မွ်ေသာ သာဓကမ်ား သာ ျဖစ္ေသး၏။ ဆြဟာဘဟ္ သာဝကမ်ားပင္လွ်င္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ကို အကုန္အစင္ မသိရိွနိုင္ရကား (ဟဒီးဆ္ေတာ္ မ်ားကို စုေဆာင္းစိစစ္ျခင္း မျပဳနိုင္ေသးေသာ) မုဂ်္သဟိဒ္ အိမာမ္မ်ားေခတ္တြင္ ပညတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ယူနိုင္ရန္ မည္မွ်ေခါင္းခဲရမည္ကို စဥ္းစားမိနိုင္ေပျပီ။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိတို႔အေနနွင့္ ဟဒီးဆ္ ရွာမေတြ႕ခဲ့ေသာအခါ ကိုယ္ပိုင္ ဥာဏ္ျဖင့္ ေတြးေခၚသံုးသပ္ဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္ရေပေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္နွင့္ ကိုက္ညီအံဝင္သြားသည့္ အခ်က္မ်ားရိွသလို လဲြေခ်ာ္ဆန္႔က်င္သြားသည့္အခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ၾကရျခင္းပင္။

၂။ ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္ခ်က္ ခိုင္မာမႈအေပၚ အျမင္မတူညီျခင္း
တတိယ ခလီဖဟ္ႀကီး အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း (R) ၏လက္ထက္အတြင္း နိုင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈမ်ား စတင္ခဲ့ျပီး၊ အလီ (R)၏လက္ထက္တြင္ နိုင္ငံေရးၾသဇာၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ပြင့္ထြက္ႀကီးထြားလာခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔ ၏ ေခတ္ေနွာင္းပိုင္း နွင့္ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ကာလတြင္ ဟဒီးဆ္အတုမ်ား ပံ်႕နံွ႕လာေတာ့သည္။ နိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အာဏာရလိုမႈအတြက္ ထြင္လံုးဟဒီးဆ္မ်ားကို အသံုးခ်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ( ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား ေပၚေပါက္လာပံုသမိုင္း အခန္း၌ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္ )။ အလီ (R)သည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ဟဒီးဆ္ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားနွစ္ဦး၏ကိ်န္ဆိုခ်က္ျဖင့္သာ လက္ခံရယူေလ့ရိွသည္ကို သမိုင္း၌ ထင္ထင္ရွား ရွား ေတြ႕ရေပသည္။ သို႔ရိွရာ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ဟုဆိုတိုင္း လက္ခံ၍မျဖစ္ေတာ့ဘဲ မွန္ကန္ခိုင္မာမႈရိွမရိွကို ဆန္းစစ္ သံုးသပ္ၾကရေတာ့သည္။ ဤတြင္ ဟဒီးဆ္ဆန္းစစ္ျခင္းပညာရပ္မ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့၏။
ရာဝီ (ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္သူ)တို႔၏ အစဥ္အဆက္လမ္းေၾကာင္း (စနဒ္) နွင့္ ရာဝီတို႔၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေပၚ မူတည္၍ ဆန္းစစ္သံုးသပ္ျပီးမွ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ဟဒီးဆ္ကိုလက္ခံရာ၌ ပညာရွင္တစ္ဦးနွင့္ တစ္ဦး မတူညီၾကေခ်။ ကိုယ္ပိုင္သတ္မွတ္ခ်က္စံနႈန္းကိုယ္စီရိွေနၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ပညာရွင္တစ္ဦးထံ၌ ခိုင္မာသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အျခားပညာရွင္ထံ၌ မခိုင္မာဟု ယူဆတတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခိုင္မာမွန္ကန္သည္ဟု ယူဆ သံုးသပ္ေသာ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က အေကာင္အထည္ေဖာ္က်င့္သံုးျခင္း (အမလ္) ျပဳလုပ္လိုက္ၾက၏။ ဆင့္ျပန္မႈ လမ္းေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ ရာဝီမ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ သံသယတစ္ခုခုေတြ႕ကာ မခိုင္မာဟု ယူဆသံုးသပ္သည့္ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႕က အမလ္ မျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အိမာမ္မ်ားထံ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ပုဒ္သည္ စနဒ္တစ္မ်ဳိးတည္းျဖင့္ ဆင့္ျပန္ေရာက္ရိွလာခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ စာသားစကားလံုး / အသံုးအနႈန္း (မတ္သာန္) အေပၚ အျမင္မတူၾကသျဖင့္ အခ်ဳိ႕အိမာမ္က ခိုင္မာသည္ဟု ယူဆၾကၿပီး အခ်ုိ႕အိမာမ္က မခိုင္မာဟု ယူဆသံုးသပ္ၾကေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။

၃။ ဆင့္ျပန္မႈလမ္းေၾကာင္း နွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနျခင္း
ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္သည္ အလြန္မွန္ကန္ခိုင္မာေသာ (ဆြဟီးဟ္) အဆင့္ရိွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လမ္းေၾကာင္း နွင့္တစ္ကြ ဥပေဒျပဳပညာရွင္တစ္ဦးဦးထံ ေရာက္ရိွလာသည္။ ထိုအခါ ထိုအိမာမ္က လက္ခံက်င့္သံုး အမလ္ ျပဳလုပ္ သည္။ တဖန္ ထိုဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ခုတည္းပင္ ေနာက္အိမာမ္တစ္ဦးထံ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ရိွေသာ စနဒ္ လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ေရာက္ရိွလာသည္။ ထိုအခါ ထိုအိမာမ္က ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ျဖစ္ေသာ အခ်က္ကိုေတြ႕ၿပီး အမလ္ မျပဳခဲ့ေခ်။
သို႔ျဖစ္ရာ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္တည္းျဖစ္ေနလင့္ကစား အခ်ဳိ႕အိမာမ္က လက္ခံက်င့္သံုးျပီး အခ်ဳိ႕အိမာမ္က မက်င့္သံုးၾကျခင္းျဖစ္၏။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.