Pages

Pages - Menu

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၈)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၈)
************************************************

ဝဟီ ေခတ္ကာလအတြင္း သာသနာ့ပညာ ျဖန္႔ခ်ိမႈ
===========================

မဒီနဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ အစၥလာမ့္ဗဟိုဌာနျဖစ္လာၿပီးေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ အစၥလာမ့္ဖိတ္ေခၚမႈ နွင့္ ပညာျဖန္႔ခ်ိမႈကို အားေကာင္းပြင့္လင္းစြာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့၏။ ေနရာေဒသအနံွ႔၊ လူမ်ဳိးႏြယ္အသီးသီးထံ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးဆ္ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားကိုေစလႊတ္၍ သင္ၾကားပို႔ခ်ေစေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
အာေရဗ်တစ္ခြင္မွ လူတို႔သည္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံသို႔ အေရာက္လာၾကၿပီး အစၥလာမ္ကို လက္ခံသက္ဝင္လာၾက၏။ သာသနာ့ပညာအဆံုးအမမ်ားကို နာယူမွတ္သားၾက၏။ ၄င္းေနာက္ မိမိတို႔ဌာနီမ်ားျပန္၍ ဒအ္ဝဟ္ (အစၥလာမ္သာသနာကိုလက္ခံရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္း) နွင့္ သဗ္လီးဃ္ (သာသနာ့ပညာ ပို႔ခ်ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း) ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾကကုန္၏။
ဝဟီကာလ၏ေနာက္ဆံုးနွစ္မ်ား၌ အာေရဗ်တစ္ခြင္နွင့္ဝန္းက်င္ရိွ လူမ်ဳိးစု/မ်ဳိးႏြယ္စု သံတမန္အဖဲြ႕မ်ားသည္ မဒီနဟ္သို႔ တဖဲြဖဲြေရာက္ရိွခဲ့ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ဟိဂ်္ရီ (၉)ခုနွစ္တြင္ ျဖစ္ၿပီး ထိုနွစ္မွာ '' သံတမန္မ်ား နွစ္ '' ဟု သမိုင္း၌အမည္တြင္ခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မဒီနဟ္ျပင္ပ သာသနာ့ပညာျဖန္႔ခ်ိမႈတြင္ မ်ဳိးႏြယ္စု သံတမန္အဖဲြ႕မ်ားသည္ အေရးႀကီးေသာအခန္းက႑တစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ၄င္းတို႕အနက္ ဘနီ စအဒ္ ဘင္န္ ဘက္ရ္၊ အဘ္ဒုလ္ ကိုင္းစ္၊ သဂ်ီးဘ္ စသည့္ ကိုယ္စားလွယ္အုပ္စုမ်ားမွာ ထင္ရွားလွေပသည္။

ခလီဖဟ္ ေခတ္ကာလအတြင္း သာသနာ့ပညာ ျဖန္႔ခ်ိမႈ
=============================

တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW) ဝဖါ့သ္ျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ အစၥလာမ့္လူ႔ေဘာင္တစ္ရပ္လံုးကို ထိန္းသိမ္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရိုက္အရာခံ (ခလီဖဟ္)မွာ (အရြယ္ေရာက္ၿပီးအမ်ဳိးသားမ်ားအနက္ ပထမဦးဆံုး အစၥလာမ္ကို ပြင့္လင္းစြာ ေၾကျငာလက္ခံခဲ့သူ) အဘူ ဘကရ္ အဆြ္ဆြစ္ဒီးက္ (R) ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မုစ္လင္မ္အမ်ားစုက အဘူ ဘကရ္(R)ကို ခလီဖဟ္ျဖစ္ရန္ အထိုက္တန္ဆံုးသူအျဖစ္ သတ္မွတ္တင္ေျမွာက္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသို႔ယူဆသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည့္ မုစ္လင္မ္အမ်ားစုသည္ ေနာင္ေသာအခါ “ စြနၷီ ” ဟူ၍ အမည္တြင္လာသည္။ လူနည္းစုအုပ္စုတစ္ခုကမူ အလီ ဘင္န္ အဘီ သြာလစ္ဘ္ (R)သာလွ်င္ ခလီဖဟ္ျဖစ္ထိုက္သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကၿပီး ေနာင္တြင္ ရီွအာ (ရီွးအိုက္) အုပ္စု ျဖစ္လာခဲ့သည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး (SAW) မရိွေတာ့သည္နွင့္ မုနာဖစ္က္အုပ္စုမ်ား ေခါင္းေထာင္ထလာခဲ့ၾကသည္။ အစၥလာမ့္ရင္းျမစ္ မ႑ိုဳင္တာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ ဇကာ့သ္ကို ျငင္းပယ္သည့္မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား ေပၚေပါက္လာသည္။ မိမိကိုယ္ကို မုစ္လင္မ္ ဟုပင္ အမည္ခံထားေသာ ယင္း မုရ္သဒ္ (သာသနာပ်က္)မ်ားကို ခလီဖဟ္ႀကီး အဘူ ဘကရ္ (R)မွ ျငိမ္ဝပ္ပိျပားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။ တဖန္ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း နွင့္ ဘုရင္ျဖစ္ျခင္းကို မခဲြျခားတတ္ေသာ အာဏာရူးမ်ားက တမန္ေတာ္အတုမ်ားအျဖစ္ ေၾကျငာထြက္ေပၚလာၾကၿပီး အင္အားစုေဆာင္းကာ မုစ္လင္မ္တို႔ကို ရန္ေစာင္ခဲ့ၾကျပန္သည္။ ၄င္းတမန္ေတာ္အတုမ်ားအနက္ မုစိုင္းလိမဟ္သည္ ၾသဇာအႀကီးထြားဆံုးျဖစ္၏။ ယင္းအုပ္စုႀကီးကို ယမာမဟ္ စစ္ပဲြႀကီးျဖင့္ ေခ်မႈန္းသုတ္သင္ခဲ့ရေပသည္။ ထိုစစ္ပဲြႀကီးအတြင္း ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္ကို ထိန္းသိမ္းထားေသာ ဆြဟာဘဟ္ေပါင္းမ်ားစြာ ယွဟီးဒ္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ဆိုေလျပီးသည့္အတိုင္း သာဝကေတာ္အမ်ားစုသည္ ကုရ္အာန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း နႈတ္ငံုက်က္မွတ္အာဂံုေဆာင္မႈျဖင့္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကရာ လူမရိွေတာ့လွ်င္ ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားပါေပ်ာက္ဆံုးသြားနိုင္သည့္ အႏၱရာယ္ကို သတိထားမိခဲ့ၾက၏။
ဝဟီက်ေရာက္မႈ မရိွေတာ့ၿပီျဖစ္ရာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အား မူရင္းမပ်က္ ထိန္းသိမ္းထားရန္ အေရးေပၚ လိုအပ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အုမရ္ (R)က အဘူဘကရ္ (R)ကို သတိေပးေလသည္။ ထိုအခါ အဘူဘကရ္သည္ သာဝကေတာ္မ်ားအၾကား ျပန္႔ကဲ်ေနသည့္ ကုရ္အာန္၏စူရဟ္/အာယသ္ေတာ္မ်ား၊ မွတ္တမ္းမ်ားကို ျပန္လည္ေကာက္ယူစုေဆာင္းရန္ အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။ မ်ားမၾကာမီွ ကြယ္လြန္သြားသျဖင့္ အုမရ္ (R)မွ ခလီဖဟ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အဘူ ဘကရ္ (R)၏အမိန္႔ျဖင့္ ကုရ္အာန္ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဇိုင္းဒ္ ဘင္န္ ဆာဘိသ္ (R) ဦးစီးေသာအဖဲြ႕က ကုရ္အာန္တစ္ေစာင္လံုးကို အၾကမ္းဖ်င္းေကာက္ယူစုေဆာင္းနိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
ဒုတိယေျမာက္ ခလီဖဟ္ အုမရ္ ဘင္န္ အလ္ခသြ္သြာ့ဘ္(R) လက္ထက္တြင္ အစၥလာမ့္အင္ပိုင္ယာ ႀကီးထြားက်ယ္ျပန္႔လာျခင္း၊ မုစ္လင္မ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏အေရးအရာမ်ား မ်ားျပားလာျခင္း၊ စည္းစံနစ္က်နေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ပံုေဖာ္ေနရျခင္း၊ သစ္လြင္ေသာ မုစ္လင္မ့္လူအဖဲြ႕အစည္းအသီးသီးထံသို႔ သာသနာ့ပညာ ျပန္႔ပြါးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရျခင္း၊ သာသနာ့ပညာရွင္တို႔သည္လည္း ေဒသအသီးသီးသို႔ က်ရာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ ေရာက္ရိွပံ်႕နံွ႔ကုန္ျခင္း၊ ေရာမ နွင့္ ပါးရွန္း အင္ပါယာနွစ္ခု၏ ရန္ေစာင္ေနမႈမ်ားမွ ကာကြယ္ေနရျခင္း အစရိွေသာတာဝန္မ်ားေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ (စုစည္းမႈ)ကို တည္းျဖတ္ျဖန္႕ခ်ိရန္ အားနည္းခဲ့သည္။
တတိယေျမာက္ ခလီဖဟ္ အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း(R) ၏ လက္ထက္သို႔ေရာက္ေသာ္ အာရဘ္ မဟုတ္သူမုစ္လင္မ္မ်ား အဆမတန္ တိုးတက္မ်ားျပားလာခဲ့သည္။ တဆက္တည္းမွာပင္ ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္မႈပံုသ႑ာန္မ်ား ကဲြျပားလ်က္ ကုရ္အာန္၏မူရင္းပံုဟန္အား ထိခိုက္နိုင္သည့္အနၲရာယ္ကို ေတြ႕ျမင္လာၾကကုန္၏။ ဤတြင္ အုဆ္မာန္း (R)က ကုရ္အာန္ကို ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္လည္ စုစည္းစိစစ္ရန္ ဇိုင္းဒ္ ဘင္န္ ဆာဘိသ္ (R)နွင့္အဖဲြ႕ကိုပင္ ထပ္မံ တာဝန္ေပးခဲ့ေပသည္။ အုမရ္ (R)၏ညီမျဖစ္သူ ဟဖ္ဆြဟ္ (R)သခင္မထံ ရိွေနေသာ (အဘူဘကရ္ လက္ထက္မွ) အၾကမ္းဖ်င္းစုေဆာင္းခ်က္မ်ားကိုအေျခခံ၍ လက္က်န္သာဝကေတာ္မ်ားထံ လွည့္လည္ေမးျမန္း စိစစ္စုေဆာင္းခဲ့ၾကျပန္သည္။
ဤတစ္ႀကိမ္ႀကိဳးပမ္းမႈ၌ အေခ်ာသတ္အဆင့္သို႔ေရာက္ရိွခဲ့ျပီး လက္ေရးမူမိတၱဴမ်ားပြားကာ အစၥလာမ့္အခ်က္အျခာေဒသမ်ားသို႔ စတင္ပို႔ေဆာင္ ျဖန္႔ခ်ိနိုင္ခဲ့ေတာ့သည္။

ခလီဖဟ္ ေခတ္ကာလအတြင္း ဟဒီးဆ္ေတာ္၏အေနအထား
================================

တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏လက္ထက္ေနွာင္းပိုင္းတြင္ မုစ္လင္မ့္ပညာအသိုင္းအဝိုင္းမွ ပညာရွင္တစ္ဦးသည္ ေလာကီပိုင္ဆိုင္မႈ နွင့္ အာဏာရေရးအတြက္ မုစိုင္းလိမဟ္နွင့္ သြားေရာက္ပူးေပါင္းခဲ့သည္။ ၄င္းေနာက္ မုစိုင္းလိမဟ္သည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္၏ တဲြဖက္တမန္ေတာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)မွ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္ ဟူေသာ ထြင္လံုးဟဒီးဆ္ ျပဳလုပ္၍ လူထုအားစည္းရံုးခဲ့ေလသည္။ မုနာဖစ္က္မ်ားမွလည္း တတပ္တအား ပါဝင္ပူးေပါင္းခဲ့ၾကကုန္၏။ ေနာက္ဆံုးေသာ္ ယင္းအုပ္စုႀကီးကို စစ္ဆင္ၿဖိဳခြင္းခဲ့ၾကရေပသည္။
ဟဒီးဆ္အတုမ်ား ေပၚေပါက္လာေတာ့မည့္ အႏၱရာယ္ကို ဆြဟာဘဟ္အမ်ားစုမွ ရိပ္စားမိခဲ့ၾက၏။ အဘူဘကရ္ (R)ကိုယ္၌ကပင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ေရးသားမွတ္တမ္းတင္သူျဖစ္လင့္ကစား ယင္းမွတ္တမ္းမွ အမွားအယြင္းျဖစ္ေပၚမည္ သို႔မဟုတ္ ခုတံုးလုပ္ခံရမည္ကိုစိုးရိမ္ျခင္း၊ ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္ ေရာေထြးသြားနိုင္ျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ဟဒီးဆ္မွတ္တမ္းကို မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့ေပသည္။ အဘူဘကရ္ (R)အပါအဝင္ အဆင့္ျမင့္သာဝက မ်ားစြာမွ အနည္းအက်ဥ္းမွ်ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္ကိုသာ ဆင့္ျပန္ခဲ့ျခင္း (နွင့္) ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္မႈကို အားမေပးခဲ့ရျခင္းမွာ ထိုအေၾကာင္းရပ္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေပသည္။
အျခားတစ္ဖက္၌မူ သာသနာ့ပညာထိမ္ခ်န္ျခင္း၏ျပစ္ဒဏ္ကို ေၾကာက္ရံြ႕၍ အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္ (R) ကဲ့သို႔ေသာ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ဆင့္ျပန္ပို႔ခ်ၿမဲျပဳခဲ့ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ခလီဖဟ္အုမရ္ (R) လက္ထက္အတြင္း ျပင္းထန္စြာ တားျမစ္ခံခဲ့ရ၏။
ခုလာဖာအိ ရာရိွဒူးန္ ( လမ္းမွန္ညႊန္ျပျခင္းခံရေသာ ခလီဖဟ္ႀကီးေလးပါး )၏ ေခတ္သမယအတြင္း ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္မႈအေပၚ တင္းၾကပ္ခဲ့ရေသာအေၾကာင္းမ်ားရိွခဲ့ၾကသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ား၏အဓိကက်သည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးတစ္ခုမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ မည္သည့္ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ မရိွ - အတိမ္းအေစာင္းမရိွ တိက်မွန္ကန္စြာ စုစည္းမွတ္တမ္းတင္၍ ကမာၻတစ္ဝွန္းသို႔ ေခ်ာေမြ႕စြာ ျဖန္႔ခ်ိသြားနိုင္ျခင္းကို ေတြ႕ၾကရေပမည္။ အစၥလာမ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း ဟူသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အဓိကအေျချပဳထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤေနရာ၌ အေရးႀကီးသည့္အခ်က္နွစ္ရပ္ကို သတိျပဳအပ္သည္။ ပထမအခ်က္မွာ (ယေန႔ေခတ္၌ ကြ်နု္ပ္တို႔ ေတြ့ျမင္ေနရၿပီျဖစ္ေသာ) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏စူရဟ္/အာယသ္ေတာ္ အစီအစဥ္မ်ားကိစၥျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ကို မွတ္ဥာဏ္မ်ားျဖင့္ အဓိကအေျချပဳထိန္းသိမ္းခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပျပီးေလျပီ။ လူသား၏ မွတ္ဥာဏ္ဟူသည္မွာလည္း အခ်ိန္ၾကာလာသည္နွင့္အမွ် ခြ်တ္ယြင္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာနိုင္သည္။ စာေပျဖင့္မွတ္တမ္းတင္ထားလွ်င္ မွတ္တမ္း မေပ်ာက္ပ်က္သေရြ႕ မတိမ္းမေစာင္းတည္ၿမဲေနမည္။ သို႔အတြက္ မဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)မွ မိမိ၏ အဆြ္ဟဘ္ေတာ္မ်ားအား စာေရးစာဖတ္ျခင္း၌ အထူး အားေပးတိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္ ( ကုရ္အာန္၏ အဓိပၸါယ္သည္ပင္ အကန္႔အသတ္မဲ့ ဖတ္ရြတ္ျခင္း/ဖတ္ရြတ္ရေသာက်မ္း ျဖစ္ေနေပသည္ )။
မုစ္လင္မ္ မဟုတ္ေသာ ကုရ္အာန္သုေတသီမ်ားက တတိယခလီဖဟ္ႀကီး အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း (R)လက္ထက္မွသာ ကုရ္အာန္သည္ အစီအစဥ္တက်ျဖစ္ရသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ (စြပ္စဲြ)ခဲ့ၾက၏။ ဇိုင္းဒ္ ဘင္န္ ဆာဘိသ္ (ရႆိြ)နွင့္အဖဲြ႕၏သတ္မွတ္ဖန္တီးခ်က္ ဟု ထင္ေၾကးေပးခဲ့ၾက၏။ ၄င္းတို႔မသိရိွသည္မွာ ပထမေျမာက္ခလီဖဟ္ အဘူ ဘကရ္ (R) လက္ထက္ကတည္းကပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ နႈတ္ေတာ္ထြက္ ကုရ္အာန္စာသားမ်ားကို တိုက္ရိုက္နာယူမွတ္သားခဲ့ၾကကုန္ေသာ သာဝကေတာ္အေပါင္း၏ တညီတညြတ္တည္း အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကုရ္အာန္ အစအဆံုး အၾကမ္းဖ်င္း စုေဆာင္းမႈရိွၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းပင္။ ခလီဖဟ္ အုဆ္မာန္း (R)လက္ထက္၌ ပထမအႀကိမ္နည္းလမ္းအတိုင္းပင္ ေဆာင္ရြက္ျပီး လက္က်န္သာဝကေတာ္မ်ား၏ မွတ္သားခ်က္မ်ားကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္၍ အတည္ျပဳလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္ျကီး (SAW) ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူမည့္နွစ္၏ ရမႆြာန္လျမတ္တြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ခါတိုင္းနွစ္နွင့္မတူ တမူထူးျခားစြာ အိအ္သိကာ့ဖ္ကို ရက္နွစ္ဆယ္တိုင္တိုင္ စခန္းဝင္ေတာ္မူခဲ့၏။ အိအ္သိကာ့ဖ္ ကာလ အတြင္း ေကာင္းကင္တမန္ခ်ဳပ္ ဂ်ိဘ္ရီးလ္ (AS)သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္အေပၚ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျပီးသမွ် ကုရ္အာန္ကို (တစ္နွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္) ျပန္လွန္ေလ့က်င့္ေလ့ရိွ၏။ ထိုနွစ္တြင္မူ နွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ျပန္လွန္ေလ့က်င့္ၾကရာ (ဝဟီထုတ္ျပန္မႈ ၿပီးဆံုးျပီျဖစ္၍) က်မ္းဂန္၏ စူရဟ္/အာယသ္ေတာ္ အစီအစဥ္သတ္မွတ္မႈလုပ္ငန္းလည္း ပါဝင္ခဲ့ေၾကာင္း အလြယ္တကူ သိနားလည္အပ္ေပသည္။

သတိျပဳရမည့္ ဒုတိယအခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
(၁) တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ (ကုရ္အာန္ပို႔ခ်မႈ အပါအဝင္) ဟဒီးဆ္ေတာ္မွန္သမွ်ကို ဆြဟာဘဟ္တိုင္းက သိရိွနာယူနိုင္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ျခင္း
(၂) ကုရ္အာန္၏ပညာ၌လည္းေကာင္း၊ ဟဒီးဆ္၌လည္းေကာင္း၊ သာသနာ့ေရးရာ အခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ား၌လည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ျဖစ္ရပ္မ်ား၌ လည္းေကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ (ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားသည့္) ဆြဟာဘဟ္အခ်ဳိ႕ကိုသာ သီးသန္႔ညႊန္ျပ သင္ၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း၊ ၄င္းအျပင္ ဆြဟာဘဟ္မ်ားအနက္ ပညာရွင္မ်ားကို အမည္နွင့္တစ္ကြ ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ျခင္း။
(၃) တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ေနာက္ဆံုးအခိ်န္တြင္ မိမိ၏အြမၼသ္အတြက္ ေနာက္ဆံုးမွာၾကားခ်က္ျပဳရန္ စာရြက္နွင့္ ကေလာင္တံကို ေတာင္းဆိုေတာ္မူခဲ့ျခင္း (အနီး၌ ရိွေနသူအခ်ဳိ႕၏ အျငင္းပြားမႈေၾကာင့္ သတိေပးမွာၾကားခ်က္မ်ား မျပဳခဲ့ရေခ်)

ဤသည္ပင္လွ်င္ လူတိုင္းသိရိွရန္ မဟုတ္သည့္အခ်က္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာက႑မ်ား၌ သိရိွေနသူတို႕က ေဆာင္ရြက္သြားေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနေပသည္။

အခ်ဳိ႕ဆြဟာဘဟ္မ်ားက ဟဒီးဆ္ကို လက္မခံၾက၊ ခလီဖဟ္မ်ားသည္ ဟဒီးဆ္ကိုလ်စ္လ်ဴရႈခဲ့သည္ ဟူေသာ စြပ္စဲြခ်က္တို႔မွာ တင္ျပထားေသာျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားဝယ္ အေျဖမွန္ကို မီေမာင္းထိုး ျပသထားၿပီး ျဖစ္ေခ်သည္။

ခလီဖဟ္မ်ားသည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္ထိန္းသိမ္းျခင္း နွင့္ ဆင့္ျပန္ျခင္း၌ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္၊ ကုရ္အာန္ကိုဦးစားေပးေနခိ်န္ျဖစ္၍ ကန္႔သတ္ထားျခင္းသာ။ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္ လူအမ်ား နားမလည္နိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားလည္းရိွေနသျဖင့္ မ်ားေျမာင္စြာ ဆင့္ျပန္လိုက္လွ်င္ ရႈပ္ေထြးမႈ ႀကီးမားသြားနိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ခလီဖဟ္မ်ားေခတ္အတြင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကိုပင္လွ်င္ တလဲြတေခ်ာ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျခင္း နွင့္ လိုရာအနက္ ေကာက္ယူျခင္းတို႔ျဖစ္ေပၚခဲ့ရကား ဟဒီးဆ္က႑၌ လြတ္လပ္ခြင့္သာေပးလိုက္ပါက ဆိုဖြယ္ရာပင္ မရိွေတာ့ေလျပီ။

ခလီဖဟ္ေလးပါးေခတ္အတြင္း ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္မႈ အရိွန္ေနွးသြားခဲ့ေသာ္လည္း ရပ္တန္႔ျခင္းကား မရိွခဲ့ေခ်၊ ဆင့္ျပန္ၿမဲ - ပို႔ခ်ၿမဲ - ထိန္းသိမ္းၿမဲပင္ ရိွခဲ့၏။ ကုရ္အာန္၌ အေျဖရွာမရခဲ့သူ ဆြဟာဘဟ္အေျမာက္အမ်ားတို႔သည္ ဟဒီးဆ္ပညာရွင္မ်ားထံလွည့္၍ အဆံုးအျဖတ္ရယူခဲ့ၾကသည့္သာဓကမ်ား
မေရတြက္နိုင္ခဲ့ပါ။ စင္စစ္ ကုရ္အာန္အား မွန္ကန္စြာ ဋီကာဖြင့္ဆိုနိုင္သူမ်ားမွာ မုဟဒ္ဒိဆီးန္ ေခၚ ဟဒီးဆ္ပညာရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ဆြဟာဘဟ္မ်ားအနက္ အေက်ာ္အေမာ္ ဟဒီးဆ္ပညာရွင္မ်ားရိွခဲ့သည္။ အထင္ရွားဆံုးသူ အခ်ဳိ႕မွာ အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္ (R)၊ အလီ ဘင္န္ အဘီသြာလစ္ဘ္ (R)၊ အနတ္စ္ ဘင္န္ မာလစ္က္(R)၊ အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အမ္ရ္ ဘင္န္ အလ္ အာ့ဆြ္ (R)၊ အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ မတ္စ္အူးဒ္ (R)၊ အဘၻာ့စ္ ဘင္န္ အဘ္ဒုလ္ မုသြ္သြလစ္ဘ္ (R) နွင့္ မိခင္မြန္ႀကီး အာအိရွဟ္ (R) တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **

အင္န္ရွာ အလႅာဟ္။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ အႏိုင္ယူျငင္းခံုမႈမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ခ်ျပေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လူသိနည္းလြန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားတင္ျပေပးေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။
— 


July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.