Pages

Pages - Menu

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၇)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၇)
===========================================

ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းျခင္း နွင့္ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း သမိုင္းအက်ဥ္း
=================================

ေရွးေခတ္ အာရဘ္လူမ်ဳိးတို႔သည္ အေရးအဖတ္စာေပပညာ မတတ္ကြ်မ္းခဲ့ၾက။ မွတ္သားမႈကိုသာ ဦးစားေပး ခဲ့ၾကၿပီး မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္၌လည္း ထူးထူးျခားျခား ထက္ျမက္ခဲ့ၾကသည္။ ဘိုးဘြားမ်ဳိးႏြယ္အစဥ္အဆက္အေၾကာင္း၊ သမိုင္း၊ ကဗ်ာလကၤာေပါင္းမ်ားစြာကို အလြတ္ရအာဂံုေဆာင္နိုင္ခဲ့ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW) ပြင့္ေပၚေသာ ကာလ အထိ စာေပအေရးအသားကြ်မ္းက်င္သူ ဟူ၍ လူနည္းစုေလးသာ ရိွခဲ့ေပသည္။ မည္သို့ဆိုေစ ၄င္းထူးျခားေသာ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္မ်ားကပင္လွ်င္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းခံ တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံသို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ စူရဟ္နွင့္အာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ (ယေန႔ျမင္ရေသာ) အစီအစဥ္အတိုင္း တစိုက္မတ္မတ္ ထုတ္ျပန္က်ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္။ အေျခအေန၊ အခိ်န္အခါ နွင့္ လိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သလို က်ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပမာ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံေတာ္သို႔ ပထမဦးဆံုး က်ေရာက္ေသာ စူရဟ္/ အာယသ္ေတာ္မွာ အမွတ္စဥ္ (၁) စူရဟ္ ဖာသိဟဟ္ မဟုတ္ပါ။ အမွတ္စဥ္ (၉၆) စူရဟ္ အလပ္က္၏ အာယသ္ေတာ္ (၁ မွ ၃) ျဖစ္ခဲ့သည္။ (အခ်ဳိ႕အဆိုအရ ၁ မွ ၅ ဟု ေဖာ္ျပသည္)။
ထို႔နည္းတူ ကုရ္အာန္ နွင့္ စြႏၷဟ္အား သင္ၾကားပို႔ခ်ရာတြင္ သတ္မွတ္ခိ်န္၊ သတ္မွတ္ေနရာ၊ သတ္မွတ္ သင္ရိုးပံုစံ ဟူ၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)ထံ မရိွခဲ့ပါ။ သာသနာ့အသိပညာမ်ားကို အိမ္၌ရိွစဥ္ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားကို ပို႔ခ်၏၊ လမ္းခရီး၌ရိွစဥ္ လမ္းမွန္တရားအေၾကာင္း ပို႔ခ်၏၊ ဗလီ၌ရိွစဥ္ ဝတ္ျပဳရန္ လာေရာက္ စုရံုးသူမ်ားကို ဝိုင္းထိုင္ေစျပီး တရားဓမၼေဟာေျပာသင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့၏။ စစ္ေျမျပင္၌ရိွစဥ္လည္း ရဲစြမ္းသတၲိရိွရန္၊ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ရန္ စသျဖင့္ နိႈးေဆာ္ထိန္းေက်ာင္းေတာ္မူခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ လူတို႔ၿငီးေငြ႕မည္ကို မလိုလားသျဖင့္
ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း သင္ၾကားပို႔ခ် /နားဆင္ေစျခင္းမ်ဳိး မျပဳေတာ္မူေပ။ သာသနာ့ပညာ သင္ယူဆည္းပူးသူမ်ား၏ လြယ္ကူအဆင္ေျပမႈ နွင့္ အေနအထားမ်ားအေပၚ မူတည္၍ သင့္ေလ်ာ္သလို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ပညာသင္ျကားပို႔ခ်မႈဝိုင္း၌ ဆြဟာဘဟ္ အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ားကိုပါ ေခၚေဆာင္လာ ေလ့ရိွၾက၏။ ေဟာေျပာပို႔ခ်သမွ် ကုရ္အာန္ နွင့္ စြနၷဟ္မ်ားကို မိမိတို႔၏ မွတ္ဥာဏ္ျဖင့္ စဲြျမဲမွတ္သားထားၾက၏။ နားမလည္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားအား မရွက္မေၾကာက္ ပြင့္လင္းစြာ ေမးျမန္းေလ့ရိွခဲ့ၾကေပသည္။ မဒီနဟ္သို႔ ဟိဂ်္ရသ္ ျပဳၿပီးေနာက္ သာသနာ့ပညာ သင္ေပးသင္ယူက႑မွာ ပိုမို က်ယ္ျပန္႔ႀကီးထြားလာခဲ့၏၊ ဆြဟာဘဟ္တို႔သည္ ပညတ္တစ္ခုအတြက္ ေဝးလံေသာေဒသမွပင္ ခရီးျပင္းနွင္၍ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ထံ လာေရာက္ေမးျမန္းဆည္းပူးသည္အထိ ဒုကၡခံခဲ့ၾကသည္။
ဆိုေလၿပီးသည့္အတိုင္း အာရဘ္လူမ်ဳိးႏြယ္တို႔၏ အစဥ္အလာအရ သာသနာ့ပညာမ်ား (မိမိတို႔ ႀကံဳဆံုၾကားသိ နာယူရသည္မ်ား)ကို မွတ္ဥာဏ္ျဖင့္သာ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကကုန္၏။ စာေပျဖင့္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္သူမွာ မဆိုစေလာက္ ဦးေရသာ ရိွခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ စာေပျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္မႈမ်ားကို အေျမာ္အျမင္ႀကီးလွစြာ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္သာမက အခ်ဳိ႕သူမ်ား အား ေရးမွတ္ရန္ကိုပင္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ဆြဟာဘဟ္အမ်ားစုက မေရးမွတ္ျခင္း နွင့္ ေရးမွတ္မႈကိုမနွစ္သက္ျခင္း ဟူသည္မွာ အလြတ္က်က္မွတ္ေသာ အစဥ္အလာအရလည္းေကာင္း၊ အမ်ားစုမွာ စာေပမတတ္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ စာေပသင္ၾကားျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္လည္း မိမိ၏ေနာက္လိုက္မ်ားအား စာေပသင္ၾကားရန္ အထူးတိုက္တြန္း အားေပးေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ဥပမာ - ကာဖိရ္ဖက္မွ ဘဒရ္စစ္သံု႔ပန္းတစ္ဦးသည္ မုစ္လင္မ္ (၁ဝ)ဦးကို စာေပအေရးအဖတ္ တတ္ေျမာက္သည္အထိ သင္ၾကားေပးနိုင္ပါက လြတ္ေျမာက္ခြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ခိုင္မာသည့္ သာဓကတစ္ရပ္ ျဖစ္၏။
တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကုရ္အာန္နွင့္ဟဒီးဆ္ (သာသနာ့ပညာ) ကို နည္းလမ္းနွစ္မ်ဳိးျဖင့္ ရယူထိန္းသိမ္း ခဲ့ၾက၏။ အလြတ္က်က္မွတ္အာဂံုေဆာင္ျခင္း နွင့္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ျခင္း တို့ျဖစ္သည္။ ဟဒီးဆ္ေတာ္နွင့္ပတ္သက္၍ ဥပမာေဖာ္ျပရလွ်င္ အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္ (R)သည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အာဂံုေဆာင္က်က္မွတ္ထားျပီး တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)လြန္ျပီးေနာက္ မွန္ကန္စြာ ဆင့္ျပန္ပို႔ခ်နိုင္ ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဆင့္ျပန္ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္အေရအတြက္၌ကား သာဝကႀကီး အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အမ္ရ္ ဘင္န္ အလ္အာ့ဆြ္ (R)က သူ႔ထက္ သာလြန္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းသို႔ သာလြန္ခဲ့ရျခင္းမွာ မိမိသည္ အာဂံုေဆာင္ က်က္မွတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး အဘ္ဒုလႅာဟ္က ေရးမွတ္ထား၍ျဖစ္ေၾကာင္း အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္(R)မွ ဝန္ခံေျပာျပခဲ့ေပသည္။
တဖန္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏လက္ထက္ေတာ္အတြင္း အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အမ္ရ္ ဘင္န္ အလ္အာ့ဆြ္(ရႆိြ)မွ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္မ်ားအား ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ေနမႈအေပၚ အခ်ဳိ႕သာဝကမ်ားက ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် ခဲ့ၾက၏။ ဝဟီ က်ေရာက္ဆဲကာလျဖစ္သျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နွင့္ေရာေထြးသြားမည္ကို စိုးရိမ္၍ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မနုႆလူသားသာျဖစ္သျဖင့္ နႈတ္ထြက္စကားမွန္သမွ် မေရးမွတ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာဆိုတားဆီး ခဲ့ၾကသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) ထံ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဤသို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူ ခဲ့သည္။

'' ငါ၏အသက္ဝိဥာဥ္ကို ပိုင္စိုးထိန္းခ်ဳပ္ထားေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ကို တိုင္တည္ပါအံ့။ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ နႈတ္ထြက္စကားတိုင္းသည္ အမွန္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏ ''။ ၄င္းေနာက္ ဟဒီးဆ္ေတာ္အား ဆက္လက္ ေရးမွတ္သြားရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ေတာ္ကို စာေပမွတ္တမ္းတင္ ရယူထိန္းသိမ္းမႈ သမိုင္းမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW) သက္ေတာ္ထင္ရွားရိွစဥ္ကပင္ စတင္လာခဲ့ေၾကာင္း ခိုင္မာေနေပသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ပညာပို႔ခ်ျဖန္႔ခ်ိျခင္း ဓေလ့ေတာ္အခ်ဳိ႕
==================================

သာသနာ့ပညာကို ပခံုးေျပာင္းလက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ က႑မွန္သမွ် အစၥလာမ့္ အသံုးအနႈန္းအရ သဗ္လီးဃ္ ဟု ေခၚဆိုသည္။ ယင္းသို႔ပို႔ခ်ျဖန္႔ခ်ိရာ၌ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ဓေလ့ေတာ္အခ်ုဳိ႕ကို တင္ျပပါမည္။
၁။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ မိမိ မသိရိွေသာအေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာကို ေမးျမန္းခံရပါက တိတ္ဆိတ္စြာသာ ေနေတာ္မူျပီး ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနေလ့ရိွ၏။
၂။ တစ္စံုတစ္ရာေသာအေၾကာင္းရပ္အေပၚ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ေစလိုလွ်င္ သံုးႀကိမ္သံုးခါ အမိန္႔ရိွေတာ္မူတတ္၏။
၃။ ဆြဟာဘဟ္မ်ား၏နားလည္သေဘာေပါက္မႈနွင့္ထက္ျမက္မႈအား စမ္းသပ္ရန္ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ေလ့ရိွေတာ္မူ၏။
၄။ ေမးျမန္းခ်က္တစ္ခုအား အေျဖေပးျပီးလွ်င္ ထိုအခ်က္နွင့္ဆင္တူသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုပါ မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလ့ရိွ၏။
၅။ ဓမၼတရားေဟာေျပာမႈကို နားရက္ထား၍ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့၏။ မေနမနား ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို မနွစ္ျမိဳ႕ေတာ္မူ။ လူအမ်ား၏ ခက္ခဲမႈကိိုု မလိုလား၍ ျဖစ္သည္။
၆။ သာမန္လူတို႔အၾကား ျပႆနာျဖစ္နိုင္မည့္ မတ္စ္အလာမ်ားကို သီးသန္႔ ဆြဟာဘဟ္ အခ်ဳိ႕ကိုသာ သင္ၾကားျပသေတာ္မူခဲ့၏။

ဟဒီးဆ္ေတာ္ ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ က႑
=========================

တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ပညာေရးအသိုင္းအဝိုင္းသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္သာ ေဘာင္ခတ္ သတ္မွတ္ထားျခင္း မရိွခဲ့။ လူအစုအေဝး (ဂ်မာအသ္)၌ လည္းေကာင္း၊ ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း ဓမၼပညာေပး အစီအစဥ္မ်ား၌လည္းေကာင္း၊ အီးဒ္ဆြလာသ္မ်ား၌လည္းေကာင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ပါဝင္ေစေတာ္မူခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ရိွေနတတ္ၾကျပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အိမ္တြင္းဗာဟီရကိစၥမ်ားျဖင့္ အျမဲတေစ အခ်ိန္ေပးရန္ မျဖစ္နိုင္ခဲ့ၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္စုက မိမိတို႔အတြက္ သီးသန္႔အခ်ိန္တစ္ခုျဖင့္ သတ္မွတ္စီစဥ္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္တင္ၾကရာ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)မွ သေဘာတူခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ မဒီနဟ္ျမိဳ႕ေန အန္ဆြာရ္အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ပညာနွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ လြန္စြာစိတ္ပါထက္သန္ေလ့ရိွၾက၏။ အမ်ဳိးသမီးေရးရာတို႔ကို အမ်ဳိးသားမ်ားအၾကားမွပင္ မရွက္မေျကာက္ေမးျမန္းတတ္ၾကေပရာ မိခင္မြန္ အာအိရွဟ္ (R) သခင္မႀကီးသည္ပင္ မခ်ီးမြမ္းဘဲမေနနိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။ အရွက္အေၾကာက္ၾကီးလွသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာကား တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ၾကင္ရာေတာ္ထံမ်ားထံမွတဆင့္ ေမးျမန္းမွတ္သားၾကၿပီး မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းအတြင္းဝယ္ လက္ဆင့္ကမ္းပို႔ခ်ခဲ့ၾကေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ သီးသန္႔အမ်ဳိးသမီးအသိုင္းအဝိုင္း၌ျဖစ္ေစ၊ ၾကင္ရာေတာ္မ်ားထံမွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ အမ်ဳိးသမီးေရးရာပညတ္ခ်က္မ်ားကို ပို႔ခ် ညႊန္ျပေတာ္မူေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႔ေသာဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အမ်ဳိးသား သာဝကေတာ္မ်ားအၾကား ေရခ်ဳိးးျခင္း၊ ဟိုင္းႆြ္ - ရာသီပန္းကိစၥ၊ အၾကင္လင္မယား ကိုယ္လက္နီွးေနွာမႈ စသည့္ မတ္စ္အလာမ်ားအေပၚ သေဘာထားကဲြလဲြေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ၾကင္ရာေတာ္-မိခင္မြန္မ်ား၊ သာဝိကာမ မ်ားထံ ဦးလွည့္ကာ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူခဲ့ၾကရေပသည္။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **

အင္န္ရွာ အလႅာဟ္။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ အႏိုင္ယူျငင္းခံုမႈမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ခ်ျပေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လူသိနည္းလြန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားတင္ျပေပးေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။



July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.