အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ဟာ လူသားကုိဖန္ဆင္းျပီးေနာက္ သူ ့ထဲမွာ ( အစ္ေသတြာအဟ္) စြမ္းေဆာင္
ႏုိင္မွဳ ႏွင့္ ( အစ္ခ္ေသယာရ္) ေရြးခ်ယ္ခႊင့္ကုိေပးထားတယ္ ။ ျပီးေနာက္လူသားတုိ ့အတြက္
လမ္းႏွစ္လမ္းကုိျပထားတယ္ တစ္လမ္းကလမ္းမွန္ျဖစ္ျပီးအဆုံးသတ္မွာအရွင္ျမတ္ရဲ့ေက်နပ္ႏွစ္ျမိဳ့
မွဳနဲ့အတူထာဝရေအာင္ျမင္မွဳ ကုိပုိင္ဆုိင္ရမယ္ ေနာက္တစ္လမ္းက လမ္းမွားျဖစ္ျပီး အဆုံးသတ္မွာ
အရွင္ျမတ္ရဲ့အျပစ္ဒဏ္နဲ ့ထာဝရဆုံးရွဳံးမွဳကုိ ရသြားမွာျဖစ္တယ္ ။ ဒီလမ္းႏွစ္လမ္းထဲက ဘယ္လမ္း
ကုိေလွ်ာက္ပါလုိ ့အတင္းအက်ပ္မလုပ္ထားဘူး ။ ၾကိဳက္တဲ့လမ္းကုိေလွ်ာက္ႏုိင္တယ္ ။ ဒိအတြက္
ေၾကာင့္ပဲ လူသားကုိသူေနထုိင္ရမယ့္ေလာကၾကီးမွာ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မွဳနဲ ့ေရြးခ်ယ္ခႊင့္ ဆုိတာကုိ
ဖန္ဆင္းကတည္းကေပးထားတာ ။ ဘယ္လမ္းမွာျဖစ္ျဖစ္မိမိရဲ့ျပဳမွဳေဆာင္ရြက္မွဳတုိ့ရဲ့အသီးအပြင့္ကုိေလာကမွာေရာ
ေလာကီမွာပါ မလြဲမေသြေတြ ့ရမွာပါ ။ ဒါေပမယ့္ .. အျမဲတမ္းေခါင္းထဲထည့္ထားရမွာက မိမိဘဝရဲ့ က႑တုိင္း
မွာ ကုိယ္လုပ္ခဲ့ ေျပာခဲ့ စဥ္းစားခဲ့တာမွန္သမွ်ကို တခုမက်န္စာရင္းသြင္းမွတ္သားထားခဲ့ ထားဆဲ
ဆုိတာပါပဲ ။ ကုိယ္ေျပာခဲ့သမွ်လုပ္ခဲ့သမွ် ေတြမွာ အမွဳန္အမႊားတခုေတာင္ေပ်ာက္သြားမွာမဟုတ္
ပါဘူး ။ အဲ့ဒီရဲ့အစားကုိ မုခ်ရၾကမယ္ ။
အဲ့ဒီေတာ့ ..
လုပ္ရပ္မွန္သမွ်ဟာဘယ္ေပၚမွာမူတည္ေနသလဲဆုိေတာ့
မိမိရဲ့ (နဖ္စ္) စိတ္အေပၚမွာမူတည္ေနပါတယ္ ။
ရွရီအသ္ရဲ့ေဘာင္အတြင္းမွာရွိေနတဲ့စိတ္ကထြက္တာမွန္သမွ်ဟာ ေဘာင္
တြင္းမွာျဖစ္ေနျပီး ရလဒ္က ေကာင္းျခင္းျပည့္ေနမယ္ ။
ရွရီအသ္ရဲ့ေဘာင္အျပင္မွာရွိေနတဲ့စိတ္ကထြက္တာမွန္ သမွ် ဟာ
ထုံးစံအတုိင္းေဘာင္အျပင္ေရာက္ေနမွာဘဲ ရလဒ္ကေတာ့ ဆုိးယုတ္မွဳအတိပါ ။ ခုဒီပုိ
့စ္မွာ
ရွရီအသ္လာ လူ ့တုိ ရဲ့ေျခာက္မ်ိဳးကုိ အတုိခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပမယ္ ။
(၁) နဖ္စ္ အမၼာရဟ္ ( အဓိပၸါယ္ - မေကာင္းမွဳကုိအလြန္အမိန္ ့ေပးေသာစိတ္ )
ဒီစိတ္က ေတာ့မေကာင္းတာခ်ည္းလုပ္ခုိင္းလိမ့္မယ္ .. သူ ့အေနာက္ကုိလုိက္ရင္ေတာ့
ေသခ်ာေပါက္ မွားမွာပါ ။ အကယ္၇်္ မိမိအေနနဲ ့ တရားေတာ္ရဲ့တာဝန္ဝတၱရားေတြကုိ မေက်
ပြန္ဘူး လစ္ဟင္းမွဳေတြဆက္လာမယ္ ။ သာသနာ့ကိစၥ ကုိေပါ့ေပါ့တန္တန္ထားေနျပီဆုိရင္ ေတာ့
သတိထားလုိက္ပါ ကုိယ့္မွာဒီစိတ္ကအသက္ဝင္လွဳပ္ရွားေနျပီဆုိတာ ။ ဒိအတြက္ေၾကာင့္သူေျပာ
လာတာမွန္သမွ်ကုိဆန္ ့က်င္ျပီး အႏုိင္ယူလုိက္ပါ ။ ေပ်က္သြားလိမ့္မယ္ ။ ဒီစိတ္နဲ ့ပတ္
သတ္လုိ ့အက်ယ္တဝင့္ကုိ ကုရ္အာန္ (12 း 53) အာယတ္ေတာ္ေလ့လာျခင္းျဖင့္သိႏုိင္သည္ ။
( ၂ ) နဖ္စ္ မြလ္ေဟမဟ္ (အဓိပၸါယ္- တိတ္တဆိတ္အသိေပးေသာစိတ္)
ဒီစိတ္ရဲ့စြမ္းေဆာင္မွဳက တစုံတခုေျပာဖုိ ့လုပ္ဖုိ ့ျဖစ္လာတဲ့အခါ သူက ကုိယ့္ကုိ ေကာင္း
တာေရာ မေကာင္းတာပါ ခ်ျပ မွာပါ ။ (တနည္း- သူ ့မွာေကာင္းတာေရာမေကာင္းတာပါ သက္
ေရာက္ေနတယ္ ။ အဲ့ဒီအခါမွာကုိယ္က ေကာင္းတာကုိေရြးခ်ယ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္ျမင္မွဳကုိ
ဆြတ္ခူးႏုိင္မွာပါ ။ ဒီစိတ္ပုိင္ရွင္ နံပါတ္ 1
စိတ္ပုိင္ရွင္ထက္ကုိသာပါတယ္ ။သူ ့အေၾကာင္းကုိ အာယတ္ေတာ္ (91 း 8)
မွာေလ့လာႏုိင္ပါတယ္ ။
( ၃ ) နဖ္စ္ ေလာဝ္ဝါမဟ္ (အဓိပၸါယ္ - အလြန္ျပစ္ဖုိ ့ျပစ္တင္ျပဳေသာစိတ္)
ဒီစိတ္ကဘယ္ခ်ိန္မွာျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ လူသားဟာ မေကာင္းမွဳေတြအျပစ္ေတြကုိက်ဴး
လြန္မိျပီး ေနာင္တရေသာအခါ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိအျပစ္တင္ ေနတဲ့ျဖစ္လာမွာပါ ။ ဒီလုိစိတ္ဝင္
လာတာေကာင္းပါတယ္ ။ ကုိယ့္အမွားကုိ အမွားမွန္း သိေစတယ္ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ကုိမိမိကုိယ္တုိင္
ရွဳပ္ခ်တယ္ ။ ဒီလုိစိတ္ပုိင္ရွင္က နံပါတ္ 2 စိတ္ပုိင္ရွင္ထက္သာပါတယ္ ။ ဒီလုိစိတ္ရဲ့ေစညႊန္ရာက
ဆုိးက်ိဳးမရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ ။ ဒီစိတ္အေၾကာင္းအက်ယ္တဝင့္ကုိ အာယတ္ေတာ္ (75 း 2)
မွာေလ့လာႏုိင္ပါတယ္ ။
(၄) နဖ္စ္ မြတြ္မအင္ႏၷဟ္ (အဓိပၸါယ္- ၾကည္လင္ျငိမ္းခ်မ္းေနေသာစိတ္)
ဒီစိတ္ပုိင္ရွင္က .. .. မိမိလုပ္ခဲ့တဲ့လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္စိတ္ညစ္ ျခင္း ေၾကာက္ရြံ ့စုိးရိမ္ေန
ရျခင္း ၊ မိမိလုပ္ေတာ့မယ့္အလုပ္အတြက္ ေသာကေရာက္ရျခင္း ပူေဆြးရျခင္း .. တုိ ့ကေန
ကင္းစင္ေနမွာပါ ။ သူ ့မွာအဲ့လုိအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ေပၚမွာမဟုတ္ပါဘူး ။ အေၾကာင္းက သူကအလႅာဟ့္
ရဲ့တာဝန္ေတြကုိ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ထမ္းေဆာင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အလႅာဟ့္ဘက္ကေနသူ ့ကုိျပည့္ဝ
တဲ့ဂရုစုိက္မွဳေတြရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္တယ္ ။ သူကအထက္က 1-2-3 ထက္ကုိအလြန္
သာပါတယ္ ။ သူ ့အေၾကာင္းကုိ အာယတ္ေတာ္ ( 89 း 27-28 ) မွာေလ့လာႏုိင္တယ္ ။
(၅) နဖ္စ္ ရာဒြီယဟ္ (အဓိပၸါယ္- ေက်နပ္ေနေသာစိတ္)
သူစိတ္ပုိင္ရွင္က အလႅာဟ့္ရဲ့သူ ့ကုိေပးကမ္းထားတာကုိအျမဲေက်နပ္ေနတယ္ ။ အလႅာဟ္အ
ရွင္ျမတ္ရဲ့ေဝတမ္းကုိသူေစာဒကမတတ္တတ္ဘူး ။ အလႅာဟ့္ရဲ့အမိန္ ့ေတာ္မွန္သမွ်ဟာ သူ ့
အတြက္ေက်နပ္စရာအတိျဖစ္ေနတယ္ ။ သူကေတာ့အထက္က စိတ္ေတြအားလံုးထက္ပုိသာ
တာေပါ့ ။ သူ ့အေၾကာင္းကုိ အာယတ္ေတာ္ ( 89 း 27-28 ) တက္ဖ္စီရ္ မွာ ေတြ ့ရမွာပါ ။
(၆) နဖ္စ္ မရ္ဒြီယဟ္ (အဓိပၸါယ္ - ေက်နပ္ေစျခင္းခံရေသာစိတ္)
ဒီစိတ္ပုိင္ရွင္ရဲ့လုပ္ရပ္မွန္သမွ်ကုိအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေက်နပ္ေနတယ္ ။ သူဘာလုပ္
လုပ္ ဘာေျပာေျပာ အရွင္ျမတ္ကေက်နပ္ေနျပီးသား ။ တနည္း- သူ ့ရဲ့နာရီတုိင္း မိနစ္တုိင္းဟာ
အလႅာဟ့္အတြက္ နွစ္ျမိဳ ့စရာအတိျဖစ္ေနတာပါ ။ ဒီလုိစိတ္မ်ိဳးက (ဝလီ) သူေတာ္စင္ ၊ နဗီေတြ
အားလုံးမွာ ရွိပါတယ္ ။ သူ ကေတာ့လူ ့စိတ္အစဥ္ေတြထဲမွာအျမင့္ျမတ္ဆုံးေပါ့ ။ သူ ့အေၾကာင္း
ကုိလဲ အာယတ္ေတာ္ ( 89 း 27-28 ) ရဲ့အက်ယ္မွာေတြ ့ရမွာပါ ။
Faiz Bilaal - Nay win tun
Faiz Bilaal - Nay win tun
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.