“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၅
***************************
အခန္း(၂) ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခ်က္မွသည္ က်မ္းစာအုပ္အသြင္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း
==============================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဂ်ဴး၊ ခရစ္ယာန္ စသည့္ ေရွးက်မ္းရသူတို႔အား ေဝဖန္ထားျခင္း ဟူသည္မွာ (ေဝဖန္ခံရေသာ) ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏တမန္ေတာ္မ်ား ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ မိမိတို့၏မူရင္းက်မ္းဂန္မ်ားကို
မုဟမၼဒ္ (ဆြ) အေပၚ ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ျခင္း
===========================
ဂ်ဴးတို႔မွ ယံုၾကည္ၾကေသာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းအလား ကုရ္အာန္က '' မိမိသည္္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းခံရ
ဧကန္မလဲြ ငါအသွ်င္ျမတ္ ( နွင့္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား ) သည္ ဤ (ကုရ္အာန္) ကို စီမံစြမ္းေဆာင္ျခင္း ညဥ့္ျမတ္ (ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္) ၌ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေပးသနားေတာ္မူေလၿ
ဝဟီဗ်ာဒိတ္ စတင္က်ေရာက္ပံု
================
ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝကပင္ ေလးနက္စြာ စူးစိုက္ဆင္ျခင္တတ္ခဲ့သူ မုဟမၼဒ္(ဆြ) သည္ ဟီရာလိုဏ္ဂူအတြင္း တစ္ဦးတည္းေန႔ရက္မ်ားစြာေနထိုင္၍
( အို - တမန္ေတာ္ ) ဖတ္ေလာ့။ အသင္သည္ (အရာခပ္သိမ္းကို) ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အသင့္အရွင္သခင္၏ နာမံေတာ္ျဖင့္ (အစျပဳ ဖတ္ၾကားပါေလ)။ ထိုအရွင္သည္ လူသားကို ေသြးခဲတစ္ခုမွ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ဖတ္ေလာ့။ အေၾကာင္းေသာ္ အသင့္ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ေပးကမ္းမႈ၌ အလြန္တရာမွ ရက္ေရာေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အား ၄င္းတို႔ မသိရိွေသာအရာမ်ားကို ကေလာင္တံအားျဖင့္ (စာေပအေရးအသားျဖင့္) သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ကုရ္အာန္ (၉၆း၁-၅)
ဤျဖစ္ရပ္သည္ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ပထမဦးဆံုးက်ေရာက္လာမႈ၊ အစၥလာမ္သည္ ေနာက္ဆံုးေသာ သာသနာျဖစ္ျခင္း၊ မုဟမၼဒ္၏တမန္ေတာ္ဘဝ စတင္ျခင္း၊ ဂ်ိဗ္ရီးလ္မွတဆင့္ ေရွ႕ဆက္(၂၃)နွစ္တာအထိ ကုရ္အာန္ကို ဆင့္ကဲလက္ခံရရိွမႈတို့၏ နိဒါန္းပင္တည္း။
ပထမဦးဆံုးအျကိမ္ ဝဟီလက္ခံရျခင္းႀကံဳၿပီးေနာက္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ဆိုးဆိုးရြားရြား မတည္မျငိမ္ ျဖစ္ကာ ဇနီးျဖစ္သူ ခဒီဂ်ဟ္ထံ ျပန္ေရာက္လာခဲ့၏။ ဇနီးျဖစ္သူက သူ႔ကို အားေပးခဲ့သည္သာမက ၄င္းမွာ မုဟမၼဒ္သည္ ဝဟီဗ်ာဒိတ္လက္ခံရရိွၿပီျဖစ္ေၾကာ
'' ဝရ္ကအ္၏ အသက္ဝိညာဥ္ကို စိုးပိုင္ထိန္းခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္အား တိုင္တည္ပါ၏။ ဧကန္ပင္ အသင္သည္ ဤအမ်ဳိးသားတို႔၏ တမန္ေတာ္ပင္ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္မူစာထံ ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ေသာ မဟာေကာင္းကင္တမန္ (ဂ်ိဗ္ရီးလ္) မွာ အသင့္ထံသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာခဲ့ေခ်ျပီ။ ဟီးဘရူး (ဂ်ဴး) တမန္ေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ အသင္သည္ လူလိမ္ဟု သမုတ္ခံရေပအံ့။ ဆိုးဆိုးရြားရြားဆက္ဆံျခင္းကိုလ
ဤေျပာဆိုခ်က္ေၾကာင့္ ဝရ္ကအ္သည္ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံခဲ့ေၾကာင္း ယူဆဖြယ္ရာ ရိွ၏။ သူသည္ ယင္းစကားေျပာၾကားခဲ့ျပီး မ်ားမၾကာလွမီ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ျခင္း
ကုရ္အာန္၏ဖဲြ႕စည္းမႈ၊ ပါဝင္ေသာအေၾကာင္းအရာ၊ ဗ်ာဒိတ္သတင္းအခ်က္အလက္ နွင့္ ပံုေဖာ္စာသားတို႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ဖန္ဆင္းခံအရာမ်
စင္စစ္၌ အသင္(မုဟမၼဒ္)သည္ ဤ(ကုရ္အာန္)၏အလ်င္ရိွ မည္သည့္က်မ္းဂန္ကိုမွ် ဖတ္ရြတ္(ေလ့လာ)သူ မဟုတ္ခဲ့သည့္အျပင္ ဤ(ကုရ္အာန္)ကို အသင့္လက္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည္လည္း မဟုတ္ေခ်။ ဤသည္နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အခ်ည္းနီွးစကား ဆိုတတ္သူတို႔မွာ ဧကန္ပင္ ဒိြဟသံသယ ျဖစ္ၾကေပအံ့။
အစၥလာမ္ မတိုင္မီ အာေရဗ်တြင္းရိွ ဓန၊ မိန္းမ၊ အရက္ အေၾကာင္း
==============================
သမိုင္းပညာရွင္တို႔သည္ (၁) အစၥလာမ္မတိုင္မီ အာေရဗ်၏ဘဝ၊ (၂) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နွင့္ ထိုေခတ္ကာလ၏အေက်ာ္အေမာ္ ကဗ်ာလကၤာပညာရပ္ - ဟူေသာ အေၾကာင္းနွစ္ခ်က္ကို အဓိကထားေလ့လာၾကကုန္၏။ ဤအေၾကာင္းနွစ္ရပ္လံုးကပင္ ဓန၊ မိန္းမ နွင့္ အရက္ေသစာမ်ား၌ နစ္ျမုဳပ္လ်က္ရိွသည့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းျမင္ကြင္းတစ္ရပ္အာ
ဤက်မ္းဂန္၏အေစာပိုင္း စဦးစူရဟ္မ်ားတြင္ အသိနိမ့္ေခတ္ကာလ နွင့္ ( ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုသာ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အသားေပးကိုးကြယ္သည့္ ) ရုပ္ဝါဒအေၾကာင္းကို ဖြင့္ျပေဖာ္ထုတ္ထား၏။ ထိုအရာနွစ္မ်ဳိးလံုးသည္ တရားမွ်တမႈကင္းမဲ့ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရးသို႔ ဦးတည္သြားေစပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ ခိုကိုးရာမဲ့မ်ား၊ မိဘမဲ့မ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလံုးလိုလိုပင္
ဤသို႔ေသာ ေမာက္မာပလႊားျခင္းအမႈ နွင့္ ရုပ္ဝါဒအတြက္ ကုရ္အာန္က ေအာက္ပါအတိုင္း အထင္ေသးစြာ ျပဆိုရႈတ္ခ်ထားပါသည္။
အသင္သည္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္အမွန္အား ျငင္းပယ္သူကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီ မဟုတ္ေလသေလာ။ မိဘမဲ့ကေလးငယ္အား တြန္းထုတ္ေသာ ထိုသူပင္ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူတို႔အား ေကြ်းေမြး(ေပးကမ္း)ရန္ နိႈးေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ မျပဳေသာ ထိုသူပင္ျဖစ္၏။ ထိုကဲ့သို႔ေသာသူမ်ား၏ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈမွာ (စိတ္ဓါတ္ႏွင့္အသိတရား မပါဝင္ၾကသျဖင့္) ေပါ့ဆလြန္းသျဖင့္ ထိုသူတို႔ထံ ႀကီးက်ယ္သည့္ပ်က္စီးမႈ ရိွေနသည္။ ထိုသူတို႔သည္ လူျမင္ခံ အထင္ႀကီးခံလိုလွေသာ္လည္း အေသးအဖဲြ အသံုးအေဆာင္မ်ားကိုပင္လွ်င္ (သူတစ္ပါးအား ငွားရမ္းျခင္းမွ) တားျမစ္ပိတ္ပင္တတ္ၾကသည္။ က႑အမွတ္စဥ္ (၁ဝ၇)
ဤအေျခအေနကို ျပဳျပင္ရန္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဇကာ့သ္ တည္းဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ႑ိုဳင္ တစ္ရပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပက်င့္ေဆာင္ေစေလသည္။ မျပဳမေနရ ဒါနတာဝန္ကို ဖန္တီးကာ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူ နွင့္ ဆင္းရဲသူ တို႔အၾကားရိွ လစ္ဟာမႈကို တံတားခင္းလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ ၄င္းျပင္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ သိကၡာမဲ့လုပ္ရပ္မ်ား နွင့္ စီးပြါးေရးျခစားမႈကို တိုက္ဖ်က္သုတ္သင္ရန္ ကုုရ္အာန္က ဥပေဒသမ်ားအား ျပဌာန္းခဲ့သည္။ ဥပမာဆိုရလွ်င္ သူဆင္းရဲတို႔အား မၿပီးဆံုးေတာ့သည့္ ေၾကြးျမီဝဲဂယက္ထဲတြန္းပို႔ေနေသာ
အစၥလာမ္ မတိုင္မီက အာေရဗ်သည္ အမို်းသမီးမ်ားအဖို႔ နယ္ၾကမ္းေျမၾကမ္းေဒသၾကမ္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့၏။ ေဒသခံတို႔သည္ သမီးမိန္းကေလးေမြးဖြားလာလွ်င္ လြန္စြာ ေသာကေရာက္ၾကရျပီး လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း မ်က္နွာသာေပးခံရေရးအတြက္ မိမိတို႔၏ကေလးငယ္မ်ားကို အရွင္လတ္လတ္ေျမျမွုဳပ္ပစ္ေလ့ရိွ
ထိုေခတ္ကာလ အျခားေသာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၌လည္း
အလားတူစြာပင္ အစၥလာမ္မတိုင္မီေခတ္၏လူ႔အသိုက္အ
အရက္ နွင့္ မူးယစ္ေသစာမ်ားသည္လည္း ထိုေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ၏ အဓိက အစိပ္အပိုင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနခဲ့၏။ ေနရာအနံွ႔ မူးယစ္ေသစာမ်ားရိွေနျခင္းမွာ လူတို႔၏ ရုပ္ပိုင္း နွင့္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးတိုး
အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအပါအဝင္ ကုရ္အာန္ရိွ အျခားဥပေဒသမ်ားသည္ အစၥလာမ္ မတိုင္မီ အာေရဗ်၏အေနအထားတစ္ရပ္လံုးကို ေျပာင္တင္းရဲရင့္စြာ စိန္ေခၚခဲ့ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ တရားမွ်တမႈ ကင္းမဲ့ေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းထံမွ အက်ဳိးအျမတ္ထုတ္ယူေနသည့္ မ်ဳိႏြယ္စုအႀကီးအကဲတို႔က ယင္းဥပေဒတို႔ကို အေၾကာက္အကန္ တြန္းလွန္ခဲ့ၾကကုန္၏။ မုစ္လင္မ္တို႔မွာ ဖိနိွပ္ညွင္းပန္းမႈ၊ ေျပာင္ေလွာင္သေရာ္မုႈကို ခံခဲ့ၾကရယံုမက ဆက္လက္၍ မိမိတို႔၏ဇာတိေျမ မကၠဟ္မွ ေမာင္းထုတ္ျခင္းကိုပင္ ခံခဲ့ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဥပေဒသမ်ားအေပၚ တည္ေဆာက္ထားေသာ တရားမွ်တသည့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.