==============================
ဝဟီ ၏ အမ်ဳိးအစား
ဝဟီ နွစ္မ်ဳိးနွစ္စား ရိွပါသည္။
၁။ ဝဟီ မသ္လူ - ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ရေသာ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္
၂။ ဝဟီ ဃိုင္းရ္ မသ္လူ - ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္မႈ မျပဳသည့္ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္
“ ဝဟီ မသ္လူ ” အမ်ဳိးအစားသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဝဟီဗ်ာဒိတ္သယ္ေဆာင္လာေသာ ေကာင္းကင္တမန္ ဂ်ိဘ္ရီးလ္(AS) ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) ေသာ္လည္းေကာင္း စကားလံုး အပိုအလိုမရိွ အတိအက်ပင္ ပို႔ခ်ဆင့္ျပန္ၾကရ၏။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္၏မုကၡပါဌ္ေတာ္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် လဲြေခ်ာ္ခြင့္ မရိွေခ်။
“ ဝဟီ ဃိုင္းရ္ မသ္လူ ” အမ်ဳိးအစားသည္ “ စြနၷသိ နဘဝီ ” ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ စြနၷဟ္ေတာ္ကို ဆိုလိုသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ စြနၷဟ္/
မည္သူမဆို ရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္မ်
ထိုမွတပါး ထုိအေဖာ္(မုဟမၼဒ္) သည္ (မိမိ) စိတ္အလိုဆႏၵအရ စကားေျပာဆိုေလ့ရိွသည္လည္း မဟုတ္ေပ။ ယင္းေျပာဆိုမႈကား (အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္အထံေတာ္မွ) ထုတ္ျပန္ျခင္းခံရေလေသာ ထုတ္ျပန္ခ်က္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ကုရ္အာန္ ( ၅၃း၃-၄ )
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ ဝဟီက်ေရာက္ျခင္းမရိွဘဲ အမႈကိစၥအမ်ားအျပား၌ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်င့္ခ်ိန္စီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္း ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ ၄င္းကို “ အိဂ်္သိဟာ့ဒ္ ” ဟု ေခၚ၏။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ အိဂ်္သိဟာ့ဒ္ မွန္ကန္ေနလွ်င္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္မွအတည္ျပဳေတာ္မ
ေဖာ္ျပမည့္ အာယသ္ေတာ္ကို ေထာက္ရႈလွ်င္ မုစ္လင္မ္အေပါင္းမွ စြနၷဟ္/ဟဒီးဆ္ေတာ္အား မျဖစ္ မေန လိုက္နာက်င့္သံုးအပ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ သိရိွရေပလိမ့္မည္။
ထို႔ျပင္ အသင္ (မုဟမၼဒ္)၏ အဆံုးအျဖတ္ကို တစ္စံုတစ္ရာ အတိုက္အခံေခ်ပျခင္းမျပဳဘဲ ေၾကနပ္စြာလက္ခံ နာယူျခင္း မရိွသမွ်ကာလပတ္လံုး ထိုသူမ်ားသည္ အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူမ်ား မျဖစ္ေသးေခ်။ ( ကုရ္အာန္ - ၄း၆၅ )
အစၥလာမ္သာသနာသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ျဖင့္ပင္ လံုေလာက္ၿပီေလာ
ဟဒီးဆ္ကို လက္မခံသူအမ်ားစုက ကုရ္အာန္သည္ “ ငါအလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္၏ စာအုပ္တြင္ ဘာမွ် ခ်န္မထား (၆း၃၈) ” နွင့္ “ အရာခပ္သိမ္းတို့၏ ရွင္းလင္းခ်က္ (၁၆း၈၉) ” ကို အကိုးအကားျပဳတတ္ၾကသည္။
စင္စစ္၌မူ အာယသ္ေတာ္ (၆း၃၈)တြင္ ေဖာ္ျပေသာ “ ကိသာ့ဘ္ ” ဟူသည္ ကုရ္အာန္ကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္၊ “ ေလာင္ဟိမဟ္ဖူးဇြ္ ” ကို ညႊန္းထားျခင္းျဖစ္၏။
တဖန္ အာယသ္ေတာ္ (၁၆း၈၉)ကို ကိုးကား၍ ဟဒီးဆ္ မလိုအပ္ပါ ဟု ဆိုသူမ်ားအဖို႕ အထက္ေဖာ္ျပျပီး ေသာ ကုရ္အာန္အာယသ္ေတာ္ ( ၃း၃၁၊ ၄း၆၅၊ ၄း၈ဝ၊၂၄း၆၃ )တို႔က အလိုအေလ်ာက္ ျပန္လည္ရွင္းလင္းျပီးျဖစ္ေခ်၏။
တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)မွ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ထိုေခတ္ကာလ မေဝးေတာ့ၿပီ။ အသင္တို႔အနက္ လူတစ္ဦးသည္ မီွအံုးတစ္ခုကိုမီွ၍ ထိုင္ေနအံ့။ ထိုသူအား ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို တင္ျပေသာအခါ ၄င္းက - ကြ်နု္ပ္အဖို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ျဖင့္ပင္ လံုေလာက္ပါျပီ။ ကြ်နု္ပ္သည္ ကုရ္အာန္၌ ဟလာလ္ ဟုဆိုလွ်င္ ဟလာလ္ဟုသာ မွတ္ယူျပီး၊ ဟရာမ္ဟုဆိုလွ်င္ ဟရာမ္ဟုသာ သတ္မွတ္မည္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုေပအံ့။ အမွန္စင္စစ္ ငါတမန္ေတာ္ျမတ္က ဟရာမ္ဟု သတ္မွတ္ ထားေသာအရာသည္ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္က ဟရာမ္ ျပဳေတာ္မူထားေသာအရာနွင့္အတူတူပင
( သိရ္မိဇီ က်မ္း၊ အဘူဒါဝူးဒ္ က်မ္း )
** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.