Pages

.

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၁)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၁)
============================================

ဗစၥမိလႅားဟိရ္ ရဟ္မာနိရ္ ရဟီးမ္

စြနၷဟ္ ၏ အဓိပၸာယ္

အဘိဓါန္အရ “ စြနၷဟ္ ” ဟူသည္ “ နည္းစံနစ္၊ နည္းလမ္း ” ကို ေခၚဆိုသည္။ ေကာင္းေသာနည္းစံနစ္ ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းေသာနည္းစံနစ္ျဖစ္ေစ စြနၷဟ္ ဟုသာ သံုးနႈန္းသည္။
အၾကင္သူသည္ ေကာင္းေသာနည္းစံနစ္တစ္ခုကို တီထြင္ခဲ့ေသာ္ ထိုသူသည္ ထိုတီထြင္မႈ၏ အက်ဳိး ကုသိုလ္ကို ရရိွခံစားရအံ့၊ ၄င္းအျပင္ ၄င္းစံနစ္အေပၚ ကိယာမသ္ေန႔အထိ က်င့္သံုးသူတို႔၏ အက်ဳိးကုသိုလ္ကိုလည္း ထိုသူမွ ခံစားရရိွေပအံ့။ အၾကင္သူသည္ မေကာင္းေသာနည္းစံနစ္တစ္ခုကို တီထြင္ခဲ့ေသာ္ ထိုသူသည္ ထိုတီထြင္မႈ၏ ျပစ္ဒဏ္ကို ရရိွခံစားရအံ့၊ ၄င္းအျပင္ ၄င္းစံနစ္အေပၚ ကိယာမသ္ေန႔အထိ က်င့္သံုးသူတို႔၏ အျပစ္ဒဏ္ကိုလည္း ထိုသူမွ ခံစားရရိွေပအံ့။ ( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

အစၥလာမ့္တရားေတာ္ (ယွရီအဟ္)အရ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ တိတိပပ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရိွေသာ လုပ္ရပ္တစ္စံုတစ္ရာကို တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ (SAW)မွ ေစခိုင္းညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း သို႔မဟုတ္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ကို စြနၷဟ္ (စြႏၷသ္ေတာ္) ဟု သတ္မွတ္သံုးနႈန္းၾကသည္။ ပညာရွင္မ်ားအၾကား သံုးနႈန္းေလ့ရိွေသာ ကိသာ့ဘ္ (နွင့္) စြနၷဟ္ ဟူေသာ အသံုးအနႈန္းသည္ ကုရ္အာန္ (နွင့္) ဟဒီးဆ္ ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။


ဟဒီးဆ္ ၏ အဓိပၸါယ္

ဟဒီးဆ္ ဟူသည့္ အရဘီေဝါဟာရမွာ “ ေျပာဆိုမႈ၊ ဖြင့္ထုတ္ေျပာဆိုေသာ စကားရပ္ ” ဟု အဓိပၸာယ္ ထြက္၏။ အစၥလာမ့္တရားေတာ္၌ တြင္က်ယ္စြာအသံုးျပဳေနေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္ ဟူသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ (SAW)သခင္ ၏အဆံုးအမၾသဝါဒေတာ္မ်ား၊ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဓေလ့ နွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ခြင့္ျပဳျခင္း- ပိတ္ပင္ျခင္း နွင့္ တားျမစ္ျငင္းပယ္ျခင္းမရိွခဲ့ေသာကိစၥမ်ား၊ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဓေလ့ေတာ္အား ေကာင္းစြာရင္းနီွးကြ်မ္းဝင္ခဲ့ၾကသည့္ အေဆြေတာ္သာဝကေတာ္တို႔၏ အတည္ျပဳလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား စသည္တို႔ကို ျခံဳငံုေခၚဆိုပါသည္။
ဟဒီးဆ္ သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အက်ယ္ဖြင့္ခ်က္ ျဖစ္ျခင္း

ထိုမွတစ္ပါး ငါအသွ်င္ျမတ္သည္ အသင္ (မုဟမၼဒ္)ထံသို႔လည္း က်မ္းဂန္ဓမၼခန္ကို ခ်ေပးသနားေတာ္မူ၏။ လူသားတို႔ထံခ်မွတ္ခံရေသာ အမိန္႔ေတာ္မ်ားကို အသင္သည္ ၄င္းတို႔အား ထင္ရွားေအာင္ ျပသေစအံ့ေသာငွါ ျဖစ္၏။ ( ကုရ္အာန္ - ၁၆း၄၄ )

ထို႔အျပင္ ထိုသူတို႔သည္ ရစူလ္တမန္ေတာ္မွ မိမိတို႔အားေပးခဲ့သည္ကို ယူၾကေလကုန္။ ထို႔နည္းတူ ထိုရစူလ္ တမန္ေတာ္မွ တားျမစ္ထားသည္ကို ၾကဥ္ေရွာင္ၾကေလကုန္။ ( ကုရ္အာန္ - ၅၉း၇ )

သို႔ျဖစ္ေပရာ တမန္ေတာ္၏အမိန္႔ေတာ္မွ ေသြဖည္ေရွာင္တိမ္းၾကေသာူတို႕ထံ ဒုကၡတစ္စံုတစ္ရာ သက္ေရာက္မည္ကိုလည္းေကာင္း၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ျပင္းျပနာက်င္ဖြယ္ ျပစ္ဒဏ္တစ္စံုတစ္ရာ သက္ေရာက္မည္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း စိုးရိမ္ၾကရာ၏။ ( ကုရ္အာန္ - ၂၄း၆၃ )

ထိုမွတစ္ပါး တမန္ေတာ္ (မုဟမၼဒ္)သည္ မိမိစိတ္အလိုဆႏၵအရ စကားေျပာဆိုေလ့ရိွသည္ မဟုတ္ေခ်။ ယင္းေျပာဆိုမႈကား အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္အထံေတာ္မွ ထုတ္ျပန္ခံရသည့္ထုတ္ျပန္ခ်က္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ( ကုရ္အာန္ - ၅၃း၃၊၄ )

ေဖာ္ျပပါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏အာယသ္ေတာ္မ်ားက ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားသည္ ကုရ္အာန္၏ အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရွင္းျပခ်က္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အလြယ္တကူ သိရိွနိုင္ေပသည္။ အစၥလာမ့္ပညတ္ခ်က္မ်ား နွင့္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈ နည္းစံနစ္အဆင့္ဆင့္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ အတိအက် အေသးစိပ္ေဖာ္ျပထားျခင္းမရိွေပ။ အေၾကာင္းမွာ ကုရ္အာန္ အပါအဝင္ ေကာင္းကင္က်က်မ္းဂန္အေပါင္းမွာ တရားလမ္းညႊန္က်မ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ယင္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို လူသားတိ႔နားလည္က်င့္သံုးနိုင္ေအာင္ တမန္ေတာ္မ်ားမွကိုယ္တိုင္ပင္ စံျပျပဳလုပ္၍ ျပန္လည္ရွင္းလင္းသင္ၾကားေပးရေလ့ရိွပါသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခ်က္အလက္ နွင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား အနုစိပ္ မေဖာ္ျပျခင္းမွာ ကိုုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕သရုပ္ျပ / ရွင္းလင္းပို႔ခ်သင္ၾကားေပးေသာ တမန္ေတာ္မ်ားရိွေနသည့္အတြက္ ျဖစ္သည္။
ဥပမာ - ဆြလာသ္၊ ေဆြာင္မ္ (ရိုဇဟ္) အစရိွသည့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ ကုရ္အာန္၌ ေဖာ္ျပညႊန္ၾကားခ်က္သာပါသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကိုမူ ဟဒီးဆ္ /စြနၷဟ္ေတာ္မ်ား၌သာ အထင္အရွားေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။သို႔ျဖစ္ေပရာ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္သည္ ကုရ္အာန္၏ဖြင့္ဆိုခ်က္ျဖစ္ျပီး ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္မ်ားအနက္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဝဟီဗ်ာဒိတ္အမ်ဳိးအစားေတာ့ မဟုတ္ေခ်။

ဝဟီ - ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ဟူသည္

“ ဝဟီ” ၏ အဘိဓာန္အဓိပၸာယ္မွာ လွ်ဳိ႕ဝွက္စာ/စကား ဟူ၍ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္နွင့္ နဘီတမန္ေတာ္မ်ားၾကားရိွ သီးသန္႔ဆက္သြယ္မႈ (ဝါ) ပို႔ခ်ထုတ္ျပန္မႈကို ဝဟီ ဟု သံုးနႈန္းသည္။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္မွ တမန္ေတာ္မ်ားအေပၚ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ပို႔ခ်မႈ ပံုစံသံုးမ်ဳိး ရိွသည္။

၁။ အိလ္ဟာမ္
အိလ္ဟာမ္ ဟူသည္ နဘီတမန္ေတာ္မ်ား၏ စိတ္နွလံုးတြင္းသို႔ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ဖက္ေတာ္မွ အသိထည့္သြင္းျခင္း ကို ေခၚဆိုသည္။ တမန္ေတာ္သည္ နိုးၾကားေနစဥ္ျဖစ္ေစ၊ အိပ္မက္၌ျဖစ္ေစ ယင္းအသိမ်ဳိး ဝင္ေရာက္လာတတ္၏။

၂။ တစ္စံုတစ္ရာ၏ အကြယ္အကာေနာက္မွ ပို႔ခ်ျခင္း

အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္အား ဖူးေျမွာ္ရျခင္းမရိွေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာ၏အကြယ္အကာေနာက္မွ မုကၡပါဌ္ေတာ္ကို တမန္ေတာ္မ်ားက ၾကားသိရျခင္းပံုစံ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ- တမန္ေတာ္မူစာ(AS)၊ ဝဟီဗ်ာဒိတ္၊ မီးအေၾကာင္း။
ၾကည့္ရႈေလ့လာရန္ - ကုရ္အာန္ ( ၂ဝး၁ဝ မွ ၁၂ ) ( ၇း၁၄၃ )

၃။ ေကာင္းကင္တမန္မွတစ္ဆင့္ ပို႔ခ်ျခင္း

တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အိပ္စက္ေနစဥ္ျဖစ္ေစ၊ နိုးၾကားေနစဥ္ျဖစ္ေစ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္မွ ေကာင္းကင္တမန္ကိုေစလႊတ္၍ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ရပ္သိရိွေစျခင္း ပံုစံျဖစ္၏။ ေကာင္းကင္တမန္သည္ ၄င္း၏ မူလပကတိပံုပန္းျဖင့္ ေရာက္လာတတ္၏ - သို႔ရာတြင္ အလြန္ျဖစ္ခဲလွ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လူသားတစ္ဦး၏အသြင္ျဖင့္ ပံုေဆာင္ေရာက္လာတတ္၏။ ဥပမာ - တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံသို႔ ေကာင္းကင္တမန္ခ်ဳပ္ ဂ်ိဘ္ရီးလ္ (AS)သည္ အမ်ားအားျဖင့္ သာဝကေတာ္ ဒိဟ္ယာ (R)၏ရုပ္သြင္ျဖင့္ လာေရာက္ေလ့ရိွခဲ့သည္။
တစ္ခါတစ္ရံ မည္သည့္ပံုပန္းသ႑ာန္မွ် မျမင္ရဘဲ ထူးျခားေသာအေျခအေနတစ္ရပ္ ဖံုးလႊမ္းသြားျပီး ဝဟီက်ေရာက္လာေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႔ေသာပံုစံတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ျပင္ပအေျခအေန၌ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ဖိစီးလာသကဲ့သို႔ ျပင္းထန္ေသာေဝဒနာခံစားရသည့္အလား ေခြ်းေတာ္မ်ား ရဲႊစိုသြားေလ့ရိွခဲ့၏ (ေကာင္းကင္တမန္ လာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလာသည္ျဖစ္ေစ ထိုသို႔ခံစားရေလ့ရိွ၏ )။ ဆြဟီးဟ္ အလ္ဘုခါရီ နွင့္ ဆြဟီးဟ္ မုစ္လင္မ္ ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ားအရ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ ဝဟီက်ေရာက္ခ်ိန္ဝယ္ ရံဖန္ရံခါတြင္ ေခါင္းေလာင္းသံ၊ တဝီဝီ ျမည္သံမ်ား ၾကားရေလ့ရိွ၏။ ရံဖန္ရံခါတြင္ အနီးရိွသာဝကေတာ္မ်ားမွ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏မ်က္နွာေတာ္ဝန္းက်င္၌ ပ်ားေကာင္မ်ား တဝီဝီျမည္သံကဲ့သို႔ ၾကားသိႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရကုန္၏။ ဝဟီက်ေရာက္ေနစဥ္အေတာအတြင္း တမန္ေတာ္တို႔မွာ ေလာကနွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္သြားၿပီး နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာသည္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေပၚ လႊမ္းမိုးသြားေလ့ရိွေပသည္။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခုံလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခုံၾကပါကုန္ **



July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.