“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၇
***************************
ကုရ္အာန္ကို က်မ္းစာအုပ္အသြင္သို႔ စုစည္းျခင္း
=========================
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ၿပီး (၂)နွစ္ၾကာလွ်င္ ခလီဖဟ္
(အုပ္ခ်ဳပ္မႈအရိုက္အရာခံ) ျဖစ္ေသာ အဗူဗကရ္(ရႆိြ)လက္ထက္၌
မုစ္လင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ ျပင္းထန္ေသာ စစ္ပဲြအခ်ဳိ႕နွင့္ ဆံုေတြ႕ခဲ့ရ၏။
ယမာမဟ္ ဟူေသာစစ္ပဲြႀကီး၌ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အာဂံုေဆာင္ ေဆြသဟာတို႔အနက္
အေျမာက္အမ်ား က်ဆံုးကုန္၏။
(ေနာင္ေသာအခါ ဒုတိယခလီဖဟ္ျဖစ္လာမည့္) အုမရ္ (ရႆိြ)က ထိုေဆြသဟာမ်ား
ကြယ္လြန္ကုန္ၾကသည့္အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထိန္းသိမ္းမႈ၌ အားနည္းသြားမည္ကို စိုးရိမ္လာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ကုရ္အာန္သည္ ေရးမွတ္ထားေသာ စာရြက္၊ေပရြက္မ်ားအျဖစ္သာ ကေလာင္ရွင္အသီးသီးထံရိွေနခဲ့ၿပီး စာအုပ္အသြင္သို႔ မစုစည္းရေသးေခ်။
သို႔ျဖစ္ရာ အုမရ္က အဗူဗကရ္အား က်မ္းဂန္ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ စာအုပ္အသြင္
စုစည္းလိုက္ရန္ အႀကံေပးတင္ျပခဲ့၏။ အစကနဦးတြင္ ဤႀကီးက်ယ္လွသည့္ စီမံကိန္းကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အဗူဗကရ္မွ ေနွာင့္ေနွးဆုတ္ဆိုင္းေနခဲ့၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကုရ္အာန္ကို စာအုပ္အသြင္ေျပာင္းရန္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
မျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သလို ယင္းသိ႔ုျပဳရန္ကိုလည္း မွာၾကားခဲ့ျခင္း
မရိွေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အတင့္ရဲၿပီး မလုပ္လိုျခင္း ျဖစ္သည္။
ေနာင္တစ္ခိ်န္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အတြင္း လူတို႔၏စြက္ဖက္မႈ (ဝါ)
လီဆည္ထည့္သြင္း-ျဖဳတ္နႈတ္မႈအနၲရာယ္မ်ားမွကင္းေဝးေအာင္
ကေလာင္ရွင္မ်ားထံမွစုစည္း၍ စာအုပ္အသြင္ ျပဳစုထိန္းသိမ္းထားသင့္ေၾကာင္း
အုမရ္က အဗူဗကရ္အား တျဖည္းျဖည္း နားခ်နိုင္ခဲ့ေပသည္။
သို႔နွင့္
အဗူဗကရ္သည္ ကုရ္အာန္လက္ေရးမူမ်ားကို ေကာက္ယူစုေဆာင္း၍ က်မ္းစာအုပ္အသြင္
ေပါင္းစည္းစီမံေရးအတြက္ ဇိုင္းဒ္ ဗင္န္ ဆာဘိသ္ (ရႆိြ)အား တာဝန္ေပးခဲ့၏။
ဇိုင္းဒ္ ဗင္န္ ဆာဘိသ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အဆြ္ဟဘ္(ေဆြသဟာ)ေတာ္မ်ားအနက္
ပညာရိွပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ပါးျဖစ္သည
့္အျပင္ တမန္ေတာ့္လူယံုေတာ္ ကေလာင္ရွင္အျဖစ္ အမႈေတာ္ထမ္းခဲ့သူလည္းျဖစ္၏။
ဇိုင္းဒ္သည္ ကုရ္အာန္ကို ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့သူအေပါင္းက
ို ဆင့္ေခၚ၍ ေရးမွတ္ထားမႈအားလံုး ယူေဆာင္လာေစခဲ့၏။ ၄င္းေနာက္ ေအာက္ပါစံနႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ (၄)ရပ္ျဖင့္ စိစစ္စုေဆာင္းေလေတာ့၏။
(၁) တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ညႊန္ၾကားခ်က္ျ
ဖင့္ တမန္ေတာ့္မ်က္ေမွာက္၌မွာပင္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေသာ မူလ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား ျဖစ္ရမည္။
(၂) ထိုမွတ္တမ္းမ်ားမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မ်က္ေမွာက္၌ေရးမွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္
ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားနွစ္ဦးမွ သက္ေသထြက္ဆိုနိုင္ရမည္။
(၃) ထိုေရးသားခ်က္မ်ား၌ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွ ရုပ္သိမ္းပယ္ဖ်က္ထားေသာ မုကၡပါဌ္ေတာ္မ်ား မပါဝင္ရ။
(၄) မွတ္တမ္းတင္ထားခ်က္အေပါင္းကို ကုရ္အာန္တစ္ေစာင္လံုး အာဂံုေဆာင္ထားသူမ်ား၏ မွတ္မိသိရိွခ်က္တို႔ျဖင့္ တိုက္ဆိုင္စိစစ္စစ္ေဆးရမည္။
၄င္းသတ္မွတ္စံနႈန္းနွင့္ညီညြတ္ေ
သာ လက္ေရးမူမ်ားအားလံုးကို ကေလာင္ရွင္စာေရးေတာ္မ်ားအားလံုး
မွ
စုရံုးကူးယူေစခဲ့၏။ ယင္းသို႔ အဆင့္ဆင့္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ကာ ထြက္ရိွလာသည့္
(တစ္ေစာင္တည္းေသာ) က်မ္းစာအုပ္ကို အဗူဗကရ္ထံ အပ္နံွခဲ့ၾက၏။
အဗူဗကရ္ကြယ္လြန္ေသာအခါ ဆက္ခံသူ အုမရ္၏လက္သို႔ အပ္နံွခဲ့ၾက၏။ အုမရ္
လုပ္ႀကံခံရေသာအခါ ယင္းစာအုပ္သည္ အုမရ္၏သမီး - ၄င္းအျပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏
ဇနီးျဖစ္သူ ဟဖ္ဆြဟ္ (ရႆိြ)ထံ ေရာက္ရိွသြားခဲ့၏။
ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္ျခင္း နည္းလမ္း(၇)သြယ္
======================
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွ မိမိ၏လူ႔အဖဲြ႕အစည္းထံသို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို
နည္းလမ္း(၂)သြယ္ျဖင့္ ပို႔ခ်လက္ဆင့္ကမ္းေတာ္မူခဲ့၏။ အာေရဗ်ျပည္တြင္းရိွ
ကဲြျပားေနသည့္ ေဒသသံုးစကား (အသံထြက္၊ အသံုးအနႈန္း)မ်ားနွင့္
အံဝင္ဆီေလ်ာ္ေစရန္အတြက္ ေကာင္းကင္တမန္ခ်ဳပ္ ဂ်ိဗ္္ရီးလ္(အလိုင္)က
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ကုရ္အာန္ကို နည္းလမ္း(၇)သြယ္ျဖင့္ ဖတ္ျပခဲ့ေၾကာင္း
ဟဒီးဆ္ေတာ္၌လာရိွသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က မိမိ၏ေဆြသဟာတစ္ဦးအား
'' ဤကုရ္အာန္သည္ မူဟန္ကဲြျပားေသာ ဖတ္ရြတ္နည္းလမ္း(၇)သြယ္ျဖင့္
ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခံရ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင့္အဖို႔ ပိုမိုလြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစသည့္
နည္းစံနစ္ျဖင့္ ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ေလေလာ့ '' ဟူ၍ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ယေန႔ အမ်ားမုစ္လင္မ္တို႕သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဖတ္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္နည္းလမ္းအတ
ိုင္းပင္ (ျခြင္းခ်က္အနည္းငယ္ရိွေသာ္လည္း
) ကုရ္အာန္ကို ဖတ္ရြတ္ေနလ်က္ရိွေပသည္။
ကုရ္အာန္ကို ေဒသသံုးစကားမ်ားအတြက္ သဟဇာတျဖစ္ေစျခင္း
==============================
=====
အစၥလာမ့္ယဥ္ေက်းမႈသည္ အာေရဘီယံကြ်န္းဆြယ္ျပင္ပသို႔တို
င္
တိုးတက္ႀကီးထြားလာျပီး (အရဗီစကား မေျပာသည့္) အာရဗ္မဟုတ္သူမ်ား
အစၥလာမ္သာသနာကို ပို၍ပို၍လက္ခံလာၾကသည္၌ စိန္ေခၚခ်က္အသစ္
တစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာေတာ့၏။ ကုရ္အာန္အား နည္းလမ္း (၇)သြယ္ျဖင့္ ရြတ္ဖတ္နိုင္ရန္
ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ထားမႈအေပၚ မုစ္လင္မ္တို႔အၾကား ေရာေထြးမႈရိွလာခဲ့ေလသည္။
စာပိုဒ္တစ္ခုခုအား ဖတ္ရာတြင္ အုပ္စုတစ္စုနွင့္တစ္စု ကဲြျပားလာၾကကုန္၏။
အစၥလာမ့္တတိယေျမာက္ခလီဖဟ္ အုဆ္မာန္း (ရႆိြ)လက္ထက္တြင္ မိမိတို႔၏ ဖတ္ရြတ္မႈနည္းလမ္းသည္ အျခားအုပ္စုတို႔၏ဖတ္ရြတ္မႈနည္းလ
မ္းတို႔ထက္
အဆင့္ျမင့္သည္၊ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္သည္ဟု အသိမဲ့စြာ
ေၾကြးေၾကာ္ၾကသည့္သူမ်ားေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္တို႔အတြင္း
စည္းလံုးမႈၿပိဳကဲြလာခဲ့၏။ အုဆ္မာန္း၏ အႀကံေပးအရာရိွ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ
ဟုဇိုင္ဖဟ္ ဗင္န္ အလ္ယမာန္ (ရႆိြ)က '' ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔မွ
၄င္တို႔၏က်မ္းခ်က္စာသားမ်ားအေပၚ
ကဲြလဲြကုန္သည့္အေျခအေနမ်ဳိး မဆိုက္ေရာက္လာမီ မုစ္လင္မ္တို႔အား အျမန္ကယ္တင္ပါေလာ့ '' ဟူ၍ အေရးေပၚသတင္းေပးပို႔ခဲ့၏။
အုဆ္မာန္းနွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ
႔တို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အသံုးျပဳခဲ့ေသာ
ကုရိုင္းရွ္တို႔၏ နည္းလမ္းတစ္ရပ္တည္းအတိုင္း ျဖစ္ေစမည့္
က်မ္းတစ္ေစာင္ျဖင့္ မုစ္လင္မ္တို႔ၾကား ညီညြတ္မႈကို ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းရန္
ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾက၏။ ခလီဖဟ္အဗူဗကရ္လက္ထက္က စုစည္းကူးယူခဲ့ေသာ
ကုရ္အာန္၏မူလပံုစံကို အေျခခံ၍ ျပန္လည္ ဆန္းသစ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾက၏။ သို႔ေသာ္
ဤတစ္ႀကိမ္တြင္မူ အျခားနည္းလမ္းမွတ္တမ္းထက္ ကုရိုင္းရွ္ဖတ္ရြတ္မႈပံုစံကိုသာ
ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေစခဲ့၏။ ဇိုင္းဒ္ ဗင္န္ ဆာဘိသ္ (ရႆိြ)အပါအဝင္
ကုရ္အာန္ပါရဂူ အဆြ္ဟဘ္ေတာ္မ်ားအဖဲြ႕က ဤလုပ္ငန္းစဥ္ကို အၿပီးသတ္ပံုေပၚသည္အထိ
ႀကီးၾကပ္ခဲ့ၾကေပသည္။ ထြက္လာသည့္မူစံနစ္မွာ '' အုဆ္မာနီ '' ဟု အမည္တြင္လ်က္
ယေန႔ထက္တိုင္ တည္တံ့ေနပါေတာ့သည္။ အုဆ္မာန္းက အျခားေသာ
ကုရ္အာန္မိတၱဴအေပါင္းကို မီးရိွုႈဖ်က္သိမ္းေစလိုက္၏။ သို႔မွသာ
မုစ္လင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတို႔သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္မႈနွင္
့စပ္လ်ဥ္း၍
တစ္ခုတည္းေသာနည္းစဥ္ေအာက္၌ စုစည္းညီညြတ္ေတာ့မည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤကုရ္အာန္၏မူကို
ပညာရွင္မ်ားနွင့္အတူ အစၥလာမ့္ေလာက၏အဓိကေနရာမ်ားထံ မိတၱဴပြါးျပီး
ျဖန္႔ပို႔သင္ၾကားေစခဲ့ရာ ထိေရာက္ေသာေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရိွခဲ့ေပသည္။
ယေန႔ေသာ္ကား က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္ျခင္း၌
လည္းေကာင္း၊ ေဝါဟာရစကားလံုး၌လည္းေကာင္း အျငင္းပြားမႈ အလ်ဥ္းမရိွေတာ့ေလျပီ။
အုဆ္မာန္း(ရႆိြ)၏ မူရင္းကုရ္အာန္(၃)ေစာင္မွာ ယေန႔ထက္တိုင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားျခင္း
ခံရဆဲပင္ျဖစ္သည္။ အလားတူစြာပင္ မုစ္လင္မ္ကမၻာ၏ေဒသအသီးသီး၌
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဖတ္ရြတ္ျခင္း နည္းလမ္း(၇)သြယ္မွာ
၄င္း၏ဖတ္ရြတ္မူဟန္နွင့္တစ္ကြ မွတ္တမ္းတင္ထားခ်က္မ်ားရိွေနဆဲ၊
သိရိွေနၾကဆဲ၊ သင္အံေနၾကဆဲပင္။ သို႔ေသာ္ အုဆ္မာနီ ဖတ္ရြတ္နည္းသည္ မုစ္လင္မ္အေပါင္း၏ဖတ္ရြတ္နည္းအမ
်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ အံဝင္ဆီေလ်ာ္ေနလ်က္ရိွေနပါသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) လြန္ၿပီးေနာက္ နွစ္ေပါင္း(၂ဝ)အတြင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား ျပန္လည္စုစည္းျခင္း၊ တိက်ခိုင္မာေအာင္စိစစ္ျခင္း၊
မုစ္လင္မ္ကမၻာအနံွ႔ျဖန့္ေဝျခင္း
တို႔ကို ေဆာင္ရြက္နိုင္ခဲ့ၾကသည္။ (အခ်ဳိ႕အေနာက္တိုင္းသမိုင္းပညာရ
ွင္တို႔က
ဤတစ္ခ်က္ကိုသာကြက္ျမင္ၿပီး ကုရ္အာန္ကို ေနာင္မွ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္သည္ဟု
ယူဆမိၾက၏ - ျပန္ဆိုသူ)။ ယခုေခတ္တြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝမႈ
မျပဳမီ မွန္ကန္တိက်ေရးအတြက္ ကုရ္အာန္အာဂံုေဆာင္ထားသူမ်ားနွင
့္ စိစစ္ေစပါသည္။ အျခားေသာ ဘာသာသာသနာမ်ားနွင့္မတူ တမူထူးျခားစြာ ကုရ္အာန္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္း၌
အာဂံုေဆာင္ျခင္းနည္းစံနစ္မွာ တည္တံ့ခိုင္မာလ်က္ရိွေနေပသည္။
ယေန႔ေခတ္မွ ပံုနိွပ္ကုရ္အာန္
================
ေရွးဦးပထမ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပံုနိွပ္မိတၱဴ
မ်ား၌
သရွ္ကီးလ္ (သရ သေကၤတ) နွင့္ အိအ္ဂံ်မ္ (ထူးျခားကဲြျပားမႈျပ သေကၤတ)မ်ား
မပါဝင္ခဲ့ေခ်။ လူတို႔သည္ နႈတ္ျဖင့္သာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို
ေလ့လာသင္အံၾကၿပီး ထိုေခတ္အခါက ကုရ္အာန္အာဂံုေဆာင္သူမ်ားအတြက္သ
ာ
လက္ေရးမူမိတၱဴမ်ား အေထာက္အကူျပဳ အသံုးဝင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) လြန္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ နွစ္ေပါင္းနွစ္ရာ၏ပထမကာလအတြင္း
ကုုရ္အာန္စာသားမ်ားေပၚရိွ သရသေကၤတ (ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ျခင္း) အတတ္ပညာ
ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါသည္။
စာပံုနိွပ္စက္မ်ား တီထြင္ထြက္ေပၚလာမႈေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ပံုနိွပ္မိတၱဴမ်ားမွာလည
္း
အရိွန္အဟုန္ေကာင္းစြာ ေပၚထြက္လာျပီး ကမၻာ့အစြန္အဖ်ားေဒသသို႔တိုင္
ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပင္ ပံ်႕နံွ႔ခဲ့ေလသည္။ စာလံုးကဲြျပားမႈနွင့္ အသံထြက္၌
အာရဘ္လူမ်ဳိးမဟုတ္သူမ်ားအဖို့ သရ (နွင့္) ထူးျခားကဲြျပားမႈကိုျပသည့္
သေကၤတမ်ား၏ အကူအညီ လိုအပ္လွေပသည္။
သရသံ မမွန္ျခင္း နွင့္
ဖတ္ရြတ္နည္းမွားယြင္းျခင္းက အဓိပၸာယ္ထြက္ရာ၌ လဲြေခ်ာ္သြားနိုင္၏။ ဥပမာ -
(၉း၃)အာယသ္ေတာ္တြင္ “ရစူးလိဟီး” ဟု ဖတ္ရမည့္အစား “ရစူးလုဟူး” ဟု
မွားယြင္းစြာဖတ္ရြတ္မိပါက - အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ အရွင့္ေစတမန္ေတာ္သည္
မုရွ္ရစ္က္မ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ တာဝန္ကင္းေၾကာင္း ေခ်ပေတာ္မူသည္ ဟု
အဓိပၸာယ္အစား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မုရွ္ရစ္က္မ်ားအျပင္
တမန္ေတာ္ျမတ္နွင့္ပတ္သက္၍ တာဝန္ကင္းေၾကာင္း ေခ်ပေတာ္မူသည္ ဟူ၍
အဓိပၸာယ္ထြက္သြားပါေတာ့သည္။
ကုရ္အာန္၏ေရွးဦးမူဟန္၌လည္း
စကားလံုးပံုသ႑ာန္မွာ တစ္ခုနွင့္တစ္ခု ခဲြျခားသိျမင္ရန္ ခက္လွေပသည္။
ဥပမာဆိုရပါလွ်င္ “ဘာအ္”၊ “သာအ္”၊ “ဆာအ္” စာလံုးသံုးလံုးမွာ
မ်ဥ္းေကြးပံုအတိုင္းသာ ရိွခဲ့ၾက၏။ နႈတ္ေရးအစဥ္အလာတြင္ အသံထြက္ရန္သာလိုၿပီး
ပံုသ႑ာန္ မလိုအပ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္
စာေပယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားလာသည္နွင္
့အမွ်
ထိုကဲ့သို႔ေသာစကားလံုးမ်ားမွာ က်မ္းဂန္အတြင္း၌ ကဲြျပားျခားနားေအာင္
ေဖာ္ျပရန္လိုအပ္လာေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ပံုနိွပ္မူမ်ားဝယ္ သက္ဆိုင္ရာ
အစက္အေျပာက္မ်ားျဖင့္ သေကၤတျပဳ ခဲြျခားေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဖတ္ရြတ္မႈတြင္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕သြားပါသည္။ ကုရ္အာန္၏
ေရွးဦးမူနွင့္ေခတ္သစ္မူမ်ားအၾကာ
း ကဲြျပားျခားနားသည့္အခ်က္ ဟူ၍ ဖတ္သူ အေထာက္အကူျပဳ ၄င္းလမ္းညႊန္သေကၤတမ်ားမွအပ အျခားအရာမ်ား (အေျပာင္းအလဲမ်ား) အလ်ဥ္းမရိွေခ်။
က်မ္းဂန္ကို ကိုင္တြယ္မႈ ကိစၥ
================
မုစ္လင္မ္တို႔သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အထူးအျမတ္တနိုးထား
ကိုင္တြယ္ၾကသည္။ ကုရ္အာန္ကိုယ္တိုင္ကပင္ မိမိအား ထိေတြ႕သူ မည္သူမဆို
သန္႔စင္မႈရိွရမည္ဟု ဆိုထား၏ (၅၆း၇၉)။ ကုရ္အာန္ပညာရွင္မ်ားက
ခဝပ္မႈျပဳရန္လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း သန္႔စင္သည့္အေျခအေန၌ ကုုရ္အာန္ကို
ကိုင္တြယ္ရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုၾကသည္။
မုစ္လင္မ့္ထံုးတမ္းဓေလ့တြင္
နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ရိုေသမႈလကၡဏာကိုျပသသည့္ အျခားအစဥ္အလာမ်ားလည္း ရိွၾကသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ - မိမိတို႔၏အိမ္မ်ား၌ ကုရ္အာန္ကို
အျမင့္ဆံုးေနရာ/စင္/အထပ္တြင္ ထားရိွျခင္း၊ ကုရ္အာန္သည္
အျခားစာအုပ္၏ေအာက္ဝယ္ ရိွေနလွ်င္ အရိုအေသတန္သည္ဟု ယူဆျခင္း၊ ေျမျပင္ေပၚသို႔
အက် မခံျခင္း၊ သို႔သာမက ေခါက္စားပဲြငယ္ပံုစံ သစ္သားစင္ငယ္ေလးမ်ားေပၚတင္၍
ဖတ္ရြတ္သရဇၥ်ာယ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။
မုစ္လင္မ္မ်ားစြာတို့သည္
မိမိတို့နွင့္အတူ ကုရ္အာန္ကို ေဆာင္ယူသြားေလ့ရိွ၏။ ဖတ္လိုသည့္အခါ
ဖတ္နိုင္ရန္ နွင့္ လိုအပ္ေသာကိုးကားမႈအတြက္အသံုးျပ
ုနိုင္ရန္ျဖစ္သည္။
၄င္းျပင္ အာယသုလ္ကုရ္စီ ကဲ့သို့ေသာ ကုရ္အာန္စာပိုဒ္မ်ားကိုလည္း
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ကာကြယ္လံုျခံုမႈရရန္အလို့ငွါ မိမိတို့၏အိမ္၊ ကား၊
ဆဲြျကိုး စသည္တို့အတြင္း၌ ခိ်တ္ဆဲြျပသထားေလ့ရိွျကေပသည္။
မုစ္လင္မ့္ယဥ္ေက်းမႈတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္အေၾကာင္းရပ္မ်ားတြ
င္ျဖစ္ေစ၊ ဝမ္းနည္းဖြယ္အေၾကာင္းရပ္မ်ားတြင
္ျဖစ္ေစ ကုရ္အာန္၏အခန္းက႑ကို ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။ ဥပမာဆိုေသာ္ မိမိတို႔၏အိမ္သစ္သို႔ ဝင္ေရာက္ၾကေသာ မဂၤလာသတို႔သားနွင့္သတို့သမီးအေပ
ၚ
ကုရ္အာန္ကိုပင့္ေျမွာက္ျခင္း၊ အခ်ဳိ႔မုစ္လင္မ္တို႔က ဈာပနထမ္းစင္အေပၚ
ကုရ္အာန္ကိုထားရိွျခင္း၊ မုစ္လင္မ္တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း
ျမွုပ္နံွမႈအဝဝၿပီးဆံုးသည့္ေနာက
္ ကြယ္လြန္သူကိုယ္စား က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကိုဖတ္ရြတ္ျခင
္း
စသည္တို႔ျဖစ္ၾက၏။ ထိုက်င့္ေဆာင္မႈအေပါင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ
ေကာင္းခီ်းမဂၤလာ၊ ကရုဏာ နွင့္ ခြင့္လႊတ္မႈရလိုစိတ္ကိုသာ အရင္းခံၾကေပသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ မုစ္လင္မ္တို႔အဖို့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား
အေကာင္းဆံုး ရိုေသေလးျမတ္မႈထားရိွျခင္း ဟူသည္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏
ဗ်ာဒိတ္သတင္းမ်ားအေပၚ ယံုၾကည္ခ်က္အျပည့္ ထားရိွျခင္း နွင့္
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ အၾကြင္းမဲ့နာခံအပ္နွင္း၍ က်မ္းဂန္၏သြန္သင္မႈအတိုင္း
လိုက္နာက်င့္သံုးသြားျခင္းသာျဖစ
္ေၾကာင္း သာသနာ့ပညာရိွမ်ားက ေထာက္ျပထားေပသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
July Yeyint
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.