***************************
ဘာသာတရားသံုးရပ္ ၏ အခ်ိတ္အဆက္
=====================
အစၥလာမ္၊ ခရစ္ယာန္ နွင့္ ဂ်ဴးတို႔၏ ေယဘူယ်ျဖစ္ေသာအေျခခံအေၾကာင္းရပ္
* ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါးတည္းအေပၚထားရိ
* ေယဘူယ်က်သည့္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္လာဥပေဒသမ်ား
* တမန္ေတာ္တို႔၏ျဖစ္စဥ္ေဖာ္ျပခ်က္
၁။ တစ္ဆူရွင္ဝါဒ၌သာ ညီညြတ္စြာယံုၾကည္မႈ
------------------------------
ကုရ္အာန္က ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔အား ရည္ညႊန္းထားသည္မွာ -
အို - က်မ္းဂန္ရရိွသူအေပါင္းတို႔။ ကြ်နု္ပ္တို႔နွင့္အသင္တို႔အၾကား
ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔သည္ တစ္ဆူရွင္တည္းအေပၚယံုၾကည္မႈ၌ တစ္ခ်ိန္က ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ရိွခဲ့ၾကသည့္ေယဘူယ်သေဘာကို ကုရ္အာန္မွ ေထာက္ျပထားသည္။ ယင္းယံုၾကည္မႈ၌ တမန္ေတာ္နွင့္သူေတာ္စင္မ်ားအားက
'' စင္စစ္တမူကား ထို (အလႅာဟ္)အရွင္ျမတ္သည္သာ ကြ်နု္ပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အသင္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ေတာ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ သတိေပးနိႈးေဆာ္ခ်က္ ဆိုသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္အတိုင္း ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔အား ဖန္ဆင္းရွင္နွင့္ျပဳခဲ့သည့္ ၄င္းတို႔၏မဟာပဋိညာဥ္ကို ျပန္ေျပာင္းသတိရေစသည္။ ၄င္းကား ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေရး ျဖစ္ပါသည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း မူရင္းသမၼာက်မ္း၏ ပဋိညာဥ္ခံသူမ်ားအေပၚ ေထာက္ခံခ်ီးမႊမ္းထားပါ၏။
'' ငါ၏ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ ငါမွတစ္ပါး အျခားေသာဘုရားကို မကိုးကြယ္နွင့္။ အထက္မိုးေကာင္းကင္၌လည္းေကာင္း၊ ေျမႀကီးေအာက္ေရထဲ၌လည္းေကာင္း ရိွေသာအရာနွင့္ ပံုသ႑ာန္တူေအာင္ ရုပ္ဆင္းတုကို ကိုယ္အဖို႔ မလုပ္နွင့္။ ဦးမခ် ဝတ္မျပဳနွင့္။ အေၾကာင္းမူကား .... ''
ၾကည့္ - ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း ( ၂ဝ း ၃ - ၅ )။
အလားတူအဓိပၸာယ္ထြက္ေသာက်မ္းခ်က္
ကုရ္အာန္သည္ သမၼာက်မ္းေဖာ္ျပမႈအတိုင္း '' အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အနနၲစၾကဝဠာ၏ဖန္ဆင္းေတာ္ရွင္ ''ဟု တူညီစြာေဖာ္ျပထား၏။ ၾကည့္ - ကုရ္အာန္ ( ၇ း ၅၄ )။ သမၼာက်မ္း၊ ရွင္မႆဲ ( ၁ဝ း ၂၉ - ၃၁ )၏ ဦးတည္သြန္သင္ခ်က္အတိုင္း '' အရာရာအားလံုးမွာ ဖန္ဆင္းရွင္အလိုေတာ္အရသာ ျဖစ္ပ်က္ရသည္ '' ဟု ကုရ္အာန္ ( ၆ း ၅၉ ) ၌လည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ဤတစ္ဆူရွင္ဝါဒအရိပ္ေအာက္တြင္ ဘာသာတရားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးမႈကို ျပဳလုပ္နိုင္ေၾကာင္း၊ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈ နွင့္ အစားအေသာက္ခြင့္ျပဳခ်က္ပံုဟန္မ်
၂။ ဗ်ာဒိတ္ဥပေဒသမ်ား၏ ေပါင္းကူးတံတား
------------------------------
သာသနာ နွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေရးရာ အေနာက္တိုင္းေဝဖန္ေရးသမားတို႔သည
** ပညတ္ေတာ္ ဆယ္ပါး
ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔ထံ၌ တူညီစြာရိွၾကေသာ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌လည္း ထပ္တူနီးပါးမွ် ေတြ႕ျမင္ရ၏။ သို႔ရာတြင္ ကုရ္အာန္တြင္မူ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းရိွ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း ( ၂ဝ း ၂ - ၁၇ ) ပါဝင္သည့္အတိုင္း အစီအစဥ္တက်ေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ဳိးေ
ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ ပထမပညတ္ေတာ္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္မွအပ မည္သည့္အရာကိုမွ် ဘုရားအျဖစ္ မကိုးကြယ္ရန္ တားျမစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း ဖန္ဆင္းရွင္နွင့္မည္သည့္အရာကိုမ
ဒုတိယပညတ္ေတာ္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္အား ရုပ္ပြါးဆင္းတုအသြင္ မဖန္တီးရန္ တားျမစ္ထားသည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း ဖန္ဆင္းရွင္အား ရုပ္ပြါးဆင္းတုအသြင္ဖန္တီးျခင္း
တတိယပညတ္ေတာ္သည္ အခ်ည္းနီွးကိစၥ၌ ဖန္ဆင္းရွင္၏အမည္နာမကို အသံုးမျပုရန္ တားျမစ္ထားသည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း မုစ္လင္မ္တို့အား အဓိပၸါယ္မဲ့ကိ်န္ဆိုျခင္းတြင္ ဖန္ဆင္းရွင္၏အမည္နာမေတာ္ သံုးျခင္းကို တားျမစ္ပိတ္ပင္ထား၏ ( ၂ း ၂၂၄ )။
စတုတၴပညတ္ေတာ္သည္ ညဥ့္လယ္စာစားေသာက္ျခင္းက မြန္ျမတ္သည္ ဟုေဖာ္ျပ၏။ ဤပညတ္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ မပါဝင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းသည္ အစၥရာအီလ္မ်ဳိးႏြယ္ဝင္မ်ားအတြက္
ပဥၥမပညတ္ေတာ္သည္ မိဘနွစ္ပါးကို ဂုဏ္ေပးေလးစားရန္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း မိမိ၏မိဘနွစ္ပါးအေပၚ '' အုဖ္ '' ဟူသည့္ ၿငိဳျငင္သံမ်ဳိးျဖင့္ပင္ မေျပာဆိုရန္အထိ ေလးစားစြာ ဆက္ဆံေစသည္ ( ၁၇ း ၂၃ )။
ဆဌမပညတ္ေတာ္သည္ မတရားသတ္ျဖတ္ျခင္းကို တားျမစ္သည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း လူသတ္ျခင္းကို တားျမစ္ပိတ္ပင္ျပီး၊ အသက္တစ္ေခ်ာင္းအား မတရားသတ္ျဖတ္ျခင္းမွာ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တစ္ရပ္လံုးအား သတ္ျဖတ္ျခင္းမည္ေၾကာင္း နိႈင္းယွဥ္တင္ျပထားသည္ ( ၅ း ၃၂ ၊ ၁၇ း ၃၃ )။
အဌမပညတ္ေတာ္သည္ ခိုးဝွက္ျခင္းကို တားျမစ္သည္။ ကုရ္အာန္က ခိုးဝွက္ျခင္းသည္ အႀကီးမားဆံုးျပစ္မႈအနက္မွျဖစ္ၿပ
နဝမပညတ္ေတာ္သည္ မုသားဆိုျခင္း နွင့္ လိမ္လည္သက္ေသခံျခင္းတို႔အား တားျမစ္ထားသည္။ ကုရ္အာန္က ယင္းအမႈနွစ္မ်ဳိးလံုးကို တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္သည္သာမက မုစ္လင္မ္တို႔အေနနွင့္ ကိုယ္က်ဳိးအတၱ သို႔မဟုတ္ မိသားစုအား ဆန္႔က်င္ရသည့္တိုင္ေအာင္ မွန္ရာကိုသာဆိုပါ ဟု ပညတ္သည္ (၂ း ၂၈၃ ၊ ၂၄ း ၇ ၊ ၄ း ၁၃၅ )။
ဒႆမပညတ္ေတာ္သည္ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္းကို တားျမစ္ထားသည္။ ကုရ္အာန္ကလည္း သူတစ္ပါး ၏ပိုင္ဆိုင္မႈအေပၚ လိုခ်င္တပ္မက္မႈအရင္းခံသည့္မေကာ
အျခားဥပေဒသမ်ား
=========
အစၥလာမ့္ဥပေဒသမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေန႔စဥ္က်င့္ဝတ္မ်ားမွာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းရိွဥပေဒမ်ားနွင္
ကုရ္အာန္ နွင့္ ေသာင္ရားဟ္ရိွ ရာဇဝတ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒမ်ားမွာလည္း
တူညီေသာဥပေဒ၊ ကဲြျပားေသာအေၾကာင္းခံ
------------------------------
ရံဖန္ရံခါ က်မ္းဂန္မ်ား၌ တူညီလွသည့္ဥပေဒသမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရေသာ္လည္း ယင္းဥပေဒသတို႔၏ ေနာက္ကြယ္အေၾကာင္းတရားမ်ားမွာမူ
ဦးေခါင္းဖံုးအုပ္ျခင္းမွာ အစၥလာမ္ နွင့္ ဂ်ဴးတို႔ထံ၌ တစ္သေဘာတည္းျဖစ္၏။ အမ်ဳိးသမီး၏ ဂုဏ္သိကၡာ နွင့္ ေကာင္းျမတ္ျခင္းကို တန္ဖိုးထားေစလို၍ျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းလာစာပိုဒ္မ်ားတြင္ ဦးေခါင္းၿခံဳ အမ်ဳိးသမီးကို '' အမ်ဳိးသားတို႔၏ဘုန္းအသေရ '' ဟုပင္ ဂုဏ္ေပးထားပါသည္။
ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း၌တူညီေသာ္လည္း အေၾကာင္းခံကဲြျပားတတ္သည္ရိွရာ ဟိဂ်ာ့ဗ္သည္ ဖိနိွပ္မႈသေကၤတ ဟူေသာ အေနာက္တိုင္း၏အျမင္မွားႀကီးကိုလ
၃။ တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္မ်ားမွ တူညီေသာအေမြအနွစ္
=========================
ကုရ္အာန္အရ တမန္ေတာ္အိဘ္ရာဟီမ္၏လမ္းစဥ္ကို '' အစၥလာမ္ '' ဟုသတ္မွတ္ထားသည္။ အစၥလာမ္၏ဆိုလိုခ်က္သည္ '' ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုဆႏၵေတာ္သို႔ မာန္ေလွ်ာ့အညံ့ခံျခင္း သို႔မဟုတ္ နာခံအပ္နွင္းျခင္း'' ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ တမန္ေတာ္အေပါင္း၏ စၾကဝဠာလံုးဆိုင္ရာသာသနာပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္က်ဴးေနေပသည္။
ကုရ္အာန္က မုစ္္လင္မ္တို႔အား ဤသို႔ သင္ၾကားထားပါ၏။
အသင္ (မုစ္လင္မ္)တို႔မွ ဤသို႔ေျပာဆိုကုန္။ ကြ်နု္ပ္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ ၄င္းအျပင္ ကြ်နု္ပ္တို႔ထံ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခ်က္ (ကုရ္အာန္)ကိုလည္းေကာင္း၊ (တမန္ေတာ္မ်ားျဖစ္သည့္) အိဗ္ရာဟီမ္၊ အစၥမာအီလ္၊ အစၥဟာ့က္၊ ယအ္ကူးဘ္ တို႔၏မ်ဳိးႏြယ္မ်ားထံ ထုတ္ျပန္ပိုဗ႔ခ်ခဲ့ေသာ ဓမၼေဒသနာမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မူစာနွင့္အီစာတို႔ထံ ခ်ီးျမွင့္ေသာ ဓမၼေဒသနာမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားထံ ၄င္းတို႔၏အရွင္သခင္မွခ်ီးျမွင့္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ တမန္ေတာ္(၂၆)ပါးအနက္ (၅)ဦးမွအပ က်န္ရိွအမည္နာမမ်ားအားလံုးကို သမၼာက်မ္းစာ၌ေတြ႕ရသည္။ တမန္ေတာ္မ်ား၏ဘဝျဖစ္စဥ္တင္ျပထား
တမန္ေတာ္မူစာ - Moses အေၾကာင္းကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ (၄၄)ႀကိမ္အထိပင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူ၏တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္ နွင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္စဥ္တို႔သည္ အလြန္ပင္ ေကာက္ေၾကာင္းတူညီေန၍ျဖစ္သည္။
** တမန္ေတာ္နွစ္ပါးစလံုးသည္ ဖိနိွပ္ညွင္းပန္းေသာအုပ္ခ်ဳပ္သူ
** တမန္ေတာ္နွစ္ပါးစလံုးသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်င့္ဝတ္မ်ားသ
** တမန္ေတာ္နွစ္ပါးစလံုးသည္ ကာကြယ္ေရး၊ စစ္ေရး၊ နိုင္ငံေရး စသည္တို႔၌ တိုင္းက်ဳိးျပည္ျပဳပုဂၢိဳလ္ႀကီး
တမန္ေတာ္မူစာ နွင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ထံ၌ တူညီခ်က္မ်ားစြာရိွ၏။ ကုရ္အာန္က ဤဆက္ႏႊယ္မႈကို တိုက္ရိုက္တစ္မ်ဳိး သြယ္ဝိုက္တစ္ဖံု ေဖာ္က်ဴးခင္းက်င္းထားေပသည္။
ရာဇဝင္တစ္ေလွ်ာက္ တမန္ေတာ္မ်ား၏ထူးျခားခ်က္မွာ ဘာသာတရားသံုးခုစလံုးတြင္ တူညီေသာ ၾသဝါဒတရားမ်ားကို တူညီေသာျဖစ္စဥ္နွင့္ ခိုင္ၿမဲေအာင္တည္ေထာင္ခဲ့ၾကျခင္
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.