Pages

Pages - Menu

ဟဒီးသ္ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ

ဟဒီးသ္ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အပိုဒ္(၃)
تعريفات أولية
ဟဒီးသ္ ပညာရပ္မ်ားနွင္႔ပတ္သက္၍ ဟဒီးသ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ ဦးစားေပးအဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္မ်ားအနက္ ပထမဦးစားေပးဖြင္႔ဆိုခ်က္မ်ား။
1- علم المصطلح :
علم بأصول وقواعد يعرف بها أحوال السند والمتن من حيث القبول والرد.
၁။ ဟဒီးသ္ပညာရပ္ဆိုသည္မွာ။ ။ ဟဒီးသ္နွင္႔ပတ္သက္သည္႔အေျခခံက်တဲ႔ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဟဒီးသ္၏ မူရင္းစာသားမ်ားနွင္႔ ဆင္႔ျပန္သူမ်ား၏ အေျခအေနအလံုးစံုတို႔ကို သိရွိေရးနွင္႔ ဟဒီးသ္တစ္ပုဒ္ကို လက္ခံလိုက္နာက်င္႔သံုးျခင္းနွင္႔ ျငင္းပယ္ျခင္းစတဲ႔ အေျခခံက်က်သိရွိနားလည္းျခင္းပညာရပ္ျဖစ္ေပသည္။
2- موضوعه:
السند والمتن من حيث القبول والرد.
ဦးတည္ခ်က္။ ။ ဟဒီးသ္၏ မူရင္းစာသားကိုသိရွိေရး၊ (ရာဝီ)ဆင္႔ျပန္သူွုမ်ား၏ဆင္႔ျပန္ခ်က္မ်ားနွင္႔ဆင္႔ျပန္ျခင္းဆိုင္ရာခ်ိတ္ဆက္မွုအေျခအေနအလံုးစံုတို႔ကိုသိရွိေရးနွင္႔ ဟဒီးသ္တစ္ပုဒ္ကို လက္ခံလိုက္နာက်င္႔သံုးျခင္းနွင္႔ ျငင္းပယ္ျခင္းစတဲ႔ အေျခခံက်က်သိရွိနားလည္းေရး။
3- ثمرته :
تمييز الصحيح من السقيم من الأحاديث.
အက်ိဳးရလဒ္။ ။ ဟဒီးသ္ေတာ္မ်ားကို မွန္ကန္ခိုင္မာျခင္း၊အသင္႔အတင္႔ခိုင္မာျခင္း၊ခိုင္မာမွုအားနည္းျခင္း၊ တိက်ခိုင္မာမွု(လံုးဝ)မရွိျခင္း စသည္မ်ားကို အေသးစိတ္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသိရွိနိုင္မွာျဖစ္သည္။
4- الحديث:
أ‌) لغة: الجديد. ويجمع على أحاديث على خلاف القياس
ဟဒီသ္ဆိုသည္မွာ။ ။ အဘိဓာန္အဓိပၸါယ္အရ အသစ္၊အသစ္ျဖစ္ျခင္း။ အမ်ားကိန္းမွာေတာ႔ အဟာဒီးသ္ျဖစ္ျပီး ေကယစ္နွင္႔ဆန္႔က်င္ပါသည္။ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ဟဒီးသ္ဆိုသည္႔အဓိပၸါယ္ကို အာရဗီအဘိဓါန္က်မ္းႀကီးမ်ားတြင္ မ်ားစြာ ကြဲျပားတဲ႔ဖြင္႔ဆိုခ်က္ေတြရွိပါတယ္ သို႔ေသာ္လည္း ယခုတင္ျပေနသည္႔ က႑မွာ ဟဒီးသ္ပိုင္းဆိုင္ရာပညာရပ္ျဖစ္သည္႔အေလ်ာက္ အဘိဓါန္က်မ္းလာ အဓိပၸါယ္မ်ားကို သံုးစြဲ၍မရနိုင္ပါ အခ်ိဳ႔အဘိဓါန္က်မ္းလာ ဟဒီးသ္၏ အဓိပၸါယ္မ်ားကိုေလ႔လာနိုင္ရန္အတြက္ေအာက္တြင္ မွ်ေဝေပးလိုက္ပါသည္။


. معنى الحديث في قاموس المعاني. قاموس عربي عربي
1. الحِدِّيث - حِدِّيث:
الحِدِّيث الحِدِّيث رجلٌ حِدِّيثٌ : كثير الحديث .
المعجم: المعجم الوسيط
2. الحَدِيث - حَدِيث:
الحَدِيث : كلُّ ما يُتحدَّث به من كلامٍ وخبر .
ويقال : " الحديثُ ذو شُجُون ": يُتَذَكَّر به غيره .
و الحَدِيث كلامُ رسول الله صلى الله عليه وسلم .
و الحَدِيث ( في اصطلاح المحدّثين ) : قولٌ أَو فعلٌ أَو تقرير نُسب إِلى النبي صلى الله عليه وسلم .
و الحَدِيث الجديد .
يُقال : هو حديثُ عهدٍ بكذا : قريب عهدٍ به .
و ( علْم الحدث ) : عِلْمٌ يُعرف به أَقوال النبي صلى الله عليه وسلم وأَفعالُه وأَحواله .
المعجم: المعجم الوسيط
3. أحسَنَ الحديث :
أبلغَه و أصْدقه و أوْفاه ( القرآن )
سورة : الزمر ، آية رقم : 23
المعجم: كلمات القران - انظر التحليل و التفسير المفصل
4. لَهْو الحديث :
الباطل المُلهي عن الخير و العبادة
سورة : لقمان ، آية رقم : 6
المعجم: كلمات القران - انظر التحليل و التفسير المفصل
5. إرسال الحديث :
قطع إسناد مطلقا
المعجم: مصطلحات فقهية
6. الإسناد العالي في الحديث :
الذي قل عدد رجال سنده في الطريق .
المعجم: مصطلحات فقهية
7. الحديث :
كل ما يتحدث به من كلام وخبر ، ج أحاديث
المعجم: مصطلحات فقهية
8. الحديث الحسن:
ما استجمع شرائط الحديث الصحيح ، ولكن كان أحد رواته ضعيف الحفظ قليل الضبط
المعجم: مصطلحات فقهية
9. الحديث الشاذ:
الحديث الذي خالف راويه الثقة سائر الرواة الثقاة في
المعجم: مصطلحات فقهية
10. الحديث الصحيح:
ما رواه العدل الضابط عن مثله من
المعجم: مصطلحات فقهية
11. الحديث الضعيف:
ما أختل فيه شرط من شروط الصحيح ، والحديث الصحيح
المعجم: مصطلحات فقهية
12. الحديث العزيز:
ما رواه عن رسول الله صلى الله عليه وآله اثنان ثم رواه . عن كل راو اثنان فأكثر
المعجم: مصطلحات فقهية
13. الحديث الغريب:
الذي لا يروى إلا من طريق واحدة
المعجم: مصطلحات فقهية
14. الحديث القدسي:
ما أخبر به الرسول صلى الله عليه وسلم عن ربه ، ويكون معناه من الله أوحاه لرسوله بالإلهام أو المنام ، ولفظه من رسول الله صلى الله عليه وسلم
المعجم: مصطلحات فقهية
15. الحديث المتصل:
الذي سمعه كل راو ممن هو فوقه من أول السند إلى منتهاه مرفوعا كان أو موقوفاً
المعجم: مصطلحات فقهية
16. الحديث المتواتر:
الذي رواه جمع لا يمكن تواطؤهم على الكذب فيه عن مثلهم ، من أول السند إلى منتهاه
المعجم: مصطلحات فقهية
17. الحديث المدرج:
الحديث الذي أدخل أحد الرواة في متنه ما ليس منه ، من غير فصل ولا تنبيه
المعجم: مصطلحات فقهية
18. الحديث المرفوع:
ما أسنده راويه إلى رسول الله
المعجم: مصطلحات فقهية
19. الحديث المسلسل:
الذي التزم فيه رجال إسناده حالا واحدة
المعجم: مصطلحات فقهية
20. الحديث المسند:
الذي اتصل سنده إلى رسول الله
المعجم: مصطلحات فقهية
21. الحديث المشهور عند الأصوليين:
ما كان أول سنده آحادا .
المعجم: مصطلحات فقهية
22. الحديث المصحف:
الذي أبدلت منه كلمة من متن الحديث بكلمة أخرى تشبهها في صورة الكتابة
المعجم: مصطلحات فقهية
23. الحديث المضعف:
الذي اختلف العلماء في تضعيفه
المعجم: مصطلحات فقهية
24. الحديث المطروح:
ما نزل عن مرتبة الضعيف وارتفع عن مرتبة الموضوع .
المعجم: مصطلحات فقهية
25. الحديث المعل:
الذي اطلع على علة فادحة في متنه مع أن الظاهر
المعجم: مصطلحات فقهية
---------------------------------------------------
ဟဒီးသ္ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အပိုဒ္ (၄)

اصطلاحا : ما أضيف إلى النبي صلى الله عليه وسلم من قول أو فعل أو تقرير أو صفة.
ဟဒီသ္ဆိုသည္မွာ။ ။အစၥလာမ့္ဓမၼတရားေတာ္၌ တြင္က်ယ္စြာအသံုးျပဳေနသည္႔ အဓိပၸါယ္အရ။။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ) ၏အဆံုးအမၾသဝါဒေတာ္မ်ား(သို႔) တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊(သို႔)တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)မွ ခြင့္ျပဳျခင္းနွင့္တားျမစ္ျငင္းပယ္ျခင္းမရိွခဲ့ေသာ (ဆြဟာဗဟ္)သခင္ႀကီးမ်ား)(ရသီြ) ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား (သို႔)၎တို႔၏ဓေလ႔ထံုးတမ္းကိစၥရပ္မ်ားအေပၚနုတ္စိတ္ေနျခင္းမ်ား တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)နွင္႔ပတ္သက္သည္႔ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား စတဲ႔အားလံုးကိုျခံဳငံုဆိုလိုပါသည္။
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ မုရင္းက်မ္းရွင္မွ اصطلاحا ဟုသံုးစြဲထားျခင္းသည္ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ ဟဒီးသ္ပါရဂူမ်ား၏ ေဝါဟာရအဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုခ်က္ဟု နားလည္ရေပမည္ သို႔ဆိုလွ်င္ ဟဒီးသ္ဆိုသည္႔စကားလံုးအားက႑အလိုက္မ်ားစြာအဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုခ်က္ရွိေသးသည္ကို စာဖတ္သူအေနျဖင္႔ဆင္ျခင္နိုင္ေပသည္။
က်မ္းျပဳသူမွ من قول أو فعل أو تقرير أو صفة အနည္းကိန္းသာ သံုးနွဳန္းထား၍ ကြ်န္ေတာ္႔ဖက္မွ အမ်ားကိန္းမ်ားျဖင္႔ဘာသာျပန္ထားေပသည္ အေႀကာင္းမူကား တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)၏ ဩဝါဒေတာ္၊လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊စတဲ႔က႑အလိုက္တို႔ သည္တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပါ မေရမတြက္နိုင္ေလာက္ေအာင္မ်ားျပားခဲ႔သည္ကို စာဖတ္သူတို႔ဆင္ျခင္နိုင္ႀကမည္ဟုယူဆမိသည္။
မူရင္းက်မ္းရွင္မွွ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)၏ဟဒီးသ္ေတာ္အား အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုရာတြင္ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ အပိုဒ္ ၅ ပိုဒ္ခြဲျခားထားေပသည္ ၎တို႔မွာ ၁။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ) ၏အဆံုးအမၾသဝါဒေတာ္မ်ား ဥပမာမ်ားကို ဖတ္ရွဳပါ။
وهي كلام صدر عن النبي صلى الله عليه وسلم من لفظه

مثل حديث : [ إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى ] وحديث ، [ من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد ] وحديث [ الدين النصيحة ]
وحديث [ بني الإسلام على خمس ] . ومن السنة القولية الحديث القدسي ، وهو ما أسنده الرسول صلى الله عليه وسلم إلى ربه عز وجل ، ومثاله : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم قال الله تبارك وتعالى : [ أنا أغنى الشركاء عن الشرك ، من عمل عملاً أشرك فيه معي غيري تركته وشركه


၂။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ) ၏အဆံုးအမၾသဝါဒေတာ္မ်ားနွင္႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ဥပမာကိုဖတ္ရွဳပါ။ ။

وهي تشمل جميع ما نقل إلينا من أفعال النبي صلى الله عليه وسلم في كل أحواله

ومن أمثلة ذلك
- حديث عائشة رضي الله عنها في تطوع النبي صلى الله عليه وسلم بالصيام : " كان يصوم حتى نقول لا يفطر ، ويفطر حتى نقول لا يصوم " . حديث حذيفة رضي الله عنه : " كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا قام من الليل يشوص فاه بالسواك " - حديث ابن عمر رضي الله عنهما : [ كان النبي صلى الله عليه وسلم يجمع بين المغرب والعشاء إذا جدّ به السير

- وقد أمرنا الله عز وجل بالاقتداء بالنبي صلى الله عليه وسلم واتباعه في جميع أحواله : في السلم والحرب ، والسفر والإقامة ، وفي معاملة الأزواج ، والأولاد ، والأصحاب ، وفي الرحمة بالضعيف ، وفي العدل في الحكم ، وفي الشورى ، وفي رد الحقوق لأصحابها ، وفي موالاة المؤمنين والبراء من الكافرين ، والرغبة في هداية الآخرين وحب الخير لهم ، وبذل المعروف وكف الأذى ، وكفالة اليتيم وسد حاجة الأرمل ، وغير ذلك من خصاله الكريمة وأفعاله السامية النبيلة ، قال تعالى : " لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة لمن كان يرجو الله واليوم الآخر وذكر الله كثيرًا " ( الأحزاب : 21) . وقد أدى النبي صلى الله عليه وسلم الشعائر الإسلامية ، وأمرنا أن نلتزم هديه ونحذو حذوه ، فقال في شأن الصلاة : [ صلوا كما رأيتموني أصلي ]وقل في شأن الحج : [ خذوا عني مناسككم ] ومن السنن الفعلية التي يغفل عنها كثير من الناس عمل القلب من محبة الله وأوليائه ، وخشية الله ، ورجاء ثوابه ، وترك الكبر والجبن والشح والهلع ..
၃။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)မွ ခြင့္ျပဳျခင္းနွင့္တားျမစ္ျငင္းပယ္ျခင္းမရိွခဲ့ေသာ (ဆြဟာဗဟ္)သခင္ႀကီးမ်ား)(ရသြီ) ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား (သို႔)၎တို႔၏ဓေလ႔ထံုးတမ္းကိစၥရပ္မ်ားအေပၚနုတ္စိတ္ေနျခင္းမ်ား ဥပမာကို ဖတ္ရွဳပါ။
وهي أن يحدث أمر أو يقال قول في زمن النبي صلى الله عليه وسلم في حضرته ومشاهدته أو في غيبته ثم ينقل إليه فيقره النبي صلى الله عليه وسلم إما بالسكوت وعدم الإنكار أو بالموافقة والاستحسان

ومن ذلك : - حديث ابن عمر رضي الله عنهما قال : قال النبي صلى الله عليه وسلم لنا لما رجع من الأحزاب : [ لا يصلين أحد العصر إلا في بني قريظة فأدرك بعضهم العصر في الطريق ، فقال بعضهم : " لا نصلي حتى نأتيا " ، وقال بعضهم : " بل نصلي ، لم يرد منا ذلك " فذكر ذلك للنبي صلى الله عليه وسلم فلم يعنف واحدًا منهم ] . - حديث أنس رضي الله عنه : [ كان يلبي الملبي لا ينكر عليه ، ويكبر المكبر فلا ينكر عليه ] . - حديث أبي سعيد الخدري رضي الله عنه أنه خرج رجلان في سفر وليس معهما ماء فحضرت الصلاة فتيمما صعيدًا طيباً ، فصليا ثم وجدا الماء في الوقت ، فأعاد أحدهما الصلاة والوضوء ولوم يعد الآخر ، ثم أتيا رسول الله صلى الله عليه وسلم فذكرا ذلك له ، فقال للذي لم يعد : [ أصبت السنة ] ، وقال للآخر :لك الأجر مرتين
၄။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)နွင္႔ပတ္သက္သည္႔ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား ဥပမာမ်ားကို ဖတ္ရွဳပါ။
وهي تشمل هيأته التي خلقه الله عليها وأوصافه الجسمية

من ذلك : كان رسول الله صلى الله عليه وسلم أحسن الناس وجهًا وأحسنهم خلقاً ليس بالطويل البائن ولا بالقصير " - حديث أم معبد بعد أم مر عليها النبي صلى الله عليه وسلم في طريق هجرته المباركة ، فوصفته لزوجها قائلة : [ رأيت رجلاً ظاهر الوضاءه حسن الخلق ، مليح الوجه ، قسيم ، وسيم ، إذا صمت فعليه الوقار ، وإذا تكلم سما وعلاه البهاء ] . بهذا تكون قد تعرفت على أقسام السنة من حيث صدورها عن النبي صلى الله عليه وسلم قولاً وفعلاً وتقريرًا وصفة ، وهي محفوظة مدونة في أمهات كتب السنة ومصادر السيرة النبوية الشريفة .
၅။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(ဆြ)နွင္႔ပတ္သက္သည္႔ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား ဥပမာကိုဖတ္ရွဳပါ။
الصفات الخُلُقيّة : وهي ما جبله الله عليه من الأخلاق الحميدة وما فطره عليه من الشمائل العالية المجيدة ، وما حباه به من الشيم النبيلة

، ومن ذلك : - حديث ابن عباس رضي الله عنهما : [ كان رسول الله صلى الله عليه وسلم أجود الناس ، وكان أجود ما يكون في رمضان ، حين يلقاه جبريل ، وكان يلقاه كل ليلة من رمضان فيدارسه القرآن ، فلرسول الله صلى الله عليه وسلم أجود بالخير من الريح المرسلة " - حديث عائشة في وصف أخلاقه صلى الله عليه وسلم حيث قالت : [ كان خُلُقه القرآن ] . حديث أنس رضي الله عنه قال : [ خدمت رسول الله صلى الله عليه وسلم عشر سنين فما قال لي أف قط ، ولا لشيء صنعته : لم صنعته ؟ ولا لشيء تركته لم تركته ؟

-----------------------------------------------------------
 
)
- المٌحدث:
هو من يشتغل بعلم الحديث رواية ودراية . ويطلع على كثير من الروايات وأحوال رواتها.
မုဟဒ္ေဒသ္ဆိုသည္မွာ အႀကင္သူသည္ဟဒီးသ္န႔႔ဲပတ္သက္သည္႔ ေနာက္ခံသမိုင္းျဖစ္ေပၚလာပံု၊လိုရင္းအဓိပၸါယ္၊အဆင္႔အတန္း၊စသည္႔အေထြေထြဗဟုသုတ ပညာရပ္မ်ားကိုရွာေဖြနားလည္သိရွိထားျခင္း ဟဒီးသ္ဆင္႔ျပန္သူမ်ား၏ကိုယ္ေရးသမိုင္းမ်ားကိုေလ႔လာသိရွိထားျခင္း၊ဟဒီးသ္တစ္ပုဒ္၏အတိန္အနက္လိုရင္းသေဘာကိုေကာင္းစြာနားလည္ျပီးခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာနိုင္သူေယဘူယ်အားျဖင္႔ ျခံဳငံုဆိုရေသာ္ ဟဒီးသ္ပါရဂူ။
13- الحافظ : فيه قولان :
အလ္ဟားဖိဇ္ ဆိုသည္မွာအဓိပၸါယ္နွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
أ‌) مرادف للمحدث عند كثير من المحدثين.
၁။ မုဟဒ္ေဒသီးန္မ်ားထံတြင္ အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ႔ေသာမုဟဒ္ေဒသ္၏အဓိပၸါယ္နွင္႔တူညီသည္္။
ب‌) وقيل هو أرفع درجة من المحدث . بحيث يكون ما يعرفه في كل طبقة أكثر مما يجهله.
၂။ အလ္ဟာဖိဇ္သည္မုဟဒ္ေဒသ္ထက္ပို၍အဆင္႔တန္းျမင္႔မားသည္။ ဟဒီးသ္မ်ားနွင္႔ပတ္သက္၍ ျဖစ္ေပၚလာပံုေနာက္ခံသမိုင္း၊လိုရင္းအဓိပၸါယ္၊အဆင္႔အတန္း၊ ဆင္႔ဆိုသူမ်ား၏ကိုယ္ေရးသမိုင္း ၊အဆင္႔ဆင္႔ခ်ိတ္ဆက္လာပံု၊စတဲ႔အလံုးစံုတို႔ကိုမသိတာထက္သိတာပို၍မ်ား၏။ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ျခံဳငံုဆိုရေသာ္ အလ္ဟာဖိဇ္ဆိုသူသည္ မုဟဒ္ေဒသ္ထက္ပို၍ အဆင္႔ျမင္႔မားသည္။
14- الحاكم:
هو من أحاط علماً بجميع الأحاديث حتى لا يفوته منها إلا اليسير على رأي بعض أهل العلم.
အလ္ဟားကီမ္ ဆိုသူသည္ ဟဒီးသ္မ်ားနွင္႔ပတ္၍ ျဖစ္ေပၚလာပံုေနာက္ခံသမိုင္း၊လိုရင္းအဓိပၸါယ္၊အဆင္႔အတန္း၊ ဆင္႔ဆိုသူမ်ား၏ကိုယ္ေရးသမိုင္း ၊အဆင္႔ဆင္႔ခ်ိတ္ဆက္လာပံု၊စတဲ႔အလံုးစံုတို႔ကို ေကာင္းစြာတတ္သိနားလည္သည္သာမက အခ်ိဳ႔ဟဒီးသ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကိုပါ တတ္သိနားလည္သူျခံုငံုဆိုရေသာ္ အလ္ဟာကီမ္ ဆိုသည္သူ မုဟဒ္ေဒသ္ အလ္ဟာဖိဇ္တို႔ထက္ ပို၍အဆင္႔အတန္းျမင္႔မားသည္္။ 

ဆက္ရန္ (ကိုေနစိုး)

ကုရအာန္ ဟဒီးသ္ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို
ေအာက္ပါလင္ခ္တြင္တစ္စုတစ္စည္းတည္းေလ့လာနိုင္ရန္စုစည္းေပးသြားပါမည္ ပို႕စ္ေအာက္နားက




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.