***************************
ကုရ္အာန္၏ေျပာၾကားဟန္
===============
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ေျပာၾကားခ်က္
၁။ အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိမိကိုယ္ကို ကတၱားပုဒ္ေနရာမွ ရည္ညႊန္းျခင္း
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ '' ငါအရွင္ျမတ္ '' ဟုလည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ဝယ္ '' ငါတို႔ '' ဟုလည္းေကာင္း သံုးနႈန္းေတာ္မူ၏။ ဥပမာ -
အို - တမန္ေတာ္ (မုဟမၼဒ္)၊ ငါအရွင္ျမတ္၏ကြ်န္မ်ားသည္ ငါအရွင္ျမတ္နွင့္ပတ္သက္၍ အသင့္ထံ ေမးျမန္းၾကေသာအခါဝယ္ (ဤသို႔ေျဖၾကားလိုက္ပါေလ)။ ဧကန္မလဲြ ငါအရွင္ျမတ္သည္ (ထိုသူတို႔နွင့္) နီးကပ္စြာ ရိွေနေတာ္မူ၏။ ငါအရွင္ျမတ္အားေခၚယူ၍ ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳသူတိုင္း၏ေတာင္
၂။ အရွင္ျမတ္သည္ မိမိကိုယ္ကို တတိယနာမ္စားေနရာမွ ရည္ညႊန္းျခင္း
ရံဖန္ရံခါ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိကိုယ္ကို တတိယနာမ္စားေနရာ၌ ရည္ညႊန္းေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕နိုင္သည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ပင္လယ္သမုဒၵရာကို အသင္တို႔၏လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ေစေတာ္မူေလၿပီ။ ထိုအရွင္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္ျဖင့္ ၄င္း(ပင္လယ္)အေပၚ သေဘၤာမ်ား ဥဒဟိုသြားလာနိုင္ရန္၊ ၄င္းျပင္ အသင္တို႔သည္
ထိုအရွင္ျမတ္၏ ခ်ီ်းျမွင့္မႈကို ရွာေဖြနိုင္ရန္၊ ၄င္းျပင္ အသင္တို႔မွ ေက်းဇူးတရားကို သိရိွေစနိုင္ရန္ ျဖစ္ေပသည္။ ကုရ္အာန္ ( ၄၅ း ၁၂ )
တစ္ခါတစ္ရံ ထိုတတိယနာမ္စားကို နာမေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္နွင့္တဲြထားသျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ လူသားအၾကားရိွ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈကို ခိုင္မာအားေကာင္းသြားေစသည္။ ကုရ္အာန္တြင္း၌ ထိုကဲ့သို႔ေသာစာပိုဒ္မ်ဳိး မ်ားစြာရိွေနေပသည္။
၃။ အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပျခင္း
တမန္ေတာ္မ်ားနွင့္ ၄င္းတို႔၏အမ်ဳိးသားၾကားရိွအေၾကာ
တစ္ဆင့္ခံေျပာျပထားေတာ္မူ၏။
ဖိရ္ေအာင္န္က - ေလာကခပ္သိမ္း၏ဖန္ဆင္းရွင္ဟူသည္ အဘယ္နည္းဟု ေမးျမန္းခဲ့၏။ (မူစာက) အာကာသေကာင္းကင္မ်ား နွင့္ ေျမပထဝီကိုလည္းေကာင္း၊ ၄င္းတို႔ၾကားရိွ ဟူသမွ်ေသာ အရာတို႔ကိုလည္းေကာင္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏ဟု ေျဖၾကားခဲ့၏။ ထို (ဖိရ္ေအာင္န္)က မိမိအနီးရိွေနၾကသူတို႔အား အသင္တို႔ၾကားၾကပါ၏ေလာ ဟုဆိုေလ၏။ (မူစာက) ထိုအရွင္သည္ အသင္တို႔နွင့္ အသင္တို႔၏ေရွးဦးမဆြဘိုးဘြားတို႔
ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည့္အရွင္သခင္ပ
အေရွ႕တိုင္းနွင့္အေနာက္တိုင္းကိ
ေျပာၾကားခဲ့ေပသည္။ ကုရ္အာန္ ( ၂၆ း ၂၃ - ၂၈ )
၄။ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)အား ရည္ညႊန္းျခင္း
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)အား ညႊန္းဆိုေလတိုင္း တမန္ေတာ္မွာ ဒုတိယနာမ္ (ကံပုဒ္)ေနရာ၌ျဖစ္၏။ ဥပမာ -
အို - တမန္ေတာ္ (မုဟမၼဒ္)၊ ဧကန္မလဲြ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား သက္ေသအျဖစ္၊ ေကာင္းသတင္းေပးသူအျဖစ္၊ သတိေပးနိႈးေဆာ္သူအျဖစ္ ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၄င္းအျပင္ ထိုအရွင့့္ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ (လူတို႔အား) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖက္သို႔ ဖိတ္ေခၚသူအျဖစ္၊ ေရာင္ျခည္ျဖာထြက္ေနေသာ မီးအိမ္ရွင္အျဖစ္ (ေစလႊတ္ေတာ္မူလိုက္ေလျပီ)။ ကုရ္အာန္ ( ၃၃ း ၄၅ -၄၆ )
ေန႔စဲြသကၠရာဇ္ နွင့္ ေခတ္ကာလမ်ားထက္
ကိုယ္က်င့္တရားအေၾကာင္းကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ
========================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကို အနုစိတ္ေဖာ္ျပထားသည့္ ရာဇဝင္က်မ္းတစ္ေစာင္ မဟုတ္ေခ်။ ေနရာေဒသနွင့္အခ်ိန္ကာလ မပါဝင္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားျဖစ္စဥ္မ်ားကိုသာ
ေဖာ္ျပထားသည့္က်မ္းဂန္သာျဖစ္သည္
ဥပမာ - စူရဟ္ ယာစီန္း ( ၃၆ း ၁၃ - ၃၂ )၌ လူတစ္ဦးသည္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သို႔လာေရာက္ကာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ဗ်ာဒိတ္သတင္းကိ
မည္သည့္ေခတ္ကာလ ဟူသည္ကို ေဖာ္ျပမထားပါ။
ဤျဖစ္ရပ္မွ ဗ်ာဒိတ္သတင္းကိုလက္ခံရန္ ေထာက္ျပထားသည္။ သမိုင္းေၾကာင္းဆင့္ျပန္ခ်က္ မဟုတ္သည့္ ဤပံုဟန္မွ - ေနရာေဒသ၊ ေခတ္ကာလတို႔အား ျဖတ္သန္းေက်ာ္လြန္ျပီး စစ္မွန္ေသာကိုယ္က်င့္တရားမ်ားသည
ဥပဓိရုပ္ဆင္းထက္ အေရးႀကီးသည္ဟူေသာ အေတြးအေခၚကို ေပးအပ္ထားေပသည္။ ကုရ္အာန္က လက္ရိွ ေခတ္သမယအတြင္းမွေန၍ အတိတ္ကာလျဖစ္ရပ္အခ်ဳိ႕တင္ျပပါက '' ျပန္လည္သတိရၾကပါေလ '' ဟူေသာ စကားျဖင့္ အစခ်ီထားေလ့ရိွ၏။
ရံဖန္ရံခါ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုတည္းကို သာသနာ့လမ္းစဥ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္က်င့္တရားပဲ့ျပင္မႈအဆံုးအမ
စူရဟ္တိုင္း၌ ေတြ့ရသကဲ့သို့ျဖစ္သည္။ အေျကာင္းအရာေပါင္းစံုကို က်မ္းဂန္တစ္ေစာင္လံုးအနံွ့ ေဆြးေနြး ထားေသာ္လည္း မည္သည့္အေၾကာင္းရပ္ကိုမွ် စူရဟ္တစ္ပုဒ္ သို႔မဟုတ္ စာပိုဒ္တစ္ခုတည္းအတြင္း၌သာ
ေဘာင္ခတ္သတ္မွတ္ပိတ္ေလွာင္ထားျခ
အခန္း (၄) ၿပီး၏။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
July Yeyint
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.