Pages

.

အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ျဖင့္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒ (သို႔မဟုတ္) ယွရီအဟ္ အပိုင္း ( ၃ )

အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ျဖင့္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒ (သို႔မဟုတ္) ယွရီအဟ္
အပိုင္း ( ၃ )
******************************************
(ခ) စြနၷဟ္၌ ...

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ေနာက္ဆံုးေန႔ေတာ္အား သက္ဝင္ယံုၾကည္သည့္အျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား မ်ားေျမာင္စြာ ေအာက္ေမ့တသသူအဖ႔ို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္ထံ၌ မြန္ျမတ္လွစြာေသာ စံနမူနာသည္ အသင္တို႔အတြက္ ဧကန္ရိွေပသည္။ ကုရ္အာန္ ( ၃၃ း ၂၁ )

မန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)အေပၚ အထက္ပါ ကုရ္အာန္႔ညႊန္းခ်က္သာမက သာသနာ့ေရးရာနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ဒုတိယအရင္းအျမစ္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါကဲ့သို႔ ျပတ္သားစြာ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။

အို - သက္ဝင္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔။ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား လိုက္နာနာခံၾကေလကုန္။ ထို့နည္းတူ ရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္အား လိုက္နာနာခံၾကေလကုန္။ ထို႔နည္းတူ အသင္တို႔အနက္မွ (အစၥလာမ့္ က်င့္ဝတ္နွင့္အညီရိွၾကေသာ) အာဏာပိုင္မ်ား/ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လိုက္နာနာခံၾကေလကုန္။ တဖန္ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ တစ္စံုတစ္ရာနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အျငင္းပြားၾကေသာ္ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္ထံသို႔ ရည္ညႊန္းကိုးကားမႈျပဳၾကကုန္။ ကုရ္အာန္ ( ၄ း ၅၉ )


စြနၷဟ္ဟုသိၾကေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ဘဝစံနမူနာသည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၏ ဒုတိယေျမာက္ အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္။ စြနၷဟ္သည္ တမန္ေတာ့္ျဖစ္စဥ္အေသးစိတ္ကို ၾသဝါဒေတာ္မ်ားနွင့္တစ္ကြ သူ၏ သာဝကေတာ္တို႔မွ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ၄င္း၌ လုပ္ရပ္မ်ား၊ မိန္႔ၾကားမႈမ်ား၊ တမန္ေတာ္မွ ဆိတ္ျငိမ္စြာျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္(သေဘာတူခ်က္)မ်ား၊ တမန္ေတာ့္ေရွ႕ေမွာက္ရိွ လုပ္ရပ္တစ္ခုခုကို ကိုယ္ေတာ္ျမတ္မွ တိုက္တြန္းအားေပးခ်က္ သို႔မဟုတ္ တားျမစ္ခ်က္မ်ား ပါဝင္ၾက၏။ စြနၷဟ္အား သမိုင္းအဆက္ဆက္ ထိန္းသိမ္းလာေသာမွတ္တမ္းကို ဟဒီးဆ္ ဟု ေခၚဆိုသည္။ စြနၷဟ္က ကုရ္အာန္၏သြန္သင္မႈမ်ားကို ရွင္းျပသည္၊ ဖြင့္ဆိုျပသည္။ ဘဝေရးရာ၌ ကုရ္အာန့္ စည္းမ်ဥ္းအတိုင္း မည္သို့ေနထိုင္ရမည္ကို ျပသထားသည္။ ဥပမာ ကုရ္အာန္၌ မုစ္လင္မ္တို့ကို ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆြလာသ္ငါးျကိမ္ ဝတ္ျပုရန္ ဖိတ္ေခၚထားေသာ္လည္း ဝတ္ျပုနည္းအဆင့္ဆင့္ကိုမူ တိက်စြာ ခ်ျပမထားေခ်။ ဆြလာသ္ ဝတ္ျပုပံုအေသးစိတ္နွင့္တစ္ကြ က်င့္သံုးနည္းဥပေဒကို စြနၷဟ္မွသာ ရရိွျခင္းျဖစ္သည္။ အလားတူစြာ ကုရ္အာန္က မုစ္လင္မ္တို႔အား ဇကာ့သ္ေပးလွဴရန္ ညႊန္ၾကားထားေသာ္လည္း ပမာဏကိုမူ ဆိုမထားပါ။ နွစ္စဥ္မည္မွ်ေပးေဆာင္ရမည္ကို ဟဒီးဆ္၌သာ ရွာေဖြသိရိွၾကရေပသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္အား သိေအာင္ႀကိဳးစားေသာ မုစ္လင္မ္သည္ ပထမဦးစြာ ကုရ္အာန္၊ ၄င္းေနာက္ ဟဒီးဆ္ကို မိမိတို႔၏ အေျခခံရင္းျမစ္နွစ္ရပ္အျဖစ္ လက္ကိုင္ျပဳရပါသည္။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ ဘဝစံနမူနာသည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒျပဳျခင္း၌ အေရးအႀကီးဆံုးအခန္းက႑၌ ပါဝင္ေနေပသည္။ ဟဒီးဆ္၌ အပိုင္းနွစ္ရပ္ပါဝင္၏။ ဆင့္ျပန္သူတို႔၏အစဥ္အဆက္ကြင္းဆက္ (အိစ္နဒ္) နွင့္ အေၾကာင္းအရာစာသားမ်ား (မသ္န္) ျဖစ္၏။ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္၏ေယဘူယ်ပံုစံကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ၾကရ ေပမည္။ “ အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ထံမွ အလ္အအ္ရာ့ဂ်္၊ ၄င္းထံမွ မုဟမၼဒ္ ဗင္န္ ယဟ္ယာ ဗင္န္ ဟဗ္ဗာန္း နွင့္ အဗူလ္ ဇင္နဒ္၊ ၄င္းတို႔ထံမွ မာလစ္က္ ဗင္န္ အနတ္စ္က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ရစူလုလႅာဟ္(ဆြ)မွ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ - မိမိ၏ညီေနာင္မွ ကမ္းလွမ္းထားျပီးေသာအမ်ဳိးသမီးကို အသင္တို႔အနက္ မည္သူမွ် ထိမ္းျမားေရးအတြက္ သူမကို မကမ္းလွမ္းၾကေလနွင့္”

ဟဒီးဆ္စုေဆာင္းသူတို႔သည္ မုစ္လင္မ္ေလာကတစ္လႊား၌ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဟဒီးဆ္ကို ရွာေဖြစုေဆာင္းခဲ့ၾက၏။ အစၥလာမ့္အစဥ္အလာ၌ ဟဒီးဆ္စုေဆာင္းက်မ္း ၆ ေစာင္ကို ေယဘူယ်အားျဖင့္ အခိုင္မာဆံုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ၄င္းတို႔မွာ - အစၥမာအီလ္ အလ္ဗုခါရီ၊ မုစ္လင္မ္ အိဗ္နု အလ္ဟဂ်္ဂ်ာ့ဂ်္၊ အဗူ ဒါဝူးဒ္၊ အန္ နိစာအီ၊ အသ္ သိရ္ မိဇီ၊ အိဗ္နုမာဂ်ာဟ္ တို႔ျဖစ္ၾက၏။ ၄င္းတို႔အနက္ အလ္ဗုခါရီ နွင့္ မုစ္လင္မ္ ဟဒီးဆ္က်မ္းနွစ္ေစာင္သည္ ၾသဇာအႀကီးမားဆံုး ျဖစ္ၾကသည္။ ဟဒီးဆ္စုေဆာင္းဆဲကာလတြင္ မတိက်စြာ ဆင့္ျပန္ထားေသာဟဒီးဆ္မ်ား၊ ဟဒီးဆ္အတုမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာျပႆနာမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့၏။ ယင္းစိန္ေခၚခ်က္ေၾကာင့္ မခိုင္မာသည့္ ဟဒီးဆ္မ်ားမွ ခိုင္မာမွန္ကန္သည့္ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအား ေရြးထုတ္စိစစ္ရန္ ဟဒီးဆ္ဆန္းစစ္ျခင္းပညာရပ္ ထြန္းေပၚလာခဲ့သည္။ အိစ္နဒ္ နွင့္ မသ္န္ နွစ္မ်ဳိးလံုးကို ဆန္းစစ္သည့္အတတ္ပညာျဖင့္ ဟဒီးဆ္မ်ားကို စုေဆာင္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

အိစ္နဒ္ (ဆင့္ျပန္မႈကြင္းဆက္မ်ား)ကို ဆန္းစစ္ျခင္း

ခိုင္မာသည့္ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္သတ္မွတ္ရန္အတြက္ ဟဒီးဆ္၌ပါဝင္ေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွ ေျပာဆို/ေဆာင္ရြက္စဥ္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတြ႕ျမင္ၾကားသိခဲ့သူတစ္ဦးဦးအထိ ေျခရာေကာက္ၾကရသည္။ ၄င္းထံမွ အဆင့္ဆင့္ ဆင့္ျပန္လာသူတိုင္း၏ ဘဝ၊ ကိုယ္က်င့္တရား နွင့္ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္အသီးသီးကိုလည္း ဂဃနဏ ဆန္းစစ္ရသည္။ ယင္းသို႔ ေစ့စပ္စြာ ဆန္းစစ္ျပီးမွသာ ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ စကား နွင့္ လုပ္ရပ္အျဖစ္ ကိုယ္စားျပဳထားေသာ ဟဒီးဆ္ဟု လက္ခံအတည္ျပဳၾကေပသည္။ သက္ဆိုင္ရာဟဒီးဆ္ကို အစဥ္အဆက္ဆင့္ျပန္လာသူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏စကားမ်ား အတိအက်နီးပါးတူညီမွသာ '' အခိုင္မာဆံုးဟဒီးဆ္ '' အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ရံဖန္ရံခါတြင္ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္၏ဆင့္ျပန္ခ်က္ သံုးေလးမ်ဳိး၌ အဓိပၸာယ္တစ္မ်ဳိးတည္းထြက္ေနေသာ္လည္း စကားလံုးမ်ားမွာ အနည္းငယ္ကြဲျပားမႈမ်ား ရိွၾက၏။ ယင္းသို႔ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို '' အခိုင္မာဆံုးမွ တစ္ဆင့္နိမ့္ (ဟစံန္)'' (သင့္ေလ်ာ္ၿပီးလက္ႏိုင္ခံဖြယ္)အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾက၏။

မသ္န္ (ဟဒီးဆ္၏အေၾကာင္းအရာမ်ား)ကို ဆန္းစစ္ျခင္း

ပညာရွင္တို႔သည္ ဆင့္ျပန္သူအစဥ္အဆက္နွင့္တစ္ကြ ဟဒီးဆ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ဆန္းစစ္ရ၏။ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ကုရ္အာန္၏သြန္သင္မႈ၊ အနွစ္သာရမ်ားနွင့္ ကိုက္ညီမႈရိွေနရပါမည္။ အေၾကာင္းမွာ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အဓိကပင္မတာဝန္သည္ က်မ္းဂန္၏အဆံုးအမတရားကို ျဖန္႔ခ်ိျခင္းသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္သည္ ကုရ္အာန္နွင့္ဆန္႔က်င္ေနပါက မခိုင္မာဟု သတ္မွတ္ေလ့ရိွသည္။ အလားတူစြာပင္ ခိုင္မာမွန္ကန္သည္ဟု အဆိုညီညြတ္ျပီးေသာဟဒီးဆ္တစ္ရပ္ရပ္နွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါကလည္း လက္မခံတတ္ၾကေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကဲ့သို႔ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ သြန္သင္ခ်က္မ်ားသည္ လူ့အဖဲြ႕အစည္း တိုးတက္မႈ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္စဥ္အေပၚ မူတည္ေသာေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းအတြက္ပင္ မတူညီသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နွစ္မ်ဳိးထြက္ေပၚရေသာ ဟဒီးဆ္နွစ္ပုဒ္အျဖစ္လည္း ေတြ႕ရတတ္ေပသည္။ ၄င္းဟဒီးဆ္မ်ားမွာ ဆန္႔က်င္ ဖက္မ်ား မဟုတ္ၾက။ တစ္မ်ဳိးထက္ပိုေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို ျပသထားျခင္း သို႔မဟုတ္ မုစ္လင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးျပီးေနာက္မွာမွ တိုးျမွင့္သတ္မွတ္သည့္ဥပေဒမ်ား ျဖစ္နိုင္ေပသည္။ ယင္းသို႔ေသာကိစၥမ်ဳိးတြင္ ေနာက္ပိုင္းကာလ မွတ္တမ္းတင္မႈက ကနဦးကာလမွတ္တမ္းအား လႊမ္းမိုးထား၏ (ေနာက္ပိုင္းကာလဟဒီးဆ္ကို ေရွးဦးကာလဟဒီးဆ္ ထက္ ဦးစားေပးၾကရ၏)။ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္၏အေၾကာင္းအရာသည္ ကုရ္အာန္႔ဆိုလိုခ်က္မ်ားနွင့္ကိုက္ညီေနသေရြ႕ ခိုင္မာမွန္ကန္မႈရိွေၾကာင္း သတ္မွတ္လက္ခံၾကေပသည္။

ခိုင္မာမွန္ကန္မႈ အဆင့္အတန္းမ်ား

ဆန္းစစ္ျပီးသည့္ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္၏ ခိုင္မာမွန္ကန္မႈအဆင့္အတန္းကို ေအာက္ပါကဲ့သို႔ (အၾကမ္းအားျဖင့္) ခဲြျခားထားသည္။

၁။ အေကာင္းဆံုး နွင့္ အခိုင္မာဆံုး ဟဒီးဆ္ - ဆြဟီးဟ္

ခိုင္မာမွန္ကန္မႈ၌ အဆင့္အျမင့္ဆံုးျဖစ္သည္။ ၄င္း၏ ဆင့္ျပန္သူကြင္းဆက္နွင့္စာသားအေၾကာင္းအရာမွာ အျပစ္အနာအဆာကင္းစင္သည္။ အစၥလာမ့္ဥပေဒျပဳေရးအတြက္ အခိုင္မာအမွန္ကန္ဆံုး အမ်ဳိးအစား ျဖစ္လာသည္။

၂။ လက္ခံနိုင္ဖြယ္ - ဟစံန္

ဆင့္ျပန္သူကြင္းဆက္၌ သံသယအနည္းငယ္ပါရိွေသာ ဟဒီးဆ္ကို ဤသတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ထည့္သြင္း ၾကသည္။ ဥပမာ ဆင့္ျပန္သူတစ္ဦးဦးသည္ မွတ္ဥာဏ္အားနည္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္တစ္စံုတစ္ရာရိွေနျခင္း စသည္မ်ဳိး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အျခားဆင့္ျပန္သူမ်ားမွာ ခိုင္မာမွန္ကန္စိတ္ခ်ရသူမ်ား ျဖစ္ေနသည္ဆိုလွ်င္ ဤဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစားကိုလည္း အစၥလာမ့္ဥပေဒျပဳရာ၌ သံုးသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးဆ္မ်ားကို ပိုမိုဦးစားေပးရသည္။

၃။ အားနည္းေသာ ဟဒီးဆ္ - ႆြအီးဖ္

ဤဟဒီးဆ္မ်ားသည္ ဆင့္ျပန္သူကြင္းဆက္ျပတ္ေတာက္ေနျခင္း သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ လက္ခံနိုင္စရာ မရိွျခင္း/ေၾကာင္းက်ဳိးေလ်ာ္ညီမႈမရိွျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မခိုင္မာဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ကုရ္အာန္ သို႔မဟုတ္ ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးဆ္နွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္မျဖစ္ေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားကိုမူ အသံုးျပဳတတ္ၾက၏။ ဥပမာ - '' တရုတ္ျပည္၌ပင္ျဖစ္ေစ ပညာကို (သြားေရာက္)ရွာေဖြၾကကုန္ '' ဟူေသာဟဒီးဆ္မွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကား၏။ စင္စစ္၌ ဆင့္ျပန္မႈကြင္းဆက္ျပတ္ေတာက္ေနမႈေၾကာင့္ ႆြအီးဖ္ အဆင့္ဝင္ေနေသာ္လည္း '' ပညာရွာေဖြျခင္းသည္ မုစ္လင္မ္အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီးတိုင္းအတြက္ မျပဳမေနရတာဝန္ ျဖစ္၏ '' ဟူေသာ ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးဆ္၏အနွစ္သာရနွင့္ထပ္တူပင္ျဖစ္ေနသည္။ ယင္းသို႔ဟဒီးဆ္မ်ဳိးကို မုစ္လင္မ္မ်ားမွ ခိုင္မာမွန္ကန္သည္ဟု ယူဆ၍ အသံုးျပဳေလ့ရိွေပသည္။

 July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.