*************************
“ မူစလင္ေတြကို အစၥလာမ္ဘာသာက
သားေဖာက္သာသနာျပဳဖို႕သြန္သင္ထား
ဒီအေမးကိုေျဖဆိုဖို႕အပိုင္း ၂ ပိုင္း ျဖည္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပထမအခ်က္က “သားေဖာက္တယ္” ဆိုတဲ့စကားလံုးပါ။
ဒီစကားလံုးကို လူသားေတြၾကားမွာ အသံုးမျပဳပါဘူး။ တိရစာၦန္ေတြအတြက္
သီးသန္႕သံုးႏႈန္းတဲ့ေ၀ါဟာရျဖစ္ပ
ဒီေ၀ါဟာရအသံုးျပဳတဲ့သူဟာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕အသံုးျပဳမွန္းမ
အိမ္ေထာင္ျပဳသားေမြးကိစၥကို ရည္ၫႊန္းတယ္လို႕ ယူဆရပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ထူ ရင္ေသြးယူတာကို မ်ဳိးဆက္ပြားတယ္လို႕ သံုးႏႈန္းယင္ ပိုယဥ္ေက်းပါတယ္။
လင္နဲ႕မယားတရား၀င္ေပါင္းဖက္ၿပီး
တိရစာၦန္ေလာကမွာ လင္မယားဆိုတာ မရိွေၾကာင္း သိၾကမွာပါ။ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ စံုတြဲမရိွဘဲ သို႕မဟုတ္ ႀကံဳသလို မ်ဳိးစပ္ျခင္းကို သားေဖာက္တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။
အစၥလာမ္သာသနာမွာ တရား၀င္အၾကင္လင္မယားမဟုတ္ဘဲ မ်ဳိးဆက္ပြားလို႕မရပါဘူး။ လူ႕၀န္းက်င္အၾကားမွာ တိရစာၦန္စရိုက္ကို လက္မခံပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ့္ေလာကထဲ အိမ္ေထာင္ထူ ရင္ေသြးယူတာကို သားေဖာက္ျခင္း အျဖစ္လက္မခံပါဘူး။ ဒါကိုမွ သားေဖာက္တယ္
လို႕ သံုးႏႈန္းယင္ သံုးႏႈန္းသူကိုယ္တိုင္ ဖိုမမ်ဳိးစပ္ၿပီးမွ လူ႕ေလာကထဲေရာက္လာတာမို႕လို႕ သူလည္း သားေဖာက္ခံရတယ္ဆိုၿပီး - မိမိရဲ႕ မိရင္း ဖရင္း ဘယ္သူမွန္းေတာင္မသိပါဘူးဆိုၿပီး
၀န္ခံရာေရာက္ေနပါတယ္။ “ ေကာင္းမြန္ေသာစကားေျပာဆိုျခင္းသ
ရင္ေသြးရလာတာ/ရယူခ်င္တာ ေလာကဓမၼတာပါဘဲ။ သဘာ၀တရားကို ရြံရွာေအာင္ မသံုးႏႈန္းအပ္ပါ။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ “ သာသနာျပဳျခင္း ” ဆိုတဲ့ကိစၥပါ။
အစၥလာမ္သာသနာထဲမွာ သာသနာျပဳျခင္း ဆိုတဲ့အသံုး လံုး၀မရိွပါဘူး။ ဒါက ထူးျခားခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဳိ႕သူမ်ားက ကာလံ၊ေဒသံ၊ အေျခအေနအရ လြယ္လြယ္ကူကူနားလည္ေစေအာင္ ဒီစကားလံုးကို အသံုးျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ အစၥလာမ္မွာ တကယ္ရိွတာက “ သာသနာကိုျဖန္႕ခ်ိျခင္း ” သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။
သာသနာကိုျဖန္႕ခ်ိတာ နဲ႕ သာသနာျပဳတာ ကြာျခားပါတယ္။ သာသနာျပဳျခင္းက မိမိသာသနာအေပၚ တစ္ပါးသူတို႕ စိတ္ညႊတ္လာေအာင္ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ႀကံေဆာင္ႀကိဳးပမ္းျခင္းလို႕ အၾကမ္းအားျဖင့္
ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ သာသနာျဖန္႕ခ်ိတာက သာသနာ့အဘိဓမၼာ၊ သာသနာ့အသိ/
တစ္ဆက္တည္းမွာဘဲ အစၥလာမ္မွာ သာသနာ့ေရးရာကို စိတ္ႀကိဳက္စီရင္ႏိုင္ေအာင္ လူတစ္စုက လက္၀ါးႀကီးအုပ္စီမံႏိုင္တဲ့ သာသနာပိုင္၀ါဒလည္း မရိွေၾကာင္း၊ မည္သူမဆို သာသနာ့ေရးရာနဲ႕ပတ္သက္လာယင္ အစၥလာမ့္က်မ္းဂန္(ကုရ္အာန္) နဲ႕ တမန္ေတာ့္ၾသ၀ါဒ/ဓေလ့ေတာ္/
အထက္ပါတင္ျပခ်က္ႏွစ္ခုနဲ႕တင္ အစၥလာမ္မွာ သားေဖာက္ျခင္း၊ သာသနာျပဳျခင္း ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမရိွသလို၊
“ သားေဖာက္ၿပီးသာသနာျပဳတယ္ ” ဆိုတဲ့ သေဘာတရားနဲ႕အႏွစ္သာရလည္း အလ်ဥ္း မရိွေၾကာင္း
သိျမင္ႏိုင္ၾကမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္လိုက္ရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.