Pages

.

အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ျဖင့္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒ (သို႔မဟုတ္) ယွရီအဟ္ - ၁

အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ျဖင့္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒ
(သို႔မဟုတ္) ယွရီအဟ္ - ၁
******************************************

အစၥလာမ့္ဥပေဒ နွင့္ အစၥလာမ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း
=======================
အစၥလာမ္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္သို႔ ဲႊအပ္နာခံအပ္နွင္းျခင္းအေပၚ တည္ေဆာက္ထားေသာ ဘဝလမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။ အရဗီလို ယွရီအဟ္ ဟုေခၚသည့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒလမ္းေၾကာင္းက '' ဖန္ဆင္းရွင္၏ အလိုေတာ္ဟူသည္ အသို႔နည္း '' ဆိုေသာေမးခြန္းကို အေျဖေပးထားပါသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္
မ်ားကို ရွင္းလင္းစြာေဖာ္ျပထားေသာ ပါဒေတာ္မ်ားစြာပါဝင္ေန၏။ ၄င္းျပင္ ထိုပါဒေတာ္မ်ားသည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒအား ထုတ္နႈတ္ရယူသည့္ အဓိကအရင္းအျမစ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
ဤက႑သည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒကိုလိုက္နာပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ထားၾကကုန္သည့္
မုစ္လင္မ္နိုင္ငံတစ္ခုခု၏ဥပေဒ (ဝါ) က်င့္ထံုးကို ေဖာ္ျပျခင္းမဟုတ္ဘဲ အစၥလာမ့္ယွရီအဟ္သေဘာတရားကို တင္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ယွရီအဟ္၏အဓိပၸါယ္/ဆိုလိုခ်က္၊ ဥပေဒကို ပညာရွင္မ်ားမွ မည္သို႔ထုတ္ယူၾကပံု၊ အစၥလာမ့္ဥပေဒတြင္ ေန႔တစ္ဓူဝအေရးအရာမ်ား ပါဝင္ေနပံု၊ အစၥလာမ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းရိွ အျငင္းပြားဖြယ္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒမ်ား နွင့္ ၄င္းတို႔၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္းတို႔ကို အဆင့္လိုက္တင္ျပသြားပါမည္။

ယွရီအဟ္ ဟူသည္
=========
ယေန႔ေခတ္ရိွမုစ္လင္မ္အမ်ားအျပားတို႔သည္ ယွရီအဟ္ဟူသည့္ အသံုးအနႈန္းကို ျပစ္မႈဆိုင္ရာ အစၥလာမ့္ဥပေဒအျဖစ္သာ သီးသန္႔သံုးစဲြေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန၏။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒသည္ ယွရီအဟ္၏ေသးငယ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္၌ ယွရီအဟ္ ဟူသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ဘဝ၏အေရးအရာအေပါင္းနွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္းဆိုင္ရာ လမ္းေၾကာင္းအား က်ယ္ဝန္းစြာ ေဖာ္ထုတ္ထားခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။
ယွရီအဟ္ ဟူေသာေဝါဟာရမွ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၏ အေျခခံဒႆန နွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိရိွနိုင္၏။ ယွရီအဟ္၏ရင္းျမစ္ေဝါဟာရမွာ ယွရာ ျဖစ္ျပီး ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဓိပၸာယ္ေျခာက္မ်ဳိးထြက္ရိွသည္။ ပထမေလးမ်ဳိးမွာ အစၥလာမ့္ဥပေဒဆိုသည္ထက္ အစၥလာမ့္ဥပေဒအတိုင္းဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းေၾကာင္းကို ညႊန္းထားသည္။
၁။ စတင္ျခင္း
အစၥလာမ့္ဥပေဒသည္ မုစ္လင္မ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း ေနထိုင္ရွင္သန္ေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို အေျခခံမွအစ စတင္ခ်မွတ္ထားသည္။
၂။ ရြက္ေလွ
ရြက္ေလွသည္ လူတို႔အား ခရီးဆက္ေစျပီး ေမွ်ာ္မွန္းရာပန္းတိုင္သို႔ အဆင့္ဆင့္သယ္ေဆာင္ေပး၏။ လူ့အသိုက္အၿမံဳ၏ ဥာဏ္ရည္၊ က်င့္ဝတ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ စိတ္ဓါတ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ယွရီအဟ္က ရြက္ေလွတစ္စင္းကဲ့သို႔အလား ေဆာင္ၾကဥ္းေပးသည္။
၃။ အမိုးအကာတဲ(အကာအကြယ္)
ယွရီအဟ္သည္ အမိုးအကာရိွတဲတစ္လံုးကဲ့သို႔ လူတို႔အား ရုပ္၊ နာမ္၊ စိတ္ဓါတ္ မပ်က္စီးေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည္။
၄။ ဥပေဒျပ႒ာန္းျခင္း
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရည္ရြယ္ခ်က္အတြက္ အစၥလာမ့္ဥပေဒမ်ားအားသတ္မွတ္ရာတြင္ စီရင္ျခင္း၏လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အဆင့္ဆင့္ကို ေဖာ္ျပသည့္စကားလံုးျဖစ္သည္။ အလားတူစြာ နိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ တာဝန္နွင့္အခြင့္အေရးအေပၚ အေျချပဳေသာ လူမႈဆက္ဆံေရးကိုလည္း ယွရီအဟ္မွ ျပ႒ာန္းထားသည္။
၅။ ေရရိွရာသို႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္း
အာေရဗ်သဲကနၲာရမ်ားတြင္ ေရသည္ အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ပင္မအေၾကာင္းအခ်က္ျဖစ္သည္။ ဤသေဘာတရားအရ ယွရီအဟ္က အစၥလာမ့္လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ရပ္ကို ရုပ္၊ နာမ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္းနွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ဘဝေနထိုင္မႈအား ျဖစ္ေပၚလာေစသည္။ လမ္းေၾကာင္းဟု ရည္ညႊန္းျခင္းမွာ ယင္းလမ္း၏အဆံုးသတ္သည္
ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္သို႔ အၾကြင္းမဲ့နာခံအပ္နွင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ့္ဥပေဒက စာရိတၱဆိုးကို ေလ်ာ့ပါးေစ၍ စာရိတၱေကာင္းကိုတိုးပြားေစေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုအား ဖန္တီးေပးသည္။
၆။ မခန္းေျခာက္သည့္ စမ္းေပါက္
ဤစကားသည္ ရင္းျမစ္အဓိပၸာယ္သာ မဟုတ္၊ ယွရီအဟ္ ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏ကိုယ္စားျပဳခ်က္ပင္ ျဖစ္ေနသည္။ အဆက္မျပတ္ေရထြက္ရိွေနျခင္း ဟုူသည့္ဆိုလိုခ်က္က ယွရီအဟ္သည္ '' လူ႔ခပ္သိမ္းအတြက္ အဆံုးမရိွ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစရာ ေလာကတစ္ဝွန္းနွင့္သက္ဆိုင္ေသာပညာ '' ဟူ၍ အစၥလာမ့္ဒႆနကို ညႊန္ျပေနေပသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ဤဥပေဒသည္ လူမ်ဳိးတစ္စု၊ နိုင္ငံတစ္ခု၊ ေခတ္ကာလတစ္ရပ္တည္းအတြက္သာမဟုတ္ - အစၥလာမ့္ ယံုၾကည္ခ်က္ကိုလက္ခံသူတိုင္းနွင့္ သက္ဆိုင္ေနပါသည္။

ဗ်ာဒိတ္ဥပေဒအား ထုတ္နႈတ္ျခင္း နွင့္ ဖြင့္ဆိုျခင္း
==========================
ယွရီအဟ္ ဟုအမည္တြင္သည့္ ဥပေဒမ်ားသည္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားစြာမ ွဆင္းသက္လာသည္ (လာမည့္အခန္း၌ အေသးစိတ္တင္ျပပါမည္)။ ၄င္းလမ္းေၾကာင္းမွ ထုတ္နႈတ္သည့္ဥပေဒမ်ားမွာ နက္နဲသည့္အတတ္ပညာမွတဆင့္ စံနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအတတ္ပညာကို ဖိက္ဟ္ (ကြ်နု္ပ္တို႔ထံတြင္ ဖိကဟ္ဟု အသံထြက္၏)
ဟု ေခၚ၏။ ဥပေဒျပဳပညာ ျဖစ္သည္။ ဤပညာက ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္အား နားလည္ေစသည္။
ဥပေဒျပုေရးလမ္းေျကာင္းမွ ပညာရွင္မ်ားကို ဖုကဟာ (ဧကဝုစ္နာမ္ - ဖကီးဟ္)ဟု သိရိွျကသည္။ ဤပညာရွင္မ်ားသည္ အစိုးရအာဏာပိုင္လက္ေအာက္ခံမ်ားအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေလ့မရိွျကေခ်။ ၄င္းတို့ထံ၌ အျခားဖုကဟာတို့၏ ေထာက္ခံခြင့္ျပုခ်က္ (အိဂ်ာဇဟ္)ျဖင့္ တရားဝင္အယူအဆတစ္ရပ္ကို ထုတ္ျပန္နိုင္သည့္အခြင့္အာဏာ ရိွျကသည္။
ဤပညာရပ္ကိုသိတတ္ရန္မွာ ဘဝတစ္ခုလံုးျမုဳပ္နံွထားရပါသည္။ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ဆရာျမတ္ ဆရာေကာင္းမ်ား (စစ္မွန္သည့္ပညာရွင္မ်ား)က ၄င္းတို႔သည္ နွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္အထိ ေလ့လာေသာ္ျငား ဤအတတ္ပညာ၏လက္သင္မ်ားသာျဖစ္ေသးေၾကာင္း ဆိုတတ္ၾက၏။ ဤအတတ္ပညာ၏ရႈပ္ေထြးနက္နဲမႈေၾကာင့္ ဖုကဟာမ်ား၏ ဘဝနွင့္ရင္း၍ ႀကိဳးပမ္းပံုေဖာ္ခ်က္မ်ားကို ယခုတင္ျပသည့္က႑တစ္ခုတည္းျဖင့္ျပည့္စံုလံုေလာက္သည္ဟု ဆိုမရနိုင္ပါ။
အမ်ားစုျဖစ္ေသာ စြနၷီတို႔၏အစဥ္အလာအရ အစၥလာမ္သာသနာ၌ သာသနာပိုင္လူတန္းစား ဟူ၍ မရိွ။ ဖန္ဆင္းရွင္နွင့္ဆက္သြယ္မႈရိွေနျပီး ဖန္ဆင္းရွင္၏ဆႏၵကို လူထုထံခ်ျပေသာ ဂိုဏ္းအုပ္ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဟူ၍လည္း မရိွပါ။ ဖန္ဆင္းရွင္နွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ေပးလ်က္ရိွေသာ (ပုပ္ရဟန္းမင္းကဲ့သို႔) ၾကားခံပုဂၢိဳလ္ မရိွပါ။ လူသား၏ အသိတရား နွင့္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေပၚ အျပင္းအထန္အားထုတ္မႈျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္၏အလိုေတာ္အား သိျမင္နားလည္မည္ဟုသာ အယံုအၾကည္ထားၾကေပသည္။
အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္တြင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္လာလမ္းညႊန္ခ်က္အား သိျမင္နားလည္မႈ နွင့္ လက္ေတြ႕အသံုးခ်မႈကို ဥပေဒျပဳျခင္းအတတ္ပညာအားျဖင့္ လူသားတို႔ထံ ေရာက္ရိွေပသည္။ ၄င္းအထူးေလးျမတ္ဖြယ္ရာ ဥပေဒ ပါရဂူမ်ားမွာလည္း ဥပေဒအသိုင္းအဝိုင္းမွပညာရွင္မ်ား၏ ဆန္းစစ္မႈကို ခံယူရေလ့ရိွသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အား တိုက္ရိုက္လက္ခံရယူသူဟူ၍ မရိွေတာ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤဆန္းစစ္မႈ နွင့္ ညိွနိႈင္းသံုးသပ္မႈ
နည္းစဥ္၌ အယူအဆကဲြလဲြခြင့္ နွင့္ အေခ်အတင္ေဆြးေႏြးခြင့္ (အိခ္သိလာ့ဖ္)ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တညီတညြတ္တည္း လက္ခံျခင္း (အိသိဖာ့က္)ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္လာေပသည္။
ဥပေဒေရးရာအယူအဆကို ဖဝါဟ္ (ဗဟုဝုစ္နာမ္ - ဖသ္ဝါ) ဟုေခၚဆို၏။ အေသအခ်ာေလ့က်င့္သင္ၾကားထားေသာသူမ်ားသာလွ်င္ ဖသ္ဝါ ေပးပိုင္ခြင့္ရိွ၏။ သို႔ေသာ္ မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္အယူအဆ မပါဝင္မထည့္သြင္းရေခ်။ အကယ္၍ ဥပေဒျပဳအတတ္ပညာသိပၸံဘာသာရပ္၌ ကြ်မ္းက်င္စြာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားဖူးျခင္း၊ နက္နက္နဲနဲ
ေလ့လာဖူးျခင္း မရိွသုူမ်ားမွ ထုတ္ျပန္ေသာ ဖသ္ဝါမ်ားကို အစၥလာမ့္အယူအဆအရ ခိုင္မာျခင္း၊ တရားဝင္ျခင္း မရိွ ဟု သတ္မွတ္ၾကေပသည္။

အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ား နွင့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြရယူျခင္း
==================================
ယွရီအဟ္ အျဖစ္သတ္မွတ္ရန္ အစၥလာမ့္ဥပေဒျပဳပါရဂူမ်ားသည္ အရင္းအျမစ္ႀကီးေလးရပ္ကို အသံုးျပဳ၍ ထုတ္နႈတ္ရယူၾကရ၏။
(က)။ ကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္
(ခ)။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ဓေလ့ေတာ္ (စြႏၷဟ္)
(ဂ)။ ပညာရွင္မ်ား၏ သေဘာတူအဆိုညီမႈ (အိဂ်္မာအ္)
(ဃ)။ သ႑ာန္တူဥပေဒဆိုင္ရာ နိႈင္းယွဥ္ဆန္းစစ္သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား (ကိယာ့စ္)

(က) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ...
=================
“ ဤသည္ကား လူခပ္သိမ္းတို႔ထံ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပခ်က္၊ လမ္းညႊန္တရား နွင့္ (အရွင့္နွစ္ၿမိဳ႕မႈအလို႔ငွါ ဒုစရိုက္မွ ၾကဥ္ေရွာင္ၾကကုန္ေသာ) မုသ္သကီမ်ားအဖို႔ ဆံုးမၾသဝါဒ ျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္ ( ၃ း ၁၃၈ )
ကုရ္အာန္က အထက္ပါကဲ့သို႔ဆိုထား၏။ ဤပါဒေတာ္က က်မ္းဂန္ကုရ္အာန္၏ဥပေဒမ်ားမွာ တိက်ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထားျခင္းေၾကာင့္ မည္သည့္သံသယမွ်ျဖစ္စရာမလိုေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။ သို႔ေသာ္ ဗ်ာဒိတ္
ထုတ္ျပန္ျခင္းလမ္းေၾကာင္းေပၚမူတည္ျပီး အခ်ဳိ႕ဥပေဒမ်ားမွာ အဆင့္ဆင့္ျပဌာန္း၍ အခ်ဳိ႕မွာ သစ္လြင္ျခင္းခံရသည္ (ဆိုလိုသည္မွာ - အခ်ဳိ႕ဥပေဒမ်ားသည္ ထပ္ဆင့္ရွင္းျပခ်က္ သို႔မဟုတ္ အျခားပါဒေတာ္မ်ားအေပၚ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္)။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ တစ္ႀကိမ္တည္းနွင့္ တစ္လံုးတစ္ဝတည္း ထုတ္ျပန္က်ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္။ အဆင့္လိုက္ က်ေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အစၥလာမ့္ဥပေဒမ်ားသည္လည္း မုစ္လင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ လူမႈေရး၊ ကိုယ္က်င့္စာဂျဖစ္စဥ္နွင့္တစ္ကြ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာခဲ့၏။ ဥပမာ - အစၥလာမ္မတိုင္မီ အာေရဗ်ယဥ္ေက်းမႈ၌ အစဥ္အလာအေလ့အထျဖစ္ေနသည့္ မူးယစ္ေဆးဝါး နွင့္ ေလာင္းကစားကို တားျမစ္ရာတြင္ ကုရ္အာန္က ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ မူးယစ္ေသစာသည္ သန္႔စင္ေသာရိကၡာမျဖစ္၍ အားမေပးေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္ (၁၆း၆၇)။ ဒုတိယအဆင့္၌ မူးယစ္ေသစာနွင့္ေလာင္းကစားသည္ မဆိုစေလာက္ေကာင္းက်ဳိးရိွေနလင့္ကစား မေကာင္းက်ဳိး မ်ားျပားသည့္ျပစ္မႈတစ္ရပ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပတားျမစ္သည္ (၂း၂၁၉)။ တတိယအဆင့္၌ မူးယစ္ေသစာမီွဝဲထားေသာ
အေျခအေနတြင္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳခြင့္မရိွေၾကာင္း တစ္ဆင့္တက္ကာ တားျမစ္၏ (၄း၄၃)။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ တစ္ေန႔လွ်င္ ငါးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဝတ္ျပဳရသျဖင့္ မုစ္လင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမွ ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္နိုင္ရန္ ဤဥပေဒျဖင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး စတုတၳအဆင့္တြင္ကား မူးယစ္ေသစာသံုးစဲြျခင္း
နွင့္ေလာင္းကစားကို ယတိျပတ္ ပိတ္ပင္တားျမစ္လိုက္ပါသည္ (၅း၉ဝ-၉၁)။
ကုရ္အာန္သည္ တိက်ေသာဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို အနည္းငယ္မွ်သာ ခ်ျပထား၏။ သို႔ေသာ္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၌ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းအျဖစ္ ဖဲြ႕တည္နိုင္မည့္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကိုမူ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ခ်မွတ္ထားေပသည္။ ဖုကဟာမ်ားသည္ ရံဖန္ရံခါ ပါဒေတာ္တစ္ခုတည္းမွပင္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားစြာကို ထုတ္ယူေဖာ္ေဆာင္တတ္ၾက၏။ အေျခအေနအသစ္၊ အေနအထားအသစ္မ်ား ထြက္ေပၚလာလွ်င္ ထပ္တိုးျပ႒ာန္းရမည့္ အေျခခံ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို
ျပ႒ာန္းထားျပီးေသာဥပေဒ၏ေနာက္ကြယ္ရိွ အေၾကာင္းရင္းခံ (အိလႅဟ္)မွ ရွာေဖြရယူၾက၏။
ကုရ္အာန္ရိွ ဥပေဒအမ်ားစုသည္ လူထုေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေရးအေတြးအေခၚမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္း၌ လူတစ္ဦးခ်င္းသာမက လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္လံုး၏ ရုပ္၊ နာမ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အသိဥာဏ္ ျမင့္ျခင္းတရားမ်ား ပါဝင္ေန၏။ လူထုေကာင္းက်ဳိးးျဖစ္ထြန္းေစေရး ဟူေသာအယူအဆသည္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၏အေျခခံစည္းမ်ဥ္းအျဖစ္ ဆန္႔ထြက္လာျပီးေနာက္ အသစ္အသစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ေခတ္အေလ်ာက္အေျခအေနမ်ားအတြက္
အသံုးခ်နိုင္ေပသည္။ ဥပမာ လက္ရိွေခတ္ကာလတြင္ ယာဥ္ေမာင္းဥပေဒသည္ ယွရီအဟ္၏အစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ ၄င္းဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္ပါက အျပစ္ရိွသည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဤဥပေဒမ်ားမွာ လူတို႔၏ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားကိုကာကြယ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ထားသျဖင့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၏ရည္ရြယ္ခ်က္၌ အက်ဳံးဝင္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။
ကုရ္အာန္ဆိုင္ရာ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း၏အျခားဥပမာတစ္ရပ္မွာ လြယ္ကူမႈရိွေစျခင္း ျဖစ္၏။ ၄င္းမွာ
'' အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အဖို႔ လြယ္ကူသက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈကို အလိုရိွေတာ္မူေပသည္။ အသင္တို႔အဖို႔ ခက္ခဲမႈကိုကား (အလ်ဥ္း) လိုလားေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေခ် '' ဟူေသာအဆိုမွ ဆင္းသက္လာသည္ (၂း၁၈၅)။

တာဝန္အျဖစ္ သတ္မွတ္မထားေသာ ခက္ခဲျခင္းမွ သာသနာ့ကိုင္းရိႈင္းမႈသည္ ထြက္ရိွမလာပါ (ဥပမာ - မိမိကိုယ္ကိုနာၾကင္ေစျခင္း)။ ဖန္ဆင္းရွင္၏ဥပေဒေနာက္႔သို႔ ရိုးသားျဖဴစင္စြာ လိုက္နာျခင္းဟူေသာ လြယ္ကူမႈမွသာ ထြက္လာသည္ဟု ဥပေဒပါရဂူမ်ားက ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကသည္။ ဤစည္းမ်ဥ္းကို အစၥလာမ့္ဥပေဒက အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္အျဖစ္ ညႊန္ျပသည္။ ဖသ္ဝါ ထုတ္သည့္အခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ လူတို႔အား အစၥလာမ္သို႔
ဖိတ္ေခၚသတင္းေပးသည့္အခါ၌ျဖစ္ေစ လူတို႔အတြက္ လြယ္ကူသက္သာမႈရိွေစရန္ တိုက္တြန္းထားပါသည္။

ဤလမ္းစဥ္က အစၥလာမ္၏အေျခခံအခ်က္မ်ား၌ ခိုင္မာျမဲျမံရန္ နွင့္ အစၥလာမ့္ဦးတည္ခ်က္မ်ား
ခိုင္မာအားေကာင္းလာေစရန္ တိုက္တြန္းထားသလို၊ အရာရာတိုင္း၌ လြယ္ကူေခ်ာင္ခ်ိေစရန္ နွင့္
ကုရ္အာန္႔ဦးတည္ခ်က္ျပည့္ေျမာက္ေရး၌ လႈပ္သာလွည့္သာေသာနည္းလမ္းမ်ားအား အသံုးျပဳရန္ကိုလည္း တိုက္တြန္းအားေပးထားေပသည္။
ကုရ္အာန္ရိွ ဥပေဒအေပါင္းကို က်ယ္ျပန္႔ေသာ စည္းမ်ဥ္းအမ်ဳိးအစားေျခာက္မ်ဳိးျဖင့္ အဓိကအုပ္စုမ်ားအျဖစ္ ခဲြျခားနိုင္ေပသည္။
၁။ သာသနာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
-----------------------------------------------
လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၌ တစ္ဆူရွင္ဝါဒ နွင့္ အစၥလာမ့္က်င့္ရပ္မ်ားကို ဤဥပေဒမ်ားက တည္ေဆာက္ က်င့္ႀကံေစသည္။ ဤစည္းမ်ဥ္းက လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းရိွ သာသနာအေပါင္း၏လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ကိုလည္း အကာအကြယ္ေပးထားပါသည္။

၂။ အသက္ဘဝကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
---------------------------------------------------
ဤဥပေဒမ်ားက လူသားတို႔၏အသက္ဘဝကို တန္ဖိုးထား၍ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးဥပေဒမ်ားကို ျဖစ္လာေစသည္။

၃။ မ်ဳိးႏြယ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
--------------------------------------------
ႀကံ႕ခိုင္ေသာ အစၥလာမ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏အုတ္ျမစ္ျဖစ္သည့္ မိသားစုေနွာင္ႀကိဳးမ်ားကို ဤဥပေဒမ်ားက ေစာင့္ေရွာက္၊ အားေကာင္းေစသည္။ တရားမဝင္ ကာမဆက္ဆံမႈ နွင့္ လိင္ေဖာက္ျပန္မႈကိုလည္း အျပစ္ေပးေစ၏။

၄။ ဥစၥာပိုင္ဆိုင္မႈကိုု ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
----------------------------------------------------
ဤဥပေဒမ်ားက နိုင္ငံသားတို႔၏ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ နွင့္ ရွာေဖြစုေဆာင္းခြင့္ကို ထိန္းသိမ္းေပးသည္။ ခိုးဝွက္ျခင္းအပါအဝင္ မတရားမႈမ်ားထံမွ အကာအကြယ္ေပးထားသည္။

၅။ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
-------------------------------------------------
ဂုဏ္သိကၡာသည္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား နွင့္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္၏အေျခခံပင္ျဖစ္ျပီး ဤဥပေဒမ်ားက နိုင္ငံသားတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္ေပးသည္။

၆။ အသိဥာဏ္တရားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
--------------------------------------------------------
အသိဥာဏ္ နွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားသည္ ထြဋ္ျမတ္ေၾကာင္း အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္က သတ္မွတ္ထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယွရီအဟ္က ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနွင့္စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအႏၲရာယ္မ်ားမွ အသိဥာဏ္ကို အကာအကြယ္ေပးေစ၏။ အသိဥာဏ္နွင့္ဆံုးျဖတ္မႈကို တစ္သီးတစ္ျခားစီျဖစ္သြားေစေသာ အရက္ကဲ့သို႔ မူးယစ္ေသစာမ်ားကို ဥပေဒက တားျမစ္ထားသည္။
ကုရ္အာန္ကျပဆိုထားေသာ အစၥလာမ့္ဥပေဒ၏ဤစည္းမ်ဥ္းမ်ားအေပၚ မုစ္လင္မ္တို႔က မိမိတို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္နွင့္လုပ္ရပ္မ်ားကို အေျခတည္ထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

သာသနာ့က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ား
================
ဘဝ၏အခ်ိန္တိုင္းသည္ အဖိုးထိုက္တန္၏ ဟု အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္က သတ္မွတ္သည္။
ဗ်ာဒိတ္လမ္းညႊန္ေအာက္မွ ေနထိုင္ေဆာင္ရြက္ပါက ဘဝ၏မည္သည့္လုပ္ရပ္မဆို သာသနာ့က်င့္ရပ္မ်ားအျဖစ္ စာရင္းဝင္သြားမည္ျဖစ္သည္။
အစၥလာမ့္ဥပေဒက မ႑ိုဳင္ငါးရပ္ကို အဓိကသာသနာ့က်င့္ရပ္မ်ားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေစသည္။
၁။ တစ္ေန႔လွ်င္ ငါးႀကိမ္ ဝတ္ျပဳျခင္း - ဆြလာသ္ (၂း၃)
၂။ ရမႆြာန္လျမတ္တြင္ အရုဏ္ခ်ိန္မွေနဝင္ခ်ိန္အထိ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျခင္း - ေဆြာင္မ္ (၂း၁၈၃-၁၈၅)
၃။ သန္႔စင္ဒါန ေပးေဆာင္ျခင္း - ဇကာ့သ္ (၉း၆ဝ)
၄။ ေငြေၾကးအင္အားနွင့္အတူ ခႏၶာအင္အားရိွေနပါက မကၠဟ္ရိွ အလႅာဟ့္အိမ္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ျခင္း - ဟဂ်္ (၂း၁၉၆-၂ဝဝ)။

လူမႈဆက္ဆံေရး
==========
ဤဥပေဒသည္ မုစ္လင္မ္အခ်င္းခ်င္းတို႔၏ အခြင့္အေရး၊ တာဝန္ဝတၲရားမ်ားနွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ၄င္း၌ အျပန္အလွန္ဆက္ဆံေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တဲြေနထိုင္ေရး၊ စီးပြားေရးက်င့္ဝတ္မ်ား ပါဝင္သည္။ လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုင္ရာဥပေဒ၌ လူသတ္မႈ၊ ခိုးဝွက္မႈ စသည့္ ျပစ္မႈႀကီးမ်ားအတြက္လည္း ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္း ရိွသည္။

မိသားစုဆိုင္ရာဥပေဒ
===========
ကုရ္အာန္ရိွ မိသားစုဆိုင္ရာဥပေဒမ်ားမွာ မိသားစုဝင္အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရး၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း၊ လိင္မႈေရးရာကိစၥ၊ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြခံျခင္းတို႔နွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးနွင့္ တာဝန္ကိစၥသည္လည္း မိသာစုဆိုင္ရာဥပေဒ၌ အေရးႀကီးအခန္းက႑မွ ပါဝင္၏။

အစားအေသာက္ဥပေဒ
============
အစားအေသာက္ဆိုင္ရာဥပေဒသည္ အခန္းက႑ မႀကီးမားေသာ္လည္း အစၥလာမ့္ဥပေဒ၌ အေရးပါေသာအေၾကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္တြင္းသို႔ တိုက္ရိုက္ဝင္ေရာက္ေသာအရာသည္ အလႅာဟ့္သိစိတ္ကို အက်ဳိး သက္ေရာက္ေစ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယွရီအဟ္၌ မရိွမျဖစ္ ထည့္သြင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။

စစ္မက္ဥပေဒ
========
စစ္မက္ေရးရာနွင့္ပတ္သက္၍ ကုရ္အာန္မွ တိက်ေသာစည္းကမ္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ထားသည္။ စစ္မက္ ကာလအတြင္း ေစာင့္ထိန္းရမည့္ အေျခခံက်င့္ဝတ္မ်ားသာမက စစ္နိုင္ပစၥည္းခဲြေဝျဖန္႔ခိ်မႈလည္း ပါဝင္သည္။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.