Pages

.

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၁၀)

စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၁၀)
************************************************

(၂) ရီွအဟ္ ဂိုဏ္း
==========
တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး (SAW) ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ျပီးေနာက္ လူတစ္စုက အလီ (R)သည္သာ ပထမဦးဆံုး ခလီဖဟ္ျဖစ္ထိုက္သည္ဟု ခံယူခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဖြင့္ဟေဖာ္ထုတ္ျခင္းမျပဳခဲ့ဘဲ အလီ (R)၏ ဘက္ေတာ္သား အုပ္စုတြင္း ေနခဲ့ၾက၏။
အလီ (R)သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ အနီးဆံုးေသြးခ်င္း တစ္ဝမ္းကဲြညီေတာ္၊ ၄င္းျပင္ ကေလးငယ္မ်ားအနက္ အစၥလာမ္ကို ပထမဦးဆံုးလက္ခံသက္ဝင္သုူ၊ ၄င္းျပင္ သမီးေတာ္ ဖာသိြမဟ္ (R)၏ ခင္ပြန္းျဖစ္ျခင္း၊ ၄င္းျပင္ စစ္ပဲြမ်ား၌ ရြပ္ရြပ္ခံြ်ခံြ် တိုက္ခိုက္စြမ္းေဆာင္နိုင္သူ၊ ၄င္းျပင္ ပညာဥာဏ္ႀကီးမားသူ အစရိွေသာ အရည္အေသြးေကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယင္းသို႔ယူဆျခင္းျဖစ္၏။
လက္ေတြ႕တြင္မူ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)သည္ မည္သူ႔ကိုမွ် မိမိ၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရိုက္အရာ (ခိလာဖသ္) ဆက္ခံေရးအတြက္ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ျခင္း မရိွေခ်။ အလီ (R)သည္ ခိလာဖသ္အတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)က မိမိအား ဝဆီြယသ္ (မွာတမ္း)ျပဳေတာ္မူခဲ့ျခင္း မရိွေၾကာင္းကို တရားဝင္ေျပာဆိုသည္သာမက အဘူဘကရ္၊ အုမရ္၊ အုဆ္မာန္း (R)တို႔ အစဥ္အဆက္ ခလီဖဟ္ျဖစ္ျခင္း၌ ေက်နပ္စြာလက္ခံ ဘိုင္အသ္ျပဳခဲ့သူ ျဖစ္ေပသည္။
ထိုအုပ္စုသည္ ဆြစ္ဖီးန္စစ္ပဲြေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ရီွအဟ္ အမည္ျဖင့္ ေပၚထြက္လာျပီး အလီ (R)သာလွ်င္ ပထမဆံုးခလီဖဟ္ ျဖစ္ထိုက္ေၾကာင္း၊
ေရွ႔ပိုင္းခလီဖဟ္မ်ားမွာ အလီ၏အခြင့္အေရးကို လူယူသြားသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကြးေၾကာ္လာၾကေလသည္။ ၄င္းေနာက္ ရီွအဟ္အုပ္စုအတြင္း မုရ္သဒ္မ်ား၊ မုနာဖစ္က္မ်ား၊ ဘိဒ္အသ္သီ (သာသနာကို ပံုေျပာင္းတီထြင္သူ)မ်ား၊ ခါရိဂ်ီးန္ဂိုဏ္းနွင့္အေစးမကပ္သူမ်ားပါ ေရာေနွာပူးေပါင္းပါဝင္ခဲ့ၾကေလသည္။
အလီ (R)ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ အလီ (R)နွင့္ ဖာသိြမဟ္ (R)၏မ်ဳိးႏြယ္သာလွ်င္ အစဥ္အဆက္ ခလီဖဟ္ျဖစ္ထိုက္သည္ဟု ခံယူၾကကုန္၏။ ကုရ္အာန္၌ အတြင္းသေဘာ (၇ဝ)ရိွသည္ဟုဆိုၿပီး လဲြမွားစြာ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူခဲ့ၾကသည္။ စိတ္ကူးယဥ္အေတြးအေခၚေပါင္းမ်ားစြာသည္လည္း ေပါက္ဖြားလာခဲ့ေပသည္။
တတိယခလီဖဟ္ အုဆ္မာန္း (R)၏လက္ထက္ကတည္းကပင္ ယဟူဒီလူမ်ဳိး အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ စဘာ ဆိုသူသည္ အစၥလာမ့္အေရခံြကိုစြပ္၍ ရီွအဟ္အုပ္စုအတြင္း၌ ေရာေနွာခဲ့ၿပီး မုစ္လင္မ္တို႔အၾကား ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္မႈ ျဖစ္ေပၚလာရန္ ေသြးထိုးေျမွာက္ပင့္ေပးခဲ့သည္။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ အလီ (R)၏ ရုပ္သြင္ေဆာင္ၿပီး လူ႔ေလာကသို႔ၾကြျမန္းလာခဲ့သည္ဟူ၍ မဖြယ္ရာေသာအေတြးအေခၚကို သြတ္သြင္းခဲ့သည္။ ၄င္းေနာက္ ထိုသူနွင့္ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ ကုရ္အာန္အား တလဲြတေခ်ာ္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ျပန္ဆိုေသာတံခါးကို ဖန္တီးးဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ကုရ္အာန္ပညာရွင္မ်ားရိွေနၾကသျဖင့္ ဟဒီးဆ္ဖက္သို႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းကာ ထြင္လံုးဟဒီးဆ္မ်ားစြာ ဖန္တီးၾကေတာ့သည္။ ယင္းသို႔ တီထြင္ဖန္တီးထားေသာ ဟဒီးဆ္အတုမ်ားကို ေမာင္ႆြဴးအဟ္ ဟု ေခၚသည္။ အဓိကအားျဖင့္ အလီ (R)အား မတန္တဆအဆင့္ျမွင့္တင္ထားမႈ၊ မုအာဝီယဟ္ (R)နွင့္ဘက္ေတာ္သားတို႔ကို သိကၡာခ်မႈ၊ မိမိ တို႔၏စိတ္ကူးယဥ္ခံယူခ်က္မ်ားအား အကာအကြယ္ျပဳမႈမ်ားအေပၚ အေျခခံထားသည့္ ဟဒီးဆ္အတုမ်ား ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ ဟဒီးဆ္အတုမ်ားကို ရွာေဖြစုေဆာင္း၍ (အစစ္မ်ားနွင့္ ခဲြျခားသိျမင္ နိုင္ေစရန္) အိမာမ္ ဂ်လာလြတ္ဒီးန္ စီယူသီြ(ရဟ္/rh) က “ အလႅိယုလ္ ေမာင္ႆြဴးအဟ္ ဖိလ္အဟာဒီးဆိလ္ ေမာင္ႆြဴးအဟ္ ” ဟူေသာအမည္ျဖင့္ က်မ္းတစ္ေစာင္ ျပဳစုတင္ျပခဲ့သည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ရီွအဟ္ဂိုဏ္း ဟူသည့္ ကန္႔လန္႔ကာ၏ေနာက္ကြယ္၌ ယဟူဒီမ်ား၊ ပါးရွန္းနိုင္ငံသား မဂ်ဴစီ (မီးကိုးကြယ္သူ)မ်ား ရိွေနခဲ့ၾက၏။ အစၥလာမ္ကို လက္စားေခ်ရန္ မုစ္လင္မ့္အင္အားစု နွင့္ ညီညြတ္မႈကို ရီွအဟ္ လမ္းေၾကာင္းမွ အတြင္းလိႈက္ျဖိဳခဲြခဲ့ျခင္းပင္။ ထင္ရွားေသာသာဓကမွာ အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ စဘာ နွင့္အဖဲြ႕၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ရီွအဟ္အတြင္း အယူအဆမ်ဳိးစံုျဖင့္ အုပ္စုကဲြခဲ့သည္သာမက အုပ္စုႀကီးနွစ္စုသည္ မဂ်ဴစီ(မီးကိုးကြယ္သူ)မ်ားအျဖစ္ ခံယူခဲ့ၾကကုန္သည္။ ရီွအဟ္အုပ္စုမ်ားစြာအနက္ ထင္ရွားေသာ အုပ္စုႀကီးသံုးစုရိွ၏။ ၄င္းတို႔မွာ ကီစာနီယာ၊ ဂ်အ္ဖရီယာ နွင့္ ဇိုင္ဒီယာတို႔ျဖစ္ျကသည္။ ၄င္းတို႔၏အေရးပါလွေသာ အဓိကယံုၾကည္ခ်က္ အခ်ဳိ႕ကို ေလ့လာပါက ယဟူဒီနွင့္ မဂ်ဴစီတို႔၏ ႀကိဳးကိုင္ခဲ့မႈမ်ားကို ရိပ္စားနားလည္နိုင္ေပမည္။

(က) ျပန္လည္ၾကြျမန္းလာျခင္း
အလီ (R)သည္ ကြယ္လြန္ျခင္းမဟုတ္၊ အသက္နွင့္တစ္ကြရိွေနျပီး ျပန္လည္ၾကြျမန္းလာမည္။ ထိုေရာအခါ ကမာၻတစ္ခြင္လံုး တရားမွ်တမႈျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသြားမည္။ ကီစာနီယာအုပ္စုကမူ အလီ မဟုတ္၊ အိမာမ္ ဟနဖီယာရိႆြါ ဟု ဆိုၾက၏။

(ခ) အလီသည္ နဘီတမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕အုပ္စုက တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ေနာက္ အလီ(R)သည္ နဘီအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရိွခဲ့သည္ ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။ အခ်ဳိ႕အုပ္စုမွာ အလီ နွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)သည္ ရုပ္ခ်င္းဆင္တူလွသျဖင့္ ေကာင္းကင္တမန္ခ်ဳပ္ ဂ်ိဘ္ရီးလ္ (AS)က နဘူဝသ္ကို မွားယြင္းေပးအပ္မိသည္ဟု ခံယူၾကသည္။ အခ်ဳိ႕အုပ္စုက (ယင္းသို႔မွားယြင္းသည့္အတြက္) ဂ်ိဘ္ရီးလ္အား က်ိန္ဆဲ၍ ကာဖိရ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္ ( ဤအခ်က္သည္ ယဟူဒီဝါဒစစ္စစ္ပင္ ျဖစ္သည္ ) ။

(ဂ) အလႅာဟ္ ျဖစ္ျခင္း
အုပ္စုတစ္စုက အလီ (R)သည္ အလႅာဟ္ ပင္ျဖစ္သည္ဟုဆိုၾက၏။ ထိုအုပ္စုကို အလီ (R) ကိုယ္တိုင္က မီးပံုတြင္းသို႔ တြန္းခ်ခဲ့သည္။
အုပ္စုတစ္စုကမူ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ အလႅာဟ္ ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ၾကကုန္သည္။

(ဃ) လွ်ဳိ႕ဝွက္ျခင္း
ယံုၾကည္ခ်က္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္/အိမာမ္သည္လည္းေကာင္း လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာတည္ရိွျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲကို နာခံျခင္းသည္ ၄င္းတို႔၏မျပဳမေနရတာဝန္ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္ခိုင္းသမွ် ယွရီအသ္နွင့္ညီသည္မညီသည္ စဥ္းစားပိုင္ခြင့္မရိွ၊ မွန္မွန္မွားမွားေနာက္လိုက္ျပဳရ၏။

ရီွအဟ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ဂိုဏ္းဂဏ နွင့္ အယူအဆျပန္႔ပြါးေရးအတြက္ ဟဒီးဆ္အတုမ်ား တီထြင္ခဲ့ၾက၏။ ဆင့္ျပန္ခ်က္ (ရိဝါယသ္)အမ်ားစု၌ အလီ (R)အား ညႊန္းဆိုခုတံုးလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းတို႔၏ လွည့္ကြက္တစ္မ်ဳိးမွာ စစ္မွန္ခိုင္မာေသာ ဟဒီးးဆ္တစ္ပုဒ္ကိုယူ၏၊ မိမိတို႔ဖက္ တိမ္းညႊတ္ေစမည့္စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဆင္တူယိုးမွားျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးသား၏။ ဆင့္ျပန္မႈလမ္းေၾကာင္း (စနဒ္)အတြင္း အလီ (R)ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔၏ ဘက္ေတာ္သားတစ္ဦးဦးကို ျဖစ္ေစ မသိမသာသြတ္သြင္း၍ ထည့္သြင္းေပါင္းစပ္ေဖာ္ျပလိုက္ေလ၏။ ေတာ္ရံုတန္ရံုလူမ်ားမွာ မ်က္ေစ့လည္သြားနိုင္ၿပီး အစစ္အမွန္ဟုပင္ ထင္မွတ္သြားတတ္ေပသည္။ ပိုမိုဆိုးဝါးသြားသည္မွာ မုအာဝီယဟ္ (R)၏ ဘက္ေတာ္သားမ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕က (ႏိုင္ငံေရး)တန္ျပန္စံနစ္အျဖစ္ ကိုယ့္ဖက္ကိုယ္ယက္ေသာ ဟဒီးဆ္အတုမ်ား ထပ္ထြင္လိုက္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဟဒီးဆ္ေတာ္ (အစစ္) နွင့္ ဟဒီးဆ္အတု ျဖန္႔ခ်ိထိန္းသိမ္းမႈတို႔မွာ မ်ားျပားလံုးေထြးကုန္ေတာ့သည္။

(၃) ဂ်မ္ဟူးရ္ အုပ္စု
ဤအုပ္စုသည္ ဂိုဏ္းဂဏ မဟုတ္။ အစၥလာမ့္မူရင္းေပၚ၌ ပံုဟန္မပ်က္ စစ္မွန္စြာတည္တံ့ေနေသာ ဆြဟာဘဟ္ အုပ္စုျဖစ္သည္။ ဤသူတို႔သည္ ခဝါရိဂ်္မ်ား၊ ရီွအဟ္မ်ား၊ သာသနာကို ပံုေျပာင္းေအာင္အတတ္ဆန္းသူ
(ဘိဒ္အသ္သီ)မ်ားနွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းေနခဲ့ၾကသည္။ ဤအုပ္စုႀကီးမွ အခ်ဳိ႕သည္ အလီ (R)နွင့္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕သည္ မုအာဝီယဟ္ (R)နွင့္လည္းေကာင္း ရိွေနခဲ့ၾကျပီး အခ်ဳိ႕မွာကား မည္သည့္အုပ္စုနွင့္မွ် မေရာဘဲ ၾကားေနဝါဒ ကိုသာ က်င့္သံုးခဲ့ၾက၏။
ဤေနရာ၌ “ၾကားေနဝါဒ” နွင့္ “ဘက္မလိုက္ဝါဒ” မတူညီေၾကာင္း ရွင္းျပပါမည္။ လူမွန္သမွ် အေျခခံ အားျဖင့္ အေကာင္း - အဆိုး၊ အမွား- အမွန္ စသျဖင့္ ဘက္တစ္ခုခုသို႔လိုက္သည္ခ်ည္းပင္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ဘက္မွ မလိုက္ဟု ေၾကြးေၾကာ္သူမ်ားသည္ ယံုၾကည္ခ်က္ကင္းမဲ့သူ၊ သစၥာသမာဓိ မရိွသူမ်ားဟု ဆိုနိုင္၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထိုသူတို႔မွာ မိမိတို႔၏အက်ဳိးစီးပြားအေထာက္အကူျပဳသည့္ဖက္ သို႔မဟုတ္ အင္အားသာရာေနာက္သို႔ လိုက္သည့္သူမ်ားသာျဖစ္သြားေၾကာင္း မုခ်ေတြ႕ျမင္နိုင္ေပသည္။ ဆြဟာဘဟ္တို႔၏ ၾကားေနဝါဒမွာကား မုစ္လင္မ္အခ်င္းခ်င္း ေသြးကဲြ၍ ေသြးေခ်ာင္းစီးမည့္ကိစၥမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းပင္။ ယင္းၾကားေနဝါဒရွင္ ဆြဟာဘဟ္တို႔သည္ ျပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္မႈ၌ မည္သည့္ဖက္မွ မပါဝင္ေသာ္လည္း အမ်ားစုက (ဆြစ္ဖင္းန္စစ္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍) အလီ (R)သာလွ်င္ မွန္ကန္သည့္လမ္းစဥ္ေပၚရိွေၾကာင္း ထိုသူတို႔၏ေနာက္ဆံုး ကာလထုတ္ေဖာ္ခ်က္မ်ားတြင္ မျငင္းနိုင္ေအာင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကရေပသည္။

ဟဒီးဆ္အတုထြင္သည့္အုပ္စုမ်ား မည္မွ်ရဲတင္းခဲ့သနည္းဆိုေသာ္ ဆြဟာဘဟ္ နွင့္ သာဘိအီးန္တို႔ ေရွ့ေမွာက္မွာပင္ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား၌ အုပ္စုဖဲြ႕ထိုင္ကာ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဟဒီးဆ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ထြင္လံုးတရားမ်ားကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေဟာေျပာပို႔ခ်သည္အထိျဖစ္လာခဲ့၏။
လက္က်န္ ဆြဟာဘဟ္မ်ား (ဥပမာ - အိဘ္နု အုမရ္ - R) တို႔သည္ လံုၿခံဳေရးရဲတပ္ဖဲြ႕မ်ား၏အကူအညီျဖင့္ ၄င္းတို႔အား ဗလီမ်ားမွ ေမာင္းထုတ္ပစ္ရသည္အထိပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ * ဒုတိယခလီဖဟ္ၾကီး အုမရ္ (R)၏ ေခတ္ကာလကတည္းကပင္ အစၥလာမ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း ရဲတပ္ဖဲြ႕မ်ားကို စံနစ္တက် ဖဲြ႕စည္းခဲ့ျပီးျဖစ္သည္ *

ဆြဟာဘဟ္ေခတ္ နွင့္ သာဘိအီးန္ေခတ္ ၾကားကာလတစ္ေလွ်ာက္ ဟဒီးဆ္အတု၏ ဓမၼႏ ၱရာယ္ မည္မွ် စတင္ႀကီးထြားေနခဲ့သည္ကို သိရိွအပ္ရာသည္။ လက္က်န္ ဂ်မ္ဟူးရ္ ဆြဟာဘဟ္မ်ားနွင့္ သာဘိအီးန္တို႔သည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို တစ္ဖက္၌ ျဖန္႔ခ်ိပို႔ခ်ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကသလို အျခားတစ္ဖက္၌လည္း ဟဒီးဆ္အတုဖန္တီးမႈအႏၱရာယ္မ်ားအေပၚ အလစ္မေပး ေစာင့္ၾကပ္ကာကြယ္ခဲ့ရေပသည္။
ထိုေခတ္အတြင္း စစ္မွန္ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္တို႔အား ထိန္းသိမ္းပို႔ခ်ရာ တစ္ခုတည္းေသာ ပင္မဌာနမွာ မဒီနဟ္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သာ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **

အင္န္ရွာ အလႅာဟ္။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ အႏိုင္ယူျငင္းခံုမႈမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ခ်ျပေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လူသိနည္းလြန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားတင္ျပေပးေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။


July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.