==============================
ကုရ္အာန္ကို ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းျပသေသာ ဟဒီးဆ္၏ ပံုဟန္ (၄) မ်ဳိး
------------------------------
ပထမ အမ်ဳိးအစား
ကုရ္အာန္၏အမိန္႔ပညတ္ကို ထပ္ဆင့္ေထာက္ခံေသာ သို႔မဟုတ္ ေလးနက္ေစေသာ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ-
အို - အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔၊ မိမိတို႔၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္း မတရားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္စားသံုးျခင္း မျပဳၾကကုန္နွင့္။ ကုရ္အာန္ ( ၄း၂၉ )
ကာယကံရွင္၏သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ မရိွပါလွ်င္ မည္သည့္ မုစ္လင္မ္၏ပစၥည္းကမွ် ဟလာလ္ မျဖစ္ေခ်။ ( ဟဒီးဆ္ )
ဒုတိယ အမ်ဳိးအစား
ကုရ္အာန္၏ ညႊန္းဆိုေဖာ္ျပခ်က္မ်ား၏အလိုသေဘ
ဥပမာ(၁)- ဆြလာသ္၊ ေဆြာင္မ္၊ ဇကာ့သ္၊ ဟဂ်္ အစရိွေသာ ကုရ္အာန္၏ညႊန္းျပခ်က္မ်ားအေပၚ
၄င္းတို႔၏ပညတ္ခ်က္အေသးစိပ္ကို ေဖာ္ျပထားသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား
ဥပမာ(၂)- အာယသ္ေတာ္ (၅း၃၈)မွ သူခိုးကို လက္ျဖတ္ရန္ ဟူသည္ လက္်ာလက္၊ ပခံုးအထိ ဟု အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ျပသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား
ဥပမာ(၃)- အာယသ္ေတာ္ (၆း၈၂)ရိွ ဇုလ္မ္ (မတရားျပဳျခင္း)ဟူေသာ စကားလံုး၏ အလိုသေဘာမွာ ရိွရ္က္ ျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား
ဥပမာ(၄)- (၂း၁၈၇) အာယသ္ေတာ္မွ '' ခ်ည္မွ်င္အနက္၊ ခ်ည္မွ်င္အျဖဴ '' ဟူသည္ ညဥ့္အေမွာင္ထု နွင့္ ေန႔၏အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္စားပံုေဆာင္မႈကို ရွင္းျပေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား
တတိယ အမ်ဳိးအစား
ကုရ္အာန္က ဆိတ္ဆိတ္ေနထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္ကို ေဖာ္ျပသည့္ ဟဒီးဆ္ မ်ားျဖစ္သည္။
ဥပမာ- ပင္လယ္ေရသည္ သန္႔ၿပီး ၄င္းအတြင္း၌ေသေသာငါးမ်ားသည္ ဟလာလ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဇဘဟ္ လီွးျဖတ္ေသာ ဟလာလ္ တိရစၧာန္၏ သေႏၶသားသည္လည္း ဟလာလ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မ်ဳိးတူပစၥည္းခ်င္း အလဲအလွယ္ လုပ္လွ်င္ အပိုအေလ်ာ့မရိွရေၾကာင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္းပါ သားရိုင္းတိရစၧာန္မ်ားမွာ ဟရာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။
စတုတၳ အမ်ဳိးအစား
မန္စူးခ္ ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္အာယသ္ေတာ္မ်ားကို သိနားလည္ေစသည့္ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။
ဥပမာ - မိဘနွင့္ သားခ်င္းအတြက္ ေသတမ္းစာေရးရမည္ ဟူေသာအမိန္႔သည္ ပလပ္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား
စင္စစ္၌ ဟဒီးဆ္ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္အမိန္႔ပ်က္ျပယ္သြားေစမႈ
** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ
ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏
သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္
အင္န္ရွာ အလႅာဟ္။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ အႏိုင္ယူျငင္းခံုမႈမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ခ်ျပေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လူသိနည္းလြန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားတင္ျပေပးေနျခင္းသာျဖစ္ေ
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.