Pages

.

ေမတၱာရွင္ၾကိဳးကို ကိုင္ဆြဲထား ျမတ္တမန္ခ်စ္တဲ့ အြမၼသ္မ်ား

“ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္၏ ၾကိဳးကို ဆြဲကိုင္ၾကေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၃း၁၀၃)
“ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္ကို ခ်စ္လွ်င္ ျမတ္တမန္ေတာ္ကို ခ်စ္၍ ထပ္ၾကပ္မခြာလိုက္နာၾကေလကုန္” (ကုရ္အာန္ ၃း၃၁)
“ျမတ္တမန္ကိုယ္ေတာ္(ဆြ)ကို အနႏၱစၾကဝဠာတခြင္လုံးသို႔ မဟာကရုဏာရွင္(ေမတၱာရွင္)အျဖစ္ ေစလႊတ္ေတာ္မူသည္” (ကုရ္အာန္ ၂၁း၁၀၇)
အားလုံးကို ေစ့ငုံေစဖို႔
အျမင့္ဆုံးသို႔တက္၍ – လွမ္းၾကည့္ၾကေလာ့
အရိပ္တဝပ္စာမွ်ရွိတဲ့
ကုန္းကမူေပၚမွ ငုံ႔ၾကည့္ၿပီး – ျငင္းခုန္မေနၾကလင့္
ဤကား… မြတ္စလင္မ္တို႔
အစည္းေျပေစျခင္းရဲ့… တရားခံတည္း။
ယေန႔ေခတ္မွာ သတင္းစာတစ္ေစာင္ကိုျဖစ္ေစ၊ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကိုျဖစ္ေစ လွန္ဖတ္လိုက္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ရုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းေတြကို ဖြင့္ၿပီး နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့သြားေလာက္ေအာင္ မြတ္စလင္မ္ေတြ စည္းလုံးညီညြတ္မႈျပိဳကြဲေနတဲ့ သတင္းေတြထက္ပိုၿပီး တျခားသတင္းေတြကို ေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီလိုသတင္းေတြကို မခံစားႏိုင္လို႔ အိမ္အျပင္ထြက္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း “ငါသာလွ်င္အမွန္”ဆိုတဲ့ အစြဲအလမ္းကို ကိုယ္စားျပဳေနတဲ့ ညီညြတ္မႈမရိွတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြကို ထပ္ဆင့္ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီလို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနရတာလဲ။
မြတ္စလင္မ္ေတြ ဝါးအစည္းေျပသလိုဘာေၾကာင့္ တဝုန္းဝုန္း ျဖစ္ေနတာလဲ ဆိုတာကို အေလးအနက္ထားၿပီး ေလ့လာဖို႔ လိုပါတယ္။
တကယ္လို႔ မြတ္စလင္မ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရိွၿပီျဖစ္တဲ့ အစၥလာမ့္ရာဇဝင္သမိုင္းကို နည္းနည္းပါးပါးေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ လွန္ေလွာေလ့လာလိုက္ရုံနဲ႔ ကြဲလြဲမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အေသးအဖြဲကြဲလြဲမႈေလးေတြကို ပုံၾကီးခ်ဲ႕ၿပီး မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာအသစ္ေတြ ကေသာင္းကနင္းအသစ္ေတြ ထပ္ဆင့္ၿပီးရင္း ထပ္ဆင့္ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ျမင္ရမွာပဲျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီလိုနဲ႕ ခုေခတ္အထိ ေရာက္လာေနတဲ့ အဆုံးမသတ္ႏိုင္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ၾကီးကို ျဖိဳခြဲပစ္ဖို႔အတြက္ ဒါမွမဟုတ္ အဲ့ဒီျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးကို ေခါက္သိမ္းပစ္လိုက္ဖို႔အတြက္ ဒီေန႔ေခတ္မြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမွာလဲ။ မြတ္စလင္မ္ေတြအားလုံး စည္းလုံးညီညြတ္ေစမယ့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို ဘယ္က စရမွာလဲဆိုတာဟာ အစၥလာမ္သာသနာဝင္တိုင္း အေလးအနက္ေသာကထားၿပီး ေျဖရွင္းရမယ့္ ၾကီးမားတဲ့ ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။
လက္ရိွေခတ္ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္တိုင္းမွာ မွန္ကန္သင့္ျမတ္တဲ့ အေတြးအျမင္မ်ိဳး ရိွမေနဘူးဆိုရင္ ဒါမွမဟုတ္ အစြဲအလမ္းကင္းၿပီး အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ ႏွလုံးရည္မ်ိဳးကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျပႏိုင္မႈ မရိွဘူးဆိုရင္ ပုဂၢိဳလ္-ဝါဒ-လူမ်ိဳး-ဂိုဏ္းဂဏဆိုတဲ့ အစြဲအလမ္းမ်ားရဲ့ စုပ္ျမိဳမႈကို ခံရၿပီး ဘဝအဆုံးအသတ္ရမွာ ျဖစ္သလို အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္လည္း ပိုမိုၾကီးမားတဲ့ အေမြဆိုးေတြကို မလြဲမေသြ ခ်န္ထားခဲ့ရဦးမွာ မလြဲဧကန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လက္ရိွေခတ္ကာလအတြက္ျဖစ္ေစ၊ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ျဖစ္ေစ ႏွလုံးသားအတြင္းမွ စည္းလုံးျခင္းအင္အားေတြ ရွင္သန္ႏိုးထေစမယ့္ အမွန္တရားကို မျဖစ္မေန ျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လမ္းစဥ္တစ္ခု ဂိုဏ္းဂဏတစ္ခုကို တည္ေထာင္ဖို႔ ညႊန္းဆိုေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းစဥ္သစ္ေတြ ဝါဒသစ္ေတြဆိုတာဟာ စည္းလုံးညီညြတ္ေစျခင္းထက္ ကြဲျပားျခင္းအသစ္ေတြသာ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေစၿပီး အစၥလာမ့္လူ႔ေဘာင္အတြက္ ဆူးေညွာင့္ခလုတ္ေတြသာလွ်င္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
တျခားတစ္ဖက္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္…
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ခြဲျခားမႈ၊ ကြဲျပားမႈေတြကို ျဖစ္ေပၚေနေစတဲ့ လမ္းစဥ္ေတြ ပုဂၢိဳလ္ေရးအမည္နဲ႔ တည္ေနတဲ့ ဂိုဏ္းဂဏေတြကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရမယ္ဆိုၿပီး ဆန္႔က်င္မႈေတြ သြားလုပ္လို႔လည္း မရႏိုင္ဘူး။ အဲ့ဒီလိုဆိုရင္လည္း ပဋိပကၡအသစ္ေတြ အတိုက္အခံအသစ္ေတြသာ ထပ္တိုးလာမွာျဖစ္တယ္။
သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံးမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျပိဳကြဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အားလုံးဟာ လမ္းစဥ္အသစ္ ဂိုဏ္းဂဏအသစ္ထြင္ျခင္းနဲ႔ ရိွၿပီးသားလမ္းစဥ္ေကာင္းေတြကို အတင္းအက်ပ္ဖ်က္သိမ္းေစလိုျခင္းဆိုတဲ့ အစြန္းေရာက္ ခ်ဥ္းကပ္မႈပုံစံေတြဟာ အဓိကတရားခံျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရမွာပဲျဖစ္တယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ ကြဲျပားျခားနားမႈအသစ္ေတြ လမ္းစဥ္အသစ္ေတြ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ဝါဒအသစ္ေတြ ထပ္ကာထပ္ကာျဖစ္ေစတဲ့ မညီညြတ္ျခင္းသံသရာၾကီးထဲက လြတ္ရုန္းထြက္ေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းဟာ မရိွႏိုင္ေတာ့ဘူးလား။ တကယ္လို႔ရိွခဲ့ရင္လည္း အဲ့ဒီနည္းလမ္းဟာ ဘာလဲ။ အဲ့ဒီနည္းလမ္းကို အသုံးျပဳရင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရိွႏိုင္ပါ့မလားလို႔ သံသယပြားခ်င္ရင္လည္း ပြားႏိုင္ပါတယ္။
လက္ရိွအေျခအေနအရ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ႔စရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကုန္ခမ္းစရာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို လက္သင့္ခံေပမယ့္လည္း ကြဲျပားမႈ အခ်က္အလက္ေတြက မ်ားေျမာင္လွတဲ့အျပင္ ထပ္ဆင့္ကြဲျပားမႈေတြ ဆီကိုသာ တြန္းပို႔ေနတဲ့ ျပင္ပေရာဂါအေျခအေနေတြကလည္း အားေကာင္းလြန္းေနတဲ့အတြက္ စည္းလုံးညီညြတ္မႈရႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ယူဆခ်က္ကို လက္သင့္ခံေပးလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေခ်ပစရာ မ်ားစြာရိွပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့…
မြတ္စလင္မ္ထု တစ္ရပ္လုံး စည္းလုံးညီညြတ္ေရးအတြက္ ရိုးရွင္းတဲ့ အေျဖတစ္ခုက ထာဝရတည္ရိွခဲ့ၿပီး လက္ရိွလည္း တည္ရိွေနလို႔ပဲျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါဟာ ဘာလဲဆိုရင္…
အစၥလာမ္သာသနာကို သက္ဝင္ယုံၾကည္သူမွန္ရင္ ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္ရဲ့ အခ်စ္ဆုံး တမန္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ျမတ္တမန္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သခင္ကို စစ္မွန္စြာ ခ်စ္ဖို႔ပါပဲ။ အားလုံးထက္ပိုၿပီး ျမတ္တမန္(ဆြ)ကို ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ၾကဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ့ လက္ေဆာင္ စၾကဝဠာရဲ့ ဂရုဏာေတာ္ရွင္ မုဟမၼဒ္သခင္ကို ခ်စ္ျခင္းကသာလွ်င္ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ အြမၼသ္ထု တစ္ရပ္လုံးအေပၚထားတဲ့ ဂရုဏာေတာ္နဲ႔ စာနာနားလည္မႈကို ထြင္းေဖာက္ေတြ႔ျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ အြမၼသ္အေပၚ ရႈျမင္မႈမွာ အသားအေရာင္၊ မ်ိဳးႏြယ္၊ ေမြးဖြားရာေဒသ၊ ဆင္းရဲမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈ၊ ရာထူးဂုဏ္ရိွမႈ၊ မူလကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ အယူဝါဒဆိုတာေတြ မပါဝင္ပါဘူး။ အြမၼသ္ထုအေပၚခ်စ္တဲ့ စိတ္ကို အရင္းခံၿပီး ဂရုဏာေတာ္နဲ႔သာ ၾကည္႔ရႈခဲ့တာေၾကာင့္ ဆြဟာဗာသာဝကေတြအားလုံးရဲ့ အေတြးအေခၚစဥ္းစားမႈ၊ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ၾကံစည္ခ်က္စတာေတြ ညီညြတ္မွ်တၿပီး သမာစိတၱက်ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ ဆြဟာဗာသာဝကေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ မ်ိဳးႏြယ္ေတာ္ထဲမွ အစၥလာမ္သာသနာကုိ လက္ခံယုံၾကည္လာၾကသူေတြရိွသလို ပါရွန္းလူမ်ိဳးျဖစ္ျပီး မီးကိုးကြယ္တဲ့ ဇိုရိုအက္စတာဘာသာမွ အစၥလာမ္ဘာသာကို သက္ဝင္ယုံၾကည္လာၾကသူေတြ၊ ဂ်ဴးနဲ႔ ခရစ္ယာန္သာသနာမွ ေျပာင္းလဲၾကသူေတြ၊ ရုပ္ထုကိုးကြယ္သူမ်ားမွ အစၥလာမ္ကို လက္ခံလာၾကသူေတြ အာဖရိက လူမ်ိဳးေက်းကၽြန္ဘဝမွ အစၥလာမ့္ေအးရိပ္ဆာရာေအာက္ ဝင္လာၾကသူေတြ စသျဖင့္ ေဒသမ်ိဳးစုံမွ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး ပါဝင္ေနတာကို ေတြ႔ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္က အဲဒီလို ကြဲျပားျခားနားတဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စုံ ဘဝအေျခအေနစုံမွ အြမၼသ္အားအားလုံးကို စစ္မွန္တဲ့ မိတ္သဟာဖြဲ႔ေပးၿပီး အခ်င္းခ်င္းစည္းလုံးညီညြတ္ေစျခင္းအားျဖင့္ မြတ္စလင္မ္ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတည္းျဖစ္ေစခဲ့ကာ အစၥလ့ာမ္အလင္းေရာင္ကို ကမာၻတစ္ခြင္လုံးကို ထြန္းလင္းျဖန္႔က်က္ေစႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုစဥ္က လြန္စြာမွ က်က္သေရ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အစၥလာမ့္အရုဏ္ဦးေန႔ရက္မ်ားဟာဆိုရင္ အစားထိုးျပန္ရဖြယ္မရိွႏိုင္ေတာ့မယ့္ ထာဝရလြမ္းေမာတမ္းတဖြယ္ ေကာင္းလွတဲ့ေန႔ရက္ေတြအျဖစ္သာ ထင္က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ ဝဖသ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏွစ္သုံးဆယ္ခန္႔မွစလုိ႔ မြတ္စလင္မ္နဲ႔ မညီညြတ္ျခင္းဆိုတာဟာ အမ်ားအျမင္မွာ အဓိပၸါယ္တူ ေဝါဟာရေတြအလားျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္တိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းေနတာက တိုးတက္လွပါတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံထားရတဲ့ ခုလိုေခတ္ကာလမ်ိဳးမွာ ေမြးဖြားၾကီးျပင္း ေနထိုင္ေနၾကတဲ့ မြတ္စလင္ညီေနာင္ေတြဟာလည္း ေရွးေခတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ ဝါဒစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲဆိုင္ရာ အယူဝါဒေတြကို မက္မက္ေမာေမာ ဖက္တြယ္ထားျခင္းပဲျဖစ္တယ္။
ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ ဝဖသ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေခတ္ေတြမွာ သာသနာဝင္ေတြဟာ သာသနာအေရးကိစၥေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ရာထူးအာဏာမက္ေမာမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မ်ိဳးႏြယ္စြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ေဒသစြဲေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚမူတည္ၿပီး မသင့္မျမတ္ျဖစ္ကာ ကြဲျပားခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သမိုင္းအရ မွန္ကန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါကို ဒီေန႔ေခတ္ မြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္ဝါေၾကာင့္ ပါရွန္းေတြက ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့တာ ရဟူဒီ နဆာရာနီေတြက ဘာလုပ္ခဲ့တာဆိုၿပီး သမိုင္းရဲ့ အေမြဆိုးေတြကို ဆက္လက္ဖက္တြယ္ထားဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွန္ကန္ သင့္ေလ်ာ္မွာ မဟုတ္သလို ဆင္ျခင္တုံတရားနဲ႔လည္း ကိုက္ညီမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ မြတ္စလင္မ္ညီေနာင္အားလုံးအေနနဲ႔ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ အရင္းခံၿပီး မိမိတို႔ရဲ့ အေတြးအျမင္အားလုံးကို အျမစ္ကစၿပီး ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္လွပါတယ္။
အို ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)…
ကိုယ္ေတာ္ရိွစဥ္က…က်က္သေရေဆာင္တဲ့ ညီညြတ္မႈအား မြတ္သိပ္ေတာင့္တမိပါ၏။
ကိုယ္ေတာ္ကား…ႏွလုံးသားက်ယ္ဝန္းသေလာက္
အြမၼသ္၏ႏွလုံးသားမွာကား က်ဥ္းေျမာင္းခဲ့ပါ၏။
စြဲလမ္းျခင္း သလြန္ထက္၌ စဥ္ဆက္မျပတ္ အိပ္ေမာက်လ်က္သာ ရိွပါ၏။
ႏိုးေလာ့ မြတ္စလင္မ္…ႏိုးထၾကေလ့ာ။
နက္ရိႈင္းလွတဲ့ ႏွလုံးသားပိုက္နက္တံခါးကို တို႔မ်ားဖြင့္လွစ္ၾကပါစုိ႔ရယ္။
မိုးစက္မိုးေပါက္မ်ားျဖင့္ ေဖးမသကဲ့သို႔ တို႔မ်ားလည္း အခ်စ္မိုးစက္မ်ားျဖင့္ ညီေနာင္အခ်င္းခ်င္း…
ေဖးမၾကပါစို႔။
အေလ်ာ႔အတင္းဟူေသာ ေစာင္းၾကိဳးအား ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ညိွခတ္ၾကပါစို႔။
ကိုယ္ေတာ္အားခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ေပါင္းစည္းျခင္းကို
မည္သည့္အစစ္အမွန္ ပုဂၢိဳလ္မြန္ကမွ မင္းတုံးခ်မွ တားဆီးမည္ မဟုတ္ပါေလ…
တကယ္လို႔ မြတ္စလင္မ္တိုင္းဟာ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ကို ခ်စ္စိတ္နဲ႔ အြမၼသ္ထုကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကြဲျပားမႈအားလုံးဟာ မညီညြတ္မႈကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကြဲျပားမႈဆိုတာမွာ ဦးတည္ခ်က္ႏွစ္ရပ္ရိွပါတယ္။ ကြဲျပားမႈတစ္ခုက ဆုံးရႈံးပ်က္ဆီးျခင္းကို ဦးတည္ေစၿပီး ကြဲျပားမႈ ေနာက္တစ္ခုက တိုးတက္ျပည့္စုံတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈဆီ ဦးတည္ေစတဲ့ အလားသ႑န္ရိွေနလို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ဆိုလိုတဲ့သေဘာကေတာ့…
ကြဲျပားမႈတစ္မ်ိဳးကို စိတ္ျဖာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ရာထူးအာဏာ မက္ေမာျခင္းနဲ႔ ဂုုဏ္တုဂုဏ္ျပိဳင္ျခင္းေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကြဲျပားျခင္း၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲျခင္းနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ညီညြတ္မႈကြဲျပားျခင္း၊ လူအမ်ားစု ဘာသာေရးအသိပညာနည္းပါးျခင္းကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာလိုသူေတြရဲ့ လႈ႔ံေဆာ္မႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကြဲျပားျခင္း၊ ဘာသာေရး မတူညီမႈကို အေျခခံလို႔ျဖစ္ေစ၊ နယ္ေျမေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္လို႔ျဖစ္ေစ၊ ျပင္ပဘာသာျခား၊ လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ့ ေသြးတိုးလႈ႔ံေဆာ္မႈေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကြဲျပားျခင္းစတဲ့့ စတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြေၾကာင့္သာ ညီညြတ္မႈမရိွ ျပိဳကြဲမႈဆီကို ဦးတည္သြားရျခင္းျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီ ကြဲျပားမႈေတြအားလုံးဟာ ေလာဘ-ေဒါသ-ေမာဟ-မာန္မာန-အာဃတစတဲ့ အတၱကိုယ္က်ိဳး မစြန္႔ႏိုင္တဲ့အတြင္း စိတ္ရိုင္းမ်ားကို အေျခခံၿပီးျဖစ္ေပၚေနတာျဖစ္လို႔ အစၥလာမ့္ဓမၼ၊ မုအ္မင္န္တို႔ရဲ့ စာရိတၱမြန္မ်ားနဲ႔ အထင္အရွားကင္းကြာလ်က္ ရိွေနပါတယ္။ အဲ့ဒီကြဲျပားမႈေတြကို လက္သင့္ခံလို႔မရပါ။ လုံးဝလုံးဝ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကြဲျပားမႈကေတာ့…
အစၥလာမ့္ဓမၼရဲ့ အႏွစ္အသားေပၚမွာ တူညီစြာ တည္တံ့ၿပီးမႈရိွၿပီး ျပည့္စုံလွပတင့္တယ္ျခင္းဆိုတာကို ပုံေဖာ္လ်က္ရိွေနပါတယ္။
အဲဒါကို ျမင္ကြင္းေဖာ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္…
အေရာင္အဆင္း ရန႔ံသ႑န္အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားတဲ့ ပန္းမ်ိဳးစုံ ဖူးပြင့္ေနတဲ့ ဥယ်ာဥ္ၾကီးတစ္ခုနဲ႔ ပမာတူပါတယ္။ အဲ့ဒီဥယ်ာဥ္က ပန္းေတြအားလုံးဟာ…
တစ္ခုတည္းျဖစ္တဲ့ မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းမွ မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြ၊ တစ္ခုတည္းျဖစ္တဲ့ ေနမင္းမွရရိွတဲ့ လင္းေရာင္ျခည္နဲ႔ ေႏြးေထြးမႈေတြ၊ တစ္ခုတည္းျဖစ္တဲ့ ေလေျပတို႕ကို ရႈရိႈက္ခြင့္ေတြကို တူညီစြာရရိွၿပီး အမ်ိဳးအမည္စုံလင္စြာ ဖူးပြင့္လန္းဆန္းရွင္သန္ေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဥယ်ာဥ္မွဴးကလည္း ဥယ်ာဥ္အတြင္းမွာရိွတဲ့ ပန္းေတြဟာ အေရာင္အေသြး၊ အဆင္းရနံ႕ အမ်ိဳးအမည္ စုံလင္စြာနဲ႔ ဖူးပြင့္ကာ အလွက်က္သေရတိုးလ်က္ရိွေနတာကို ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူးေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို အျမင္မက်ယ္သူ တစ္ဦးက အေရာင္အဆင္းကြဲျပားမႈမရိွတဲ့ ပန္းတစ္မ်ိဳးတည္းသာ ဖူးပြင္႔မေနတဲ့အတြက္ “က်က္သေရ မရိွဘူးလို႔”အျပစ္တင္မယ္ဆိုရင္ ဥယ်ာဥ္မွဴးက အဲ့ဒီလူကို “အသင္ဟာ ခံစားမႈ အာရုံညံ့ဖ်င္းသူ အလွတရားကို ရွာေဖြမျမင္တတ္တဲ့ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကင္းမဲ့သူတစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္တယ္”လို႔ တုန္႔ျပန္ေခ်ပေျပာဆိုမွာသာျဖစ္တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့…
ပန္းဥယ်ာဥ္အတြင္းမွာ ရိွေနတဲ့ ပန္းေတြဟာ ရန႔ံစုံလင္းျခင္း၊ အေရာင္အေသြးစုံလင္ျခင္း၊ အဆင္းပုံသ႑န္စုံလင္ျခင္း၊ အဖူးအငုံ အပြင့္အရြက္ အကိုင္းအလက္မ်ား စုံလင္မႈရိွေနျခင္းေၾကာင့္သာ အလွက်က္သေရတိုးၿပီး မ်က္စိပႆဒျဖစ္ေစမႈရိွေစလို႔ပဲျဖစ္တယ္။ တကယ္လို႔ တစ္မ်ိဳးတစ္စား တစ္ေရာင္တစ္ဆင္းတည္းသာ ရိွေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ လွပက်က္သေရရိွေနျခင္းဆိုတာဟာ တည္ရိွမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့ အခ်က္အေနနဲ႔ ဥယ်ာဥ္အတြင္း အလွတံခြန္ထူေနၾကတဲ့ အေရာင္အေသြးစုံညီတဲ့ ႏွင္းဆီ၊ သစ္ခြ၊ စံပယ္ဆိုတာေတြဟာ ပန္းဆိုတဲ့ မူလဂုဏ္ပုဒ္ကို ေပ်ာက္ပ်က္ေစျခင္း လုံးဝမရိွဘဲ ျပည့္စုံခန္႔ညားစြာ ဖူးပြင့္ေဝဆာမႈရိွေနၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုပါပဲ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္ဆုိတဲ့ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ၾကီး အတြင္းမွာ တည္ရိွေနၾကတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြအတြင္းမွာလည္း မဇ္ဟဗ္မ်ိဳးစုံ ဂိုဏ္းဂဏအဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးစုံ ထပ္ဆင့္ကြဲျပားစြာ တည္ရိွေနျခင္းဟာ လွပေဝဆာတဲ့ ေရာင္စုံပန္းမ်ား ပြင့္လန္းေနျခင္းသေဘာမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
မြတ္စလင္မ္တိုင္းဟာ…
-တစ္ဆူတည္းရိွတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္းကို သက္ဝင္ယုံၾကည္ျခင္း
-တစ္ဦးတည္းရိွတဲ့ အႏၱိမတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သခင္ကို လက္ခံယုံၾကည္တဲ့အတြက္ ျမတ္တမန္(ဆြ)ရဲ့ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္ေတြကို ဖဝါးေျခထပ္လက္ခံက်င့္သုံးၾကျခင္း
-တစ္အုပ္တည္းရိွတဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဓမၼေနမင္းမွ လင္းေရာင္ျခည္အတြင္း ခိုလႈံျခင္း
-တစ္ခုတည္းရိွတဲ့ ကအ္ဘာေက်ာင္းေတာ္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူကာ ျမတ္တမန္(ဆြ)ရဲ့ စြႏၷသ္ေတာ္အတိုင္း ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္အား အာရုံျပဳလ်က္ ဆြလာသ္ဘာဝနာ ေဆာက္တည္ၾကျခင္းဆိုတဲ့ အစၥလာမ့္အႏွစ္အသားေပၚမွာ စစ္မွန္စြာ ရပ္တည္လ်က္ရိွေနပါတယ္။
အဲ့ဒီမြတ္စလင္မ္ေတြထဲမွာ ဟႏၷဖီ-ရွာဖီ-မာလီကီ-ဟမ္ဗလီစတဲ့လမ္းစဥ္ဆိုၿပီးျဖစ္ေစ ဘေလရဝီ၊ ေဒယိုဗန္ဒီ၊ ဝဟာဘီစတဲ့ ဂိုဏ္းဂဏဆိုျပီးျဖစ္ေစ အဖြဲ႔အစည္းအမ်ိဳးအမည္ ကြဲျပားစြာတည္ရိွေနၾကျခင္းကို တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္း မျဖစ္လို႔ မညီညြတ္ဘူးဆိုၿပီး တရားေသ သတ္မွတ္လို႔မရပါဘူး။ အမ်ိဳးအစား စုံလင္ျခင္း၊ ျပည့္စုံတင့္တယ္ျခင္းလို႔သာ ရႈျမင္ဖို႔လိုပါတယ္။
တကယ္တမ္းေတာ့ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္ထဲက မဇ္ဟဗ္လမ္းစဥ္ေတြ၊ သြရီကာလမး္စဥ္ေတြ၊ ဒါဝသ္သဗ္လိဂ္လမ္းစဥ္ဆိုတာေတြဟာ အစၥလာမ္သာသနာဝင္ေတြအတြက္ က်င့္မႈေရးရာေတြကို တစိုက္မတ္မတ္ က်င့္ၾကံႏိုင္ေစဖို႔ ႏွလုံးသားကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေစဖို႔ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးစီအဖို႔ က်င့္စဥ္ေရးရာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ေစဖို႔အတြက္ အသုံးျပဳတဲ့ ပစၥည္းကိရိယာေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလမ္းစဥ္ေတြဟာ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ ကူးခတ္သြားလာလို႔ရသလို လြယ္ကူပြင့္လင္းမႈလည္းရိွပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကြဲလြဲမႈလို႔ တရားေသရႈျမင္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ကန္သင္ရိုးေတြ မခ်သင့္ပါဘူး။ အတားအဆီးေတြဆိုၿပီး ျဖိဳဖ်က္စရာလည္း မလိုပါဘူး။
တကယ္တမ္း မြတ္စလင္မ္ေတြအားလုံး ျဖိဳဖ်က္ရမွာက ႏွလုံးသားထဲမွာ ကိန္းဝပ္ေနတဲ့ “ငါသာလွ်င္”ဆိုတဲ့ မဟာအုတ္တံတိုင္းၾကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ “ငါသာလွ်င္”ဆိုတဲ့ လိႈင္းသံၾကီးရဲ့ ၾသဇာဟာ လြန္ဆန္ဖို႔ခက္ခဲၿပီး အလြန္အႏၱရာယ္ၾကီးလြန္းလွပါတယ္။ မြတ္စလင္မ္ေတြ ဝါးအစည္းေျပသလို ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာေတြ ထင္ေယာင္ထင္မွားမႈေတြမွန္သမွ်ဟာ…
“ငါ(တို႔)သာလွ်င္္ အြမၼသ္ကို ကယ္တင္ႏိုင္မဲ့လူျဖစ္တယ္”
“ငါ(တို႔)ဦးေဆာင္မွသာလွ်င္ အစၥလာမ္အင္ပါယာၾကီးကို တည္ေထာင္ႏိုင္မယ္”
“ငါ(တို႔)သာလွ်င္ မြတ္စလင္မ္ေတြအားလုံးကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မယ္”
“ငါ(တို႔)လမ္းစဥ္သာလွ်င္ အမွန္အကန္ဆုံးျဖစ္တယ္။ အျမင့္ျမတ္ဆုံးျဖစ္တယ္”
“ငါ(တို႔)အဖြဲ႔အစည္း…ငါ(တို႔)ေက်ာင္း…ငါ(တို႔)ဝါဒသာလွ်င္ မွန္တယ္”ဆိုၿပီး
မိမိကို ဆရာမတင္ရင္ တစ္စင္ေထာင္လိုတဲ့ငါ…
မိမိအယူအဆကို လက္မခံရင္ သဲနဲ႔ပက္လိုတဲ့ငါ…
မိမိကိုယ္သာ အထင္ၾကီးျပီး တစ္ပါးသူကို အထင္ေသးတတ္တဲ့ငါ အစရိွတဲ့ ငါ…ငါ…ငါ ဆိုတဲ့ လိႈင္သံၾကီးရဲ့ ၾသဇာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ခဲ့တာပါ။
မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးစီ တစ္ဦးစီအေနနဲ႔ အဲ့ဒါၾကီးကို နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္းသေဘာေပါက္ၿပီး ျပင္ဆင္လိုျခင္း မရိွသေရြ႕ “ငါသာလွ်င္” ဆိုတာၾကီးက အစၥလာမ့္လူ႔ေဘာင္ကို ပုံပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပစ္ေနဦးမွာပါ။ မြတ္စလင္မ္ေတြရဲ့ ဘဝလမ္းစဥ္ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းမျဖစ္ေအာင္ လွည့္ပတ္ေဝွ႕ဝိုက္ၿပီး လိမ္ေကာက္ပစ္ေနဦးမွာပါ။ မြတ္စလင္မ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ့ၾကားထဲမွာ ၾကီးမားတဲ့ တံတိုင္းၾကီးေတြ ဖန္တီးတားဆီးေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ့အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ အြမၼသ္ေနာက္ေတြအေနနဲ႔ ျမတ္တမန္ကို အမွန္တကယ္ခ်စ္ခင္ဖို႔လိုအပ္လွပါတယ္။ အဲဒီလို ႏွလုံးသားထဲက နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ခ်စ္ခင္လာတာနဲ႔အမွ် ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ရဲ့ ႏွလုံးသားကို ပိုမိုနားလည္သေဘာေပါက္လာမွာျဖစ္ၿပီး မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးစီရဲ့ အတြင္းသ႑န္ထဲမွာ မိန္႔မိန္႔ၾကီးကိန္းဝပ္ေနတဲ့ “ငါသာလွ်င္”ဆိုတဲ့ စြဲလန္းမႈၾကီးကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္ႏိုင္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုဆိုရင္ ႏွလုံးသားထဲမွာ ကရုဏာတရား ကိုယ္ခ်င္းစာတရား မွ်ေဝခံစားမႈစတဲ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ဆက္စပ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး မြတ္စလင္မ္ညီေနာင္ေတြအေနနဲ႔ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ပိုမိုရင္းႏွီး ထိစပ္သည္ထက္ ရင္းႏွီးထိစပ္လာမွာပဲျဖစ္တယ္။
မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးစီအေနနဲ႔ မိမိေရွ႕မွာရိွေနတဲ့ ညီေနာင္တစ္ဦးဟာ မိမိထက္ပိုၿပီး အစၥလာမ္လူထုအတြက္ ေသာကရိွတယ္။ အနိမ့္ဆုံးအေနနဲ႔ဆုိရင္ေတာင္ မိမိထက္ ေလ်ာ့နည္းမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး နားလည္လာမယ္။ အခ်င္းခ်င္း ရိုေသေလးျမတ္ထားၿပီး ေနရာေပးလာမယ္။ အမွားအယြင္းရိွေနရင္လည္း ေဖးေဖးမမနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးလာမယ္ဆိုရင္ တစ္ဖက္ကလည္း နာယူလက္ခံႏိုင္စြမ္းေတြရိွလာမွာပဲျဖစ္တယ္။ ညီေနာင္တစ္ဦးရဲ့တင္ျပမႈကို အဆင္ျခင္မဲ႔စြာနဲ႔ ပယ္ခ်မွာ မဟုတ္သလို မိမိအျမင္ကို လက္မခံလုိ႔လည္း ရႈံ႕ခ်ျခင္း တစ္စင္ေထာင္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ျခားရႈေထာင့္တစ္ခုအရ ျမတ္တမန္(ဆြ)သခင္ကို အစစ္အမွန္ ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ပြက္ေလာရိုက္ေနတဲ့ အလႊာထုထဲမွာ ပါဝင္ျခင္းမရိွဘဲ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္အတြက္သာ စစ္မွန္စြာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ရိွေနခဲ့တယ္။ လက္ရိွလည္း ရိွေနတယ္ ဆိုတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ေေတြဟာ မိမိကိုယ္မိမိ စစ္မွန္သူဆိုၿပီး ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့ လူေတြလို၊ မိမိရဲ့ ဂိုဏ္းဂဏအဖြဲ႔အစည္းသာ အေကာင္းဆုံးဆိုၿပီး အျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ မြတ္စလင္မ္ေတြကို ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ကာ ကိုယ့္ရဲ့ ဂိုဏ္းဂဏအဖြဲ႔အစည္းအတြက္သာ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ လူေတြလို မိမိကိုယ္မိမိ ကိုယ္ရည္ေသြးကာ မိမိသိထားတဲ့ တစ္ထြာတစ္မိုက္နဲ႔ တိုင္းတာၿပီး စစ္မွန္တဲ့ ပညာရွင္ေတြ သူေတာ္စဥ္ေတြကို ေဝဖန္ရႈတ္ခ်ရင္း အလုပ္ရႈပ္ေနတဲ့ လူေတြလို အစြဲအလမ္းအတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
အစစ္အမွန္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ ၾကိဳးပမ္းခ်င္ရင္ ၾကိဳးပမ္းလ်က္ရိွေနမယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာ ခါန္ကာေလးေတြမွာ လူေတြကို ႏွလုံးသားျပဳျပင္ေပးဖို႔ ၾကိဳးပမ္းေနၾကမွာ ျဖစ္သလို တခ်ိဳ႕ဟာ မဒရ္ဆာေက်ာင္းေလးေတြမွာ လူငယ္ေတြကို သာသနာ႔ အသိပညာတတ္ေျမာက္ေစဖို႔ ၾကိဳးပမ္းေနၾကၿပီး တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါဝဟ္သဗ္လိဂ္လုပ္ငန္းအသီးသီးမွာ တတ္စြမ္းသေလာက္ၾကိဳးပမ္းေနၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ရဲ့ လုပ္ရပ္တိုင္း လုပ္ရပ္တိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ရိွမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ဝေနၿပီး သူတို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆုံရတဲ့ လူေတြဟာလည္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရဲ့ ေႏြးေထြးမႈ၊ ကရုဏာတရားရဲ့ ေအးျမမႈ၊ အသိပညာရဲ့ လင္းဝင္းမႈေတြကို ရရိွေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္ရန္…
ႏူးရ္မုဟမၼဒ္
B.Sc (Bot)
  http://coatnw.wordpress.com/

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.