Pages

Pages - Menu

ေမတၱာျဖင့္ လႊမ္းျခဳံ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း အပိုင္း(၁)

“ ငါအရွင္ျမတ္၏ ကရုဏာေမတၱာေတာ္သည္ကား အရာခပ္သိမ္းအေပၚ လြမ္းျခဳံလ်က္ ရိွသည္။ ”
(ကုရ္အာန္ ၇း၁၅၆)


“ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ငါ၏ အခ်စ္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)အား ကမာၻသူ၊ ကမာၻသားအားလုံးတို႕အေပၚဝယ္ ကရုဏာေမတၱာပြားမ်ားရန္အလို႕ငွာ ေစလႊတ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။ ”
(ကုရ္အာန္ ၂၁း၁၀၇)


“ (မည္သူမဆို) ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသည္ဟုဆိုလွ်င္ ငါ့တမန္ေတာ္၏ လမ္းစဥ္အတိုင္း ဖဝါးေျခထပ္လိုက္ၾကပါေလ။ ”
(ကုရ္အာန္ ၃း၃၁)


“ ဧကန္မလြဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေမတၱာတရားထားရိွၾကကုန္ေသာ သူတို႔အား အက်ိဳးေက်းဇူး ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူသည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ”
(ကုရ္အာန္ ၁၂း၈၈)


ေမတၱာျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳျခင္းသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႕ေဘာင္ဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ကို ယုံၾကည္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးအတြက္ အေလးအနက္ထား၍ က်င့္ၾကံအပ္ေသာ က်င့္ဝတ္တရားတစ္ခုျဖစ္သည္။

လူဆိုသည္မွာ မည္သူႏွင့္မွ် ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈမျပဳဘဲ တစ္သီးတစ္ျခားေနထိုင္၍ မရပါ။ လူမွန္လွ်င္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ကင္းကြာ၍ ရမည္မဟုတ္ပါ။

မုခ်ဧကန္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ ျပဳၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ လူ႕ေဘာင္ေလာက၌ လူႏွင့္လူခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈပိုင္းဆိုင္ရာနည္းလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ထိုသို႕ လူလူခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳရာ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ အတၱဗဟိုျပဳေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈႏွင့္ ေမတၱာဗဟိုျပဳေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈဟူေသာ လမ္းစဥ္ႏွစ္ခုကို အဓိကထား က်င့္သုံးၾကေလ့ရိွသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ အသုံးျပဳလ်က္ရိွေသာ ထိုလမ္းစဥ္ ႏွစ္ရပ္ကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာ စစ္ေၾကာၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္-

အတၱဗဟိုျပဳ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈတြင္ ငါ့လူမ်ိဳး၊ ငါ့ဘာသာ၊ ငါ့အယူဝါဒ၊ ငါ့အဖြဲ႔အစည္း၊ ငါ့မိသားစု၊ ငါ့အက်ိဳးစီးပြားစသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏွင့္ တစ္ပါးသူကို တစ္သီးတစ္ျခားစီဟူေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္သည္လည္းေကာင္း ပါဝင္လ်က္ရိွေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာဗဟိုျပဳ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈတြင္ ထိုသို႔မဟုတ္ မိမိကုိယ္ကိုေလးစားသည့္အတြက္ တစ္ပါးသူကိုေလးစားျခင္း၊ မိမိကိုယ္မိမိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္အတြက္ တစ္ပါးသူကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ မိမိႏွစ္သက္သည့္အရာကို တစ္ပါးသူအတြက္လည္း ႏွစ္သက္ျခင္း စသည့္သေဘာမ်ိဳးသာရိွသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေလာကတြင္ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အျခားသူတစ္ဦးအေပၚ အတၱဗဟိုျပဳ၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳျခင္းသည္ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္း၍ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သုိ႔ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းရသည္ဆိုလွ်င္ မိမိ၏အတြင္း အဇၥ်တၱပိုင္းဆိုင္ရာ အထီးက်န္ဆန္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မျငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္မႈ စြမ္းအင္မ်ား ရိွမေန၍ပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိႏွင့္ တစ္ပါးသူကို ခြဲျခားမႈကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝါဒေရးရာခြဲျခားမႈကိုေသာ္လည္းေကာင္း လက္ကိုင္ျပဳခုတုံးလုပ္၍ မိမိ၏ တည္ျမဲမႈကို ထူေထာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အမွန္စင္စစ္တြင္မူ ပါရွန္း၊ အိႏ္ၵိယ၊ တ႐ုတ္၊ အာရဗ္၊ အာေဖရိက၊ ဥေရာပစေသာ ကမာၻ႕အရပ္ေဒသအသီးသီးရွိ လူမ်ဳိးအသီးသီးတြင္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါအလုိက္ ပြင့္ေပၚခဲ႔ၾကေသာ တမန္ေတာ္အေပါင္းတုိ႔သည္ သစၥတရားကုိသာယုံၾကည္ကုိးကြယ္ေသာ တမလြန္အက်ဳိးအတြက္ေကာင္းမြန္သည့္ အက်င့္စရဏကိုက်င့္ႀကံေသာ၊ လူသားအခ်င္းခ်င္းေမတၱာျဖင့္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေသာ လူျဖစ္ၾကရန္သာ လမ္းၫႊန္၊ ေဟာၾကား၊ က်င့္ႀကံျပသခဲ႔သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။


လာျခင္းေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္တမန္ေတာ္အေပါင္းတုိ႔၏ တူညီေသာရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဒုစ႐ုိက္အေမွာင္ထုေနရာတြင္ သုစ႐ုိက္အလင္းကုိ အစားထုိးရန္၊ မၿငိမ္းခ်မ္းေသာကမာၻႀကီးအျဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာကမာၻႀကီးျဖစ္ေပၚေစရန္၊ ကြဲျပားေသာအျမင္မ်ား၊ အသားအေရာင္ခြဲျခားမႈမ်ား၊ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခားမႈမ်ား၊ အဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈမ်ားျဖင့္ တစ္သီးတစ္သန္႔စီေန လ်က္ရွိေနၾကေသာ လူ႔အဖြဲအစည္း၀င္အသီးသီးအား အခ်င္းခ်င္းသင့္ျမတ္ခ်စ္ၾကည္စြာျဖင့္ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ၾကရန္သာျဖစ္ပါ သည္။ ဤအခ်က္ကုိအသိမမွီၾကေသာ ေနာက္လုိက္အသီးသီးမွ အတၱကုိဗဟိုျပဳလ်က္ ၀ါဒအား အဓိကထားျပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ ျပဳေနၾကသျဖင့္သာ ကမာၻ႔လူ႔ေဘာင္ႀကီးတစ္ခုလုံးမၿငိမ္းမခ်မ္းျဖစ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အစၥလာမ္သာသနာေတာ္က ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္းကုိ အတိအလင္းတားျမစ္ထားပါသည္။ ကမာၻ႔နာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ အစၥလာမ္က ုိသက္၀င္ယုံၾကည္သူတုိ႔အား သာသနာတူညီေနာင္အခ်င္းခ်င္းကုိျဖစ္ေစ၊ သာသနာကြဲအျခားသူမ်ားကုိျဖစ္ေစ ေမတၱာျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳၾကရန္ သြန္သင္ေဟာၾကား႐ုံမွ်မကဘဲ၊ လူႏွင့္ လူ႕ပတ္၀န္းက်င္ၾကားထဲတြင္ေနထုိင္ၿပီး၊ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်က်င့္သုံးျပသခဲ႔သည္။ ၎အခ်င္းအရာမ်ားကုိ စိတ္မ်က္စိဖြင့္၍ ေလ႔လာမည္ဆုိလွ်င္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေတြ႔ျမင္ရမည္သာျဖစ္ပါသည္။

ကမာၻ႕ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သခင္ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ပြင့္ေပၚ၍ကမာၻ႕လူသားထုတစ္ရပ္လုံးအား “ အစၥလာမ္ ”ဟူေသာ “ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ ” ကုိစံျပအျဖစ္က်င့္သုံးျပသေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အာရဗ္လူမ်ဳိးစုအေပါင္းတုိ႔သည္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိး နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ လူမဆန္စြာႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းခဲ႔ၾကသည့္ အတြက္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ဆုိသလုိ ဒုကၡေဝဒနာမ်ဳိးစုံကုိ ခံစားခဲ႔ရရွာသည္။ တစ္ေန႔တြင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ အာရဗ္တစ္ခ်ဳိ႕၏ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ဦးေခါင္းဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရရွိခဲ႔သည္။


 ထုိဒဏ္ရာ၏နာက်င္မႈေ၀ဒနာအား သည္းခံလ်က္ႀကိတ္မွိတ္ခံစားေနေသာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ျဖစ္အင္ေတြ႕ျမင္ေနၾကရသည့္ သာ၀ကေတာ္မ်ားက မျမင္ရက္ႏုိင္ေတာ့သျဖင့္   “ အုိ… ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ဤမွ်အထိရက္စက္ယုတ္မာၾကသည့္ ထုိရန္သူမ်ားအေပၚ ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္ထံမွ အျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ေေစရန္ က်ိန္ဆဲမႈျပဳေတာ္မူပါ ” ဟု၀ုိင္း၀န္းေလွ်ာက္ထားေတာ္မူခဲ႔ၾကသည္။ ထုိအခါတြင္ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာႀကီးျဖစ္ေသာ ျမတ္တမန္ေတာ္(ဆြ)သခင္က “ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ကမာၻသူကမာၻသားအ ေပါင္းတုိ႔အား က်ိန္ဆဲမႈျပဳရန္ ပြင့္ေပၚခဲ႔ျခင္းမဟုတ္ (မၿငိမ္းခ်မ္းေသာဘ၀ေတြကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေစဖုိ႔အတြက္) ေမတၱာေတာ္ျဖင့္ ထုဆစ္လမ္းျပေပးရန္ပြင့္ေပၚလာျခင္းသာျဖစ္သည္ ” ဟုျပန္လည္မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

 (မုစ္လင္မ္)
မွန္ပါသည္။ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မိမိအားခဲျဖင့္ေပါက္သူကုိ ေမတၱာပန္းျဖင့္သာ ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ေတာ္မူခဲ႔သည့္ မဟာက႐ုဏာႏွလုံးသားပုိင္ရွင္မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မိမိအား ၀ုိင္း၀န္းအၾကမ္းဖက္ၾကသျဖင့္ ဒဏ္ရာမ်ဳိးစုံရရွိၿပီး၊ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္မွ ေသြးမ်ားယုိစီးက်ေနရွာသည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ပင္ ရန္သူမ်ားကုိ က်ိန္ဆဲမႈျပဳေတာ္မမူပဲ “ အုိ…အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ အမ်ဳိးသားမ်ားကုိ အေရးယူအျပစ္ေပးေတာ္မမူပါႏွင့္ အမွန္မွာသူတုိ႔သည္ မသိမလိမၼာသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ အရွင္ သူတုိ႔အား တရားလမ္းမွန္ကုိျပသေတာ္မူပါ ” ဟုပင္ ျမတ္ရွင္အလႅာဟ္ထံ ေတာင္းဆုျပဳေတာ္မူခဲ႔ သူသာျဖစ္ပါသည္။(ရွာမအိလ္သိရ္မိဇီ)
ထုိမွ်မကေသးဘဲ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ကုိ ျပန္လည္ေအာင္ႏုိင္သည့္အခ်ိန္တြင္ တစ္ခ်ိန္က မိမိအေပၚ လူမဆန္စြာ ဒုကၡမ်ဳိးစုံေပးခဲ႔သည့္ ရန္သူအေပါင္းတုိ႔အား လက္စားေခ်ႏုိင္မည့္ အခြင့္အေရးအလုံးစုံ ပုိင္ဆုိင္ေနေသာ္လည္း လက္စားေခ်ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္း အလ်ဥ္းမျပဳလုပ္ဘဲ ခြင့္လြတ္ခ်မ္းသာေပးကာ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ဳိးမတူသူအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ေလးစားသမႈျပဳၾကရန္ တုိက္တြန္းခဲ႔သည္ကုိၾကည့္လွ်င္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ အခ်ိန္အခါမေရြး အေျပာသက္သက္မွ်သာမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕ပါေမတၱာျဖင့္ ေပါင္းသင္းသူျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဆက္ရန္…
ႏူးရ္မုဟမၼဒ္(ခ)ခြန္ၾကည္စုိး B.Sc (Bot)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.