အလ္ဟာဂ်္ဦးၿမသန္း(ေမာင္သဲနီ)
မိသားစုတစ္စုတြင္ အိမ္ေထာင္ဦးစီတစ္ဦးရွိရန္လိုအပ္သကဲ့သို႕ လူ႕အစုအေဝးတစ္ရပ္၊ မ်ိဳးႏြယ္စုတစ္စု၊
တိုင္းၿပည္တစ္ခုတြင္လည္း မိမိအမ်ိဳးသားတိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း လမ္းညြန္မည့္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား
လိုအပ္ေၾကာင္းအားလံုးအသိပင္ၿဖစ္သည္။ ထုိေခါင္းေဆာင္သည္ မည္သို႕ေသာ လမ္းစဥ္မူဝါဒၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္
ဆိုသည္မွာလည္း လိုအပ္သာ္သာၿဖစ္သည္။
ဤကမၻာေပၚတြင္ မ်ားေသာအားၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳပံုစံ (form of government)ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း
အုပ္ခ်ဳပ္မွဳဆိုင္ရာ ပါရဂူမ်ားကဆိုၾကသည္။ ယင္းတို႕မွာ-
၁။ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳစနစ္ (Monarchy)
၂။ ၿပည္သူလူထုအာဏာၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳစနစ္ (Democracy)
၃။ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳစနစ္ (Dictator ship)
၄။ ဘာသာေရးၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာစနစ္ (Theocracy) စသည္တို႕ၿဖစ္သည္
အစၥလာမ္က ထိုေလးမ်ိဳးအနက္ မည္သည့္စနစ္ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် လံုးလံုးလ်ားလ်ားလိုက္နာရန္ ညြန္းဆိုတာၿခင္း မရွိေၿခ။
အေၾကာင္းမွာ ထိုေလးမ်ိဳးစလံုးတြင္ အားသာခ်က္မ်ားရွိသကဲ့သို႕ အားနည္းခ်က္မ်ားလည္းရွိေနေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္မွဳပံုစံ မည္သို႕ရွိရမည္ဟူသည္ အဓိကမက်ေပ။ ထိုစနစ္ကို ကိုင္တြယ္ဦးေဆာင္မည့္သူ မည္သူၿဖစ္သည္ဆိုသည္သာ
အဓိကၿဖစ္သည္။ စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းသူတစ္ဦး အာဏာရွင္ၿဖစ္လာလွ်င္ မတရားအနိုင္က်င့္တတ္သည္ဆိုေသာ
အာဏာရွင္စနစ္သည္ ေစတနာေကာင္းေသာ အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး(Benevolent Dictatorship)
အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲသြားမည္။ မရိုးမေၿဖာင့္မူမမွန္သူ လူရုပ္မာမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ တာဝန္ယူေနပါက ေကာင္းလွပါသည္ဟု
ခ်ီးမြမ္းၿခင္းခံရေသာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သည္ပင္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ ဝါဒတစ္ခုၿဖစ္သြားေပမည္။
အစၥလာမ္၏ ရင္းအၿမစ္ၿဖစ္ေသာ ၿမတ္အလႅာဟ္၏ က်မ္းၿမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပံုစံသစ္တစ္ခုကိုၿပထားသည္။
ဧကန္အမွန္ ဤကမၻာေၿမအား အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ သင့္ေတာ္ေသာသူမွ ၿမတ္အလႅာဟ္သာ ၿဖစ္သည္။
လူသားသည္ ထိုအရွင္၏ ကိုယ္စားလွယ္ အၿဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္နိုင္သည္ဟု က်မ္းၿမတ္ကုရ္အာန္က ဆိုတားသည္။ (အိုနဗီတမန္ေတာ္)ေကာင္ကင္ဘံုမ်ားနွင့္ ကမၻာပထဝီေၿမကို (ငါ) အလႅာဟ္
အရွင္ၿမတ္သာလွ်င္စိုးပိုင္ေတာ္မူေၾကာင္း သင္မသိပါသေလာ။ ထို႕အၿပင္တဝ (အို-လူသားတို႕)
အသင္တို႕အဖို႕ရာ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္မွတပါး အၿခားမည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်
ၾကည့္ရူ႕ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူဟူ၍လည္ေကာင္း ကူညီမစမည့္သူဟု၍ လည္ေကာင္း မရွိေၿခ။
(ကုရ္အာန္ ၂း ၁၀၇) အမိန္႕အာဏာ(အလံုးစံုတို႕)ကား အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္ဍ္ရွိေလသည္။
(ကုရ္အာန္ ၂း ၄၀) ဤကမၻာေၿမကို အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သာ ဖန္ဆင္းသည္။
သက္ရွိသတၱဝါဟူသမွ်ကိုဖန္ဆင္းေသာအရွင္မွာလည္း ၿမတ္အလႅာဟ္ပင္ၿဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ယင္းတို႕ကို မည္သို႕ထိန္းေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ရမည္ကို ထိုအရွင္သာအသိဆံုးၿဖစ္သည္။
ထို႕အၿပင္ ၿမတ္အလႅာဟ္ထံမွ အမိန္႕အာဏာမားကိုလည္း လုယူ၊ သိမ္းယူနိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
ထို႕ေၾကာင့္ ဤသည္သာ ထာဝရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿဖစ္သည္။ ကမၻာေၿမဆိုသည္မွာ လူသားနွင့္သာ
သက္တိုင္သည္မဟုတ္။ ယင္းတြက္း အၿခညးသက္ရွိသတၱဝါမ်ားလည္းရွိသလည္။
လူသားက အုပ္ခ်ဳပ္လွ်င္ သူသည္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္အက်ိဳးအတြက္ သာၿပဳလုပ္ေပမည္။
အၿခားသက္ရွိသတၱဝ့တို႕အတြက္ ေသာကေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။ လူသားသည္မိမိအက်ိဳးအလို႕ငွာ
ေခ်ာင္းေရက ပိတ္၍ ဆည္းေရရယူၿခင္းကို ဥပမာအၿဖစ္ၿပသ နိုင္သည္။ ၿမစ္ေရ၊ ေခ်ာင္းေရသည္
သဘာဝအေလွ်ာက္စီဆင္းေနေသာအခါထိုေရကို
အမွီၿပဳ၍ ရွင္သန္ေနသည့္ ေထာင္ေပၚင္းမ်ားစြာေသာ သတၱဝါမ်ားသည္
ဆည္းေရပိတ္ယူထားမူေၾကာင့္ ၿမစ္ေအာက္ပိုင္းသို႕
ေရမရရွိသၿဖင့္ ပ်က္စီးဆံုးဆံုးကုန္ၾကသည္။ သို႕ေသာ လူသည္ ထိုၿပႆနာကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား
သည္မဟုတ္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သာ ဤကမၻာကို ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ထိန္းသိမ္း
အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ အသင့္ေတာ္ဆံုးၿဖစ္ေပသည္ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သည္ လူသားမ်ား
အသက္ရွင္သန္ဘဝတည္ေဆာက္နိုင္ေရးအတြက္ နည္းလမ္းမ်ားကိုဖန္တီးထားသကဲ့သို႕
အၿခားသက္ရွိမ်ားအတြက္လည္း စီစဥ္ဖန္တီးထားေတာ္မူသည္။ လူသားသည္ အၿခားသက္ရွိ
သတၱဝါမ်ား မည္မွ်ရွိသည္၊ မည္သည္တို႕ၿဖစ္သည္ကို ၿပီးၿပည့္စံုစြာ မသိနိုင္ေပ။
ဤအေၿခအေနတြင္ ယင္းသတၱဝါတို႕ အသက္ရွင္ဘဝရပ္တည္ေရးအတြက္ လူသားမည္သို႕
စီစဥ္ဖန္တီးေပးဆက္နိုင္မည္နည္။ ငါအရွင္ၿမတ္သည္ ထိုပထဝီေၿမဍ္ငသင္တို႕ အဖို႕လည္ေကာင္း၊
အသင္တို႕စားနပ္ရိကၡာေထာက္ပံ့ၿခင္း မၿပဳေသာ သူတို႕အဖို႕လည္ေကာင္း၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမူ
မ်ားကိုၿပဳလုပ္စီမံထားေတာ္မူသတည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၅း ၂၀ )
အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သည္ လူသားတို႕အား လူသားတို႕အားတိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မမူေပ။
သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကိုစားလွယ္ မ်ားၿဖင့္သာ အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူသည္။ အလႅာဟ္ကိုယ္စားလွယ္တို႕ကား
မည္သူတို႕နည္း။ လူသားအားလံုးသည္ အလႅာဟ္ကိုစားလွယ္ မ်ားၿဖစ္ၾကေပသည္။
အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သည္ လူသားအား ဖန္ဆင္းေတာ္မူမည္အေၾကာင္းကို ေကာင္းကင္တမန္မ်ားအား
ဧကန္အမွန္ ငါအရွင္ၿမတ္သည္ ကမၻာေပၚဝယ္ လူသားအား ငါ၏ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္အၿဖစ္
ေၿမွာက္စားခန္႕အပ္ေတာ္မူမည္ (ကုရ္အာန္ ၂ း ၃၀) ဟုမိန္႕ေတာ္မူခဲ့သည္။
တစ္ဖန္ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သည္ အသင္တို႕အက်ိဳးငွာ မိုးေကာင္းကင္၌ရွိသည္တို႕ကို
လည္ေကာင္း၊ ပထဝီ ေၿမဍ္ရွိသည္တို႕ကိုလည္ေကာင္း၊ အသံုးခ်နိုင္နင္းေစေတာ္မူ၏ (ကုရ္အာန္-၃၁ း ၂၀)
အထက္ပါအာယဘ္ေတာ၌ေဖာ္ၿပထားေသာ အသံုးခ်နိုင္နင္းေစေတာ္မူသည္ဟူေသာ အဓိပါယ္မွာ အၿခားဖန္ဆင္းခံမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္နိုင္ရန္အတြက္
အသိဥာဏ္နွင့္
စြမ္းအားမ်ားကို လူသားအား ၿမတ္အလႅာဟ္က ေပးထားေၾကာင္း
ေဖာ္ၿပေနၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဤကမၻာေၿမကို စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ နန္းတြင္း၌
ေမြးဖြားသူၿဖစ္မွ၊
သို႕မဟုတ္ မ်ိဳးရိုးၿမတ္ေသာသူၿဖစ္မွ အုပ္ခ်ဳက္ရမည္ဟူေသာ “Aristocracy” ဝါဒကို
အစၥလာမ္က လက္မခံေပ။
အုပ္ခ်ဳပ္ရန္လိုအပ္သည့္ ဥာဏ္ပညာ ဗဟုသုတ
အရည္အေသြး စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းရွိသူ မည္သူမဆို အုပ္ခ်ဳပ္နိုင္သည္ဟူေသာ အယူအဆ
သည္
အစၥလာမ့္ မူဝါဒၿဖစ္သည္။ ဥပေဒၿပ႒ာန္းရမည့္သူမွ ၿမတ္အလႅာဟ္ၿဖစ္သည္ဟု
အစၥလာမ္ကဆိုသည္။ လူသားသည္ခ်ိဳ႕တဲ့ၿခင္း၊ မကင္းသူၿဖစ္သည္။ အနာဂတ္ကိုၾကိဳတင္
မၿမင္နိုင္သူၿဖစ္သည္၊ ဘက္လိုက္၍ ေတြးေခၚတတ္သူၿဖစ္သည္။
အလြန္အလ်င္လိုသူၿဖစ္သည္။ စိတ္ေစာသူၿဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္သည္
မိမိကိုယ္စားလွယ္ၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာကာလေဒသအေလွ်ာက္ ေပၚထြန္းလာေသာ
အလႅာဟ္တမန္ေတာ္မ်ားကို ပို႕ခ်ခဲ့သည့္က်မ္းဂန္မ်ား၊ အမိန္႕ပညက္ခ်က္မ်ားၿဖင့္ ရွရီအတ္လမ္းစဥ္မ်ားကို ၿပ႒ာန္းခဲ့သည္။
တမန္ေတာ္လက္ထက္တြင္ တမန္ေတာ္ၿမတ္၏
အေဆြေတာ္ဆြဟာဗာ မုအားဇ္သခင္အား “ယီမင္” ၿပည္နယ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္သူအၿဖစ္ ခန္႕အပ္ၿပီး
တာဝန္ေပးရာ တမန္ေတာ္ၿမတ္က ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ေမးေတာ္မူသည္။
ေမး။ ။ အသင္မည္သို႕ တရားစီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မည္နည္း။
ေၿဖ။ ။ အလႅာဟ္၏ က်မ္းေတာ္ၿမတ္နဲ႔အညီ တရားစီရင္ပါမည္။
ေမး။ ။ အကယ္၍ က်မ္းေတာ္ထဲတြင္ ရွာေဖြမေတြ႕ခဲ့ေသာ္။
ေၿဖ။ ။ အလႅာဟ္၏ တမန္ေတာ္၏ (စြႏၷဟ္)ထံုးဓေလ့နွင့္အညီတရား စီရင္ပါမည္။
ေမး။ ။ အကယ္၍ “စြႏၷဟ္”တြင္မေတြ႕ခဲ့ေသာ္။
ေၿဖ။ ။ သို႕ၿဖစ္ပါက ကၽြန္ုပ္၏ ဆင္ၿခင္တံုတရားအရ ေကာက္ယူဆင္ၿခင္၍ တရားစီရင္ပါမည္။
ယင္းကဲ့သို႕ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်ေၿဖၾကားခ်က္ကို တမန္ေတာ္ၿမတ္သည္ နွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူ၍ ခ်ီးက်ဴး
ခဲ့ေလသည္။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)
အထက္ပါဟဒီးဆ္ေတာ္ကိုအေၿခခံ၍ အစၥလာမ့္ ဥပေဒတြင္ အရင္းအၿမစ္ေလးရပ္ကို ေအာက္ပါအတိုင္းသသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
(၁) ကုရန္အာန္တြင္ၿဖစ္ေစ
(၂) တမန္ေတာ္ၿမတ္၏ ၾသဝါဒမ်ားၿဖစ္သည့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ားတြင္ၿဖစ္ေစ
(၃) တိုက္ရိုက္မပါဝင္သည့္ ၿပႆနာအသစ္မ်ားအတြက္ ပညာရွင္မ်ားစုသည္း၍အေၿဖရွာေသာ “အီစ္ဂ်္မာ”အခြင့္အေရး ကိုလည္းေပးထားသည္။
(၄) ၿပႆနာတစ္ရပ္ရပ္ကို ပံုစံတူေကာက္ယူဆင္ၿခင္၍ခြဲၿခားစိတ္ၿဖားၿပီး စဥ္းစားဆံုးၿဖတ္ၿခင္း
“ကီယားစ္” ကိုလည္း အစၥလာမ္က လမ္းညြန္ထားေပသည္။
အနစ္ခ်ဳပ္ဆိုရပါမူ
ၿမတ္အလႅာဟ္၏ လမ္းညြန္ခ်က္နွင့္အညီ လူသားတို႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုသာ အစၥလာမ္က
လက္ခံၿပီး၊ လူသားခ်ည္းသက္သက္စိုးမိုးေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မူကို ၿပဳလုပ္ရန္
အစၥလာမ္က မညြန္ၾကားေၿခ။ အမ်ားနွင့္ပတ္သသက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ သက္ဆိုင္သူမ်ားက
“ ရူရာ”ညွိနွိဳင္းတိုင္ပင္ေတြးေႏြးဆံုးၿဖတ္ၾကရမည္ဟု က်မ္းၿမတ္ကုရ္အာကမိန္႕ဆိုထားသည္။
အို တမန္ေတာ္၊ အသင္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္၏ ကရုဏာေတာ္ေၾကာင့္သာလွ်င္
ထိုသူတို႕နွင့္ နုညံ့စြာဆက္ဆံခဲ့ေလၿပီ၊ အကယ္၍သာ အသင္သည္ ၾကမ္းတမ္းေသာသူ
“လူမွဳဆက္ဆံေရး၌” စိတ္သေဘာထား ခတ္ထန္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာသူၿဖစ္ခဲ့ပါမူ ထိုသူတို႕သည္
အသင္၏အပါးမွာ ကစဥ္ကလ်ားၿဖစ္ကာ ထြက္ခြာသြားၾကမည္မွာ ဧကန္မလြဲတည္၊
သို႕ၿဖစ္ရကား အသင္သည္ ထိုသူတို႕၏ “ခြ်တ္ယြင္းမွဳမ်ား” ကိုခြင့္လြတ္ပါေလ။
“အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္ထံေတာ္၌လည္း” ထိုသူတို႕အဖို႕ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို အသနားခံပါေလ။
ထိုမွတစ္ပါး အသင္သည္ ေရးခြင္ကိစၥအဝဝနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထိုသူတို႕နွင့္တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးပါေလ။
(ကုရ္အာန္ ၃း ၁၅၉။ ၄၂ း ၃၈)
ဤအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တြင္ ၿမတ္အလႅာဟ္နွင့္လူသားကိုယ္စားလွယ္တို႕နွစ္ဦးနွစ္ဘက္
သေဘာတူညီမွဳရွိထားသၿဖင့္ ယင္းကို ၿမတ္အလႅာဟ္အမိန္႕ၿဖင့္ လူးသားအုပ္ခ်ဳပ္ေရး
“ Theo- Democracy ”ဟု ေခၚဆိုနိုင္သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္မည့္သူမ်ားကို မည္သို႕ ေရြးခ်ယ္ၾကမည္နည္း၊ “ယွဥ္ၿပိဳင္ေရြးခ်ယ္ရၿခင္း” (election) ထက္
“လက္ေရြးစင္ ေရြးသန္႕ၿခင္း” (selection) ကိုသာ တမန္ေတာၿမတ္က ညြန္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ယခုေခတ္ၿပည္သူ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တြင္ ၿပည္သူလူထုက တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္နိုင္ၿခင္းမရွိေပ။
ကြဲၿပားၿခားနားေသာ ၿပိဳင္ဘက္အုပ္စု “ပါတီ” မ်ားက ၿပည္သူအၾကား ခ်ၿပေသာသူမ်ားအနက္
တစ္ဦးကိုသာ ေရြးခ်ယ္ရသည္။ ထိုတင္ၿပေသာ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားအားလံုးပင္ လက္ေရြးစင္မဟုတ္သူမ်ား
ၿဖစ္နိုင္ေပသည္။ အမ်ားၿပည္သူအတြက္ အက်ိဳးေဆာင္မည့္ စိတ္နွလံုးၿဖဴစင္ၿပီး ေကာင္းမြန္စြာ
စီမံေဆာင္ရြက္တတ္သည့္ အရည္အေသြးရွိသူမ်ားသာ ေခါင္းေဆာင္မွဳအတြက္ သင့္ေတာ္သူမ်ား
ၿဖစ္သည္။
ဟု တမန္ေတာ္ၿမတ္က မိန္႕ေတာ္မူသည္။ ထို႕ေနာက္ဤကဲ့သို႕ပင္
သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသူမ်ားကို တိုက္ရိုက္သိရွိေရြးခ်ယ္ရမည္
ၿဖစ္ေၾကာင္းလည္း မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။
ၿပည္သူလူထု၏ ေခါင္းေဆာင္သည္ ၿပည္သူလူထု၏
“ကၽြန္” (အက်ိဳးေဆာင္သူ) သာၿဖစ္သည္။
ဟူေသာ တမန္ေတာ္ၿမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္ကလည္း
လူထုကို ဦးေဆာင္မည့္သူ၏ အဓိကတာဝန္ကို ေဖာ္ညြန္းလိုက္ၿခင္းၿဖစ္သည္။
ၿပည္သူလူထု၏ အေၿခအေနအရပ္ရပ္ကို ၾကည့္၍ ၿပည္သူ႕လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အလုပ္အေကြ်းၿပဳ
အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနရမည္ဟု ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။ တစ္ေန႕ေသာအခါ လူတစ္ဦးက
“ဤနိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သူအၿဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခန္႕ထားပါ” ဟု တမန္ေတာ္ၿမတ္ထံ လာေရာက္၍
တင္ၿပေတာင္းဆိုေသာအခါ တမန္ေတာ္ၿမတ္က “ၿမတ္အလႅာဟ္အား တိုင္တည္၍ငါေၿပာမည္။
ဤအလုပ္တာဝန္ကို ေတာင္းခံသူနွင့္ အာဏာမက္ေမာသူ ကိုငါတို႕သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ
ခန္႕ထားမည္မဟုတ္ပါ” ဟု မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။ ကမၻာ့နိုင္ငံအခ်ိဳ႕တြင္ လူအခ်ိဳ႕သည္
နိုင္ငံေတာ္၏ ရာထူးေနရာအခ်ိဳ႕အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ၍ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ေနၾကသည္။
ထိုေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ေငြသိန္းနွင့္ခ်ီ၍အကုန္အက်ခံေနၿခင္းမွ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။
ငါးအေကာင္ၾကီးၾကီး ဖန္းရန္ ငါးေလးမ်ားကို ငါးစားခ်ိပ္ေနၾကၿခင္းေလာ၊အမ်ားၿပည္သူအက်ိဳးကို
အမွန္တကယ္ လိုလားသည္ဆိုပါက ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မွီကာလကပင္ ၿပည္သူ႕အက်ိဳးကို
ပံုမွန္ထမ္းေဆာင္ေနသူအၿဖစ္ လူထုအၾကား ေရပန္းစားမေနသင့္ပါေလ။
“အသင္တို႕အနက္ အီမာန္ယံုၾကည္မွဳရိွသူ ေကာင္းၿမတ္ေသာ အက်င့္သီလတို႕ကို
က်င့္မူေဆာက္တည္ၾက ကုန္ေသာသူတို႕ကို အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္က ဤသို႕ကထိေပးေတာ္မူ၏။
အမွန္ပင္ ၎တို႕အား ေၿမကမၻာကို အုပ္ခ်ဳပ္ သူမ်ားၿဖစ္ေစအံ့” (ကုရ္အာန္ ၂၄ း ၅၅)
ဤကုရ္အာန္က်မ္းၿမတ္၏ လမ္းညြန္ခ်က္အရ အက်င့္သီလေကာင္းနွင့္ ေကာင္းၿမတ္ေသာ
လုပ္ရပ္မ်ား ကို ေဆာင္ရြက္သူမ်ားၿဖစ္ပါက အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္၏ ကတိေတာ္အတိုင္း
ဧကန္မုခ်ေၿမကမၻာကို အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားၿဖစ္လာၾကေပမည္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူသည္
ေနာက္လိုက္မ်ားအတြက္ ေက်းကြ်န္သဖြယ္ ေကာင္းက်ိဳးၿပဳရံုမက မိမိကိုယ္မိမိလည္း
ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းရမည္။ ထိုမွ်မက တမန္ေတာ္ၿမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္တစ္ခုတြင္
“အသင္တို႕အနက္ လူတိုင္း လူတိုင္းသည္ သိုးထိန္းကိုယ္စီၿဖစ္ၾကသည္။
လူတိုင္းမွာ မိမိထိန္းေက်ာင္း နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍တာဝန္ရွိေပသည္”(ဗုခါရီ။မြတ္စလင္က်မ္း)
ဆိုထားေလရာ မိမိေခါင္ေဆာင္မွဳေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာေသာအပိုင္းကို တာဝန္ယူနိုင္ေသာ
အရည္အခ်င္းရွိပါက လူတိုင္း လူတိုင္းပင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားၿဖစ္နိုင္ေၾကာင္း အစၥလာမ္က
လမ္းညြန္ေနၿခင္းၿဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳအာဏာကို ထိုက္တန္သူမည္သူၿဖစ္သည္ကို
တမန္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးက မီးေမာင္းထိုးၿပေသာ ေနာက္ထက္ၾသဝါဒတစ္ခုတြင္
“မည္သူမဆို
(ေခါင္းေဆာင္မွဳအရည္အခ်င္းလည္းရွိ၍)ေခါင္းေဆာင္မွဳရာထူးကို
မက္ေမာၿခင္းမရွိသူၿဖစ္ပါက ထိုသူသာ တာဝန္နွင့္ အလြန္ထိုက္တန္သူၿဖစ္သည္။
ထိုရာထူးကို ထိုသူအား လက္ခံလာေအာင္ ၿပဳလုပ္နိုင္ပါက ထိုသူသည္ ၿပည္သူလူထုၾကားတြင္
အလြန္မြန္ၿမတ္သူၿဖစ္ေပမည္။”(ဗုခါရီ၊မြတ္စလင္က်မ္း)
အထက္ပါ ၾသဝါဒေတာ္အရ
အုပ္ခ်ဳပ္မွဳ စြမ္းရည္နွင့္ ေခါင္ေဆာင္မွဳအရည္အခ်င္းရွိၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မွဳအာဏာ ကို မမက္ေမာသူသာ
ထိုရာထူးနွင့္
ထိုက္တန္သူၿဖစ္သည္။ ထိုသူအား လူထုက မရမကေတာင္းဆို၍ ထိုရာထူးကို
အပ္နွံေပးရမည္။ ထို႕သို႕ေသာသူမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳသည္သာ
ေကာင္မြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ၿဖစ္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္ၿမတ္ မိန္႕ၾကားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ အစၥလာမ္က ညြန္ၿပေသာ ေခါင္းေဆာက္မွဳအခန္းက႑အနက္ အစိပ္အပိုင္းတစ္ခုသာၿဖစ္ပါသည္။
blog by N LiN
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.