Pages

.

အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္

ယခုကၽြန္ေတာ္ တင္ျပေနေသာ ဤ “အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္” သည္
A4 ဆိုဒ္ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီၿပီး စာမ်က္ႏွာ ၃၃၀ ေက်ာ္ရိွေၾကာင္း ႀကိဳတင္အသိေပးအပ္ပါသည္။

မိမိ၏သာသနာႏွင့္က်မ္းဂန္အေၾကာင္းကို ရွာေဖြေလ့လာရန္ အခက္အခဲႀကံဳေနသူမ်ား၊ သင္ယူေလ့လာရန္ အၾကပ္အတည္းေတြ႕ေနသူမ်ား၊ မိမိသာသနာ/က်မ္းဂန္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရင္ဆိုင္ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ Reference လိုအပ္ေနသူမ်ား (အထူးသျဖင့္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား)အတြက္ မည္သည့္တိုက္ခိုက္မႈ ႏွင့္ အခက္အခဲႀကံဳရသည္ျဖစ္ေစ ၿပီးဆံုးေအာင္ တင္ျပသြားရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။

“ မုစ္လင္မ္ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတိုင္းအတြက္ ပညာရွာေဖြသင္ယူျခင္းသည္ မျပဳမေနရတာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ”
“ ပုခက္တြင္းမွ သခၤ်ဳိင္းအထိ ပညာရွာၾကကုန္ေလာ့ ”
(မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္)

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၅
***************************
အခန္း(၂) ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခ်က္မွသည္ က်မ္းစာအုပ္အသြင္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း


==========================================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဂ်ဴး၊ ခရစ္ယာန္ စသည့္ ေရွးက်မ္းရသူတို႔အား ေဝဖန္ထားျခင္း ဟူသည္မွာ (ေဝဖန္ခံရေသာ) ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏တမန္ေတာ္မ်ား ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ မိမိတို့၏မူရင္းက်မ္းဂန္မ်ားကို အေျပာင္းအလဲ လုပ္ခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ (၂း၇၅)။ (ထိုသို႔ေသာသူမ်ားကိုသာ အဓိကဦးတည္ေ၀ဖန္ထားျခင္းျဖစ္၏)။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)နွင့္ သူ၏ေရာင္းရင္း ေဆြသဟာမ်ားသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ခိုင္မာတိက်မႈ နွင့္
ေကာင္းမြန္စြာစုစည္းျခင္းအေပၚ ျပင္းထန္ေသာ လံု႔လဥႆဟ ထားရိွခဲ့ၾကကုန္၏။ သို႔မွသာ လြန္ေလၿပီးေသာသူတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကဲ့သို့ ယံုၾကည္ခ်က္အမွားအယြင္းထဲ မက်ဆင္းသြားေအာင္ ကာကြယ္နိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္အား မည္သည့္လူသား၏ မည္သည့္စြက္ဖက္မႈမွ မပါရိွေအာင္ကာကြယ္မည့္ အလႅာဟ့္ကတိေတာ္ကို မုစ္လင္မ္အေပါင္းမွ အျပင္းစား ယံုၾကည္ခ်က္ ထားရိွၾကေပသည္။

မုဟမၼဒ္ (ဆြ) အေပၚ ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ျခင္း
===========================
ဂ်ဴးတို႔မွ ယံုၾကည္ၾကေသာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းအလား ကုရ္အာန္က '' မိမိသည္္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းခံရေသာ သင္ပုန္းေတာ္အတြင္း ရိွနွင့္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း '' ဟု အသိေပးထားသည္ (၈၅း၂၂)။

တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) ထံေတာ္မွတဆင့္ ေလာကတစ္ခြင္သို႔ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ရန္ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ကုရ္အာန္သည္ မိုးေကာင္းကင္လႊာ၏ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ (ဘိုင္းသုလ္ အိဇၨါ) သို႔ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေရးအစီအစဥ္ကိုခံယူရန္ သက္ဆင္းလာခဲ့၏။
ဤျဖစ္ရပ္ကို လိုင္းလသုလ္ ကဒရ္ ဟု အလွပဆံုးက႑တစ္ခုအျဖစ္ ကုရ္အာန္က ေဖာ္က်ဴးထားပါသည္။

ဧကန္မလဲြ ငါအသွ်င္ျမတ္ ( နွင့္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား ) သည္ ဤ (ကုရ္အာန္) ကို စီမံစြမ္းေဆာင္ျခင္း ညဥ့္ျမတ္ (ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္) ၌ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေပးသနားေတာ္မူေလၿပီ။ ကဒရ္ ညဥ့္ျမတ္သည္ အဘယ္အရာနည္းဟု အသင့္အား ရွင္းျပရမည္ေလာ။ လိုင္းလသုလ္ကဒရ္သည္ ညဥ့္ေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္ပင္ သာျမတ္လွ၏။ ထိုညဥ့္အတြင္း ေကာင္းကင္တမန္မ်ား နွင့္ သန့္စင္သည့္ဝိညာဥ္ေတာ္ (ေကာင္းကင္တမန္အခ်ဳပ္ ဂ်ိဘ္ရီးလ္) တို႔သည္
အသွ်င္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္ျဖင့္ အေရးကိစၥအသီးသီးကို စီမံေဆာင္ရြက္ေရးအတြက္ သက္ဆင္းလာၾက၏။ ထိုညဥ့္သည္ကား နံနက္မိုးေသာက္ခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ မဂၤလာရိွေပသတည္း။
စူရဟ္/က႑ အမွတ္စဥ္ ( ၉၇ )

ဝဟီဗ်ာဒိတ္ စတင္က်ေရာက္ပံု
================
ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝကပင္ ေလးနက္စြာ စူးစိုက္ဆင္ျခင္တတ္ခဲ့သူ မုဟမၼဒ္(ဆြ) သည္ ဟီရာလိုဏ္ဂူအတြင္း တစ္ဦးတည္းေန႔ရက္မ်ားစြာေနထိုင္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဝိပႆနာက်င့္ရပ္ျဖင့္ ဘာဝနာပြား
ခဝပ္ဆည္းကပ္ေနေလ့ရိွခဲ့၏။ ယင္းသို႔ မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္အစီအစဥ္နွင့္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္က်င့္ႀကံေနခဲ့ေသာ ေန႔တစ္ေန႔ဝယ္ ဝိညာဥ္တစ္ရပ္ေရာက္ရိွလာၿပီး '' ဖတ္ေလာ့ ''ဟု ေျပာၾကားေလ၏။ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ထိုအသံေၾကာင့္
ေၾကာက္ရံြ႕တုန္လႈပ္သြားျပီး '' မည္သို႔ဖတ္ရမည္ကို ကြ်နု္ပ္မသိ '' ဟု ေျဖၾကားေလ၏။ ထိုဝိညာဥ္ က မုဟမၼဒ္(ဆြ)အား ရုတ္ျခည္းဖမ္းကိုင္လိုက္ကာ ခံနိုင္ရည္မရိွသည္အထိ ဖက္ညွစ္၍ '' ဖတ္ေလာ့ ''ဟု ထပ္မံ တြန္းအားေပးေလ၏။ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ရုတ္တရက္ႀကံဳရသည့္အျဖစ္ေၾကာင့္ တုန္ခါေနျပီး '' မည္သို႔ဖတ္ရမည္ကို ကြ်နု္ပ္မသိ '' ဟု ရိုးသားစြာေျပာျပန္၏။ ထိုဝိညာဥ္သည္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)အား ေနာက္တစ္ႀကိမ္ တင္းၾကပ္စြာ ဖက္ညွစ္ျပန္၏။ ေနာက္ဆံုးေသာ္ ေျဖေလ်ာ့လႊတ္ေပးလိုက္ေလသည္။ ထိုအခါ ေကာင္းကင္တမန္ခ်ဳပ္ ဂိ်ဗ္ရီးလ္ ဟု ထင္ရွားေသာ ယင္းဝိညာဥ္ေတာ္က
မုဟမၼဒ္(ဆြ)ထံသို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏စာသားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ပထမဦးဆံုး ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေလသည္။

( အို - တမန္ေတာ္ ) ဖတ္ေလာ့။ အသင္သည္ (အရာခပ္သိမ္းကို) ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အသင့္အရွင္သခင္၏ နာမံေတာ္ျဖင့္ (အစျပဳ ဖတ္ၾကားပါေလ)။ ထိုအရွင္သည္ လူသားကို ေသြးခဲတစ္ခုမွ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ဖတ္ေလာ့။
အေၾကာင္းေသာ္ အသင့္ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ေပးကမ္းမႈ၌ အလြန္တရာမွ ရက္ေရာေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အား ၄င္းတို႔ မသိရိွေသာအရာမ်ားကို ကေလာင္တံအားျဖင့္ (စာေပအေရးအသားျဖင့္)
သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ကုရ္အာန္ (၉၆း၁-၅)

ဤျဖစ္ရပ္သည္ ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ပထမဦးဆံုးက်ေရာက္လာမႈ၊ အစၥလာမ္သည္ ေနာက္ဆံုးေသာ သာသနာျဖစ္ျခင္း၊ မုဟမၼဒ္၏တမန္ေတာ္ဘဝ စတင္ျခင္း၊ ဂ်ိဗ္ရီးလ္မွတဆင့္ ေရွ႕ဆက္(၂၃)နွစ္တာအထိ ကုရ္အာန္ကို
ဆင့္ကဲလက္ခံရရိွမႈတို့၏ နိဒါန္းပင္တည္း။
ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ဝဟီလက္ခံရျခင္းႀကံဳၿပီးေနာက္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ဆိုးဆိုးရြားရြား မတည္မျငိမ္ ျဖစ္ကာ ဇနီးျဖစ္သူ ခဒီဂ်ဟ္ထံ ျပန္ေရာက္လာခဲ့၏။ ဇနီးျဖစ္သူက သူ႔ကို အားေပးခဲ့သည္သာမက ၄င္းမွာ မုဟမၼဒ္သည္
ဝဟီဗ်ာဒိတ္လက္ခံရရိွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ခဲ့ေလ၏။ သို႔နွင့္ ခဒီဂ်ဟ္သည္ မိမိ၏အစ္ကိုဝမ္းကဲြထံ မုဟမၼဒ္ အား ေခၚေဆာင္သြားေလသည္။ ထိုသူသည္ ဝရ္ကအ္ ဗင္န္ ေနာင္ဖလ္ ဟု အမည္ရိွၿပီး ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ပညာရိွတစ္ပါး ျဖစ္၏။ မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အျဖစ္သနစ္ကို နားဆင္ၿပီးသည့္ေနာက္ ၄င္းသူမွ ဤသို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေျပာၾကားခဲ့၏။
'' ဝရ္ကအ္၏ အသက္ဝိညာဥ္ကို စိုးပိုင္ထိန္းခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္အား တိုင္တည္ပါ၏။ ဧကန္ပင္ အသင္သည္ ဤအမ်ဳိးသားတို႔၏ တမန္ေတာ္ပင္ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္မူစာထံ ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ေသာ
မဟာေကာင္းကင္တမန္ (ဂ်ိဗ္ရီးလ္) မွာ အသင့္ထံသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာခဲ့ေခ်ျပီ။ ဟီးဘရူး (ဂ်ဴး) တမန္ေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ အသင္သည္ လူလိမ္ဟု သမုတ္ခံရေပအံ့။ ဆိုးဆိုးရြားရြားဆက္ဆံျခင္းကိုလည္း ခံရေပအံ့။ ၄င္းေနာက္ အသင့္အား နွင္ထုတ္၍ အသင့္အေပၚ စစ္ဆင္ၾကေပအံ့ ''။
ဤေျပာဆိုခ်က္ေၾကာင့္ ဝရ္ကအ္သည္ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံခဲ့ေၾကာင္း ယူဆဖြယ္ရာ ရိွ၏။ သူသည္ ယင္းစကားေျပာၾကားခဲ့ျပီး မ်ားမၾကာလွမီ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အလႅာဟ္အရွင္္ျမတ္၏ အသိေပးခ်က္ကို က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္အရ အရဗီဘာသာစကားျဖင့္ ဝဟီ ဟုေခၚသည္။ မုဟမၼဒ္(ဆြ) လက္ခံရရိွသည့္ ဝဟီသည္ အတိတ္ကာလ
တမန္ေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ နူးဟ္၊ အိဗ္ရာဟီမ္၊ မူစာ၊ အီစာ တို႔ ရရိွခဲ့သည့္ ဝဟီ၏ဇစ္ျမစ္တစ္ခုတည္းမွပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္၌ အခိုင္အမာ ဆိုထားပါ၏။
ကုရ္အာန္၏ဖဲြ႕စည္းမႈ၊ ပါဝင္ေသာအေၾကာင္းအရာ၊ ဗ်ာဒိတ္သတင္းအခ်က္အလက္ နွင့္ ပံုေဖာ္စာသားတို႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံအရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း မုစ္လင္မ္မ်ားမွ ယံုၾကည္ၾကသည္။ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)သည္
ဝဟီဗ်ာဒိတ္သတင္းကိုထမ္းပိုးကာ ကမၻာေလာက႔ို့ မွ်ေဝျဖန္႔ခ်ိေပးသူသာျဖစ္၏ - ကုရ္အာန္ကို ေရးသားျပဳစုသူ နွင့္ တည္းျဖတ္စီရင္သူ အလ်ဥ္း မဟုတ္ပါေခ်။ မုဟမၼဒ္(ဆြ)နွင့္ သူ႔အမ်ဳိးသားတို႔မွာ စာေပတတ္ေျမာက္ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား မဟုတ္ၾကသည္ကို ကုရ္အာန္ကပင္ ေဖာ္ျပထား၏ (၇း၁၅၇၊ ၆၂း၂)။ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ကုရ္အာန္ကိုေရးသားျပဳစုသူ မဟုတ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္၏ေဖာ္ျပခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။

စင္စစ္၌ အသင္(မုဟမၼဒ္)သည္ ဤ(ကုရ္အာန္)၏အလ်င္ရိွ မည္သည့္က်မ္းဂန္ကိုမွ် ဖတ္ရြတ္(ေလ့လာ)သူ မဟုတ္ခဲ့သည့္အျပင္ ဤ(ကုရ္အာန္)ကို အသင့္လက္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည္လည္း မဟုတ္ေခ်။ ဤသည္နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
အခ်ည္းနီွးစကား ဆိုတတ္သူတို႔မွာ ဧကန္ပင္ ဒိြဟသံသယ ျဖစ္ၾကေပအံ့။

အစၥလာမ္ မတိုင္မီ အာေရဗ်တြင္းရိွ ဓန၊ မိန္းမ၊ အရက္ အေၾကာင္း
===================================
သမိုင္းပညာရွင္တို႔သည္ (၁) အစၥလာမ္မတိုင္မီ အာေရဗ်၏ဘဝ၊ (၂) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နွင့္ ထိုေခတ္ကာလ၏အေက်ာ္အေမာ္ ကဗ်ာလကၤာပညာရပ္ - ဟူေသာ အေၾကာင္းနွစ္ခ်က္ကို အဓိကထားေလ့လာၾကကုန္၏။
ဤအေၾကာင္းနွစ္ရပ္လံုးကပင္ ဓန၊ မိန္းမ နွင့္ အရက္ေသစာမ်ား၌နစ္ျမုဳပ္လ်က္ရိွသည့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းျမင္ကြင္းတစ္ရပ္အား လွစ္ဟျပလ်က္ရိွေပသည္။ ေလာကီေရးရာကို အလြန္အကံြ်လိုက္စားအားသန္ၾကျခင္း၊ တရားမွ်တမႈကင္းမဲ့ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စီးပြါးေရးခိ်န္ခြင္လွ်ာ မညီမွ်မႈတို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းေနသည့္ ယဥ္ေက်းမႈပံုစံကို ေတြ႕ရေပမည္။ ဤလူမႈေရးရာအေျခအေနမ်ားကိုလည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အသိိေပးတင္ျပထား၏။
ဤက်မ္းဂန္၏အေစာပိုင္း စဦးစူရဟ္မ်ားတြင္ အသိနိမ့္ေခတ္ကာလ နွင့္
( ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုသာ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အသားေပးကိုးကြယ္သည့္ ) ရုပ္ဝါဒအေၾကာင္းကို ဖြင့္ျပေဖာ္ထုတ္ထား၏။ ထိုအရာနွစ္မ်ဳိးလံုးသည္
တရားမွ်တမႈကင္းမဲ့ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရးသို႔ ဦးတည္သြားေစပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ ခိုကိုးရာမဲ့မ်ား၊ မိဘမဲ့မ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလံုးလိုလိုပင္ ဆိုးရြားစြာ ထိခိုက္နစ္နာရေလသည္။
ဤသို႔ေသာ ေမာက္မာပလႊားျခင္းအမႈ နွင့္ ရုပ္ဝါဒအတြက္ ကုရ္အာန္က ေအာက္ပါအတိုင္း အထင္ေသးစြာ ျပဆိုရႈတ္ခ်ထားပါသည္။

အသင္သည္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္အမွန္အား ျငင္းပယ္သူကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီ မဟုတ္ေလသေလာ။ မိဘမဲ့ကေလးငယ္အား တြန္းထုတ္ေသာ ထိုသူပင္ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူတို႔အား ေကြ်းေမြး(ေပးကမ္း)ရန္ နိႈးေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ မျပဳေသာ ထိုသူပင္ျဖစ္၏။ ထိုကဲ့သို႔ေသာသူမ်ား၏ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈမွာ (စိတ္ဓါတ္ႏွင့္အသိတရား မပါဝင္ၾကသျဖင့္) ေပါ့ဆလြန္းသျဖင့္ ထိုသူတို႔ထံ ႀကီးက်ယ္သည့္ပ်က္စီးမႈ ရိွေနသည္။ ထိုသူတို႔သည္ လူျမင္ခံ အထင္ႀကီးခံလိုလွေသာ္လည္း အေသးအဖဲြ အသံုးအေဆာင္မ်ားကိုပင္လွ်င္ (သူတစ္ပါးအား ငွားရမ္းျခင္းမွ) တားျမစ္ပိတ္ပင္တတ္ၾကသည္။
က႑အမွတ္စဥ္ (၁ဝ၇)

ဤအေျခအေနကို ျပဳျပင္ရန္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဇကာ့သ္ တည္းဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ႑ိုဳင္ တစ္ရပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပက်င့္ေဆာင္ေစေလသည္။ မျပဳမေနရ ဒါနတာဝန္ကို ဖန္တီးကာ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူ နွင့္ ဆင္းရဲသူ တို႔အၾကားရိွ
လစ္ဟာမႈကို တံတားခင္းလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ ၄င္းျပင္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ သိကၡာမဲ့လုပ္ရပ္မ်ား နွင့္ စီးပြါးေရးျခစားမႈကို တိုက္ဖ်က္သုတ္သင္ရန္ ကုုရ္အာန္က ဥပေဒသမ်ားအား ျပဌာန္းခဲ့သည္။ ဥပမာဆိုရလွ်င္ သူဆင္းရဲတို႔အား
မၿပီးဆံုးေတာ့သည့္ ေၾကြးျမီဝဲဂယက္ထဲတြန္းပို႔ေနေသာ အတိုးကိစၥကို ကုုရ္အာန္က တရားမဝင္ (ဟရာမ္) ျဖစ္ေၾကာင္း ျပဳလုပ္လိုက္ပါသည္။
အစၥလာမ္ မတိုင္မီက အာေရဗ်သည္ အမို်းသမီးမ်ားအဖို႔ နယ္ၾကမ္းေျမၾကမ္းေဒသၾကမ္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့၏။ ေဒသခံတို႔သည္ သမီးမိန္းကေလး ေမြးဖြားလာလွ်င္ လြန္စြာ ေသာကေရာက္ၾကရျပီး လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း
မ်က္နွာသာေပးခံရေရးအတြက္ မိမိတို႔၏ကေလးငယ္မ်ားကို အရွင္လတ္လတ္ေျမျမွုဳပ္ပစ္ေလ့ရိွခဲ့ၾက၏။ လူမဆန္လွစြာေသာ ဤအျပဳအမူကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က စာေၾကာင္းစာပိုဒ္မ်ားစြာျဖင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ထားပါသည္ (၁၆း၅၉၊ ၈၁း၈-၉)။
ထိုေခတ္ကာလ အျခားေသာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၌လည္း အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖို႔ အေမြခံျခင္း၊ ဥစၥာပိုင္ဆိုင္ျခင္း၊ တန္းတူညီမွ်ေနထိုင္ျခင္း စေသာ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ျငင္းပယ္ခံခဲ့ၾကရကုန္၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအား အေမြခံခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ဓန ပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ခြင့္၊ ဥပေဒနွင့္ သာသနာ့ေရးရာ၌ တန္းတူေဆာင္ရြက္နိုင္ခြင့္မ်ားကို ေပးအပ္၍ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏အဆင့္အတန္းကို ျမွင့္တင္ေပးခဲ့သည္။ အမို်းသမီးတို႔မွာ
အဆက္မျပတ္ေနွာင့္ယွက္ခံရၿပီး လိင္မႈေရးရာ၏သားေကာင္ဘဝသို႔ ေရာက္ေနခဲ့၏။ ကုရ္အာန္က ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ နွင့္ အက်င့္အမႈမ်ား၌ ဣေျနၵေစာင့္စည္းရန္၊ အမ်ဳိးသားတို႔အား အမ်ဳိးသမီးတို႔အေပၚ တန္ဖိုးထား ဆက္ဆံရန္ အမိန္႔ေပးလ်က္
လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း အမ်ဳိးသမီးတို႔ကို ဂုဏ္တင္ေပးခဲ့ေပသည္ (၂၄း၃၁၊ ၃၃း၅၉)။
အလားတူစြာပင္ အစၥလာမ္မတိုင္မီေခတ္၏လူ႔အသိုက္အဝန္းအတြင္း မိဘမဲ့မ်ားမွာ သိကၡာခ်ျခင္း (နွင့္) ခ်ဳိးနိွမ္ဆက္ဆံျခင္းကို ခံစားခဲ့ၾကရ၏။ ကုရ္အာန္က မိဘမဲ့မ်ားအေပၚ ၾကင္နာစြာဆက္ဆံရန္၊ ၄င္းတို႔မွာ အရြယ္ေရာက္၍ မိိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းနိုင္ခ်ိန္အထိ ၄င္းတို႔ပိုင္ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားအား အကာအကြယ္ေပးထားရန္၊ အစၥလာမ္မတိုင္မီ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမွ နိမ့္က်သည္ဟု သတ္မွတ္ထားခ်က္ကို ဆန္႔က်င္၍ ထိုသူတို႔နွင့္ ထိမ္းျမားလက္ဆက္ရန္
တိုက္တြန္းအားေပးထားေလသည္ (၄း၁-၁ဝ)။
အရက္ နွင့္ မူးယစ္ေသစာမ်ားသည္လည္း ထိုေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ၏ အဓိက အစိပ္အပိုင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနခဲ့၏။ ေနရာအနံွ႔ မူးယစ္ေသစာမ်ားရိွေနျခင္းမွာ လူတို႔၏ ရုပ္ပိုင္း နွင့္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ခလုတ္ကန္သင္း ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ဘဝ၏အဓိကကိစၥမ်ားကိုလည္း မႈန္ဝါးေထြျပားသြားေစသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ရုပ္ပိုင္း၊ နာမ္ပိုင္းတိုးတက္မႈလိုလားသူအား အလႅာဟ့္သိစိတ္ ရင့္သန္လာေစေရးအတြက္ ကုရ္အာန္က အရက္ကို ပိတ္ပင္တားျမစ္ခဲ့၏။
အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအပါအဝင္ ကုရ္အာန္ရိွ အျခားဥပေဒသမ်ားသည္ အစၥလာမ္ မတိုင္မီ အာေရဗ်၏အေနအထားတစ္ရပ္လံုးကို ေျပာင္တင္းရဲရင့္စြာ စိန္ေခၚခဲ့ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ တရားမွ်တမႈ ကင္းမဲ့ေသာ
လူ႔အဖဲြ႕အစည္းထံမွ အက်ဳိးအျမတ္ထုတ္ယူေနသည့္ မ်ဳိႏြယ္စုအႀကီးအကဲတို႔က ယင္းဥပေဒတို႔ကို အေၾကာက္အကန္ တြန္းလွန္ခဲ့ၾကကုန္၏။ မုစ္လင္မ္တို႔မွာ ဖိနိွပ္ညွင္းပန္းမႈ၊ ေျပာင္ေလွာင္သေရာ္မုႈကို ခံခဲ့ၾကရယံုမက ဆက္လက္၍
မိမိတို႔၏ဇာတိေျမ မကၠဟ္မွ ေမာင္းထုတ္ျခင္းကိုပင္ ခံခဲ့ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဥပေဒသမ်ားအေပၚ တည္ေဆာက္ထားေသာ တရားမွ်တသည့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ ထူေထာင္ေရးအတြက္
မုစ္လင္မ္မ်ားက ဖိတ္ေခၚခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္တည္း။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)


 July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.