Pages

.

(၃) သတိေပး နိႈးေဆာ္ခ်က္

(၄) သတိေပး နိႈးေဆာ္ခ်က္
---------------------------
ဝဟီထုတ္ျပန္႔ို့ခ်မႈသည္ ေလာကအေပါင္း (စၾကဝဠာခပ္သိမ္းရိွ ေဝေနယ်အေပါင္း) အတြက္ သတိေပးနိႈးေဆာ္ခ်က္မွတစ္ပါး အျခားမဟုတ္ေလၿပီ (၆း၉ဝ) ဟူ၍ ကုရ္အာန္က ဆိုထား၏။ က်မ္းျမတ္ကုုရ္အာန္က မိမိေနာက္လိုက္မ်ား နွင့္ ဖတ္ရႈသူမ်ားကို နိႈးေဆာ္သတိေပးထားေသာ အေၾကာင္းသံုးရပ္ရိွ၏။
(က) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အလိုေတာ္တစ္ခုတည္းထံသ႔ို႔ နာခံလဲႊအပ္ရသည့္ ဘဝလမ္းစဥ္ကို ေဟာေျပာပို႔ခ်ခဲ့ၾကကုန္ေသာ အတိတ္ေခတ္တမန္ေတာ္မ်ား၏ စစ္မွန္သည့္ မူလအဆံုးအမမ်ားနွင့္ ရုန္းကန္အားထုတ္ခ်က္ အေၾကာင္းမ်ား၊ ၄င္းျပင္ အတိတ္ကာလ ဝဟီက်မ္းဂန္မ်ား၏ မူလဘူတ ဥပေဒသမ်ား နွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာဆံုးမလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္း။
(ခ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားနွင့္ ရင္းနီွးကြ်မ္းဝင္ေသာ လူသားတို႔၏ စိတ္ဝိညာဥ္အေနအထားမွာ မူလအေျခအေန၌ သန္႔စင္ေနခဲ့သည့္အေၾကာင္း၊ မူလကပင္ လက္ခံသိရိွထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဝဟီဗ်ာဒိတ္ ေရာက္ရိွလႈပ္နိႈးျခင္းသာ မရိွပါက လမ္းေခ်ာ္တိမ္းေစာင္းကုန္မည့္အေၾကာင္းမ်ား။
(ဂ) လူသားတို႔မွ မည္သည့္အရာကိုမွ် ဖံုးကြယ္မထားနိုင္ေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အၿမဲမျပတ္ ေတြ႕ျမင္သိရိွေနေတာ္မူေၾကာင္း၊ စစ္မွန္စြာသက္ဝင္ယံုၾကည္သူ (မုုအ္မင္န္)တို႔သည္ ဤပကတိအရိွတရား၏
သတိသမၸဇဥ္အျပည့္အဝနွင့္တစ္ကြ ေနထိုင္ရွင္သန္သြားသည့္ဘဝကို တည္ေဆာက္ၾကရမည့္အေၾကာင္း။



ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္သည္ စၾကဝဠာတစ္ခြင္လံုးနွင့္သက္ဆိုင္ေနသည့္ သတိေပးနိႈးေဆာ္ခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လူမ်ဳိးတစ္စု၊ ေခတ္ကာလတစ္ခ်ိန္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္ကာလ၏ယနၲရား ရပ္တန္႔သြားသည့္တိုင္ လူသားထုတစ္ရပ္လံုးအတြက္ ပို႔ေဆာင္ခ်မွတ္ခံရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ကိုးကြယ္အပ္ရာဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ပါးတည္းရိွမႈကို ေဟာၾကားေသာ အတိတ္ကာလ ဗ်ာဒိတ္ဓမၼစစ္မ်ားအား ဆက္လက္အတည္ျပဳေနသည့္က်မ္းဂန္ဟူ၍ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သာ ရိွေန၏။ ဤဗ်ာဒိတ္သတင္းကို ကမၻာ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ တမန္ေတာ္အသီးသီးမွတစ္ဆင့္ ကမၻာ့လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမ်ားထံသို႔ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်လာခဲ့သည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အနၲိမ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)နွင့္အတူ ဆံုးခန္းတိုင္ၿပီးေျမာက္ခဲ့ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က အသိေပးထားပါသည္။
စၾကဝဠာဆိုင္ရာ သတင္းသဝဏ္ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ တမန္ေတာ္မူစာ(အလိုင္)၊ တမန္ေတာ္အီစာ (အလိုင္)တို႔ထံ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာက်မ္းဂန္မ်ားနွင့္ ကုရ္အာန္အၾကား ထပ္တူထပ္မွ် တူညီမႈမ်ားစြာကို ေတြ႕ၾကရေပမည္။ သို႔ရာတြင္
လြန္ေလျပီးေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္လာယံုၾကည္ခ်က္မ်ားအတြင္း ေပၚထြက္ခဲ့သည့္ အယူဝါဒလဲြမွားမႈမ်ားကို ရွင္းလင္းေခ်ဖ်က္ရန္ (နွင့္) လူတို႔အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စံနစ္က်လွေသာဥပေဒသထံ ဖိတ္ေခၚရန္အတြက္လည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္
ထုတ္ျပန္ခံရျခင္း တစ္ေၾကာင္းျဖစ္၏။

(၅) ေဝဒနာ ကုစားခ်က္
-----------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က မိမိသည္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ နွလံုးသားမ်ားအတြက္ ေဝဒနာကင္းေပ်ာက္ေစရာ ေဆးကုထံုးတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္ (၁၇း၈၂)။ ကုရ္အာန္အေျခတည္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးသည္
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တမ္းတသတိရျခင္းမွတစ္ဆင့္ နွလံုးသားသန္႔စင္မႈအတြက္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ရပ္ကို ေပၚထြက္ထြန္းလင္းလာေစပါသည္။ ဝဟီဗ်ာဒိတ္သည္ လူသားတို႔၏လူသားဆန္မႈကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းေစျခင္းျဖင့္ မာျမင္းသြားသည့္နွလံုးသားမ်ားအား ႏွဴးညံံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းလာေစရန္ ညိွဳ႕ယူဆဲြငင္ ႏိုင္ေပသည္။
ဤက႑၌ ကုရ္အာန္သည္ လူ႔နွလံုးသားဝိညာဥ္ကို ဖန္ဆင္းရွင္နွင့္ပတ္သက္သမွ်အေပၚ ခ်စ္ၾကည္ျမတ္နိုးလာေစျခင္း တည္းဟူေသာ အဆင့္တစ္ရပ္အထိ ျမွင့္တင္စြမ္းေဆာင္ေပးေလ့ရိွ၏။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း
အေကာင္းဆံုး သို႔မဟုတ္ အဆိုးဆံုးအခ်ိန္အခါအတြင္းမွာပင္ မိမိ၏အသိစိတ္ကို အလႅာဟ့္ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္း ဟူသည့္အေျခအေနအား လိုက္ေလ်ာလက္ခံေစေတာ့သည္။ ၄င္းကို '' ရႈက္ရ္ '' ဟု ေခၚဆိုသည္ (၂း၁၅၂)။ ဤကုသခ်က္သြန္သင္မႈမ်ားသည္ နွလံုးသားနွင့္အသိဥာဏ္ကို ပီတိ၏အဆင့္အတန္းအတြင္း လမ္းျပေခၚေဆာင္သြားေလ့ရိွ၏။ ထိုပီတိအဆင့္၌ အလႅာဟ့္ထံေတာ္မွ လင္းေရာင္ျခည္/ဓမၼေရာင္ျခည္ - နူးရ္ သည္ စိတ္ဝိညာဥ္ထဲသို႔ ဝင္ေရာက္လာေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာအခါ '' ငါသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ေရွ႕ေမွာက္၌ တည္ရိွေနရသည္ '' ဟူ၍ သတိကပ္မႈျဖင့္ ထိုသူ၏စကားလံုးတိုင္း နွင့္
လုပ္ရပ္တိုင္းမွာ ညီညြတ္ေလးနက္လာေပေတာ့သည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
=============================================

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၃
***************************
ကုရ္အာန္ကညႊန္းထားသည့္ ၾကားနာသူအမ်ဳိးအစားမ်ား
============================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လိင္၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အယူဝါဒ ေဘာင္အကန္႔အသတ္မရိွ စၾကဝဠာအတြင္း အရာအေပါင္းက နားဆင္ေလ့လာနိုင္၏။ သို႔ေသာ္ အေၾကာင္းရပ္အသီးသီးနွင့္ အေျခအေနအမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ လူ့အုပ္စု (၆) မ်ဳိးအေပၚ
အထူးရည္ညႊန္းထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။

(က) လူသားမ်ဳိးႏြယ္မ်ား
---------------------------
လူသားအေပါင္းနွင့္သက္ဆိုင္ေသာ သြန္သင္ခ်က္မ်ား၊ သတိေပးမႈမ်ား နွင့္ ေကာင္းသတင္းေပးျခင္းမ်ား ပါဝင္၏။ ယင္းသို႔ေသာ စာပိုဒ္မ်ားမွာ အို - လူသားအေပါင္းတို႔ သို႔မဟုတ္ အို - အာဒမ္၏မ်ဳိးဆက္မ်ား ဟူ၍ အၿမဲတေစ
စတင္ထားတတ္သည္။ ဤသို႔ေသာ ရည္ညႊန္းခ်က္မ်ားကို အေစာပိုင္းကာလ ဝဟီထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုစာပိိုဒ္တို႔မွာ မကၠဟ္ေခတ္ကာလ(အတြင္းက်ေရာက္ေသာ)က႑မ်ား ဟု ေက်ာ္ၾကားသည္။

(ခ) သက္ဝင္ယံုၾကည္သူမ်ား
-------------------------------
မုစ္လင္မ္ ပီသေစမည့္ အျပဳအမူ၊ ေလာကနီတိ နွင့္ ဥပေဒသ တစ္ရပ္ရပ္ပါဝင္ေန၏။ ဤသို႔ေသာ စာပိုဒ္မ်ဳိးမွာ အို - အသင္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကသူတို႔ ဟူ၍ အၿမဲတေစ အစျပဳထားေလ့ရိွၿပီး ဤသည္မွာ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူတို႔အဖို့တည္း ဟု အဆံုးသတ္ထားေလ့ရိွ၏။ လမ္းေခ်ာ္ေမွာက္မွားမႈအတြင္း မက်ေရာက္ေရး သတိေပးခ်က္မ်ား၊ ယံုၾကည္မႈအေပၚ
မားမတ္ႀကံ့ခိုင္မႈ နွင့္ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈရိွၾကသူမ်ားအတြက္ ေကာင္းသတင္းမ်ားအေၾကာင္းကို ေတြ႕ရေပမည္။

(ဂ) ေရွးက်မ္းရရိွသူမ်ား
------------------------
ေရွးက်မ္းဂန္ရရိွသူမ်ားအနက္ ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္မ်ားကို ကုရ္အာန္က မ်ားေျမာင္စြာ အေလးေပးေဖာ္ျပထား၏။ ယင္းလူ႔အဖဲြ႕အစည္းနွစ္ရပ္လံုးကို ရည္ညႊန္းသည့္အခါ ကုရ္အာန္က အို - က်မ္းဂန္ရရိွသူအေပါင္းတို႔ ဟူ၍ သံုးနႈန္းေလသည္။ ကုရ္အာန္သည္ ယံုၾကည္ခ်က္အယူဝါဒ သံုးမ်ဳိးစလံုးပါဝင္ေနေသာ သက္ဆိုင္ရာတမန္ေတာ္တို႔၏ျဖစ္စဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ နာခံအပ္နွင္းရမည့္ စၾကဝဠာဆိုင္ရာ ဗ်ာဒိတ္သတင္းအားျဖင့္ ေရွးက်မ္းရ လူမ်ဳိးႏြယ္တို႔အေပၚ ေဆာ္ၾသသတိေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ရံဖန္ရံခါ ကုရ္အာန္က အုပ္စုတစ္ခုခ်င္းကို သီျခားညႊန္းဆိုတတ္၏။ ဥပမာျပရလွ်င္ ေခတ္ဦး မုစ္လင္မ့္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ မကၠဟ္ၿမိဳ႕မွ မဒီနဟ္ၿမိဳ႕သို႔ ဂနၲဝင္ေျမာက္ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ဝယ္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ ကုရ္အာန္ဗ်ာဒိတ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဂ်ဴးအႏြယ္ဝင္လူမ်ဳိးစု (ယဟူဒီ) မ်ားနွင့္ အေခ်အတင္
အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ဂ်ဴးတို႔၏ေမးျမန္းခ်က္အေပၚ ျပန္လည္ ေျဖၾကားခ်က္၊ ၄င္းအျပင္ အသိုင္းအဝိုင္းနွစ္ရပ္အၾကားတြင္ ထင္ရွားစြာရိွခဲ့ေသာ တင္းမာမႈအခ်ဳိ႕ စသည္ျဖင့္ အေျမာက္အမ်ား ပါဝင္ေဖာ္ျပထားေလသည္။

(ဃ) အေရၿခံဳေၾကာင္သူေတာ္မ်ား
----------------------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အေရၿခံဳေၾကာင္သူေတာ္ဝါဒကို ရံြမုန္းစက္ဆုပ္ဖြယ္ရာအျဖစ္ ေဖာ္ျပထားျပီး ျပင္းထန္လွသည့္စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ရႈတ္ခ်ထားသည္။ အေရၿခံဳဝါဒီ (မုနာဖစ္က္)မ်ားအား ေနာင္တမလြန္၌
ေစာင့္ႀကိဳေနမည့္အရာကိုလည္း သတိေပးေဖာ္ျပထားသည္။ ၄င္းတို႔၏ စရိုက္သဘာဝ နွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၍ စစ္မွန္ေျဖာင့္မတ္ေသာယံုၾကည္ခ်က္ ထားရိွၾကရန္ ဖိတ္ေခၚထားေပသည္။

(င) နိစၥသစၥာကို ပယ္လွန္သူမ်ား
-----------------------------------
ကုရ္အာန္၏ဗ်ာဒိတ္သတင္းကို ပယ္လွန္ျငင္းဆန္သူမ်ားအား ကုရ္အာန္က ဒႆနအဆိုမ်ားျဖင့္ အက်ယ္တဝင့္ေဆြးေႏြးထားသည္သာမက ယင္းသို႔ျငင္းပယ္ျခင္းအေပၚ သတိေပးခ်က္ ျပဆိုထားသည္။
နိစၥသစၥာကို ပယ္လွန္ျခင္း (ကုဖ္ရ္) စကားလံုးကို ကုရ္အာန္၏သေဘာတရားနွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ လူအခ်ဳိ႕က ယံုၾကည္ခ်က္ကင္းမဲ့သူ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပို၍ဆိုးဝါးသည္မွာ မိစၧာတိတၳိက ဟုလည္းေကာင္း တလဲြတေခ်ာ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဘာသာျပန္ထားၾက၏။ အရဘီစကား ကုဖ္ရ္ သည္ က်ယ္ျပန္႔စြာ အနက္ထြက္ေသာ္လည္း ၄င္း၏ ဇစ္ျမစ္အဓိပၸာယ္မွာ ေက်းဇူးမသိတတ္ျခင္း၊ ေက်းဇူးကန္းျခင္း ဟူ၍ ရပါ၏။ ကုရ္အာန္႔ ရႈေထာင့္အရ အႀကီးမားဆံုး ေက်းဇူးကန္းျခင္းသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏နိစၥသစၥာတရား ထင္ရွားေပၚလြင္လာၿပီးသည့္ေနာက္ဝယ္ ၄င္းအမွန္တရားကို ပယ္လွန္ပယ္ခ်ျပဳျခင္းပင္
ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္လာ ကာဖိရ္ ဟူသည့္ အသံုးအနႈန္းအား နိစၥသစၥာကိုပယ္လွန္သူ သို႔တည္းမဟုတ္
ဖန္ဆင္းရွင္၏သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားနွင့္ ေကာင္းခီ်းမဂၤလာမ်ားကို ဆန္႔က်င္သူ ဟု ဘာသာျပန္ဆိုပါက ပိုမိုနီးစပ္နိုင္ေပမည္။

(စ) ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ား
-----------------------------
လူ႔အေတြးအေခၚကို ျမွင့္တင္ေပးသည့္ အျပန္အလွန္အေမးအေျဖစကားရပ္မ်ားကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ေလ့လာသည့္အခါ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္၏ က႑အမွတ္စဥ္(၅၅) တစ္ခုတည္းမွာပင္ “ သို႔ပါလ်က္ အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔အား ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည့္ အသွ်င္သခင္၏ မည္သည့္ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို မဟုတ္မမွန္ဟူ၍ ျငင္းပယ္ၾကအံ့နည္း” ဟူေသာ ေမးခြန္းမွာ (၃၁) ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပါရိွေနေပသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူတိုင္းကို အျပည့္အဝ အာရံုဝင္စားသြားေစရန္ ၿပိဳင္စံရွားနည္းလမ္းျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းညိွဳ႕ယူေလ့ရိွသည္။ ဥပမာတစ္ရပ္ကို ရႈပါ။

ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္ (မုဟမၼဒ္) အား မိဘမဲ့အျဖစ္ေတြ႕ေတာ္မူၿပီး ခိုကိုးရာကို ေပးေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္တံုေလာ။ ၄င္းျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား လမ္းေပ်ာက္သူ အျဖစ္ေတြ႕ေတာ္မူၿပီး လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ့သည္
မဟုတ္ေပသေလာ။ ထိုမွတပါး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား ႏြမ္းပါးသူအျဖစ္ေတြ႕ေတာ္မူျပီး ကံုလံုၾကြယ္ဝေစေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္တံုေလာ။ ကုရ္အာန္ (၉၃း၆၈)

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

 July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.