Pages

.

၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား ၁၀ မွ ၁၂

၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၀)

သစၥာ့ေအာင္ပြဲ
***********
၁၉ ရာစုေႏွာင္းပိုင္း၊ အိႏိၵယႏိုင္ငံကို ၿဗိတိသွ်တို႕အုပ္စိုးေနေသာကာလ၊ အိႏိၵယေျမာက္ပိုင္းရိွ ကန္ဒလာ မည္ေသာ ရြာတစ္ရြာ၀ယ္ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္တည္ေဆာက္၏။ တည္ေဆာက္ဆဲ၀တ္ေက်ာင္းႏွင့္ကပ္လ်က္ ေျမေနရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဒသခံ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ မုစ္လင္မ္တို႕အၾကား အျငင္းပြားစရာကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာသည္။ မုစ္လင္မ္တို႕က ၄င္းေျမသည္ ဗလီပိုင္ျဖစ္ၿပီး အသစ္တည္ေဆာက္မႈအတြင္း ထည့္သြင္းလုိေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။ ဟိႏၵဴတို႕ကလည္း ၄င္းသည္ ေရွးေဟာင္းဘုရားေက်ာင္းတစ္ခု၏အစိပ္အပိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာဆိုၾကကုန္သည္။ အျငင္းပြားမႈ ႀကီးထြားလာၿပီးေနာက္ ယင္းအမႈမွာ တရားရံုးသို႕ေရာက္ေလ၏။ သို႕ျဖင့္ ျပတ္သားေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ရရန္ ႏွစ္ခ်ီၾကာေညာင္းေလေတာ့သည္။

တရားသူႀကီးမွာ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးျဖစ္၏။ သူသည္ မိမိထံခ်ျပလာေသာ ပိုင္ႏိုင္ျပတ္သားမႈမရိွသည့္ ႏွစ္ဖက္ႏွစ္၀ အေထာက္အထားမ်ားကို အေျခခံ၍ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မေပးႏိုင္ခဲ့။ သို႕ရိွရာ သူသည္ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ မုစ္လင္မ္တို႕ကို သီးျခားစီ ေတြ႕ဆံု၏။ မုစ္လင္မ္တို႕အား ထိုေျမသည္ ဗလီပိုင္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထြက္ဆိုႏိုင္စြမ္းရိွသည့္ ဟိႏၵဴတစ္ဦးတစ္ေလကို သိရိွပါ၏ေလာဟု ေမးျမန္း၏။ အကယ္၍ရိွခဲ့လွ်င္ ထိုသူ၏သက္ေသခံခ်က္ေပၚမူတည္လ်က္ စီရင္ေျဖရွင္းမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ မုစ္လင္မ္တို႕ဖက္မွ ထိုသို႕ေသာသူ တစ္ဦးတစ္ေလမွ်ပင္ မတင္သြင္းႏိုင္ၾကေပ။ “ ဤသည္မွာ သာသာနာေရး ကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ဟိႏၵဴကိုမွ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မေပးလို၊ ဗလီပိုင္ေျမအျဖစ္ မွန္ရာကိုေျပာ

ၿပီး ထြက္ခ်က္ေပးႏိုင္မည့္ ဟိႏၵဴတစ္ဦးကိုမွ်လည္း မသိရိွပါ ” ဟု ဆိုၾကကုန္၏။

၄င္းေနာက္ တရားသူႀကီးသည္ ဟိႏၵဴတို႕အား သီးသန္႕ဆင္ေခၚလိုက္ၿပီးေနာက္ ၄င္းေျမသည္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ထြက္ဆိုေပးႏိုင္မည့္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးဦး၏အမည္ကို ေဖာ္ျပထြက္ဆိုႏိုင္ျခင္း ရိွမရိွကို ေမးျမန္း၏။ အကယ္၍ရိွခဲ့ပါက ထိုသူ၏သက္ေသခံခ်က္ေပၚမူတည္ၿပီး ထိုေျမကို ဟိႏၵဴတို႕ထံေပးရန္ စီရင္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည္ ဟု ေျပာဆိုလိုက္သည္။ ဟိႏၵဴမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကေလ၏။ ၄င္းေနာက္ “ အလြန္ၾကပ္တည္းပါဘိျခင္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ဘုရားေက်ာင္းပိုင္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း ထြက္ဆိုမည့္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးကို ေတြ႕ရန္ ခက္ခဲေလစြ၊ သို႕ေသာ္ျငား ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ရြာတြင္ ျမင့္ျမတ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရိွပါသည္။ ထိုသူသည္ မုသားဆိုမည္မဟုတ္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႕မွ ေမွ်ာ္လင့္မိပါ၏ ” ဟု တရားသူႀကီးအား အစီရင္ခံၾက၏။

ဟိႏၵဴမ်ားတင္ျပၾကေသာ မုစ္လင္မ္၏အမည္မွာ ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ ဘခ္ရွ္ ျဖစ္သည္။ ေမာင္လာနာ မုဇဖၹရ္ ဟုစိုင္းန္ ကန္ဒလ္၀ီ၏ ဖခင္ ျဖစ္သည္။ တရားသူႀကီးသည္ ကန္ဒလာအနီးရိွ အိုင္လမ္ ဟူသည့္ရြာ၌ ရံုးထိုင္ျခင္းျဖစ္ရာ၊ ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ ဘခ္ရွ္အား ဤအမႈ၏အေထာက္အထားအတြက္ မဆိုင္းမတြပင္ ဆင့္ေခၚလိုက္၏။

ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ ဘခ္ရ္ွမွ ရံုးေတာ္သို႕ေရာက္လာေသာ္ ရံုးျပင္ပ၌ ဟိႏၵဴႏွင့္မုစ္လင္မ္လူအုပ္ႀကီး စုေ၀းေရာက္ရိွလာၾက၏။ အဆံုးအျဖတ္မည္သို႕ျဖစ္မည္ကို လူတိုင္းပင္ သို႕ေလာသို႕ေလာ ျဖစ္ေနၾက၏။ တရားသူႀကီးက ေမာင္လာနာ၏အမည္ကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ေခၚယူလိုက္ၿပီး “ အျငင္းပြားေနၾကသည့္ေျမမွာ ဟိႏၵဴပိုင္ေလာ၊ မုစ္လင္မ္ပိုင္ေလာဟူသည္ကို အသင္ေျပာျပႏိုင္ပါသလား ” ဟု ေမးျမန္းသည္။ ေမာင္လာနာက “ ဤကိစၥ၌ အမွန္အတိုင္းဆိုရပါလွ်င္ ထိုေျမသည္ ဟိႏၵဴမ်ားပိုင္ဆိုင္ေသာေျမျဖစ္သည္။ မုစ္လင္မ္တို႕ဖက္မွတင္ျပခ်က္ မွားယြင္းေနပါသည္ ” ဟု ခ်က္ျခင္းပင္္ ထြက္ဆိုလိုက္ေလသည္။ ဤသက္ေသခံခ်က္ေပၚမူတည္ၿပီး စီရင္ခ်က္ခ်ေလရာ ဟိႏၵဴတို႕မွ ေျမကို ျပန္လည္ပိုင္ဆိုင္သြားၾက၏။ တရားသူႀကီးမွ စီရင္ခ်က္ခ်မွတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ကို ေဆာက္လုပ္ၾကေတာ့၏။ ကန္ဒလာဂ်ာေမ့ဗလီ၏အေရွ႕ေတာင္ဖက္၌တည္ရိွေသာ ယင္းေနရာကို ယေန႕တိုင္ ေတြ႕ျမင္ၾကရပါမည္။

တရားရံုးေတာ္မွျပန္လာၾကေသာ မုစ္လင္မ္တို႕မွာ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ကုန္၏။ မ်ားစြာေသာသူတုိ႕က ေမာင္လာနာသည္ ၄င္းတို႕အား အျခားသူတို႕ေရွ႕တြင္ သိကၡာခ်လိုက္သည္ဟု စြပ္စြဲၾကေလ၏။ ဥပေဒေၾကာင္းအရ စီရင္မႈ ၿပီးေျမာက္သြားေသာ္လည္း က်င့္၀တ္နီတိတစ္ရပ္မွာ အမ်ား၏အသိအမွတ္ျပဳခံလိုက္ရေၾကာင္း သိသူ နည္းလွ၏။

ေမာင္လာနာ၏ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း ႏွင့္ အမွန္တရားေပၚစြဲၿမဲရပ္တည္ျခင္းေၾကာင္း ဟိႏၵဴတို႕မွာ ထူးကဲစြာ ေလးစားသြားၾကကုန္သည္။ ၄င္းတို႕သည္ သူ၏ျပည့္၀မွန္ကန္မႈအားျဖင့္ သာသနာ၏ျပည့္၀မွန္ကန္မႈကို စတင္ေတြ႕ရိွ ခံစားခဲ့ရသည္။ ဤသို႕ဤႏွယ္ ခက္ခဲက်ဥ္းၾကပ္လွသည့္အေနအထား၌ တရားမွ်တျခင္းကို လက္မလႊတ္လိုက္ရန္ ဤသာသနာျပည့္၀မွန္ကန္မႈက ေမာင္လာနာအား ႀကံ႕ခိုင္သည့္အင္အားကို ေပးခဲ့ေခ်ၿပီ။ အဆံုးရလဒ္ကား ကန္ဒလာမွ ေျမာက္မ်ားစြာေသာမိသားစုတို႕သည္ ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ ဘခ္ရွ္၏လက္၀ယ္ အစၥလာမ္ကို သက္၀င္လက္ခံလိုက္ၾကကုန္၏။ ၄င္းတို႕အနက္ မိသားစုတစ္စုမွာ ၁၉၄၇ အိႏိၵယၿပိဳကြဲမႈကာလအထိ ကန္ဒလာ၌ ေနထိုင္သြားခဲ့ၾကသည္။

မုစ္လင္မ္တို႕သည္ အမ်ဳိးသားေရးအစြဲျဖင့္ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူမ်ားအေပၚ ျပဳမူဆက္ဆံမိပါက ေသြးကြဲျခင္းဟူေသာ အေျဖကိုသာ ရရိွၾကေပမည္။ သို႕ေသာ္ သူတို႕မွ သစၥာကိုအေျခခံေသာဆက္ဆံေရးကို ထူေထာင္လိုက္ေလလွ်င္ ရႈံးနိမ့္မႈ မွ ေအာင္ျမင္မႈသုိ႕ ေျပာင္းလဲသြားသည္အထိ ယင္းႀကိဳးပမ္းမႈအား ဖန္ဆင္းရွင္မွ ေကာင္းၿခီးေပးသနားေတာ္မူပါသည္။ သူတို႕၏ေလာကီေရးနစ္နာမႈမ်ားက ထာ၀ရေအာင္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္လာေစသည္။ သူတို႕၏ပုဂၢလဆိုင္ရာ အဟန္႕အတား အေႏွာင့္အယွက္မ်ားသည္ပင္ သူတို႕၏ယံုၾကည္မႈကို ပိုမိုထြန္းလင္းေတာက္ပသြားေစေတာ့၏။




၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၁)

ေရကုန္ေရခန္း
***********
ပေရာ္ဖက္ဆာ ေပါလ္ ဒိရာ့က္ (Paul Dirac) သည္ အသက္ ၈၄ ႏွစ္အရြယ္တြင္ အေမရိကန္၊ ဖေလာ္ရီဒါ၌ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ သူသည္ ကမာၻ႕ႏိုဗယ္လ္ဆုအျပင္ အျခားဆုႀကီးအေျမာက္အမ်ားကိုလည္း လက္ခံရရိွသူျဖစ္သည္။ ႏ်ဴတန္ ႏွင့္ အိုင္းစတိုင္း၏ေနာက္ ေခတ္သစ္ကာလ၏ အႀကီးျမင့္ဆံုး သိပၸံပညာပညာရွင္မ်ားအနက္တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရသည္။ သူ၏ Quantum Mechanical Theory ေၾကာင့္ အထူး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ ျဒပ္စင္မ်ားအတြင္း အခ်င္းခ်င္းၿပိဳကြဲမႈကို လက္ေတြ႕မစမ္းသပ္ႏိုင္မွီကပင္ သူက ထိထိေရာက္ေရာက္ မွန္းဆေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

သူ၏ “ျဒပ္စင္ၿပိဳကြဲျခင္း” ႏွင့္ “စၾကာ၀ဠာေပါက္ကြဲၿပိဳကြဲျခင္း” အယူအဆသည္ စၾက၀ဠာေလာက၏ယာယီသေဘာ၊ စၾက၀ဠာဖြဲ႕စည္းမႈအေၾကာင္း ရွင္းျပႏိုင္ေရးအတြက္ ရူပေဗဒဆိုင္ရာအေတြးအေခၚမ်ားကို ဦးေဆာင္ထားသည္။ ၄င္း၌ စၾက၀ဠာ၏ မူလအစ ႏွင့္ ျဖစ္စဥ္လည္း ပါ၀င္ေန၏။

၁၉၈၄ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ၄ ရက္၊ The Guardian သတင္းစာမွ ဒိရာ့က္၏နာေရးသတင္းကို “စၾက၀ဠာၿပိဳကြဲမႈ၏ တမန္ေတာ္” ဟုပင္ ေဂ်ဂ်ီခရိုသာက ေခါင္းစဥ္တပ္ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့၏။ positron မည္ေသာ ဒိရာ့က္၏ ျဒပ္စင္ၿပိဳကြဲျခင္း ေတြ႕ရိွတင္ျပခ်က္သည္ အႏုျမဴရူပေဗဒေလာကအား လံုးလံုးလ်ားလ်ား အေျပာင္းအလဲျဖစ္သြားေစ၏။ ကမာၻကို ကိုင္လႈပ္လိုက္ေသာ ယင္းေဖာ္ထုတ္ခ်က္ကို မည္သို႕ရရိွခဲ့ေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ားက အႀကီးအက်ယ္စိတ္၀င္တစား သိရိွလိုခဲ့ၾက၏။ သို႕ေသာ္ သူက ၄င္းႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာအေျဖမ်ားကိုသာ ေပးေနေလ့ရိွခဲ့ေပသည္။

ယင္းအႏုျမဴျဒပ္စင္ၿပိဳကြဲျခင္းသေဘာသဘာ၀ဆိုင္ရာ အံ့ဖြယ္အယူအဆ မည္သို႕မည္ပံု ျဖစ္ေပၚရရိွလာခဲ့ေၾကာင္း လူတို႕မွ ေမးျမန္းၾက၏။ ထိုအခါ မိမိသည္ စာသင္ခန္းၾကမ္းျပင္ေပၚ၌ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းမိုးေပၚေထာင္ၿပီး ဦးေခါင္းထဲ ေသြးေလွ်ာက္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ရရိွလာေၾကာင္း သူက စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပခဲ့သည္ ဟု ခရိုသာမွ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့၏။ သာမန္အားျဖင့္ ဒိရာ့က္၏အေျဖမွာ ေပါက္တတ္ကရ တလြဲတေခ်ာ္ဟု ထင္စရာရိွ၏။ သို႕ရာတြင္ သူသည္ အမွန္ကိုဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိခႏၶာကိုယ္ရိွေသြးမ်ားအားလံုးကို ဦးေခါင္း(ဦးေႏွာက္)တြင္းသို႕ ေလွ်ာက္၀င္လာေစျခင္း (တစ္နည္း) မိမိတာ၀န္ယူထားေသာအလုပ္၌ အသိဥာဏ္စြမ္းရည္ထံသို႕ မိမိခြန္အားကို အကုန္အစင္ပို႕လႊတ္ျခင္းျဖင့္ အံ့မခန္း မဟာဥာဏ္စြမ္း ျဖစ္ေပၚလာေလ့ရိွ၏။

ဤသည္ကို မဆိုစေလာက္ေသာလူတို႕သာ လုပ္ႏိုင္စြမ္းသည္။ သူတို႕သည္ မိမိ၏စြမ္းရည္ကို ခြဲထုတ္ႏိုင္ၾက၏။ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုတည္းအေပၚ စူးစူးစိုက္စိုက္ အာရံုနစ္ျမဳပ္မထားပါက အားထုတ္မႈမ်ားမွာ စံခ်ိန္မမွီတတ္ေခ်။ ရိွသမွ် ခြန္အားတစ္ခုခ်င္းစီကို ေပါင္းစပ္စုရံုးေစျခင္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ အဖိုးထိုက္တန္လာရစၿမဲျဖစ္၏။ မိမိ၏အလုပ္အား ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ေစသည့္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းမွာ မိမိအစြမ္းရိွသမွ် အကုန္အစင္ ေပးဆပ္လိုက္ျခင္းတည္း။




၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၂)

လိုလွ်င္ႀကံဆ နည္းလမ္းရ၏
*********************
မွန္ခ်ပ္လုပ္ငန္းလုပ္သူမ်ားသည္ မွန္၏မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ ခဲတံေခ်ာင္းကဲ့သို႕ ကိရိယာေလးျဖင့္ တိတိရိရိ ထက္ျခမ္းျဖစ္ေအာင္ ပိုင္းျဖတ္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႕ေတြ႕ျမင္ဖူးၾကမည္။ ဤကိရိယာ၏ထိပ္စြန္းကို စိန္သြားတပ္သင္ဓုန္းဓားေလးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထား၏။ ေရနံရွာေဖြတူးေဖာ္ေရး၌ ေပေပါင္းရာေက်ာ္ရိွသည့္ ေက်ာက္လႊာႀကီးအား ထိုးခြဲရသည့္ လြန္သြားထိပ္ဖူးမွာပင္ စိန္သြားမ်ားကို တပ္ဆင္ထားရသည္။ စိန္၏ အထူး မာျမင္းမႈ ဂုဏ္သတၱိက အသံုးျပဳကိရိယာမ်ားကို အာနိသင္ထက္ျမက္သြားေစသည္။

စိန္သည္ သဘာ၀ဓာတ္သတၳဳမ်ားအနက္ အမာေၾကာဆံုးဟု လူသိမ်ားလွသည္။ ၄င္းအား ပြန္းတိုက္လွ်င္ပင္ ျခစ္ရာရွာရာ မထင္၊ အက္ဆက္ထဲထည့္လွ်င္လည္း မည္သို႕မွ်မျဖစ္၊ သို႕ရာတြင္ ဤအံ့ဘနန္းေက်ာက္တံုး၌ ထူးျခားခ်က္တစ္မ်ဳိး ရိွေန၏။ အကယ္၍ ၄င္းကို အလြန္ျမင့္မားေသာအပူခ်ိန္၌ မီးတိုက္လွ်င္ ၄င္းသည္ အေငြ႕ပ်ံၿပီး ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ဓာတ္ေငြ႕အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။ ၄င္းျပင္ ၄င္းကို ျပင္းထန္စြာ ရိုက္ခြဲထုေခ်ပါက အစိပ္စိပ္အျမြာျမြာ ကြဲေၾကသြားတတ္၏။ စိန္ႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ လူတို႕သည္ ရတနာေရာင္း၀ယ္သူမ်ားကဆိုၾကေသာ မ်က္ႏွာျပင္အေရအတြက္ဖြဲ႕စည္းမႈဂုဏ္သတၱိမ်ားကို ၾကည့္ျမင္တတ္ၾကသည္။ စိန္၏ အတြင္းပိုင္းဖြဲ႕စည္းမႈအား ေလ့လာသည္ရိွေသာ္ ၄င္း၏မည္သည့္ေနရာကို မည္သို႕ခ်ဳိးဖဲ့ပါက မည္သို႕ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရိွသြားေပမည္။

အလားတူစြာပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ ခက္ခဲက်ဥ္းၾကပ္ေသာအေျခအေနသို႕ဆိုက္ေရာက္ေနပါက စိန္တံုးအား ရတနာကုန္သည္မွ ႏွံ႕ႏွံ႕စပ္စပ္ေလ့လာသကဲ့သို႕ ယင္းအေနအထားတို႕ကို ကရုတစိုက္ေလ့လာအပ္သည္။ လွည့္ပတ္ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးအပ္သည္။ ၄င္း၏ အမာျမင္းဆံုးေနရာသို႕ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မခ်ဥ္းကပ္သင့္။ ထိုေနရာမွတဆင့္ ခ်ဥ္းကပ္မိလွ်င္ တစ္ဖက္သားတို႕ထံ၌ ခါးသည္းမႈ ႏွင့္ တင္းခံမႈမ်ား ေပါက္ဖြားလာေစသည္။ ၿပီးလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕အဖို႕ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာအေျပာအဆိုကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီးသကာလ ယဥ္ေက်းျခင္း၊ အကင္းပါးျခင္းကို အသံုးျပဳ၍ ႏွဴးညံ့သိမ္ေမြ႕လိမ္မာစြာ ကိုင္တြယ္ျပဳမူအပ္ေပသည္။

စိန္ရိုင္းမ်ားဟု တင္စားႏိုင္ေသာ လူစားမ်ဳိးရိွေၾကာင္းကိုလည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႕ သတိျပဳရမည္။ ၄င္းတို႕သည္ အျပင္ပန္းသ႑ာန္မွာေတာ့ ဆြဲေဆာင္မႈမရိွ၊ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္အရည္အေသြး မေတြ႕ရ၊ သို႕ေသာ္ ၄င္းတို႕၏ အတြင္းသ႑ာန္သည္ကား အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ရိွေနတတ္သည္။ ၄င္းတို႕၏ထိုက္တန္မႈကို လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွ ထင္သာျမင္သာျဖစ္လာေအာင္ ၄င္းတို႕၏ တန္ဖိုးအမွန္အား ေဖာ္ထုတ္ေပးဖို႕ လိုအပ္သည္။ မ်က္ႏွာျပင္ကို ထုရိုက္ခြဲေခ်ျခင္း သို႕မဟုတ္ ငရဲမီးစားျခင္းျဖင့္ အရာေရာက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ အကယ္၍ ေျဖာင့္မတ္စိတ္ရိွသူအား ယင္းစိတ္ထားအလွ ထုတ္ေဖာ္ျပသေစလိုလွ်င္ သူ႕အား သိမ္ေမြ႕ႏွဴးည့ံစြာ ကိုင္တြယ္ျပဳမူပါေလ။ ရတနာ၏ ထူးျခားဂုဏ္သတၱိကို ထိန္းသိမ္းေဖာ္ေဆာင္၍ အားနည္းခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို အားမနာတမ္းဖယ္ထုတ္ေလေသာ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္၏ နည္းစံနစ္မ်ဳိး အသံုးျပဳၾကေလကုန္။

( M.W.Khan ၏ There is Always a Way ကို ျပန္ဆိုသည္ )


 July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.