skip to main |
skip to sidebar
၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား ၁၆ မွ ၁၈
၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၆)
ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ၏စံႏႈန္း (သို႕) စကားႀကီးေျခာက္ခြန္း
*****************************************
အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (အသွ်င့္ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈကိုခံစားရေစေသာ၀္)
မွ ဆင့္ျပန္တင္ျပခဲ့၏။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ( ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ႏွင့္
မဂၤလာအျဖာျဖာသက္ေရာက္ပါေစသား) မွ လူသားတို႕အတြက္
ကယ္တင္လြတ္ေျမာက္ျခင္းကိုခံရေစေသာ ဂုဏ္အင္ သံုးရပ္ ႏွင့္ ပ်က္စီးေစေသာအေၾကာင္းသံုးရပ္အား ဤသို႕ မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။
“ ကယ္တင္လြတ္ေျမာက္ျခင္းကိုခံရေစေသာ ဂုဏ္အင္ သံုးသြယ္ကား -
အမ်ားေရွ႕ေမွာက္၌ျဖစ္ေစ တစ္ကိုယ္တည္းရိွခိုက္ျဖစ္ေစ ဖန္ဆင္းရွင္အေပၚ အေၾကာက္တရားထားရိွေနျခင္း၊
ေအးခ်မ္းစဥ္ ႏွင့္ ေဒါသအမ်က္ထြက္စဥ္ အေျခအေနႏွစ္ရပ္လံုး၌ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ျခင္း၊
ဆင္းရဲနိမ့္ပါးစဥ္ျဖစ္ေစ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်ိန္ျဖစ္ေစ အလယ္အလတ္မွ်မွ်တတေနထိုင္ျခင္း တို႕ျဖစ္သည္။
ပ်က္စီးေစရာအေၾကာင္းသံုးရပ္သည္ကား -
မိမိ၏အာသာဆႏၵေနာက္ကိုသာ လုိက္စားျခင္း၊
ေလာဘ၌ ၿငိတြယ္ျခင္း၊
မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီး ေအာက္ေျခလြတ္ျခင္း တို႕ျဖစ္သည္။ ၄င္းတို႕အနက္ အဆိုး၀ါးဆံုးမွာ ေနာက္ဆံုးအခ်က္တည္း ”။
( ဗိုင္ဟကီ က်မ္း)
ဤစကားႀကီးေျခာက္ခြန္းမွာ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ၏စံႏႈန္းစစ္စစ္မ်ား ျဖစ္၏။ ဖန္ဆင္းရွင္အား အမွန္တကယ္သက္၀င္ယံုၾကည္သူသည္ မိမိအေပၚ ဖန္ဆင္းရွင္မွ အခါမလပ္ ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈေနေတာ္မူေၾကာင္း
ႏွလံုးသြင္းထား၏။ ထို႕ေၾကာင့္ သူ႕အဖို႕ အမ်ားေရွ႕ေမွာက္၌ျဖစ္ေစ၊
ထီးတည္းရိွေသာအေျခအေန၌ျဖစ္ေစ ထူးမျခားနားပင္။ အေၾကာင္းမွာ ဖန္ဆင္းရွင္သည္သာ
သူ႕ဘ၀၏ အခရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ သူ႕အတြက္အေရးအႀကီးဆံုးကား
ဖန္ဆင္းရွင္၏အမိန္႕ပညတ္မ်ားကို လိုက္နာရန္မွအပ အျခားမရိွ။ သို႕ျဖစ္ရာ သူသည္
ေအးခ်မ္းစဥ္ျဖစ္ေစ အမ်က္ထြက္ေနစဥ္ျဖစ္ေစ ဖန္ဆင္းရွင္၏ၫႊန္ၾကားခ်က္ေအာက္တြင္
ခိုင္မာစြာ ရပ္တည္၏။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာသည္ သူ႕အတြက္ ဘာမွ်ထူးျခားမသြား၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူႏွင့္ဖန္ဆင္းရွင္၏ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈသည္ ထိုအရာမ်ားအေပၚ
အေျခမခံေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ဤသို႕ေသာလူစားမွာ မိမိသည္ အဆံုးတစ္ေန႕၀ယ္ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံရမည့္အျဖစ္ကို ထာ၀စဥ္ သတိရိွေနေပသည္။ ဤအသိတရားက ေလာကီေရးတြယ္တာမႈေႏွာင္ႀကိဳးကို
ဖယ္ရွား၍ မိမိ၏အာသာဆႏၵမ်ားမွ ရုန္းထြက္ေစသည္။ ဆႏၵ ႏွင့္
အတူတြဲလ်က္ရိွေနသည့္ ေလာဘကိုလည္း ထြက္ခြာသြားေစသည္။
ေတာင္တန္းႀကီးတစ္ခုေရွ႕တြင္ တြားသြားေနရေသာ ပုရြက္ဆိတ္က မိမိ၏အရြယ္အစားအေပၚ
မာနတံခြန္ထူျခင္းသည္ မိမိဖာသာလွည့္စားခ်က္သက္သက္သာျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ သူက ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ျခင္းကို ထိုသေဘာအတိုင္းသာခံယူ၏။ ဖန္ဆင္းရွင္သည္သာ အႀကိီးက်ယ္ဆံုးႏွင့္အျမင့္ျမတ္ဆံုးဟု
ခံယူမွသာ ဖန္ဆင္းရွင္အား သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း မည္ေပသည္။ သို႕ရိွရာ
ဤအခ်က္ကို အမွန္ျမင္သြားသူအဖို႕ မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေအာက္ေျခလြတ္လ်က္
ထင္တစ္လံုးျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္စရာ အေၾကာင္းမရိွေတာ့ပါေလ။
၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၇)
လိုရာဆြဲ အေတြးအျမင္
*****************
အဗ္ဒုလႅာဟ္ အိဗ္ႏု စလာမ္သည္ မဒီနဟ္ၿမိဳ႕ရိွ ဗနီ ကိုင္ႏုအဟ္မ်ဳိးႏြယ္စုမွ
ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ( ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ
ႏွင့္ မဂၤလာအျဖာျဖာသက္ေရာက္ပါေစသား) သည္ မကၠဟ္ၿမိဳ႕၌ရိွခဲ့စဥ္က သူသည္
ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္မွ မဒီနဟ္သို႕ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ၾကြျမန္းလာသည္ကိုၾကားလွ်င္ လာေရာက္ေတြ႕ဆံုခဲ့၏။ ထိုအခါ ကိုယ္ေတာ္သည္ ဂ်ဴးအယူ၀ါဒက်မ္းဂန္မ်ားမွ နိမိတ္ဗ်ာဒိတ္ျပဳထားသည့္အတိုင္း ဖန္ဆင္းရွင္၏တမန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားထုတို႕မွ ေစာင့္ဆိုင္းေမွ်ာ္လင့္ေနသူျဖစ္ေၾကာင္း သိရိွနားလည္သြားကာ သက္၀င္လက္ခံလိုက္ေလ၏။
တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ အဗ္ဒုလႅာဟ္ အိဗ္ႏု စလာမ္အား သီးျခားအခန္းတစ္ခုတြင္
ထိုင္ေနေစၿပီး ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားတို႕အား အေခၚလႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၄င္းတို႕ေရာက္လတ္ေသာ္
အဗ္ဒုလႅာဟ္ အိဗ္ႏု စလာမ္သည္ မည္သို႕ေသာလူစားမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ၄င္းတို႕အား ေမးျမန္းေလ၏။ ၄င္းတို႕က ထိုသူသည္
မိမိတို႕၏ေခါင္းေဆာင္၊ မိမိတို႕ေခါင္းေဆာင္၏သား၊ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္း ႏွင့္
မိမိတို႕အနက္ ပညာအရိွဆံုးပုဂၢိဳလ္ဟု ေျဖၾကားၾကကုန္၏။ အဗ္ဒုလႅာဟ္ အိဗ္ႏု
စလာမ္သည္ နံေဘးကပ္လ်က္အခန္းထဲထိုင္ေနျခင္းကို ၄င္းတို႕မွ မသိရိွၾကေခ်။ ဤတြင္ သူသည္ ၄င္းတို႕ေရွ႕ေမွာက္သို႕ထြက္လာၿပီး မုဟမၼဒ္သည္ တမန္ေတာ္စင္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ခံၾကရန္ တိုက္တြန္းေလ၏။
“ သူကား ဖန္ဆင္းရွင္၏တမန္ေတာ္ဧကန္စင္စစ္ျဖစ္သည္ကို အသင္တို႕ မုခ်သိရိွၾက၏။ Torah ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္ အတြင္းတြင္လည္း သူႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို
အသင္တို႕ ေတြ႕ၿပီးျဖစ္ၾက၏။ သူသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ေစတမန္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း
ကၽြႏ္ုပ္မွ သက္ေသခံထြက္ဆိုပါ၏။ ၄င္းျပင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္
သူ႕အားယံုၾကည္ေၾကာင္းကိုလည္း အမ်ားသိေစအပ္ပါ၏။ သူ႕ျဖစ္စဥ္ကို ကၽြႏ္ုပ္မွ
အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံပါ၏။ သုိ႕သာမက သူ႕အဆံုးအမမ်ားမွာ သစၥာတရားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထပ္ဆင့္အတည္ျပဳပါ၏ ” ဟု ဆိုေလသည္။
အဗ္ဒုလႅာဟ္
အိဗ္ႏု စလာမ္မွ အစၥလာမ္ကိုလက္ခံလိုက္ေၾကာင္း ေၾကျငာသည္ႏွင့္
သူ႕အေပၚထားရိွေသာ ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားတုိ႕၏သေဘာထားမွာ ခက္ထန္ျခင္းဖက္သို႕
ခ်က္ျခင္းေျပာင္းလဲသြားပါသည္။ ၄င္းတို႕သည္ သူ႕အား လႈိက္လွဲလြန္ကဲစြာ
ခ်ီးမႊမ္းခန္းဖြင့္ေနခဲ့ေသာ္လည္း
ယခု၌မူ လူလိမ္လူညာဟု စြပ္စြဲသမုတ္ပါေတာ့သည္။ မည္သို႕ဆိုေစ အဗ္ဒုလႅာဟ္
အိဗ္ႏု စလာမ္ေနာက္သို႕ ဖ၀ါးေျခထပ္လိုက္ကုန္ၾကေသာ ဂ်ဴးအခ်ဳိ႕ကေတာ့
မုစ္လင္မ္မ်ားျဖစ္လာၾက၏။
တမန္ေတာ့္ေထရုပၸတၳိေတာ္အား
ျပဳစုခဲ့သူ အိဗ္ႏု အစၥဟာ့က္၏အဆိုအရ - မုစ္လင္မ္ျဖစ္လာေသာဂ်ဴးတို႕ကို အျခား
ဂ်ဴးအမ်ဳိးသားတို႕က မိမိတို႕အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ေအာက္တန္းစားမ်ား
ဟူ၍ပင္ ေခၚဆိုေလ့ရိွခဲ့ၾက၏။ တဖန္ ယင္း (စြပ္စြဲသူ) ဂ်ဴးမ်ားက
သိကၡာကင္းမဲ့သြားေသာအခါ “ မိမိတို႕သည္ ဘိုးေဘးတို႕၏ မိရိုးဖလာသာသနာကို
မည္သည့္အခါမွ မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္၊ အျခားဘာသာတရားကိုလည္း အလ်ဥ္းလက္ခံလိမ့္မည္
မဟုတ္ ” ဟု ဆိုတတ္ၾကေလသည္။
မိမိကိုယ္ကို သာသနာကိုင္းရိႈင္းသူဟု ပံုေဖာ္ေျပာဆိုသူမ်ားစြာရိွၾက၏။ ၄င္းတို႕၏ျပင္ပလကၡဏာအေပါင္းကလည္း ၄င္းတို႕ ေၾကြးေၾကာ္ေနသကဲ့သို႕ ျဖစ္လ်က္ရိွ၏။ သို႕ေသာ္ အမွန္တရားပြင့္ထြက္လာသည့္အခိုက္တြင္မူ ၄င္းတို႕သည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ပညတ္ခ်က္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို
လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ မိရိုးဖလာထံုးတမ္းစဥ္လာအား
လိုက္နာသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကကုန္သည္။ ၄င္းတို႕သည္ ႀကီးကဲထြဋ္ျမတ္ေတာ္မူေသာ
အသွ်င္သခင္ထက္ မိမိတို႕၏ ကိုယ္ပိုင္မူဟန္စံနစ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ေနၾကကုန္၏။
မိမိတို႕ အလြမ္းသင့္ေသာအုပ္စုမွဆင္းသက္လာသည့္အရာသာလွ်င္
မွန္ကန္သည္ဟု အခ်ဳိ႕က လက္ခံမွတ္ယူတတ္ၾက၏။ အျခားရင္းျမစ္ဌာနမွ
ထြက္ေပၚလာသည့္အရာဟူသေရြ႕မွာ မွားယြင္းမႈအျဖစ္ ရႈတ္ခ်ၾကၿပီး
ထိုအရာတို႕၏တန္ဖိုးအစစ္ကိုလည္း အေလးမထားၾကေခ်။ စင္စစ္၌ ယင္းသို႕ေသာ
လူစားမ်ားသည္ သာသနာကို ၾကည္ညိဳကိုင္းရိႈင္းသူဟု ဆိုမရႏိုင္ေပ။
၄င္းတို႕က်င့္ႀကံေနသည္မွာကား လူလုပ္လမ္းစဥ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္
ဖန္ဆင္းရွင္ထံေတာ္ပါး၌ ၄င္းတို႕သည္ သစၥာဘက္ေတာ္သားမ်ား မဟုတ္ေတာ့ပါေလ။
သစၥာတရားအေပၚ မရပ္တည္၊ အမွန္တရားအတိုင္း မက်င့္သံုးၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
၄င္းတို႕အဖို႕ မွန္ျခင္း မွားျခင္းသည္ အဓိက မဟုတ္။
မိမိတို႕လိုက္နာက်င့္သံုးသမွ်ကိုသာ မိမိတို႕၏အသိုင္းအ၀ိုင္းအား ယင္းအတိုင္းသာျပဳရန္ ၾသဇာေပးၾကကုန္၏။
ဖန္ဆင္းရွင္အား အမွန္တကယ္ ခ၀ပ္ကိုးကြယ္ၾကသူမ်ား ဟူသည္မွာ -
ဖန္ဆင္းရွင္အလႅာဟ္မွအပ အျခားမည္သည့္အရာကိုမွ် ဦးထိပ္မထားျခင္း၊
ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္မိမိတို႕အၾကား မည္သည့္အရာကိုမွ် ၾကားခံ မျပဳျခင္း၊
ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာလွ်င္ စူးစူးနစ္နစ္ပံုအပ္စြဲလန္းျခင္း တို႕၌ တည္ရိွေနသူမ်ားသာတည္း။ ဤအေျခအေနတို႕မွ လက္မဲ့ျဖစ္သူမ်ားအဖို႕ စစ္ေဆးေမးျမန္းစီရင္ခံရကိန္း ရိွေနသည္တကား။
၀ိဥာဏ အင္အားျဖည့္ စာစုမ်ား (၁၈)
အစၥလာမ့္ဘက္ေတာ္သားသည္ အာဏာရူး မဟုတ္
**************************************
အစၥလာမ့္ေလာကကို အဗူ ဗကရ္ (အသွ်င့္ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈကိုခံစားရေစေသာ၀္) မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေနစဥ္အတြင္း သူ႕ထံသို႕ အာရဗ္ေလာက၏အႀကီးအကဲႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ အုယိုင္နဟ္ အိဗ္ႏု ဟိစ္န္ ႏွင့္ အကရာ အိဗ္ႏု ဟာဗိစ္ တို႕ေရာက္လာ၏။
တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ( ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ႏွင့္ မဂၤလာအျဖာျဖာသက္ေရာက္ပါေစသား) ၏ ေနာက္ဆံုးကာလအတြင္ ဟ၀ါဇင္န္ကိုေအာင္ႏိုင္ၿပီးေနာက္ ကိုယ္ေတာ္က သူတို႕ႏွစ္ဦးအား ကုလားအုတ္အေကာင္တစ္ရာစီ ေပးကမ္းခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ယခုေသာ္ ၄င္းတို႕သည္ အဗူ ဗကရ္ထံမွ ေျမကြက္(ေဒသ)တစ္ခုစီကို ထပ္မံလာေရာက္
ေတာင္းဆိုျပန္၏။ အဗူ ဗကရ္ကလည္း ၄င္းတို႕အား ႏွစ္သိမ့္မႈအလို႕ငွာ
၄င္းတို႕အတြက္ ရယူပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အမိန္႕စာခၽြန္ တစ္ေစာင္ ေရးေပးလိုက္ေလ၏။
အဗူ ဗကရ္၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အျခားထိပ္သီးသာ၀ကေတာ္မ်ားမွ
ထပ္မံအတည္ျပဳေပးေစရန္ရည္ရြယ္ၿပီး ၄င္းတို႕က အုမရ္ (အသွ်င့္ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈကိုခံစားရေစေသာ၀္) ထံ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုၾက၏။
အုမရ္၏အေျဖကား ယင္းအမိန္႕စာခၽြန္ကို ဆြဲၿဖဲလိုက္ျခင္းတည္း။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ “ ဤသည္မွာ ကနဦးကာလ၌ အစၥလာမ္အေပၚ လူတို႕မွ
အျမင္ၾကည္လင္ေရးအတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္မွ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ
လုိက္ေလ်ာခ်ီးျမွင့္မႈသာျဖစ္၏။ ယခုေသာ္ကား အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ အစၥလာမ္ကို
ေတာင့္တင္းခိုင္မာေစေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင္တို႕အေပၚ အလိုလိုက္အႀကိဳက္ေဆာင္ေနရန္ အေၾကာင္းမရိွေတာ့ပါ ” ဟု ဆိုလိုက္ေလသည္။
ထိုအခါ ယင္းသူႏွစ္ဦးသည္ အဗူ ဗကရ္ထံ ျပန္သြား၍ “ အသင္သည္
အုပ္ခ်ဳပ္သူသမၼတေလာ၊ အုမရ္သည္ သမၼတေလာ ” ဟု ေမးျမန္းၾက၏။ အဗူ ဗကရ္က “
သူဆႏၵရိွက သူ႕အား သမၼတျဖစ္ေစအံ့ ” ဟုေျဖၾကားၿပီး အုမရ္၏ဆံုးျဖတ္မႈကို
အတည္ျပဳလိုက္ေလသည္။
အဗူ ဗကရ္၏လုပ္ရပ္မွတဆင့္
ကၽြႏ္ုပ္တို႕သိရသည္မွာ “ စစ္မွန္ေသာအစၥလာမ္ဟူသည္ အာဏာကို လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္
အသံုးမျပဳ ” ဟူ၏။ အဗူ ဗကရ္သည္ အုမရ္အပါအ၀င္ မုစ္လင္မ္ထုတစ္ရပ္လံုး၏
စံုညီသေဘာထားျဖင့္ တမန္ေတာ့္ေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအရိုက္အရာခံ(ခလီဖဟ္)အျဖစ္
ခန္႕အပ္ျခင္းခံရသူျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ သူ၏ဆံုးျဖတ္မႈကို အုမရ္က
အာခံလိုက္ေသာ္ျငား အဗူ ဗကရ္မွ ငါတေကာေကာသည့္စိတ္ျဖင့္ တုန္႕ျပန္မႈ မျပဳခဲ့။
သို႕သာမက အုမရ္၏ေ၀ဖန္မႈကို သိမ္ေမြ႕စြာ လက္ခံခဲ့သည္၊ သူ၏သေဘာထားအတိုင္းပင္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္၊ အုမရ္ကသာ ဆႏၵရိွလွ်င္ မိမိရာထူးအား စြန္႕လႊတ္ေပးအပ္ေလအံ့
ဟူ၍ပင္ မိမိခံယူခ်က္အား ျခယ္မႈန္းခင္းက်င္းျပသႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
( M.W.Khan ၏ Indifference to Power ကို ျပန္ဆိုသည္ )
July Yeyint
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.