ကုရ္အာန္နွင့္ မိဘေမတၲာ
=================
စင္စစ္ အသင့္အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေသာ အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အေနနွင့္ ထိုအရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကရန္နွင့္မိဘနွစ္ပါးအား ေကာင္းမြန္စြာျပဳစုၾကရန္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူခဲ့၏။
အကယ္၍ အသင္တို႔ ထံ၌ မိဘနွစ္ပါး သို႔မဟုတ္ တစ္ပါးသည္ အိုမင္းမစြမ္း အခိ်န္အရြယ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္ရိွေသာ္ အသင္သည္ မေက်နပ္ေသာအမူအရာျဖင့္(အုဖ္)ဟူ၍ပင္ မညည္းညဴ ေလနွင့္။ မိဘနွစ္ပါးအား ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ မဆက္ဆံ ေလနွင့္။
မိဘနွစ္ပါးအား နူးညံ့ခ်ဳိသာေသာ စကားကိုသာ ေျပာၾကားေလကုန္။ မိဘနွစ္ပါး၏ေရွ့တြင္ ၾကင္နာစြာ က်ဳိးငဲ့စြာေနထိုင္ၾကေလကုန္။
၄င္းေနာက္ အို -အရွင္ျမတ္္၊ ၄င္းမိဘနွစ္ပါးသည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ၾကင္နာျပဳစုယုယခဲ့သည့္အလား အရွင္ျမတ္သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏မိဘနွစ္ပါးအားၾကင္နာသနားေတာ္မူပါဟု
ေတာင္းဆုျပဳေလကုန္။ (တစ္ဖန္ အသင္တို့သည္ နႈတ္မွ အေျပာသက္သက္မျဖစ္ေစဘဲစိတ္တြင္း၌လည္းမိဘနွစ္ပါး၏ အမိန့္ကိုနာခံရန္၊ရိုေသမႈျပဳရန္နွလံုးသြင္းထားၾကေလကုန္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္အသင္တို႔အတြင္းစိတ္ကိုပင္သိေတာ္ မူေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ (မိမိတို႔၏ေမ့မွားမႈကိုသိၾကျပီး) အမိန္႔ေတာ္ကို လိုက္နာသူမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကလွ်င္(အမွားအားအမွန္ျပင္ေလာ့၊)
မုခ် မိမိအမွားကိုသိ၍ အမွန္ျပင္သူတို႔အား အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေပသည္။
(ကုရ္အာန္-၁၇း၂၃-၂၄-၂၅)
ရွင္းလင္းခ်က္
---------------
-
အထက္ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အမိန္႔နွစ္ရပ္ကို သတ္မွတ္ခဲ့ေလသည္။
ပထမအမိန္႔တြင္ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ကိုးကြယ္၍ ၄င္းအရွင္ကိုသာလွ်င္ ခဝပ္မႈျပဳရန္ျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းအေျခခံတရားကို ေဟာၾကားျဖန္႔ခ်ိရန္အတြက္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားကို ေစလႊတ္ေတာ္ မူ၍ ေျမာက္ျမားစြာေသာ က်မ္းၾကီးက်မ္းငယ္မ်ားကိုလည္း ပို႔ခ်ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္တြင္ အလႅာဟ္ အရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ခဝပ္ျခင္း၊ ကိုးကြယ္ျခင္း၊ အားထားျခင္း အလႅာဟ္အရွင္နွင့္ မည္သည့္အရာကိုမွ် တဲြဖက္၍ ကိုးကြယ္မႈ၊ ခဝပ္မႈ မျပဳျခင္းသည္ကား အဓိကအေျခခံတရားပင္ျဖစ္ေပသည္။
-
ဒုတိယအေနျဖင့္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံၾကရန္ မိန့္မွတ္ခဲ့ေလသည္။ လူ့ကမၻာ့ဇာတ္ခံုၾကီးနွင့္တကြ လူသားအားလံုးကို မရိွရာဘဝမွရိွရာဘဝသို႔ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္သည္ အလႅာဟ္ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတြက္ ပထမဆံုး ထိုအရွင္၏ေက်းဇူးကိုသိျပီး ခဝပ္မႈျပဳျခင္းသည္ ေရွာင္လဲႊမရနိုင္ေသာတာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္ေလသည္။ သို့ေသာ္ အရာရာတိုင္းတြင္ အေၾကာင္းနွင့္အက်ဳိးဆိုသည္မွာရိွေနရမည့္ သဘာဝဓမၼတရားအျဖစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ စီရင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ့ဘဝကို မရိွရာမွ ရိွရာဘဝသို႔ ဖန္ဆင္း ေတာ္မူေသာ အရွင္သည္ အလႅာဟ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ္မူသည္မွာ ဒိြဟသံသယျဖစ္ရန္ မလိုေသာ္လည္း ၄င္းအရွင္ကပင္လွ်င္ လူ့ေလာက နွင့္ လူ့ဘဝဖန္ဆင္းရာဝယ္ မိနွင့္ဖေပါင္းစပ္မႈကို အေၾကာင္းခံေစ၍ လူသားေပါက္ဖြားမႈ၏ အကို်းေက်းဇူးကို သဘာဝဓမၼတရားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ေလသည္။
ထို့ေၾကာင့္ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဒုကၡနွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာအခက္အခဲမ်ားရိွေစကာမူၾကင္နာယုယစြာျဖင့္ ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ တစ္နည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးျပီးလွ်င္ မိဘ၏ေက်းဇူးသည္ ဒုတိယ အၾကီးမားဆံုးျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ က မိမိကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ရန္ အမိန့္နွင့္ မိဘနွစ္ပါးအား ေကာင္းမြန္စြာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္အမိန့္ကို ဒြန္တဲြ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
အလားတူ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ-
-
ငါအရွင္သည္ ဗနီအိစ္ရာအီလ္လူမ်ဳိးတို့အား ငါ အလႅာဟ္ အရွင္ကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကရန္၊ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံျပဳစုၾကရန္ ကတိသစၥာယူေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
(ကုရ္အာန္-၂း၈၃)
-
အသင္တို႔သည္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုသာခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကေလာ့။
ထိုအရွင္နွင့္ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် တုဖက္ကိုးကြယ္မႈမျပဳၾကေလနွင့္။ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ၾကေလကုန္။
(ကုရ္အာန္-၄း၃၆)
-
(အို...တမန္ေတာ္) အသင္သည္ (ထိုသူမ်ားအား)ေျပာေလာ့၊ အသင္တို႔လာၾကကုန္။ အသင္တို႔၏အရွင္က အသင္တို႔အား 'ဟရာမ္'ဟူ၍ တားျမစ္ထားေသာအရာမ်ားကို ကြ်နု္ပ္ ဖတ္ျပအံ့။
အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ ယွဥ္တဲြ၍ မည္သည့္ အရာကိုမွ် မကိုးကြယ္ၾကကုန္လင့္။
၄င္းျပင္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းစြာ ဆက္ဆံၾကေလကုန္။
(ကုရ္အာန္-၆း၁၅၁)
-
ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးသည့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္(၁၇း၂၃-၂၄-၂၅)တြင္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံရန္ အမိန္႔ေပးျပီးသည့္ေနာက္ မိဘနွစ္ပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသိနားလည္ေစရန္ အခ်ဳိ႔အခ်က္အလက္ မ်ားကို ပဲ့ျပင္ဆံုးမခဲ့ေပသည္။
ပထမအခ်က္
---------------
(''မိဘနွစ္ပါး သို႔မဟုတ္ တစ္ပါးသည္ အသက္အရြယ္အိုမင္း ရင့္ေရာ္သည့္အခိ်န္သို့ ေရာက္လာေသာ္ အသင္တို႔သည္ မေက်နပ္ေသာအမူအရာျဖင့္ 'အုဖ္'ဟူ၍ပင္မညည္းညဴေလနွင့္'')ဟူသည့္ အလိုသေဘာမွာ မိဘအတြက္ ရိုေသမႈကင္းမဲ့သည္ သို႔မဟုတ္ မိဘ စိတ္ထိခိုက္ေစမည့္ မည္သို႔ေသာစကားလံုးမ်ဳိးကိုမွ် အသင္တို႔နႈတ္မွ မထြက္ေစနွင့္ဟုမိန့္ဆိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('အုဖ္')ဟူသည့္စကားလံုးသည္ ပမာခိုင္း ျပသည့္ အာေမဍိတ္သံစကားလံုးသာျဖစ္ေပသည္။ အရဗ္မ်ားသည္ မေက်နပ္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ၄င္းအသံမို်းထြက္ေလ့ထြက္ထရိွျခင္း ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က ၄င္းစကားလံုးနွင့္ ပံုခိုင္းတင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အျခားလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ မေက်နပ္သည့္ အခိ်န္ကာလတြင္ ထြက္သည့္ အာေမဍိတ္သံမွန္သမွ်လည္း ('အုဖ္') ဟူသည့္ စကားရပ္၊ မေျပာရန္ တားျမစ္ထားသည့္ အမိန့္တြင္ အက်ဳံးဝင္ေပသည္။
အိမာမ္ဟစန္(ရ)အမိန့္ရိွသည္မွာ-
''အကယ္၍ မိဘစိတ္ထိခိုက္ေစမည့္ စကားအသံသည္ ('အုဖ္')ဟူသည့္ အာေမဍိတ္အသံထက္ ပိုမိုေပါ့ပါးသည့္ စကားအသံ ရိွခဲ့လွ်င္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းအသံ၊ ၄င္းစကားလံုးကို မုခ်တားျမစ္ေတာ္မူေခ်မည္။''
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
-
မိဘအား ရိုေသေလးစားရျခင္း၊ မိဘ၏ အမိန့္ကိုနာခံရျခင္း သည္ မိဘအသက္အရြယ္ၾကီးရင့္သည္ျဖစ္ေစ၊ အသက္အရြယ္ နုနယ္သည့္အခိ်န္ ကာလ၌ျဖစ္ေစ၊ သားသမီးမ်ားအတြက္ အစဥ္ လိုက္နာ က်င့္သံုးရမည့္ တာဝန္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ေဖာ္ျပပါ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယသ္ ေတာ္တြင္ ('အသင္၏မိဘနွစ္ပါးအသက္အရြယ္ၾကီးခဲ့ေသာ္')ဟု မိန့္မွတ္ခဲ့ျခင္းသည္ အထူးသျဖင့္ အသက္အရြယ္ၾကီး၍ အိုမင္းမစြမ္းသည့္ အခ်ိန္ ကာလတြင္ ျပဳစုမႈ၊ယုယမႈသည္ အထူးလိုအပ္လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေခ်သည္။
ထိုသို႔ေသာအခိ်န္ကာလတြင္ က်န္းမာေရးသည္လည္း ခ်ဳိ႔တဲ့ လာသည့္အပိုင္းျဖစ္လာသျဖင့္ သားသမီးမ်ား၏ ျပဳစုမႈ၊ယုယမႈတို႔သည္ အထူးပင္ လိုအပ္လာေပသည္။
ထိုသို့ မိဘေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္လာသည့္ အခိ်န္ကာလ၌ မိဘကို ျပဳစုယုယရာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္တြင္ သည္းခံနိုင္မႈ နည္းလာျခင္း၊ ျငီးေငြ့မႈျဖစ္လာျခင္းစသည္တို႔ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။
ထိုသို့ေသာအခိ်န္ကာလတြင္ နႈတ္မွ ညည္းညဴသည့္စကား မထြက္မိေစရန္၊ မိဘစိတ္မထိခိုက္ေစဘဲ မိဘ၏ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အစဥ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရးၾကီးေသာအခိ်န္ကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္က ('မိဘနွစ္ပါး အသက္အရြယ္ျကီးခဲ့ေသာ္') ဟူသည့္ စကားရပ္ကို အထူးျပဳမိန္႔မွတ္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
-
'မုဂ်ာဟိဒ္'(ရဟ)ကအမိန္႔ရိွသည္မွာ-
''အသင္သည္ မိဘနွစ္ပါး၏ အဝတ္အထည္၊ ခနၶာကိုယ္မွ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔ရွင္းမႈ ျပုေပးရသည့္ အခိ်န္မွာပင္ စိတ္ျငီးေငြ့ျပီး 'အုဖ္'ဟုပင္ မဆိုေလနွင့္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုမိဘနွစ္ပါးသည္ အသင္ငယ္ရြယ္စဥ္အခိ်န္ကာလက အသင္၏ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန့္စင္မႈျပဳရာတြင္ ညည္းညဴျခင္း မရိွခဲ့ေပ။''
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ 'အုဖ္'ဟူသည့္ စကားလံုး၏ ေနာက္ဆက္တဲြ 'မိဘအားေအာ္ျခင္း၊ေငါက္ျခင္းမျပဳၾကနွင့္'ဟု အမိန္႔ရိွခဲ့ေလသည္။
'အုဖ္'ဟူသည့္အာေမဍိတ္သံပင္မထြက္ၾကနွင့္ဆိုလွ်င္ ေအာ္ေငါက္ျခင္းသည္ အဘယ္မွာလွ်င္ ခြင့္ျပဳနိုင္မည္နည္း။ သို႔ေသာ္လည္း ပိုမိုရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ေစရန္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္က ထပ္ဆင့္ ရွင္းလင္းျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
ဒုတိယအခ်က္
----------------
မိဘနွစ္ပါးကိုရိုေသေလးစားစြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံရန္၊ ေကာင္းမြန္သည့္ စကားကိုသာေျပာရန္၊ ေျပာဆိုသည့္ အသံေန အသံထားနွင့္တကြ အမူအရာသည္လည္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ့မႈရိွရန္ စသည္တို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အမိန့္တြင္ အက်ဳံးဝင္သြားေလသည္။
-
ပညာရွင္ၾကီး 'ဇုဟိုင္ရ္'(ရဟ)က ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('မိဘနွစ္ပါးနွင့္ေကာင္းမြန္ေသာစကားကိုသာေျပာၾကေလကုန္' ) ဟူသည့္အမိန္႔ေတာ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္ အကယ္၍ အသင္၏ မိဘက အသင့္အားေခၚခဲ့ေသာ္ အသင္သည္ ရိုေသစြာျဖင့္ 'ဟုတ္ကဲ့၊ အေမ/အေဖ၊ကြ်န္ေတာ္အသင့္ေရာက္ရိွေနပါျပီ'ဟု ေျဖၾကားရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
'ကသာဒဟ္'(ရဟ)က ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာစကားကိုသာေျပာပါ')ဟူသည့္ အမိန့္ေတာ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္ နူးညံ့ခ်ဳိသာနိုင္သေလာက္ခ်ဳိသာျပီးသာယာနာ ေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ စကားကိုသာေျပာဆိုရမည္ဟူ၍ ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။
-
စအီးဒ္ အိဗ္နု မုစိုင္ယဗ္ (ရဟ)က အျပစ္ရိွေသာ ကြ်န္ တစ္ေယာက္သည္ ခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ သခင္ေရွ့တြင္ ဆက္ဆံ သည့္အလား မိဘနွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
-
တတိယအခ်က္
------------------
ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ တတိယသတိေပးခ်က္ အေန ျဖင့္ မိန္႔ခဲ့သည္မွာ-
('မိဘနွစ္ပါးေရွ့တြင္ ကို်းငဲ့စြာ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ေနၾကေလကုန္')ဟု အမိန့္ရိွခဲ့ေလသည္။
'အုရ္ဝဟ္'(ရဟ)က အမိန့္ရိွသည္မွာ ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာသည္ တစ္စံုတစ္ရာ၏အေပၚ၌ မိဘ၏စိတ္ဝင္စားမႈကို အသင္၏အမူအရာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ မရိွေစရန္ အထူးရိုေသစြာ အာရံုျပဳ၍ ဆက္ဆံရန္မိန့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့၏။
-
'အသြာအ္အိဗ္နိအဗီရဗၺာဟ္'(ရဟ)က ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ-
မိဘနွစ္ပါး၏ ေရွ့တြင္ စကား ေျပာဆိုရာ၌ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၍ မေျပာဆိုနွင့္ဟူသည့္ အလိုသေဘာကို ေဆာင္သည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
'ဇုဟိုင္ရ္ အိဗ္နိ မုဟမၼဒ္' (ရဟ)က ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ အကယ္၍ မိဘနွစ္ပါးက အသင့္အား ဆဲဆိုေနေစကာမူ အသင္သည္ မိဘ နွစ္ပါးအား 'အလႅာဟ္အရွင္သည္ ေဖေဖေမေမတို့ကို ၾကင္နာသနားပါေစ'ဟုသာ အေျဖေပးရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
စတုတၴအခ်က္
-----------------
ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၌( ''အသင္သည္ မိဘနွစ္ပါးအတြက္ 'အို-အရွင္ျမတ္၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ မိဘနွစ္ပါးသည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ၾကင္နာစြာ ျပဳစုယုယခဲ့သည့္အလား အရွင္ျမတ္ သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ မိဘနွစ္ပါးကို သနားၾကင္နာေတာ္မူပါ')ဟု ေတာင္းဆုျပဳ၍သာေနေလကုန္''ဟု အမိန့္ရိွခဲ့ေလသည္။
အေၾကာင္းမွာ ကေလးဘဝဟူသည္ အသိတရားနည္းေသာ၊ ခ်ဴခ်ာေသာ အခ်ိန္ကာလျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုသို့ေသာ အခိ်န္မ်ဳိးတြင္ မိဘနွစ္ပါးသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဒုကၡကို ခံစား၍ မညည္းမညဴ သားသမီးမ်ားကို ၾကင္နာယုယစြာျဖင့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေလသည္။
ယေန့အခိ်န္ကာလသည္ကား ေျပာင္းလဲသြားေခ်ျပီ။ မိဘ၏ အသက္အရြယ္သည္ေျခာက္ဆယ္၊ခုနစ္ဆယ္ဝန္းက်င္သို့ ေရာက္လာေခ်ျပီ။အားအင္ကုန္ခန္းသည့္ ဇရာပိုင္းသို့ ေရာက္ခဲ့ေခ်ျပီ။မရွာနိုင္ မေဖြနိုင္ျဖစ္၍ သားသမီး၏ျပဳစုယုယမႈလိုအပ္သည့္အပိုင္းသို့ ေရာက္ခဲ့ ေခ်ျပီ။သားသမီးမ်ားသည္လည္းလူငယ္ဘဝမွ လူရြယ္ဘဝသို့ေရာက္ရိွ ကာ ဇနီးမယား၊ သမီး၊ သား၊ စီးပြားနွင့္ျဖစ္ေခ်ျပီ။
ထိုသို႔ေသာအခိ်န္အခါအေျခအေနတြင္ မိဘကို ျပဳစု ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ အနည္းငယ္မွ် စိတ္တြင္ တြန့္တိုမႈ မျဖစ္ေလနွင့္။တြန္႔တိုမႈ မျဖစ္ေစရံုသာမက အသင္၏ ငယ္စဥ္ဘဝ တုန္းက မိဘ၏ျပဳစုယုယခဲ့မႈကိုနွလံုးသြင္းျပီးအထက္ေဖာ္ျပပါ ေတာင္းဆုေတာ္ကိုပင္ ျပဳေနေစရန္ မိန့္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
'အိဗ္နုကဆီးရ္'က်မ္းတြင္ေဖာ္ျပသည္မွာ-
တစ္ေန႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္မိမိ၏ မိခင္ကိုေက်ာတြင္ပိုးလ်က္ သြဝါးဖ္လွည့္ေနေလသည္။ တစ္ဖန္ ၄င္းပုဂၢိဳလ္က တမန္ေတာ္္ျမတ္(ဆြ)အား ''အို - တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးသည္ မိမိ၏မိခင္အား ဤသို့ျပဳစုျခင္းျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏တာဝန္ဝတၲရား ေက်ပြန္ပါျပီေလာ'' ဟု ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းရာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က ''အသင္သည္ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ မိဘေက်းဇူးထဲမွ အသက္တစ္ရွူခန္႔မွ်ေသာ အခိ်န္ကာလ၏ ေက်းဇူကိုပင္ မဆပ္နိုင္ ေသးပါတကား''ဟုအမိန္႔ရိွခဲ့ေလသည္။
(အိဗ္နုကဆီးရ္က်မ္း၊ အတဲြ-၃၊ စာမ်က္နွာ-၃၅)
-
သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)သည္ သီးျခားအိမ္ တစ္လံုးတြင္ေနထိုင္၍ ၄င္း၏မိခင္အား အိမ္တစ္လံုးတြင္ ေကာင္းစြာ ထားေလသည္။ သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)သည္ ျပင္ပသို့ သြားရန္အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုရိွခဲ့လွ်င္ မိခင္အိမ္သို႔ သြားျပီးတံခါးဝမွ ေန၍ ''အို-မိခင္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ မိခင္အေပၚသို႔ ေမတၲာ၊မဂၤလာ၊ကရုဏာအေပါင္းခေညာင္းပါေစ''ဟု စလာမ္ပို့သေလ့ ရိွေပသည္။ထိုအခါမိခင္ကလည္း ''အို-ခ်စ္သား၊ အသင့္အေပၚသို့ လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ ေမတၲာ၊ မဂၤလာ၊ ကရုဏာ အေပါင္းခေညာင္းပါေစ''ဟုျပန္လည္၍ ဆုေတာင္းေပးေလ့ရိွေပသည္။
-
သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)က''အို-မိခင္၊မိခင္သည္ ကြ်န္ေတာ္မို်းအား ကေလးအရြယ္လူမမယ္ဘဝမွစျပီး ယုယၾကင္နာ စြာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည့္အတြက္ မိခင္အား အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ သနားၾကင္နာေတာ္မူပါေစ''ဟု ဆုပန္ေလသည္။ ထိုအခါ ၄င္း၏ မိခင္ကလည္း ''အို- ခ်စ္သား၊ အသင္သည္ လူလားေျမာက္ လာသည့္ ဤအခိ်န္အခါမို်းတြင္ ကြ်နု္ပ္နွင့္ ဤသို႔ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံသည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား သနားၾကင္နာေတာ္မူပါေစဟု ဆုေတာင္းေမတၲာပို႔သေလသည္။
(ဗုခါရီက်မ္း)
-
ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သံုးသပ္ျခင္းအားျဖင့္ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ မိမိ၏မိဘနွင့္ေမ့မွားျပီး အရိုအေသကင္းမဲ့စြာ ဆက္ဆံမိလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းျပန္လည္ေတာင္းပန္ျပီး မိဘ၏ နွစ္သက္ ေက်နပ္မႈကိုရယူရန္ လိုအပ္ေပသည္။ သို႔သာမက အလႅာဟ္ အရွင္ ျမတ္ထံသို႔လည္း ခ်က္ခ်င္း မိမိ၏ ေမ့မွားမႈအတြက္ ခ်မ္းသာ ဆုပန္ရန္ အေရးျကီးလွေပသည္။
'စအီးဒ္အိဗ္နိဂု်ဗိုင္ရ္'(ရဟ)က- ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('အသင္တို့၏ စိတ္တြင္းရိွအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ ပိုမိုသိေတာ္မူသည္)ဟူသည့္ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ မိဘနွင့္ မေခ်မငံ ဆက္ဆံမိပါက အလႅာဟ့္ထံ မိမိ၏ ေမ့မွားမႈကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူသည္ဟု အက်ယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
----------------------------------------------------------------------------
(အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဓမၼသတ္မွဴး
အလ္ဟာဂ်္ေမာင္လာနာ ဦးအုန္းေသာင္ ျပန္ဆိုေရးသားသည့္
အစၥလာမ္ႏွင့္ မိဘေမတၱာစာအုပ္မွ ကူးယူတင္ျပသည္)
=================
စင္စစ္ အသင့္အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေသာ အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အေနနွင့္ ထိုအရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကရန္နွင့္မိဘနွစ္ပါးအား ေကာင္းမြန္စြာျပဳစုၾကရန္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူခဲ့၏။
အကယ္၍ အသင္တို႔ ထံ၌ မိဘနွစ္ပါး သို႔မဟုတ္ တစ္ပါးသည္ အိုမင္းမစြမ္း အခိ်န္အရြယ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္ရိွေသာ္ အသင္သည္ မေက်နပ္ေသာအမူအရာျဖင့္(အုဖ္)ဟူ၍ပင္ မညည္းညဴ ေလနွင့္။ မိဘနွစ္ပါးအား ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ မဆက္ဆံ ေလနွင့္။
မိဘနွစ္ပါးအား နူးညံ့ခ်ဳိသာေသာ စကားကိုသာ ေျပာၾကားေလကုန္။ မိဘနွစ္ပါး၏ေရွ့တြင္ ၾကင္နာစြာ က်ဳိးငဲ့စြာေနထိုင္ၾကေလကုန္။
၄င္းေနာက္ အို -အရွင္ျမတ္္၊ ၄င္းမိဘနွစ္ပါးသည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ၾကင္နာျပဳစုယုယခဲ့သည့္အလား အရွင္ျမတ္သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏မိဘနွစ္ပါးအားၾကင္နာသနားေတာ္မူပါဟု
ေတာင္းဆုျပဳေလကုန္။ (တစ္ဖန္ အသင္တို့သည္ နႈတ္မွ အေျပာသက္သက္မျဖစ္ေစဘဲစိတ္တြင္း၌လည္းမိဘနွစ္ပါး၏ အမိန့္ကိုနာခံရန္၊ရိုေသမႈျပဳရန္နွလံုးသြင္းထားၾကေလကုန္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္အသင္တို႔အတြင္းစိတ္ကိုပင္သိေတာ္ မူေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ (မိမိတို႔၏ေမ့မွားမႈကိုသိၾကျပီး) အမိန္႔ေတာ္ကို လိုက္နာသူမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကလွ်င္(အမွားအားအမွန္ျပင္ေလာ့၊)
မုခ် မိမိအမွားကိုသိ၍ အမွန္ျပင္သူတို႔အား အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေပသည္။
(ကုရ္အာန္-၁၇း၂၃-၂၄-၂၅)
ရွင္းလင္းခ်က္
---------------
-
အထက္ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အမိန္႔နွစ္ရပ္ကို သတ္မွတ္ခဲ့ေလသည္။
ပထမအမိန္႔တြင္ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ကိုးကြယ္၍ ၄င္းအရွင္ကိုသာလွ်င္ ခဝပ္မႈျပဳရန္ျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းအေျခခံတရားကို ေဟာၾကားျဖန္႔ခ်ိရန္အတြက္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားကို ေစလႊတ္ေတာ္ မူ၍ ေျမာက္ျမားစြာေသာ က်မ္းၾကီးက်မ္းငယ္မ်ားကိုလည္း ပို႔ခ်ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္တြင္ အလႅာဟ္ အရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ခဝပ္ျခင္း၊ ကိုးကြယ္ျခင္း၊ အားထားျခင္း အလႅာဟ္အရွင္နွင့္ မည္သည့္အရာကိုမွ် တဲြဖက္၍ ကိုးကြယ္မႈ၊ ခဝပ္မႈ မျပဳျခင္းသည္ကား အဓိကအေျခခံတရားပင္ျဖစ္ေပသည္။
-
ဒုတိယအေနျဖင့္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံၾကရန္ မိန့္မွတ္ခဲ့ေလသည္။ လူ့ကမၻာ့ဇာတ္ခံုၾကီးနွင့္တကြ လူသားအားလံုးကို မရိွရာဘဝမွရိွရာဘဝသို႔ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္သည္ အလႅာဟ္ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတြက္ ပထမဆံုး ထိုအရွင္၏ေက်းဇူးကိုသိျပီး ခဝပ္မႈျပဳျခင္းသည္ ေရွာင္လဲႊမရနိုင္ေသာတာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္ေလသည္။ သို့ေသာ္ အရာရာတိုင္းတြင္ အေၾကာင္းနွင့္အက်ဳိးဆိုသည္မွာရိွေနရမည့္ သဘာဝဓမၼတရားအျဖစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ စီရင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ့ဘဝကို မရိွရာမွ ရိွရာဘဝသို႔ ဖန္ဆင္း ေတာ္မူေသာ အရွင္သည္ အလႅာဟ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ္မူသည္မွာ ဒိြဟသံသယျဖစ္ရန္ မလိုေသာ္လည္း ၄င္းအရွင္ကပင္လွ်င္ လူ့ေလာက နွင့္ လူ့ဘဝဖန္ဆင္းရာဝယ္ မိနွင့္ဖေပါင္းစပ္မႈကို အေၾကာင္းခံေစ၍ လူသားေပါက္ဖြားမႈ၏ အကို်းေက်းဇူးကို သဘာဝဓမၼတရားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ေလသည္။
ထို့ေၾကာင့္ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဒုကၡနွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာအခက္အခဲမ်ားရိွေစကာမူၾကင္နာယုယစြာျဖင့္ ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ တစ္နည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးျပီးလွ်င္ မိဘ၏ေက်းဇူးသည္ ဒုတိယ အၾကီးမားဆံုးျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ က မိမိကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ရန္ အမိန့္နွင့္ မိဘနွစ္ပါးအား ေကာင္းမြန္စြာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္အမိန့္ကို ဒြန္တဲြ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
အလားတူ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ အမိန္႔ရိွေတာ္မူသည္မွာ-
-
ငါအရွင္သည္ ဗနီအိစ္ရာအီလ္လူမ်ဳိးတို့အား ငါ အလႅာဟ္ အရွင္ကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကရန္၊ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံျပဳစုၾကရန္ ကတိသစၥာယူေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
(ကုရ္အာန္-၂း၈၃)
-
အသင္တို႔သည္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုသာခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကေလာ့။
ထိုအရွင္နွင့္ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် တုဖက္ကိုးကြယ္မႈမျပဳၾကေလနွင့္။ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ၾကေလကုန္။
(ကုရ္အာန္-၄း၃၆)
-
(အို...တမန္ေတာ္) အသင္သည္ (ထိုသူမ်ားအား)ေျပာေလာ့၊ အသင္တို႔လာၾကကုန္။ အသင္တို႔၏အရွင္က အသင္တို႔အား 'ဟရာမ္'ဟူ၍ တားျမစ္ထားေသာအရာမ်ားကို ကြ်နု္ပ္ ဖတ္ျပအံ့။
အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နွင့္ ယွဥ္တဲြ၍ မည္သည့္ အရာကိုမွ် မကိုးကြယ္ၾကကုန္လင့္။
၄င္းျပင္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းစြာ ဆက္ဆံၾကေလကုန္။
(ကုရ္အာန္-၆း၁၅၁)
-
ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးသည့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္(၁၇း၂၃-၂၄-၂၅)တြင္ မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံရန္ အမိန္႔ေပးျပီးသည့္ေနာက္ မိဘနွစ္ပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသိနားလည္ေစရန္ အခ်ဳိ႔အခ်က္အလက္ မ်ားကို ပဲ့ျပင္ဆံုးမခဲ့ေပသည္။
ပထမအခ်က္
---------------
(''မိဘနွစ္ပါး သို႔မဟုတ္ တစ္ပါးသည္ အသက္အရြယ္အိုမင္း ရင့္ေရာ္သည့္အခိ်န္သို့ ေရာက္လာေသာ္ အသင္တို႔သည္ မေက်နပ္ေသာအမူအရာျဖင့္ 'အုဖ္'ဟူ၍ပင္မညည္းညဴေလနွင့္'')ဟူသည့္ အလိုသေဘာမွာ မိဘအတြက္ ရိုေသမႈကင္းမဲ့သည္ သို႔မဟုတ္ မိဘ စိတ္ထိခိုက္ေစမည့္ မည္သို႔ေသာစကားလံုးမ်ဳိးကိုမွ် အသင္တို႔နႈတ္မွ မထြက္ေစနွင့္ဟုမိန့္ဆိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('အုဖ္')ဟူသည့္စကားလံုးသည္ ပမာခိုင္း ျပသည့္ အာေမဍိတ္သံစကားလံုးသာျဖစ္ေပသည္။ အရဗ္မ်ားသည္ မေက်နပ္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ၄င္းအသံမို်းထြက္ေလ့ထြက္ထရိွျခင္း ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က ၄င္းစကားလံုးနွင့္ ပံုခိုင္းတင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အျခားလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ မေက်နပ္သည့္ အခိ်န္ကာလတြင္ ထြက္သည့္ အာေမဍိတ္သံမွန္သမွ်လည္း ('အုဖ္') ဟူသည့္ စကားရပ္၊ မေျပာရန္ တားျမစ္ထားသည့္ အမိန့္တြင္ အက်ဳံးဝင္ေပသည္။
အိမာမ္ဟစန္(ရ)အမိန့္ရိွသည္မွာ-
''အကယ္၍ မိဘစိတ္ထိခိုက္ေစမည့္ စကားအသံသည္ ('အုဖ္')ဟူသည့္ အာေမဍိတ္အသံထက္ ပိုမိုေပါ့ပါးသည့္ စကားအသံ ရိွခဲ့လွ်င္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းအသံ၊ ၄င္းစကားလံုးကို မုခ်တားျမစ္ေတာ္မူေခ်မည္။''
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
-
မိဘအား ရိုေသေလးစားရျခင္း၊ မိဘ၏ အမိန့္ကိုနာခံရျခင္း သည္ မိဘအသက္အရြယ္ၾကီးရင့္သည္ျဖစ္ေစ၊ အသက္အရြယ္ နုနယ္သည့္အခိ်န္ ကာလ၌ျဖစ္ေစ၊ သားသမီးမ်ားအတြက္ အစဥ္ လိုက္နာ က်င့္သံုးရမည့္ တာဝန္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ေဖာ္ျပပါ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယသ္ ေတာ္တြင္ ('အသင္၏မိဘနွစ္ပါးအသက္အရြယ္ၾကီးခဲ့ေသာ္')ဟု မိန့္မွတ္ခဲ့ျခင္းသည္ အထူးသျဖင့္ အသက္အရြယ္ၾကီး၍ အိုမင္းမစြမ္းသည့္ အခ်ိန္ ကာလတြင္ ျပဳစုမႈ၊ယုယမႈသည္ အထူးလိုအပ္လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေခ်သည္။
ထိုသို႔ေသာအခိ်န္ကာလတြင္ က်န္းမာေရးသည္လည္း ခ်ဳိ႔တဲ့ လာသည့္အပိုင္းျဖစ္လာသျဖင့္ သားသမီးမ်ား၏ ျပဳစုမႈ၊ယုယမႈတို႔သည္ အထူးပင္ လိုအပ္လာေပသည္။
ထိုသို့ မိဘေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္လာသည့္ အခိ်န္ကာလ၌ မိဘကို ျပဳစုယုယရာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္တြင္ သည္းခံနိုင္မႈ နည္းလာျခင္း၊ ျငီးေငြ့မႈျဖစ္လာျခင္းစသည္တို႔ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။
ထိုသို့ေသာအခိ်န္ကာလတြင္ နႈတ္မွ ညည္းညဴသည့္စကား မထြက္မိေစရန္၊ မိဘစိတ္မထိခိုက္ေစဘဲ မိဘ၏ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အစဥ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရးၾကီးေသာအခိ်န္ကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္က ('မိဘနွစ္ပါး အသက္အရြယ္ျကီးခဲ့ေသာ္') ဟူသည့္ စကားရပ္ကို အထူးျပဳမိန္႔မွတ္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
-
'မုဂ်ာဟိဒ္'(ရဟ)ကအမိန္႔ရိွသည္မွာ-
''အသင္သည္ မိဘနွစ္ပါး၏ အဝတ္အထည္၊ ခနၶာကိုယ္မွ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔ရွင္းမႈ ျပုေပးရသည့္ အခိ်န္မွာပင္ စိတ္ျငီးေငြ့ျပီး 'အုဖ္'ဟုပင္ မဆိုေလနွင့္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုမိဘနွစ္ပါးသည္ အသင္ငယ္ရြယ္စဥ္အခိ်န္ကာလက အသင္၏ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန့္စင္မႈျပဳရာတြင္ ညည္းညဴျခင္း မရိွခဲ့ေပ။''
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ 'အုဖ္'ဟူသည့္ စကားလံုး၏ ေနာက္ဆက္တဲြ 'မိဘအားေအာ္ျခင္း၊ေငါက္ျခင္းမျပဳၾကနွင့္'ဟု အမိန္႔ရိွခဲ့ေလသည္။
'အုဖ္'ဟူသည့္အာေမဍိတ္သံပင္မထြက္ၾကနွင့္ဆိုလွ်င္ ေအာ္ေငါက္ျခင္းသည္ အဘယ္မွာလွ်င္ ခြင့္ျပဳနိုင္မည္နည္း။ သို႔ေသာ္လည္း ပိုမိုရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ေစရန္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္က ထပ္ဆင့္ ရွင္းလင္းျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
ဒုတိယအခ်က္
----------------
မိဘနွစ္ပါးကိုရိုေသေလးစားစြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံရန္၊ ေကာင္းမြန္သည့္ စကားကိုသာေျပာရန္၊ ေျပာဆိုသည့္ အသံေန အသံထားနွင့္တကြ အမူအရာသည္လည္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ့မႈရိွရန္ စသည္တို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အမိန့္တြင္ အက်ဳံးဝင္သြားေလသည္။
-
ပညာရွင္ၾကီး 'ဇုဟိုင္ရ္'(ရဟ)က ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('မိဘနွစ္ပါးနွင့္ေကာင္းမြန္ေသာစကားကိုသာေျပာၾကေလကုန္' ) ဟူသည့္အမိန္႔ေတာ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္ အကယ္၍ အသင္၏ မိဘက အသင့္အားေခၚခဲ့ေသာ္ အသင္သည္ ရိုေသစြာျဖင့္ 'ဟုတ္ကဲ့၊ အေမ/အေဖ၊ကြ်န္ေတာ္အသင့္ေရာက္ရိွေနပါျပီ'ဟု ေျဖၾကားရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
'ကသာဒဟ္'(ရဟ)က ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('မိဘနွစ္ပါးနွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာစကားကိုသာေျပာပါ')ဟူသည့္ အမိန့္ေတာ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္ နူးညံ့ခ်ဳိသာနိုင္သေလာက္ခ်ဳိသာျပီးသာယာနာ ေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ စကားကိုသာေျပာဆိုရမည္ဟူ၍ ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။
-
စအီးဒ္ အိဗ္နု မုစိုင္ယဗ္ (ရဟ)က အျပစ္ရိွေသာ ကြ်န္ တစ္ေယာက္သည္ ခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ သခင္ေရွ့တြင္ ဆက္ဆံ သည့္အလား မိဘနွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
-
တတိယအခ်က္
------------------
ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ တတိယသတိေပးခ်က္ အေန ျဖင့္ မိန္႔ခဲ့သည္မွာ-
('မိဘနွစ္ပါးေရွ့တြင္ ကို်းငဲ့စြာ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ေနၾကေလကုန္')ဟု အမိန့္ရိွခဲ့ေလသည္။
'အုရ္ဝဟ္'(ရဟ)က အမိန့္ရိွသည္မွာ ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာသည္ တစ္စံုတစ္ရာ၏အေပၚ၌ မိဘ၏စိတ္ဝင္စားမႈကို အသင္၏အမူအရာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ မရိွေစရန္ အထူးရိုေသစြာ အာရံုျပဳ၍ ဆက္ဆံရန္မိန့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့၏။
-
'အသြာအ္အိဗ္နိအဗီရဗၺာဟ္'(ရဟ)က ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ-
မိဘနွစ္ပါး၏ ေရွ့တြင္ စကား ေျပာဆိုရာ၌ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၍ မေျပာဆိုနွင့္ဟူသည့္ အလိုသေဘာကို ေဆာင္သည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
'ဇုဟိုင္ရ္ အိဗ္နိ မုဟမၼဒ္' (ရဟ)က ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ အကယ္၍ မိဘနွစ္ပါးက အသင့္အား ဆဲဆိုေနေစကာမူ အသင္သည္ မိဘ နွစ္ပါးအား 'အလႅာဟ္အရွင္သည္ ေဖေဖေမေမတို့ကို ၾကင္နာသနားပါေစ'ဟုသာ အေျဖေပးရမည္ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
-
စတုတၴအခ်က္
-----------------
ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္၌( ''အသင္သည္ မိဘနွစ္ပါးအတြက္ 'အို-အရွင္ျမတ္၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ မိဘနွစ္ပါးသည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ငယ္စဥ္ဘဝမွစ၍ ၾကင္နာစြာ ျပဳစုယုယခဲ့သည့္အလား အရွင္ျမတ္ သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏ မိဘနွစ္ပါးကို သနားၾကင္နာေတာ္မူပါ')ဟု ေတာင္းဆုျပဳ၍သာေနေလကုန္''ဟု အမိန့္ရိွခဲ့ေလသည္။
အေၾကာင္းမွာ ကေလးဘဝဟူသည္ အသိတရားနည္းေသာ၊ ခ်ဴခ်ာေသာ အခ်ိန္ကာလျဖစ္ေခ်သည္။ ထိုသို့ေသာ အခိ်န္မ်ဳိးတြင္ မိဘနွစ္ပါးသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာဒုကၡကို ခံစား၍ မညည္းမညဴ သားသမီးမ်ားကို ၾကင္နာယုယစြာျဖင့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေလသည္။
ယေန့အခိ်န္ကာလသည္ကား ေျပာင္းလဲသြားေခ်ျပီ။ မိဘ၏ အသက္အရြယ္သည္ေျခာက္ဆယ္၊ခုနစ္ဆယ္ဝန္းက်င္သို့ ေရာက္လာေခ်ျပီ။အားအင္ကုန္ခန္းသည့္ ဇရာပိုင္းသို့ ေရာက္ခဲ့ေခ်ျပီ။မရွာနိုင္ မေဖြနိုင္ျဖစ္၍ သားသမီး၏ျပဳစုယုယမႈလိုအပ္သည့္အပိုင္းသို့ ေရာက္ခဲ့ ေခ်ျပီ။သားသမီးမ်ားသည္လည္းလူငယ္ဘဝမွ လူရြယ္ဘဝသို့ေရာက္ရိွ ကာ ဇနီးမယား၊ သမီး၊ သား၊ စီးပြားနွင့္ျဖစ္ေခ်ျပီ။
ထိုသို႔ေသာအခိ်န္အခါအေျခအေနတြင္ မိဘကို ျပဳစု ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ အနည္းငယ္မွ် စိတ္တြင္ တြန့္တိုမႈ မျဖစ္ေလနွင့္။တြန္႔တိုမႈ မျဖစ္ေစရံုသာမက အသင္၏ ငယ္စဥ္ဘဝ တုန္းက မိဘ၏ျပဳစုယုယခဲ့မႈကိုနွလံုးသြင္းျပီးအထက္ေဖာ္ျပပါ ေတာင္းဆုေတာ္ကိုပင္ ျပဳေနေစရန္ မိန့္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
-
'အိဗ္နုကဆီးရ္'က်မ္းတြင္ေဖာ္ျပသည္မွာ-
တစ္ေန႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္မိမိ၏ မိခင္ကိုေက်ာတြင္ပိုးလ်က္ သြဝါးဖ္လွည့္ေနေလသည္။ တစ္ဖန္ ၄င္းပုဂၢိဳလ္က တမန္ေတာ္္ျမတ္(ဆြ)အား ''အို - တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးသည္ မိမိ၏မိခင္အား ဤသို့ျပဳစုျခင္းျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏တာဝန္ဝတၲရား ေက်ပြန္ပါျပီေလာ'' ဟု ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းရာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က ''အသင္သည္ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ မိဘေက်းဇူးထဲမွ အသက္တစ္ရွူခန္႔မွ်ေသာ အခိ်န္ကာလ၏ ေက်းဇူကိုပင္ မဆပ္နိုင္ ေသးပါတကား''ဟုအမိန္႔ရိွခဲ့ေလသည္။
(အိဗ္နုကဆီးရ္က်မ္း၊ အတဲြ-၃၊ စာမ်က္နွာ-၃၅)
-
သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)သည္ သီးျခားအိမ္ တစ္လံုးတြင္ေနထိုင္၍ ၄င္း၏မိခင္အား အိမ္တစ္လံုးတြင္ ေကာင္းစြာ ထားေလသည္။ သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)သည္ ျပင္ပသို့ သြားရန္အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုရိွခဲ့လွ်င္ မိခင္အိမ္သို႔ သြားျပီးတံခါးဝမွ ေန၍ ''အို-မိခင္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ မိခင္အေပၚသို႔ ေမတၲာ၊မဂၤလာ၊ကရုဏာအေပါင္းခေညာင္းပါေစ''ဟု စလာမ္ပို့သေလ့ ရိွေပသည္။ထိုအခါမိခင္ကလည္း ''အို-ခ်စ္သား၊ အသင့္အေပၚသို့ လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ ေမတၲာ၊ မဂၤလာ၊ ကရုဏာ အေပါင္းခေညာင္းပါေစ''ဟုျပန္လည္၍ ဆုေတာင္းေပးေလ့ရိွေပသည္။
-
သာဝကႀကီး အဗူဟုရိုင္ရဟ္(ရ)က''အို-မိခင္၊မိခင္သည္ ကြ်န္ေတာ္မို်းအား ကေလးအရြယ္လူမမယ္ဘဝမွစျပီး ယုယၾကင္နာ စြာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည့္အတြက္ မိခင္အား အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ သနားၾကင္နာေတာ္မူပါေစ''ဟု ဆုပန္ေလသည္။ ထိုအခါ ၄င္း၏ မိခင္ကလည္း ''အို- ခ်စ္သား၊ အသင္သည္ လူလားေျမာက္ လာသည့္ ဤအခိ်န္အခါမို်းတြင္ ကြ်နု္ပ္နွင့္ ဤသို႔ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံသည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား သနားၾကင္နာေတာ္မူပါေစဟု ဆုေတာင္းေမတၲာပို႔သေလသည္။
(ဗုခါရီက်မ္း)
-
ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သံုးသပ္ျခင္းအားျဖင့္ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ မိမိ၏မိဘနွင့္ေမ့မွားျပီး အရိုအေသကင္းမဲ့စြာ ဆက္ဆံမိလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းျပန္လည္ေတာင္းပန္ျပီး မိဘ၏ နွစ္သက္ ေက်နပ္မႈကိုရယူရန္ လိုအပ္ေပသည္။ သို႔သာမက အလႅာဟ္ အရွင္ ျမတ္ထံသို႔လည္း ခ်က္ခ်င္း မိမိ၏ ေမ့မွားမႈအတြက္ ခ်မ္းသာ ဆုပန္ရန္ အေရးျကီးလွေပသည္။
'စအီးဒ္အိဗ္နိဂု်ဗိုင္ရ္'(ရဟ)က- ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ('အသင္တို့၏ စိတ္တြင္းရိွအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ ပိုမိုသိေတာ္မူသည္)ဟူသည့္ အာယသ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ မိဘနွင့္ မေခ်မငံ ဆက္ဆံမိပါက အလႅာဟ့္ထံ မိမိ၏ ေမ့မွားမႈကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူသည္ဟု အက်ယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။
(ဒြရ္ရိမန္ဆူးရ္က်မ္း)
----------------------------------------------------------------------------
(အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဓမၼသတ္မွဴး
အလ္ဟာဂ်္ေမာင္လာနာ ဦးအုန္းေသာင္ ျပန္ဆိုေရးသားသည့္
အစၥလာမ္ႏွင့္ မိဘေမတၱာစာအုပ္မွ ကူးယူတင္ျပသည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.