“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၂၁
***************************
တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အျပစ္ကင္းစင္သူမ်ားအျဖစ္ တင္ျပခ်က္
------------------------------------------------------------
ဖန္ဆင္းရွင္မွ ဗ်ာဒိတ္တာဝန္နွင့္တစ္ကြေစလႊတ္ေတာ္မူေသာ တမန္ေတာ္မွန္သမွ်သည္ မအ္ဆူးမ္ ဟူသည့္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးပိုင္ရွင္မ်ားဟူ၍ ကုရ္အာန္က အခိုင္အမာဆိုထားသည္။ မအ္ဆူးမ္ ဆိုသည္မွာ အျပစ္မဲ့ သို့မဟုတ္ ျပစ္မႈႀကီးမျပဳမိေစေအာင္ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုခံရျခင္း ကိုေခၚဆိုသည္။ သို႔အားျဖင့္ လူသားထု တစ္ရပ္လံုးအတြက္ ထိပ္တန္းစံျပပုဂၢိဳလ္မြန္ျဖစ္ေစေသာ ထြဋ္ျမတ္ျခင္းလကၡဏာ၊ ျဖဴစင္ျခင္းစရိုက္သဘာဝနွင့္တဲြ၍ တမန္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္က မျပတ္တမ္းတင္ျပထားသည္။ ဤသည္မွာ တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အကုသိုလ္၏အနံ႔အသက္မွ်ပင္ က်ဴးလြန္ေလ့မရိွဟု အရိပ္အျမြက္သတိေပးထားျခင္းျဖစ္၏။ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ သမၼာက်မ္းလာအခ်က္မ်ား၌မူ တမန္ေတာ္မ်ား၏လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ ခြင့္လႊတ္စရာမရိွသည့္စရိုက္ပ်က္မႈကို ေတြ႕ေနရေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အလွပဆံုးျဖစ္ရပ္အေနနွင့္တင္ျပထားေသာ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္ - Joseph အေၾကာင္းအား ဥပမာတစ္ရပ္အျဖစ္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ ကုရ္အာန္နွင့္သမၼာက်မ္းလာအခ်က္မ်ားမွာ လံုးလံုး ထပ္တူနီးပါးျဖစ္သည့္အျပင္ ဇာတ္လမ္း၏သိကၡာလည္း အမွန္ပင္တူညီေနပါသည္။ သို႔ပင္သို႔ျငား ဇာတ္ေၾကာင္း၏ အပိုင္းက႑တစ္ခု၌ တမန္ေတာ္အေပၚရိွသည့္ရႈေထာင့္မ်ား မည္သို႔ျခားနားေနသည္ကို ရႈပါေလ။
တမန္ေတာ္ ယူစုဖ္(အလိုင္)သည္ မိမိသခင္၏ဇနီးမွ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ရာဝယ္ ထိုသူမ၏ ညႊတ္ကြင္းသို႔သက္ဆင္းမႈရိွမရိွကို သမၼာက်မ္းစာက မျပတ္မသားေဖာ္ျပထား၏။ ကုရ္အာန္၌မူ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္၏ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ တိမ္းေစာင္းယိုယြင္းမႈ စိုးစဥ္းမွ်ပင္မရိွခဲ့ေၾကာင္း အျပင္းအထန္ကာကြယ္ေဖာ္ျပပံုကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရမည္။
အရွင္သခင္၏မယားသည္ ျမဴဆြယ္ႀကံစည္ရန္ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္အား အခန္းတြင္း၌ ေသာ့ခတ္္ပိတ္ေလွာင္ေသာအခါ တမန္ေတာ္မွ ဤသို႔တုန့္ျပန္ေျပာၾကားေလ၏
'' ကြ်နု္ပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အကာအကြယ္ကိုယူပါ၏။ ကြ်နု္ပ္၏ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ကြ်နု္ပ္အား တင့္တယ္ျခင္းေနရာ၌ ဧကန္ ထားရိွေတာ္မူပါသည္။ မုခ်မလဲြ ဒုစရိုက္သားတို႔မွာ ေအာင္ျမင္ၾကမည္မဟုတ္ '' (၁၂း၂၃)။ ကုရ္အာန္က ဆက္လက္၍ဤသို႔ဆိုထားသည္ '' ၎ျပင္ ထိုမိန္းမသည္ က်ဴးလြန္ရန္ မုခ်စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ ယူစုဖ္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏လကၡဏာေတာ္အား မျမင္ေတြ႕ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုမိန္းမနွင့္က်ဴးလြန္ျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္သြားနိုင္သည္။ သို႔ျဖင့္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူ(ယူစုဖ္)အား မေကာင္းမႈနွင့္စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာမ်ားမွ ကင္းေဝးေစေတာ္မူခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ ထိုသူ(ယူစုဖ္)သည္ ငါအရွင္ျမတ္ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ကြ်န္ေစေတာ္အနက္မွ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တည္း'' ကုရ္အာန္ (၁၂း၂၄)။
၄င္းေနာက္ ယူစုဖ္ (အလိုင္)သည္ ျဖားေယာင္းျမဴဆြယ္မႈမွ အလြတ္ရုန္းေလသည္။ ထိုမိန္းမသည္ ယူစုဖ္အား ေနာက္ေက်ာမွဖက္တြယ္၍ သူ၏အကၤ်ီကို ဆဲြၿဖဲေလ၏။ ထိုအခိုက္မွာပင္ အရွင္သခင္ျဖစ္သူက ရုတ္တရက္တံခါးဖြင့္ဝင္လာရာ ယူစုဖ္နွင့္ထိုမိန္းမ၏ ဝရုန္းသုန္းကားအေျခအေနကို ေတြ႕ျမင္ေလ၏။ မယားျဖစ္သူသည္ မဆုတ္မဆိုင္းပင္ ယူစုဖ္က သူမအား မတရားျပဳရန္ႀကံစည္ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္း လီဆည္စြပ္စဲြခဲ့၏(၁၂ း ၂၅)။ ထိုအခါ ယူစုဖ္က ထိုမိန္းမကသာ သူ႔အား မတရားျပဳရန္ႀကံစည္ေနေၾကာင္း၊ မိမိ၏အကၤီ်မွာ ေနာက္ေက်ာဖက္မွ စုတ္ၿပဲေနျခင္းကပင္ အေထာက္အထားျဖစ္ေၾကာင္း ေခ်ပေလ၏။ အကယ္၍ ယူစုဖ္၏အကၤီ်သည္ ေရွ႕ဖက္မွ စုတ္ၿပဲေနပါက သူမသည္ ယူစုဖ္၏လက္မွအလြတ္ရုန္းေနျခင္း ဟူေသာ အေထာက္အထား ျဖစ္လာေပမည္။ သို႔ရာတြင္ ယူစုဖ္၏အကၤီ်မွာ ေနာက္ေက်ာမွစုတ္ၿပဲေနျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ ယူစုဖ္သည္ သူမထံမွ အလြတ္ရုန္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္လံုသြားခဲ့သည္။ အရွင္သခင္ေယာက္်ားျဖစ္သူ အဇီးဇ္က ဤအေထာက္အထားကိုလက္ခံ၍ မိမိဇနီးသည္၏အျပဳအမူမ်ားအေပၚ ရႈတ္ခ်ျပစ္တင္ခဲ့ေလသည္ (၁၂း ၂၆ - ၂၉)။
ဤအေၾကာင္းရပ္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပျခင္းျဖင့္ ကုရ္အာန္သည္ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္၏ဂုဏ္သိကၡာ နွင့္ သီလျဖဴစင္မႈအား ကာကြယ္ထားေလသည္။ ကုရ္အာန္သည္ ျမင့္ျမတ္ေသာတမန္ေတာ္မ်ား၏ စံျပစြမ္းရည္ နွင့္ အျပစ္ကင္းစင္ျခင္းအေပၚ အစဥ္တစိုက္ကာကြယ္ထားေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနပါသည္။
ရံဖန္ရံခါ ကုရ္အာန္သည္ ျဖည့္စြက္ထပ္တိုးျခင္းမျပဳဘဲ သမၼာက်မ္းလာဇာတ္လမ္းအခ်ဳိ႕ကို ျငင္းပယ္ထားသည္။ ၎မွာ တမန္ေတာ္တို႔၏ဂုဏ္သိကၡာအား ကာကြယ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - သမၼာက်မ္း၌ တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္ - David သည္ ရီွဘာဘုရင္မ ေရခ်ဳိးသည္ကိုၾကည့္ေနျပီးေနာက္ သူမနွင့္လိင္ဆက္ဆံမႈ ျပဳခဲ့သည္ဟု စြပ္စဲြထား၏။ တမန္ေတာ္တစ္ပါးအေနနွင့္ ယင္းသို႔ေသာအမႈကို စိတ္ကူးမွ်ပင္ရိွမည္မဟုတ္ဟု ကုရ္အာန္က ေထာက္ျပထား၏။ တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္၏ Goliath အေပၚေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္း သူရဲေကာင္းပီသမႈကိုလည္းေကာင္း၊ တရားမွ်တမႈစိတ္ထားကိုလည္းေကာင္း ကုရ္အာန္က ခ်ီးမႊမ္းတင္ျပထားေသာ္လည္း ရီွဘာဘုရင္မနွင့္ လိင္မႈကိစၥကိုမူ အရိပ္အျမြက္မွ်ပင္ မဟထားပါ။ ဧကန္ပင္ တမန္ေတာ္ဒါဝူးဒ္(အလိုင္)သည္ ႀကီးျမတ္သည့္ တမန္ေတာ္မ်ားအနက္မွျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ ဆာလံ - Psalm ဟုအမည္ရေသာ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္အား လက္ခံရိွသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တည္း။ Psalm အား အရဗီလို ဇဗူးရ္ ဟု ေခၚဆိုသည္။
အစၥလာမ့္အစဥ္အလာ၌ တမန္ေတာ္အိဘ္ရာဟီမ္၏ပံုရိပ္ လႊမ္းၿခံဳေနျခင္း
----------------------------------------------------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ တမန္ေတာ္ အိဗ္ရာဟီမ္ (အလိုင္)၏ဘဝျဖစ္စဥ္ဝယ္ ထပ္တိုးေဖာ္ျပထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ အထူးစိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္ေန၏။ ဥပမာ - အိဗ္ရာဟီမ္သည္ သူ႔ဖခင္ နွင့္ သူ႔အသိုင္းအဝိုင္းႀကီးကို ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္းမွ ဖယ္ခြာရန္တရားျပေသာ သုခမိန္လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔က အိဗ္ရာဟီမ္အား ျငင္းပယ္သည္သာမက သူ၏တစ္ဆူရွင္ဝါဒ၌ရပ္တည္မႈအေပၚ သူ့အားနိွပ္စက္ခဲ့ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ေျပာျပေနသည္ ( ၂၁ း ၅၁ - ၇ဝ )။ ဤျဖစ္ရပ္မွာ ဓမၼသစ္၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း နွစ္ရပ္စလံုး၌ မပါဝင္ေခ်။ ကုရ္အာန္က ဤဇာတ္ေၾကာင္းကို တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ျဖစ္စဥ္ေတာ္နွင့္ ေကာက္ေၾကာင္းညီယွဥ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္လည္း ရုပ္ပြါးဆင္းတုကိုးကြယ္မႈကို ပယ္လွန္ခဲ့သလို သူ၏တစ္ဆူရွင္ဝါဒေၾကာင့္ နယ္နွင္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။
အလားတူပင္ တမန္ေတာ္အိဗ္ရာဟီမ္အား မကၠဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္နွင့္တဲြ၍ အေသးစိပ္ခ်ိတ္ဆက္ေဖာ္ျပထားျပန္၏။ သူသည္ ထိုေနရာ၌ သားျဖစ္သူ ဣသေမလ - အစၥမာအီလ္ (အလိုင္)နွင့္အတူ ကအ္ဗဟ္ဗိမာန္ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၄င္းေနာက္ ဤမကၠဟ္ေျမေပၚတြင္ ျမင့္ျမတ္ေသာတမန္ေတာ္တစ္ပါး နွင့္ ယံုၾကည္သူ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းႀကီးတစ္ရပ္ ထြန္းေပၚလာေစရန္ အိဗ္ရာဟီမ္မွ ဖန္ဆင္းရွင္ထံ နင့္နင့္နဲနဲ ဆုပန္ခဲ့ပါ၏ ( ၂ း ၁၂၅ - ၁၂၉ )။ တမန္ေတာ္ အစၥမာအီလ္ - Ishmael အားျဖင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္အရင္းအျမစ္ ျဖစ္တည္လာခဲ့ေပသည္။ ၎ေနာက္ တစ္ဆူရွင္ယံုၾကည္မႈမ်ားအၾကားဝယ္ အစၥလာမ္သည္ ေလ်ာက္ပတ္ဝင့္ထယ္စြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ အိဗ္ရာဟီမ္၏ ဤျဖစ္ရပ္သည္ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္၌ မပါသည့္တိုင္ ဣသေမလ၏မ်ဳိးေစ့မွ လူမ်ဳိးႏြယ္ႀကီးတစ္စုျဖစ္ေပၚလာျခင္းမွာ အိဗ္ရာဟီမ္(အလိုင္)၏ဆုေတာင္းျပည့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းျပင္ ကမၻာဦးက်မ္း ( ၁၂ း ၁ - ၃ )၌လည္း အိဗ္ရာဟီမ္မိသားစုအားျဖင့္ ကမာၻေလာကအား ေကာင္းၿခီးမဂၤလာျပဳမည္ဟု ဖန္ဆင္းရွင္မွ ကတိေတာ္ျပဳၿပီး မဟုတ္ေပသေလာ။
(၆) သမၼာက်မ္းဂန္ကေျပာေသာ မုဟမၼဒ္၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း
-----------------------------------------------------------------------------
တမန္ေတာ္ အီစာ - Jesus ၏ပြင့္ေပၚမႈသည္ mesiah ဟုတ္မဟုတ္ ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္အၾကား အျပင္းအထန္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ခဲ့သည္။ ဂ်ဴးတို႔က တမန္ေတာ္မူစာ၏ေနာက္ မည္သည့္တမန္ေတာ္ဟူသည္မရိွ၊ ေသာင္ရားဟ္၏ေနာက္ မည္သည့္က်မ္းဂန္ဟူသည္မရိွဟု သည္းသည္းထန္ထန္ ခံယူခဲ့ၾကသည္။ ဆန္႔က်င္ဖက္အားျဖင့္ ကုရ္အာန္ကမူ အီစာသည္ ဂ်ဴးတို႔ထံေစလႊတ္ခံရသည့္ တမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္လည္း ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္ နွစ္မ်ဳိးလံုးထံ ေစလႊတ္ခံရသည့္တမန္ေတာ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပထား၏။
Torah နွင့္ Gospel ၏မူလက်မ္းခ်က္မ်ား၌ မုဟမၼဒ္သည္ တမန္ေတာ္အျဖစ္ပြင့္ေပၚမည္ဟု တင္ႀကိဳနိမိတ္ပါဝင္ေနေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ခိုင္ခိုင္မာမာတင္ျပသည္။ တမန္ေတာ္အီစာသည္ ဣသေရလအမ်ဳိးသားတို႔အား ဤသို့မိန့္ျကားခဲ့ေျကာင္း ကုရ္အာန္က မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
အို - အစၥရာအီလ္မ်ဳိးႏြယ္ဝင္တို႔၊ ငါသည္ မိမိ၏အလ်င္ရိွခဲ့ေသာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္အား အတည္ျပဳသူအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ေနာက္တြင္ အဟ္မဒ္ နာမည္ျဖင့္ပြင့္အံ့ေသာ ေစတမန္ေတာ္တစ္ပါးနွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း သတင္းေကာင္းေပးသူအျဖစ္ ေစလႊတ္ခံရသည့္တမန္ေတာ္ျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္ ( ၆၁ း ၆ )
** အဟ္မဒ္ ဟူသည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အမည္ေနာက္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ **
ဤစာပိုဒ္က ကုရ္အာန္ဋီကာရွင္မ်ားကို ဓမၼေဟာင္း နွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းခ်က္မ်ားမွ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ပြင့္ေပၚမည့္အေထာက္အထားအား နံွ႔နံွ႔စပ္စပ္ရွာေဖြေစခဲ့သည္။ ဤသုေတသနမွသည္ အလြန္ထူးျခားသည့္ ေတြးေခၚယူဆခ်က္မ်ား ျဖာထြက္လာခဲ့ေပသည္။
ေသာင္ရားဟ္က်မ္းသုေတသီမ်ားက တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ပြင့္ေပၚမည့္ နိမိတ္ဗ်ာဒိတ္ကို တရားေဟာရာက်မ္း ( ၁၈ း၁၈ )တြင္ ဤသို႔ေတြ႕ရေၾကာင္း ေထာက္ျပထား၏။
'' သူတို့အမ်ုိးသား သားခ်င္းတို႔ထဲ၌ သင္နွင့္တူေသာပေရာဖက္တစ္ပါးကို သူတို႔အဖို႔ ငါေပၚထြန္းေစ၍ ထိုပေရာဖက္နႈတ္၌ ငါ့စကားကို ငါအပ္သျဖင့္ ငါမွာထားသမွ်တို့ကို သူတို႔အား ဆင့္ဆိုရလိမ့္မည္ ''။
ဤက်မ္းခ်က္မွာ ေယရႈပြင့္ေပၚမည့္အေၾကာင္းဟု ခရစ္ယာန္မ်ားက အျငင္းဝင္ၾက၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သမၼာက်မ္းဂန္ သုေတသီပညာရွင္အခ်ဳိ႕ကမူ တမန္ေတာ္မူစာသည္ တမန္ေတာ္အီစာထက္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ နွင့္ ပင္ကိုယ္သဘာဝ၌ ပိုမိုနီးစပ္တူညီေၾကာင္း၊ ' သူတို႔အမ်ဳိး သားခ်င္းထဲ၌ ' ဟူေသာစကားရပ္သည္ အစၥဟာ့က္ - Isaac မွဆင္းသက္သည့္ မူစာနွင့္အီစာ၏မ်ဳိးဆက္ကို ဆိုလိုျခင္းထက္ အစၥဟာ့က္၏ညီေနာင္သားခ်င္းျဖစ္သူ အစၥမာအီလ္ - Ishmael မွဆင္းသက္လာေသာ မုဟမၼဒ္၏မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ကို ရည္ညႊန္းျခင္းသာျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း ဖြင့္ဟဝန္ခံထားေပသည္။
အျခား သမၼာက်မ္းသုေတသီတစ္စုကမူ Torah အတြင္းမွ မူလဂရိစကားျဖစ္ေသာ Periclytes ကို ေထာက္ျပၾက၏။ ၄င္း၏အဓိပၸာယ္မွာ comforter - အာေပးေျမွာက္စားခ်ီးျမွင့္ခံရသူ (တစ္နည္း) ခ်ီးမႊမ္းျခင္း ခံရသူ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဤေဝါဟာရသည္ အရဗီစကားမွ အဟ္မဒ္ (ဝါ) မုဟမၼဒ္၏အဓိပၸာယ္နွင့္ တစ္ထပ္တည္းတူညီသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ထိုေဝါဟာရကညႊန္းေသာ ' အလြန္ခ်ီးမႊမ္းျခင္းခံရသူ' ဟူသည္မွာ အရဗီေဝါဟာရ ' မုဟမၼဒ္ ' ၏အဓိပၸာယ္ပင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
တဖန္ ၎ဋီကာရွင္သုေတသီမ်ားကပင္ေဖာ္ျပသည္မွာ - ဤစကားလံုးကို Bible ၌ ခရစ္ယာန္မ်ားက သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ ဟု အယူထားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ Bible ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားက အနာဂတ္ကာလျဖစ္ေနျပီး ပစၥဳပၸန္ကာလမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအသံုးအနႈန္းသည္ ေယရႈနွင့္အတူရိွေနသည့္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္အား ရည္ညႊန္းျခင္း မျဖစ္နိုင္ေတာ့ေခ်။ ၾကည့္ - ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္ ( ၁၅ း ၂၆ )။
သို႔ရိွရာ လာလတၱံ႕ေသာဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ ဟူသည္ ပြင့္ေပၚခဲ့သည့္တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) ဟုတ္မဟုတ္ကို ကုရ္အာန္ဋီကာရွင္္မ်ား နွင့္ သမၼာက်မ္းဋီကာရွင္တို႔အၾကား အျငင္းပြားေနၾကဆဲပင္။
(၇) Mary - ေမရီ / မရ္ယံမ္ နွင့္ ေယရႈ - အီစာ တို႔၏က႑၌ ကဲြျပားျခင္း
----------------------------------------------------------------------
ကုရ္အာန္က မရ္ယံမ္သခင္မ နွင့္ သူမ၏သား အီစာကို အထူးအေလးေပးထားေသာ္လည္း ဤက႑မွာ ခရစ္ယာန္ နွင့္ မုစ္လင္မ္တို႔အား ညီညြတ္မႈေရာ ကဲြျပားမႈကိုပါ ေပးထားသည္။
မတူညီေသာ ေမရီ
----------------
' စၾကဝဠာအေပါင္းရိွအမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ေရြးခ်ယ္ေျမွာက္စားခံရသူ ' ဟူ၍ပင္ ကုရ္အာန္က အထူးအေလးထားေဖာ္ျပသည္ ( ၃ း ၄၂ )။ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ (၁၉)ကို သူမ၏အမည္ျဖင့္ပင္ တခုတ္တရ ကင္ပြန္းတပ္ထား၏။ သမၼာက်မ္းထက္ပင္ ကုရ္အာန္က မရ္ယံမ္သခင္မအေၾကာင္း ပိုၿပီးေျပာျပေနသည္မွာ ထူူးျခားလွေပသည္။ သို႔သာမက မရ္ယံမ္သည္ အပ်ဳိစင္ဘဝျဖင့္ အီစာသခင္အား ေမြးဖြားသည္ဟူေသာ အခ်က္ အလက္အသစ္ကိုလည္း တင္ျပထားသည္၊ ဤအေၾကာင္းမွာ Bible ၌ ေျပာမထားေခ်။
ကုရ္အာန္၏စာပိုဒ္မ်ားက ' ဖြားေတာ္မူခဏ္း ' အေၾကာင္း တင္ျပထား၏။ မရ္ယံမ္သည္ စြန္ပလံြပင္ တစ္ပင္ေအာက္ဝယ္ ေသဆံုးသြားလွ်င္ေကာင္းစြ ဟု ညည္းညဴျမည္တမ္းခဲ့သည္။ ထိုအခိုက္အတန္႔မွာပင္ အသံတစ္သံ ထြက္ေပၚလ်က္ '' ေသာက မေရာက္ေလနွင့္။ အသင္မ၏ဖန္ဆင္းရွင္သည္ အသင္မ၏ေအာက္၌ပင္ ေခ်ာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေစေတာ္မူေလၿပီ။ ၿပီးလွ်င္ အသင္မသည္ စြန္ပလံြပင္၏ပင္စည္ကို အသင္မဖက္သို႔ ဆဲြလႈပ္ပါလွ်င္ ရႊန္းစိုမွည့္ဝင္းေသာစြန္ပလံြသီးမ်ား အသင္မ၏ေရွ႕ဝယ္ က်ေရာက္လာအံ့။ ထိုအခါ အသင္မ သည္ (အသီး) စား၍ (ေခ်ာင္းေရ) ေသာက္သံုးေလာ့၊ ၄င္းျပင္ အသင္မ၏မ်က္ေစ့ကို ေအးျမေစေလာ့ '' ဟုဆိုခဲ့၏။ ကေလးငယ္ေယရႈနွင့္အတူ သူမ၏အမ်ဳိးသားထုထံ မျပန္မီ မရ္ယံမ္အား တံုဏိွဘာေဝပင္ေနရန္ကိုလည္း မွာၾကားခဲ့ေလသည္ ( ၁၉ း ၂၂ - ၂၆ )။
ကုရ္အာန္ကေဖာ္ျပသည့္ ေမရီ၏မီးဖြားခဏ္းမွာ စင္စစ္၌ ဖန္ဆင္းရွင္ထံေတာ္မွလာေသာ ထူးဆန္းအံ့ဖြယ္လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္ျခင္းထက္ မပိုေခ်။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ေမရီအား အျခားမည္သည့္အရာနွင့္မွ် ယွဥ္တဲြျခင္းမ်ဳိးကို မျပဳလုပ္ထားၾကပါေလ။
ေယရႈေပၚရိွသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
-------------------------------
ေယရႈသခင္ (အီစာ)မွာ နို႔စို႔သူငယ္အရြယ္ကတည္းကပင္ ပုခက္တြင္းမွေနၿပီး မိမိမိခင္၏ ကိုယ္က်င့္သီလျဖဴစင္ျခင္း နွင့္ မိမိသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းကို ထူးျခားအံ့ဖြယ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ေယရႈသည္ ဣသေရလအမ်ဳိးသားတို႔အား မိမိကိုယ္ကို လမ္းေၾကာင္းသံုးသြယ္ျဖင့္ ရည္ညႊန္းေျပာၾကားခဲ့၏။ ၎တို႔အနက္ နွစ္မ်ဳိးမွာ ခရစ္ယာန္အျမင္နွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။
ပထမဦးဆံုး ေယရႈမွ ဤသို႔ျပတ္သားရွင္းလင္းစြာေျပာခဲ့၏
'' ဧကန္မလဲြ ကြ်နု္ပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ကြ်န္တစ္ဦးသာ ျဖစ္၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ကြ်နု္ပ္အား ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ ခ်ီးျမွင့္ေပးေတာ္မူၿပီး တမန္ေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ခ်ီးေျမွာက္ထားေတာ္မူ၏'' ကုရ္အာန္ ( ၁၉ း ၃ဝ )
ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသည္ မိမိမွာ ကိုးကြယ္ခံထိုက္ရာ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္အား အပ္နွင္းနာခံရသူသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းတစ္ေစာင္ လက္ခံရရိိွေသာတမန္ေတာ္တစ္ပါး သာျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာေၾကြးေၾကာ္ထားေပသည္။
ကုရ္အာန္က '' ထိုဖန္ဆင္းရွင္ျမတ္သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာကို္မွ် ေမြးဖြါးေတာ္မူခဲ့သည္မဟုတ္၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ေမြးဖြါးျခင္းကိုလည္း ခံခဲ့ရသည္မဟုတ္ '' ( ၁၁၂ း ၃ ) ဟု ျပတ္ျပတ္သားသား ဆိုထားသည္သာမက ''ထိုအရွင္ျမတ္သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို (ဖန္ဆင္းရန္) ရည္စူးေတာ္မူေသာအခါ ' ျဖစ္ ' ဟုဆိုသည္နွင့္ ယင္းအရာသည္ ျဖစ္လာရေပသည္ '' ( ၃၆ း ၈၂ ) ဟု အသိေပးထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသည္ ထာဝရဘုရားသခင္၏သားေတာ္ မဟုတ္ေခ်။
အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္က ေယရႈသခင္ကို ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစတမန္ေတာ္တစ္ပါး၊ ဣသေရလ အမ်ဳိးသားတို႔ထံ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို အံ့ဖြယ္ျပာဋိဟာမ်ားနွင့္တစ္ကြ ျပသရန္ ပြင့္ေပၚလာခဲ့သူအျဖစ္ ရႈျမင္သည္။ ေယရႈအား (အမည္နာမ - အီစာ၊ ဘဲြ႕ေတာ္ - မစီးဟ္) Mesiah အျဖစ္ခံယူေသာ္လည္း လူသားထု၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ သတ္မွတ္မထားေခ် ( ၃ း ၄၅ )။ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသခင္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္လည္း မဟုတ္၊ ကိုးကြယ္ရာလည္း မဟုတ္ပါေလ။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္မွာ ခရစ္ယာန္ဝါဒ နွင့္ ကုရ္အာန္အၾကား အဓိကလမ္းစဥ္ကဲြျပားခ်က္ဟု ဆိုရမည့္ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေရး ျဖစ္ေလသည္။ ခရစ္ယာန္ဝါဒ၌ ေယရႈသခင္သည္ လူသားထု၏ျပစ္မႈမ်ားအတြက္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ ကားစင္တင္သတ္ျဖတ္ခံရေၾကာင္း အယံုအၾကည္ထားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ေယရႈသခင္သည္ ကားစင္တင္သတ္ျဖတ္ခံရျခင္းျဖစ္အင္မွ ဖန္ဆင္းရွင္၏ကယ္တင္မႈကိုခံရၿပီး ေကာင္းကင္ဘံုမ်ားသို႔ ပင့္ေျမွာက္သယ္ေဆာင္ခံရေၾကာင္း၊ ကားစင္တင္စီရင္ခံလိုက္ရသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေအာင္ ဖန္ဆင္းရွင္မွ စီမံေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ကဆိုေနသည္။ ကုရ္အာန္သည္ အျပစ္ဒုစရိုက္နွင့္တစ္ကြဖန္ဆင္းခံရသည္ (မူလအျပစ္) ဟူသည့္ ယံုၾကည္မႈမ်ဳိးကို လက္မခံေလေသာေၾကာင့္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္၌ ေယရႈသည္ လူသားထု၏ျပစ္မႈမ်ားအတြက္ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေပၚ အေသခံေပးရန္အေၾကာင္းမရိွေခ်။ ( မိမိျပဳသည့္အျပစ္ မိမိသာခံရမည္၊ ကိုယ္စားျပဳ အျပစ္ခံယူျခင္းသည္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္တြင္ မရိွပါ )။
အစၥလာမ့္အယူဝါဒတြင္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတိုင္း ေယရႈသခင္သည္ ကမာၻေျမသို႔ တစ္ေက်ာ့ျပန္လာ၍ မိစၧာကိုနိွမ္နွင္းမည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ယင္းသို႔ျပန္လာရာဝယ္ ေယရႈသခင္ (တမန္ေတာ္ အီစာ)သည္ မိမိမွာ ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစတမန္ေတာ္သာျဖစ္ေၾကာင္း အျဖစ္မွန္ကိုေၾကျငာမည္၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)၏လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာမည္၊ ၄င္းေနာက္ သာမန္လူသားမ်ားကဲ့သို႔ ကမၻာေျမေပၚေသဆံုးမည္ဟု မုစ္လင္မ္တို႔မွ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ တစ္ေက်ာ့ျပန္ေယရႈအေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္ ( ၄၃ း ၆၁ )၌ အရိပ္အျမြက္ေဖာ္ျပထားျပီး၊ ဟဒီးဆ္ (တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္၏ ၾသဝါဒအဆိုအမိန္႔မ်ား)၌မူ အတိအက်အခိုင္အမာ ေတြ႕ၾကရေပမည္။
အခန္း (၅) ၿပီး၏။
အပိုင္းႀကီး ၆ ပိုင္းရိွသည့္အနက္ ပထမအပိုင္း ဤတြင္ၿပီးပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
***************************
တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အျပစ္ကင္းစင္သူမ်ားအျဖစ္ တင္ျပခ်က္
------------------------------------------------------------
ဖန္ဆင္းရွင္မွ ဗ်ာဒိတ္တာဝန္နွင့္တစ္ကြေစလႊတ္ေတာ္မူေသာ တမန္ေတာ္မွန္သမွ်သည္ မအ္ဆူးမ္ ဟူသည့္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးပိုင္ရွင္မ်ားဟူ၍ ကုရ္အာန္က အခိုင္အမာဆိုထားသည္။ မအ္ဆူးမ္ ဆိုသည္မွာ အျပစ္မဲ့ သို့မဟုတ္ ျပစ္မႈႀကီးမျပဳမိေစေအာင္ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုခံရျခင္း ကိုေခၚဆိုသည္။ သို႔အားျဖင့္ လူသားထု တစ္ရပ္လံုးအတြက္ ထိပ္တန္းစံျပပုဂၢိဳလ္မြန္ျဖစ္ေစေသာ ထြဋ္ျမတ္ျခင္းလကၡဏာ၊ ျဖဴစင္ျခင္းစရိုက္သဘာဝနွင့္တဲြ၍ တမန္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္က မျပတ္တမ္းတင္ျပထားသည္။ ဤသည္မွာ တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အကုသိုလ္၏အနံ႔အသက္မွ်ပင္ က်ဴးလြန္ေလ့မရိွဟု အရိပ္အျမြက္သတိေပးထားျခင္းျဖစ္၏။ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ သမၼာက်မ္းလာအခ်က္မ်ား၌မူ တမန္ေတာ္မ်ား၏လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ ခြင့္လႊတ္စရာမရိွသည့္စရိုက္ပ်က္မႈကို ေတြ႕ေနရေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အလွပဆံုးျဖစ္ရပ္အေနနွင့္တင္ျပထားေသာ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္ - Joseph အေၾကာင္းအား ဥပမာတစ္ရပ္အျဖစ္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ ကုရ္အာန္နွင့္သမၼာက်မ္းလာအခ်က္မ်ားမွာ လံုးလံုး ထပ္တူနီးပါးျဖစ္သည့္အျပင္ ဇာတ္လမ္း၏သိကၡာလည္း အမွန္ပင္တူညီေနပါသည္။ သို႔ပင္သို႔ျငား ဇာတ္ေၾကာင္း၏ အပိုင္းက႑တစ္ခု၌ တမန္ေတာ္အေပၚရိွသည့္ရႈေထာင့္မ်ား မည္သို႔ျခားနားေနသည္ကို ရႈပါေလ။
တမန္ေတာ္ ယူစုဖ္(အလိုင္)သည္ မိမိသခင္၏ဇနီးမွ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ရာဝယ္ ထိုသူမ၏ ညႊတ္ကြင္းသို႔သက္ဆင္းမႈရိွမရိွကို သမၼာက်မ္းစာက မျပတ္မသားေဖာ္ျပထား၏။ ကုရ္အာန္၌မူ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္၏ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ တိမ္းေစာင္းယိုယြင္းမႈ စိုးစဥ္းမွ်ပင္မရိွခဲ့ေၾကာင္း အျပင္းအထန္ကာကြယ္ေဖာ္ျပပံုကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရမည္။
အရွင္သခင္၏မယားသည္ ျမဴဆြယ္ႀကံစည္ရန္ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္အား အခန္းတြင္း၌ ေသာ့ခတ္္ပိတ္ေလွာင္ေသာအခါ တမန္ေတာ္မွ ဤသို႔တုန့္ျပန္ေျပာၾကားေလ၏
'' ကြ်နု္ပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အကာအကြယ္ကိုယူပါ၏။ ကြ်နု္ပ္၏ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ကြ်နု္ပ္အား တင့္တယ္ျခင္းေနရာ၌ ဧကန္ ထားရိွေတာ္မူပါသည္။ မုခ်မလဲြ ဒုစရိုက္သားတို႔မွာ ေအာင္ျမင္ၾကမည္မဟုတ္ '' (၁၂း၂၃)။ ကုရ္အာန္က ဆက္လက္၍ဤသို႔ဆိုထားသည္ '' ၎ျပင္ ထိုမိန္းမသည္ က်ဴးလြန္ရန္ မုခ်စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ ယူစုဖ္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏လကၡဏာေတာ္အား မျမင္ေတြ႕ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုမိန္းမနွင့္က်ဴးလြန္ျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္သြားနိုင္သည္။ သို႔ျဖင့္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူ(ယူစုဖ္)အား မေကာင္းမႈနွင့္စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာမ်ားမွ ကင္းေဝးေစေတာ္မူခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ ထိုသူ(ယူစုဖ္)သည္ ငါအရွင္ျမတ္ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ကြ်န္ေစေတာ္အနက္မွ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တည္း'' ကုရ္အာန္ (၁၂း၂၄)။
၄င္းေနာက္ ယူစုဖ္ (အလိုင္)သည္ ျဖားေယာင္းျမဴဆြယ္မႈမွ အလြတ္ရုန္းေလသည္။ ထိုမိန္းမသည္ ယူစုဖ္အား ေနာက္ေက်ာမွဖက္တြယ္၍ သူ၏အကၤ်ီကို ဆဲြၿဖဲေလ၏။ ထိုအခိုက္မွာပင္ အရွင္သခင္ျဖစ္သူက ရုတ္တရက္တံခါးဖြင့္ဝင္လာရာ ယူစုဖ္နွင့္ထိုမိန္းမ၏ ဝရုန္းသုန္းကားအေျခအေနကို ေတြ႕ျမင္ေလ၏။ မယားျဖစ္သူသည္ မဆုတ္မဆိုင္းပင္ ယူစုဖ္က သူမအား မတရားျပဳရန္ႀကံစည္ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္း လီဆည္စြပ္စဲြခဲ့၏(၁၂ း ၂၅)။ ထိုအခါ ယူစုဖ္က ထိုမိန္းမကသာ သူ႔အား မတရားျပဳရန္ႀကံစည္ေနေၾကာင္း၊ မိမိ၏အကၤီ်မွာ ေနာက္ေက်ာဖက္မွ စုတ္ၿပဲေနျခင္းကပင္ အေထာက္အထားျဖစ္ေၾကာင္း ေခ်ပေလ၏။ အကယ္၍ ယူစုဖ္၏အကၤီ်သည္ ေရွ႕ဖက္မွ စုတ္ၿပဲေနပါက သူမသည္ ယူစုဖ္၏လက္မွအလြတ္ရုန္းေနျခင္း ဟူေသာ အေထာက္အထား ျဖစ္လာေပမည္။ သို႔ရာတြင္ ယူစုဖ္၏အကၤီ်မွာ ေနာက္ေက်ာမွစုတ္ၿပဲေနျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ ယူစုဖ္သည္ သူမထံမွ အလြတ္ရုန္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္လံုသြားခဲ့သည္။ အရွင္သခင္ေယာက္်ားျဖစ္သူ အဇီးဇ္က ဤအေထာက္အထားကိုလက္ခံ၍ မိမိဇနီးသည္၏အျပဳအမူမ်ားအေပၚ ရႈတ္ခ်ျပစ္တင္ခဲ့ေလသည္ (၁၂း ၂၆ - ၂၉)။
ဤအေၾကာင္းရပ္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပျခင္းျဖင့္ ကုရ္အာန္သည္ တမန္ေတာ္ယူစုဖ္၏ဂုဏ္သိကၡာ နွင့္ သီလျဖဴစင္မႈအား ကာကြယ္ထားေလသည္။ ကုရ္အာန္သည္ ျမင့္ျမတ္ေသာတမန္ေတာ္မ်ား၏ စံျပစြမ္းရည္ နွင့္ အျပစ္ကင္းစင္ျခင္းအေပၚ အစဥ္တစိုက္ကာကြယ္ထားေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနပါသည္။
ရံဖန္ရံခါ ကုရ္အာန္သည္ ျဖည့္စြက္ထပ္တိုးျခင္းမျပဳဘဲ သမၼာက်မ္းလာဇာတ္လမ္းအခ်ဳိ႕ကို ျငင္းပယ္ထားသည္။ ၎မွာ တမန္ေတာ္တို႔၏ဂုဏ္သိကၡာအား ကာကြယ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - သမၼာက်မ္း၌ တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္ - David သည္ ရီွဘာဘုရင္မ ေရခ်ဳိးသည္ကိုၾကည့္ေနျပီးေနာက္ သူမနွင့္လိင္ဆက္ဆံမႈ ျပဳခဲ့သည္ဟု စြပ္စဲြထား၏။ တမန္ေတာ္တစ္ပါးအေနနွင့္ ယင္းသို႔ေသာအမႈကို စိတ္ကူးမွ်ပင္ရိွမည္မဟုတ္ဟု ကုရ္အာန္က ေထာက္ျပထား၏။ တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္၏ Goliath အေပၚေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္း သူရဲေကာင္းပီသမႈကိုလည္းေကာင္း၊ တရားမွ်တမႈစိတ္ထားကိုလည္းေကာင္း ကုရ္အာန္က ခ်ီးမႊမ္းတင္ျပထားေသာ္လည္း ရီွဘာဘုရင္မနွင့္ လိင္မႈကိစၥကိုမူ အရိပ္အျမြက္မွ်ပင္ မဟထားပါ။ ဧကန္ပင္ တမန္ေတာ္ဒါဝူးဒ္(အလိုင္)သည္ ႀကီးျမတ္သည့္ တမန္ေတာ္မ်ားအနက္မွျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ ဆာလံ - Psalm ဟုအမည္ရေသာ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္အား လက္ခံရိွသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တည္း။ Psalm အား အရဗီလို ဇဗူးရ္ ဟု ေခၚဆိုသည္။
အစၥလာမ့္အစဥ္အလာ၌ တမန္ေတာ္အိဘ္ရာဟီမ္၏ပံုရိပ္ လႊမ္းၿခံဳေနျခင္း
----------------------------------------------------------------
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ တမန္ေတာ္ အိဗ္ရာဟီမ္ (အလိုင္)၏ဘဝျဖစ္စဥ္ဝယ္ ထပ္တိုးေဖာ္ျပထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ အထူးစိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္ေန၏။ ဥပမာ - အိဗ္ရာဟီမ္သည္ သူ႔ဖခင္ နွင့္ သူ႔အသိုင္းအဝိုင္းႀကီးကို ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္းမွ ဖယ္ခြာရန္တရားျပေသာ သုခမိန္လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔က အိဗ္ရာဟီမ္အား ျငင္းပယ္သည္သာမက သူ၏တစ္ဆူရွင္ဝါဒ၌ရပ္တည္မႈအေပၚ သူ့အားနိွပ္စက္ခဲ့ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ေျပာျပေနသည္ ( ၂၁ း ၅၁ - ၇ဝ )။ ဤျဖစ္ရပ္မွာ ဓမၼသစ္၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း နွစ္ရပ္စလံုး၌ မပါဝင္ေခ်။ ကုရ္အာန္က ဤဇာတ္ေၾကာင္းကို တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ျဖစ္စဥ္ေတာ္နွင့္ ေကာက္ေၾကာင္းညီယွဥ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္လည္း ရုပ္ပြါးဆင္းတုကိုးကြယ္မႈကို ပယ္လွန္ခဲ့သလို သူ၏တစ္ဆူရွင္ဝါဒေၾကာင့္ နယ္နွင္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။
အလားတူပင္ တမန္ေတာ္အိဗ္ရာဟီမ္အား မကၠဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္နွင့္တဲြ၍ အေသးစိပ္ခ်ိတ္ဆက္ေဖာ္ျပထားျပန္၏။ သူသည္ ထိုေနရာ၌ သားျဖစ္သူ ဣသေမလ - အစၥမာအီလ္ (အလိုင္)နွင့္အတူ ကအ္ဗဟ္ဗိမာန္ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၄င္းေနာက္ ဤမကၠဟ္ေျမေပၚတြင္ ျမင့္ျမတ္ေသာတမန္ေတာ္တစ္ပါး နွင့္ ယံုၾကည္သူ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းႀကီးတစ္ရပ္ ထြန္းေပၚလာေစရန္ အိဗ္ရာဟီမ္မွ ဖန္ဆင္းရွင္ထံ နင့္နင့္နဲနဲ ဆုပန္ခဲ့ပါ၏ ( ၂ း ၁၂၅ - ၁၂၉ )။ တမန္ေတာ္ အစၥမာအီလ္ - Ishmael အားျဖင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္အရင္းအျမစ္ ျဖစ္တည္လာခဲ့ေပသည္။ ၎ေနာက္ တစ္ဆူရွင္ယံုၾကည္မႈမ်ားအၾကားဝယ္ အစၥလာမ္သည္ ေလ်ာက္ပတ္ဝင့္ထယ္စြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ အိဗ္ရာဟီမ္၏ ဤျဖစ္ရပ္သည္ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္၌ မပါသည့္တိုင္ ဣသေမလ၏မ်ဳိးေစ့မွ လူမ်ဳိးႏြယ္ႀကီးတစ္စုျဖစ္ေပၚလာျခင္းမွာ အိဗ္ရာဟီမ္(အလိုင္)၏ဆုေတာင္းျပည့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းျပင္ ကမၻာဦးက်မ္း ( ၁၂ း ၁ - ၃ )၌လည္း အိဗ္ရာဟီမ္မိသားစုအားျဖင့္ ကမာၻေလာကအား ေကာင္းၿခီးမဂၤလာျပဳမည္ဟု ဖန္ဆင္းရွင္မွ ကတိေတာ္ျပဳၿပီး မဟုတ္ေပသေလာ။
(၆) သမၼာက်မ္းဂန္ကေျပာေသာ မုဟမၼဒ္၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း
-----------------------------------------------------------------------------
တမန္ေတာ္ အီစာ - Jesus ၏ပြင့္ေပၚမႈသည္ mesiah ဟုတ္မဟုတ္ ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္အၾကား အျပင္းအထန္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ခဲ့သည္။ ဂ်ဴးတို႔က တမန္ေတာ္မူစာ၏ေနာက္ မည္သည့္တမန္ေတာ္ဟူသည္မရိွ၊ ေသာင္ရားဟ္၏ေနာက္ မည္သည့္က်မ္းဂန္ဟူသည္မရိွဟု သည္းသည္းထန္ထန္ ခံယူခဲ့ၾကသည္။ ဆန္႔က်င္ဖက္အားျဖင့္ ကုရ္အာန္ကမူ အီစာသည္ ဂ်ဴးတို႔ထံေစလႊတ္ခံရသည့္ တမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္လည္း ဂ်ဴး နွင့္ ခရစ္ယာန္ နွစ္မ်ဳိးလံုးထံ ေစလႊတ္ခံရသည့္တမန္ေတာ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပထား၏။
Torah နွင့္ Gospel ၏မူလက်မ္းခ်က္မ်ား၌ မုဟမၼဒ္သည္ တမန္ေတာ္အျဖစ္ပြင့္ေပၚမည္ဟု တင္ႀကိဳနိမိတ္ပါဝင္ေနေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ခိုင္ခိုင္မာမာတင္ျပသည္။ တမန္ေတာ္အီစာသည္ ဣသေရလအမ်ဳိးသားတို႔အား ဤသို့မိန့္ျကားခဲ့ေျကာင္း ကုရ္အာန္က မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
အို - အစၥရာအီလ္မ်ဳိးႏြယ္ဝင္တို႔၊ ငါသည္ မိမိ၏အလ်င္ရိွခဲ့ေသာ ေသာင္ရားဟ္က်မ္းဂန္အား အတည္ျပဳသူအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ေနာက္တြင္ အဟ္မဒ္ နာမည္ျဖင့္ပြင့္အံ့ေသာ ေစတမန္ေတာ္တစ္ပါးနွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း သတင္းေကာင္းေပးသူအျဖစ္ ေစလႊတ္ခံရသည့္တမန္ေတာ္ျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္ ( ၆၁ း ၆ )
** အဟ္မဒ္ ဟူသည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အမည္ေနာက္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ **
ဤစာပိုဒ္က ကုရ္အာန္ဋီကာရွင္မ်ားကို ဓမၼေဟာင္း နွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းခ်က္မ်ားမွ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ပြင့္ေပၚမည့္အေထာက္အထားအား နံွ႔နံွ႔စပ္စပ္ရွာေဖြေစခဲ့သည္။ ဤသုေတသနမွသည္ အလြန္ထူးျခားသည့္ ေတြးေခၚယူဆခ်က္မ်ား ျဖာထြက္လာခဲ့ေပသည္။
ေသာင္ရားဟ္က်မ္းသုေတသီမ်ားက တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ပြင့္ေပၚမည့္ နိမိတ္ဗ်ာဒိတ္ကို တရားေဟာရာက်မ္း ( ၁၈ း၁၈ )တြင္ ဤသို႔ေတြ႕ရေၾကာင္း ေထာက္ျပထား၏။
'' သူတို့အမ်ုိးသား သားခ်င္းတို႔ထဲ၌ သင္နွင့္တူေသာပေရာဖက္တစ္ပါးကို သူတို႔အဖို႔ ငါေပၚထြန္းေစ၍ ထိုပေရာဖက္နႈတ္၌ ငါ့စကားကို ငါအပ္သျဖင့္ ငါမွာထားသမွ်တို့ကို သူတို႔အား ဆင့္ဆိုရလိမ့္မည္ ''။
ဤက်မ္းခ်က္မွာ ေယရႈပြင့္ေပၚမည့္အေၾကာင္းဟု ခရစ္ယာန္မ်ားက အျငင္းဝင္ၾက၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သမၼာက်မ္းဂန္ သုေတသီပညာရွင္အခ်ဳိ႕ကမူ တမန္ေတာ္မူစာသည္ တမန္ေတာ္အီစာထက္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ နွင့္ ပင္ကိုယ္သဘာဝ၌ ပိုမိုနီးစပ္တူညီေၾကာင္း၊ ' သူတို႔အမ်ဳိး သားခ်င္းထဲ၌ ' ဟူေသာစကားရပ္သည္ အစၥဟာ့က္ - Isaac မွဆင္းသက္သည့္ မူစာနွင့္အီစာ၏မ်ဳိးဆက္ကို ဆိုလိုျခင္းထက္ အစၥဟာ့က္၏ညီေနာင္သားခ်င္းျဖစ္သူ အစၥမာအီလ္ - Ishmael မွဆင္းသက္လာေသာ မုဟမၼဒ္၏မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ကို ရည္ညႊန္းျခင္းသာျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း ဖြင့္ဟဝန္ခံထားေပသည္။
အျခား သမၼာက်မ္းသုေတသီတစ္စုကမူ Torah အတြင္းမွ မူလဂရိစကားျဖစ္ေသာ Periclytes ကို ေထာက္ျပၾက၏။ ၄င္း၏အဓိပၸာယ္မွာ comforter - အာေပးေျမွာက္စားခ်ီးျမွင့္ခံရသူ (တစ္နည္း) ခ်ီးမႊမ္းျခင္း ခံရသူ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဤေဝါဟာရသည္ အရဗီစကားမွ အဟ္မဒ္ (ဝါ) မုဟမၼဒ္၏အဓိပၸာယ္နွင့္ တစ္ထပ္တည္းတူညီသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ထိုေဝါဟာရကညႊန္းေသာ ' အလြန္ခ်ီးမႊမ္းျခင္းခံရသူ' ဟူသည္မွာ အရဗီေဝါဟာရ ' မုဟမၼဒ္ ' ၏အဓိပၸာယ္ပင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
တဖန္ ၎ဋီကာရွင္သုေတသီမ်ားကပင္ေဖာ္ျပသည္မွာ - ဤစကားလံုးကို Bible ၌ ခရစ္ယာန္မ်ားက သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ ဟု အယူထားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ Bible ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားက အနာဂတ္ကာလျဖစ္ေနျပီး ပစၥဳပၸန္ကာလမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအသံုးအနႈန္းသည္ ေယရႈနွင့္အတူရိွေနသည့္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္အား ရည္ညႊန္းျခင္း မျဖစ္နိုင္ေတာ့ေခ်။ ၾကည့္ - ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္ ( ၁၅ း ၂၆ )။
သို႔ရိွရာ လာလတၱံ႕ေသာဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ ဟူသည္ ပြင့္ေပၚခဲ့သည့္တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) ဟုတ္မဟုတ္ကို ကုရ္အာန္ဋီကာရွင္္မ်ား နွင့္ သမၼာက်မ္းဋီကာရွင္တို႔အၾကား အျငင္းပြားေနၾကဆဲပင္။
(၇) Mary - ေမရီ / မရ္ယံမ္ နွင့္ ေယရႈ - အီစာ တို႔၏က႑၌ ကဲြျပားျခင္း
----------------------------------------------------------------------
ကုရ္အာန္က မရ္ယံမ္သခင္မ နွင့္ သူမ၏သား အီစာကို အထူးအေလးေပးထားေသာ္လည္း ဤက႑မွာ ခရစ္ယာန္ နွင့္ မုစ္လင္မ္တို႔အား ညီညြတ္မႈေရာ ကဲြျပားမႈကိုပါ ေပးထားသည္။
မတူညီေသာ ေမရီ
----------------
' စၾကဝဠာအေပါင္းရိွအမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ေရြးခ်ယ္ေျမွာက္စားခံရသူ ' ဟူ၍ပင္ ကုရ္အာန္က အထူးအေလးထားေဖာ္ျပသည္ ( ၃ း ၄၂ )။ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ (၁၉)ကို သူမ၏အမည္ျဖင့္ပင္ တခုတ္တရ ကင္ပြန္းတပ္ထား၏။ သမၼာက်မ္းထက္ပင္ ကုရ္အာန္က မရ္ယံမ္သခင္မအေၾကာင္း ပိုၿပီးေျပာျပေနသည္မွာ ထူူးျခားလွေပသည္။ သို႔သာမက မရ္ယံမ္သည္ အပ်ဳိစင္ဘဝျဖင့္ အီစာသခင္အား ေမြးဖြားသည္ဟူေသာ အခ်က္ အလက္အသစ္ကိုလည္း တင္ျပထားသည္၊ ဤအေၾကာင္းမွာ Bible ၌ ေျပာမထားေခ်။
ကုရ္အာန္၏စာပိုဒ္မ်ားက ' ဖြားေတာ္မူခဏ္း ' အေၾကာင္း တင္ျပထား၏။ မရ္ယံမ္သည္ စြန္ပလံြပင္ တစ္ပင္ေအာက္ဝယ္ ေသဆံုးသြားလွ်င္ေကာင္းစြ ဟု ညည္းညဴျမည္တမ္းခဲ့သည္။ ထိုအခိုက္အတန္႔မွာပင္ အသံတစ္သံ ထြက္ေပၚလ်က္ '' ေသာက မေရာက္ေလနွင့္။ အသင္မ၏ဖန္ဆင္းရွင္သည္ အသင္မ၏ေအာက္၌ပင္ ေခ်ာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေစေတာ္မူေလၿပီ။ ၿပီးလွ်င္ အသင္မသည္ စြန္ပလံြပင္၏ပင္စည္ကို အသင္မဖက္သို႔ ဆဲြလႈပ္ပါလွ်င္ ရႊန္းစိုမွည့္ဝင္းေသာစြန္ပလံြသီးမ်ား အသင္မ၏ေရွ႕ဝယ္ က်ေရာက္လာအံ့။ ထိုအခါ အသင္မ သည္ (အသီး) စား၍ (ေခ်ာင္းေရ) ေသာက္သံုးေလာ့၊ ၄င္းျပင္ အသင္မ၏မ်က္ေစ့ကို ေအးျမေစေလာ့ '' ဟုဆိုခဲ့၏။ ကေလးငယ္ေယရႈနွင့္အတူ သူမ၏အမ်ဳိးသားထုထံ မျပန္မီ မရ္ယံမ္အား တံုဏိွဘာေဝပင္ေနရန္ကိုလည္း မွာၾကားခဲ့ေလသည္ ( ၁၉ း ၂၂ - ၂၆ )။
ကုရ္အာန္ကေဖာ္ျပသည့္ ေမရီ၏မီးဖြားခဏ္းမွာ စင္စစ္၌ ဖန္ဆင္းရွင္ထံေတာ္မွလာေသာ ထူးဆန္းအံ့ဖြယ္လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္ျခင္းထက္ မပိုေခ်။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ေမရီအား အျခားမည္သည့္အရာနွင့္မွ် ယွဥ္တဲြျခင္းမ်ဳိးကို မျပဳလုပ္ထားၾကပါေလ။
ေယရႈေပၚရိွသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
-------------------------------
ေယရႈသခင္ (အီစာ)မွာ နို႔စို႔သူငယ္အရြယ္ကတည္းကပင္ ပုခက္တြင္းမွေနၿပီး မိမိမိခင္၏ ကိုယ္က်င့္သီလျဖဴစင္ျခင္း နွင့္ မိမိသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏တမန္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းကို ထူးျခားအံ့ဖြယ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ေယရႈသည္ ဣသေရလအမ်ဳိးသားတို႔အား မိမိကိုယ္ကို လမ္းေၾကာင္းသံုးသြယ္ျဖင့္ ရည္ညႊန္းေျပာၾကားခဲ့၏။ ၎တို႔အနက္ နွစ္မ်ဳိးမွာ ခရစ္ယာန္အျမင္နွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။
ပထမဦးဆံုး ေယရႈမွ ဤသို႔ျပတ္သားရွင္းလင္းစြာေျပာခဲ့၏
'' ဧကန္မလဲြ ကြ်နု္ပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ကြ်န္တစ္ဦးသာ ျဖစ္၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ကြ်နု္ပ္အား ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ ခ်ီးျမွင့္ေပးေတာ္မူၿပီး တမန္ေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ခ်ီးေျမွာက္ထားေတာ္မူ၏'' ကုရ္အာန္ ( ၁၉ း ၃ဝ )
ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသည္ မိမိမွာ ကိုးကြယ္ခံထိုက္ရာ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္အား အပ္နွင္းနာခံရသူသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းတစ္ေစာင္ လက္ခံရရိိွေသာတမန္ေတာ္တစ္ပါး သာျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာေၾကြးေၾကာ္ထားေပသည္။
ကုရ္အာန္က '' ထိုဖန္ဆင္းရွင္ျမတ္သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာကို္မွ် ေမြးဖြါးေတာ္မူခဲ့သည္မဟုတ္၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ေမြးဖြါးျခင္းကိုလည္း ခံခဲ့ရသည္မဟုတ္ '' ( ၁၁၂ း ၃ ) ဟု ျပတ္ျပတ္သားသား ဆိုထားသည္သာမက ''ထိုအရွင္ျမတ္သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို (ဖန္ဆင္းရန္) ရည္စူးေတာ္မူေသာအခါ ' ျဖစ္ ' ဟုဆိုသည္နွင့္ ယင္းအရာသည္ ျဖစ္လာရေပသည္ '' ( ၃၆ း ၈၂ ) ဟု အသိေပးထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသည္ ထာဝရဘုရားသခင္၏သားေတာ္ မဟုတ္ေခ်။
အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္က ေယရႈသခင္ကို ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစတမန္ေတာ္တစ္ပါး၊ ဣသေရလ အမ်ဳိးသားတို႔ထံ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို အံ့ဖြယ္ျပာဋိဟာမ်ားနွင့္တစ္ကြ ျပသရန္ ပြင့္ေပၚလာခဲ့သူအျဖစ္ ရႈျမင္သည္။ ေယရႈအား (အမည္နာမ - အီစာ၊ ဘဲြ႕ေတာ္ - မစီးဟ္) Mesiah အျဖစ္ခံယူေသာ္လည္း လူသားထု၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ သတ္မွတ္မထားေခ် ( ၃ း ၄၅ )။ ကုရ္အာန္ထဲကေယရႈသခင္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္လည္း မဟုတ္၊ ကိုးကြယ္ရာလည္း မဟုတ္ပါေလ။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္မွာ ခရစ္ယာန္ဝါဒ နွင့္ ကုရ္အာန္အၾကား အဓိကလမ္းစဥ္ကဲြျပားခ်က္ဟု ဆိုရမည့္ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေရး ျဖစ္ေလသည္။ ခရစ္ယာန္ဝါဒ၌ ေယရႈသခင္သည္ လူသားထု၏ျပစ္မႈမ်ားအတြက္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ ကားစင္တင္သတ္ျဖတ္ခံရေၾကာင္း အယံုအၾကည္ထားၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ေယရႈသခင္သည္ ကားစင္တင္သတ္ျဖတ္ခံရျခင္းျဖစ္အင္မွ ဖန္ဆင္းရွင္၏ကယ္တင္မႈကိုခံရၿပီး ေကာင္းကင္ဘံုမ်ားသို႔ ပင့္ေျမွာက္သယ္ေဆာင္ခံရေၾကာင္း၊ ကားစင္တင္စီရင္ခံလိုက္ရသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေအာင္ ဖန္ဆင္းရွင္မွ စီမံေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ကဆိုေနသည္။ ကုရ္အာန္သည္ အျပစ္ဒုစရိုက္နွင့္တစ္ကြဖန္ဆင္းခံရသည္ (မူလအျပစ္) ဟူသည့္ ယံုၾကည္မႈမ်ဳိးကို လက္မခံေလေသာေၾကာင့္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္၌ ေယရႈသည္ လူသားထု၏ျပစ္မႈမ်ားအတြက္ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေပၚ အေသခံေပးရန္အေၾကာင္းမရိွေခ်။ ( မိမိျပဳသည့္အျပစ္ မိမိသာခံရမည္၊ ကိုယ္စားျပဳ အျပစ္ခံယူျခင္းသည္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္တြင္ မရိွပါ )။
အစၥလာမ့္အယူဝါဒတြင္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတိုင္း ေယရႈသခင္သည္ ကမာၻေျမသို႔ တစ္ေက်ာ့ျပန္လာ၍ မိစၧာကိုနိွမ္နွင္းမည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ယင္းသို႔ျပန္လာရာဝယ္ ေယရႈသခင္ (တမန္ေတာ္ အီစာ)သည္ မိမိမွာ ဖန္ဆင္းရွင္၏ေစတမန္ေတာ္သာျဖစ္ေၾကာင္း အျဖစ္မွန္ကိုေၾကျငာမည္၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ)၏လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာမည္၊ ၄င္းေနာက္ သာမန္လူသားမ်ားကဲ့သို႔ ကမၻာေျမေပၚေသဆံုးမည္ဟု မုစ္လင္မ္တို႔မွ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ တစ္ေက်ာ့ျပန္ေယရႈအေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္ ( ၄၃ း ၆၁ )၌ အရိပ္အျမြက္ေဖာ္ျပထားျပီး၊ ဟဒီးဆ္ (တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္၏ ၾသဝါဒအဆိုအမိန္႔မ်ား)၌မူ အတိအက်အခိုင္အမာ ေတြ႕ၾကရေပမည္။
အခန္း (၅) ၿပီး၏။
အပိုင္းႀကီး ၆ ပိုင္းရိွသည့္အနက္ ပထမအပိုင္း ဤတြင္ၿပီးပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.