Pages

Pages - Menu

“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၁၀


“ အားလံုးအတြက္ ကုရ္အာန္ ” - ၁၀
***************************
ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ျပသခ်က္မ်ား
=========================
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရိွ စူရဟ္မ်ားကို ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာအျဖစ္အပ်က္တို႔ျဖင့္ ဝိုင္းရံတည္ေဆာက္ထားပါ၏။ က်မ္းဂန္၏မ်ားစြာေသာစူရဟ္ရွည္မ်ား၌ ကိုယ္က်င့္တရားနွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာျဖစ္အင္တို႔ကို အေျခခံနည္းလမ္းသံုးသြယ္ျဖင့္ ကိုယ္စားျပဳထားေပသည္။
- ဖန္ဆင္းရွင္၏ စၾကဝဠာတစ္ခြင္ရိွသက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားအားျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ သြန္သင္ခ်က္မ်ား၊ ေၾကာင္းက်ဳိးျပခ်က္မ်ား၊ မူေဘာင္မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း။
- လက္ေတြ႕က်င့္ေဆာင္ရန္ ဥပေဒသတစ္ရပ္ရပ္ကို ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာသင္ခန္းစာအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ္က်င့္တရားထိန္းသိမ္းေရးနည္းလမ္းကို သြန္သင္ျပသျခင္း။
- လြန္ေလျပီးေသာတမန္ေတာ္မ်ား နွင့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၏ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္အား ရည္ညႊန္းေဖာ္ျပၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာအဆံုးအမ (ဝါ) အေျခခံအခ်က္မ်ားကို ေၾကာင္းက်ဳိးျပထားျခင္း။

(က) ဖန္ဆင္းရွင္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား
------------------------------------------------


က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏က႑အမွတ္စဥ္ ၅၅ စူရဟ္ အရ္ရဟ္မာန္း၏ ပထမဦးဆံုး ၁၃ အာယသ္ကို ၾကည့္ရႈပါေလ။ မဟာကရုဏာရွင္၏ ၿပိဳင္စံမဲ့ဂုဏ္ေတာ္ နွင့္ ေလးနက္ေျပာင္ေျမာက္လွသည့္ေကာင္းျခင္းတရားမ်ားကို ထင္ရွားစြာေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဤစူရဟ္ေတာ္သည္ အလႅာဟ့္သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္အားျဖင့္ ့္ ကုရ္အာန္မွေဖာ္ညႊန္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ အေကာင္းဆံုးဥပမာတစ္ရပ္ကို ေပးထားပါသည္။
ဤစူရဟ္၌ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရည္အေသြး (ကိုယ္က်င့္တရား) တိုးတက္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ စၾကဝဠာအတြင္းမွ ဖန္ဆင္းရွင္၏သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကို ဆက္တိုက္ျပဆို စတင္ထား၏။ အရွင္ျမတ္၏ဖန္ဆင္းမႈမွ အလင္းျပထားေသာ တရားမွ်တမႈအေျခခံကိုယ္က်င့္သီလကိုေဖာ္ျပျပီးေနာက္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ားျဖင့္ အေျဖေတာင္းထားေလ၏။ ဤပံုစံအတိုင္း ဤစူရဟ္တစ္ေလွ်ာက္ ထပ္ခါတလဲ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
စၾကဝဠာတစ္ဝွန္း ဖန္ဆင္းရွင္၏သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားအား ေဖာ္ျပထားသည့္ ပထမဦးဆံုး အာယသ္ေတာ္ (၇) ေၾကာင္းမွာ -
ၿပိဳင္စံမဲ့ ကရုဏာတရားရွင္ ျဖစ္သတည္း။ ထိုအရွင္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုအရွင္သည္ပင္ မနုႆလူသားအား ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုအရွင္သည္ပင္ ထိုလူသားအား (သိျမင္နားလည္)ေျပာဆိုမႈကို သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ေနနွင့္လတို႔သည္ တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ထားေသာ လမ္္းေၾကာင္းအတိုင္း (သြားလာလႈပ္ရွားလ်က္) ရိွၾကကုန္၏။ ၄င္းျပင္ ခ်ဳံႏြယ္နွင့္သစ္ပင္အေပါင္းတို႔မွာ (ထိုအရွင္၏အမိန္႔ေတာ္ကို) နာခံဦးညႊတ္လ်က္ရိွၾကကုန္၏။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ အာကာသေကာင္းကင္မ်ားကို ျမွင့္စြင့္ေစေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုမွတစ္ပါး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ (ဤေလာက၏သတ္မွတ္ခ်က္) ခ်ိန္ခြင္ကို တီထြင္သတ္မွတ္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏။ ကုရ္အာန္ ( ၅၅ း ၁- ၇ )

ေရွ႕ဆက္လာေသာအာယသ္ေတာ္နွစ္ပါးက ခ်ိန္တြယ္မႈ (အေပးအယူ)၌ တရားမွ်တသည့္ ကိုယ္က်င့္တရားထားရိွရန္ ျပဆိုထား၏။

အသင္တို႔သည္ ခ်င္တြယ္ခ်ိန္စက္ရာ၌ မတရားေဖာက္ျပန္မႈ အလ်ဥ္းမျပဳၾကကုန္နွင့္။ သို႔ျဖစ္ေလရာ အသင္တို႔သည္ ခ်ိန္စက္ခ်င္တြယ္ရာ၌ တရားမွ်တမႈရိွၾကကုန္ေလာ့။ ၄င္းျပင္ ယုတ္ေလ်ာ့ ျဖတ္နႈတ္ျခင္း မရိွၾကေစနွင့္။ ကုရ္အာန္ ( ၅၅ း ၈-၉ )

ဆက္လက္လာရိွေသာ အာယသ္ေတာ္သံုးခု၌ ဖန္ဆင္းရွင္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကို တဖန္ ေဖာ္ျပထားျပန္၏။

ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ သက္ရိွသတၱဝါအေပါင္း၏အက်ဳိးငွာ ေျမပထဝီကို ျဖန္႔က်က္ထားေတာ္မူ၏။ ၄င္းေျမကမၻာတြင္းဝယ္ သစ္သီးဝလံမ်ား၊ ငံုဖူးညွာတံမ်ားျဖင့္အုပ္လ်က္ရိွေသာ စြန္ပလံြပင္မ်ားသည္လည္းေကာင္း - ေကာက္ရိုးျပဳရန္ ရိုးတံနွင့္အရြက္မ်ားပါေသာ ေကာက္ပဲသီးနံွမ်ားနွင့္ ရနံ႔ရသာေကာင္းမြန္သည့္အပင္မ်ားသည္လည္းေကာင္း (ေပါမ်ားစြာ) ရိွၾကကုန္၏။ ကုရ္အာန္ ( ၅၅ း ၁ဝ-၁၂ )

ေနာက္ဆံုးတြင္ကား ကိုယ္က်င့္တရားအတြက္ ေမးခြန္းတစ္ရပ္ကို စူရဟ္တစ္ခုလံုးအတြင္း (၃၁) ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေမးျမန္းထားပါသည္။

သို႔ပါလ်က္ ( ဤ၍ဤမွ် ခ်ီးျမွင့္ထားပါလ်က္) အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔အား ဖန္ဆင္းထိန္းသိမ္းထားေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္၏မည္သည့္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို (အရွင္ျမတ္၏ေပးကမ္းမႈမဟုတ္ ဟု) ျငင္းပယ္ၾကရသနည္း ? ကုရ္အာန္ ( ၅၅ း ၁၃ )

ဤေလာကရိွ ဖန္ဆင္းရွင္၏အံ့ဖြယ္သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားက ဤေမးခြန္းႀကီးကို ထင္ရွားစြာ ေမးျမန္းေနေပသည္။ ဤေမးခြန္းသည္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားစြာထံ၌ နက္ရိႈင္းသည့္အေတြးအေခၚ၊ အသိဥာဏ္ေရာင္စဥ္ နွင့္ ေက်းဇူးသိတတ္မႈကို ျဖစ္ေပၚရရိွေစသည္။

(ခ) ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ား
----------------------------
အခ်ဳိ႕စူရဟ္မ်ားတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားသစၥာ နွင့္ ဥပေဒသမ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တင္ျပထားသည္။ ယင္းအမွန္တရားနွင့္ဥပေဒမ်ားက စူရဟ္၏အစပိုင္း အာယသ္ေတာ္အနည္းငယ္တြင္ က်င့္ဝတ္စည္းမ်ဥ္းတစ္ရပ္အျဖစ္ တင္ျပထားေလ့ရိွသည္။ လူ့အခြင့္အေရး နွင့္ သားခ်င္းေနွာင္ႀကိဳးတို႔အတြက္ သင္ခန္းစာမ်ားလည္း ေပးထားေလ့ရိွ၏။ ဤပံုသ႑ာန္ရိွစူရဟ္မ်ားသည္ စာရိတၱဆိုင္ရာျပႆနာအခ်ဳိ႕ကိုတင္ျပ၍ ေယဘူယ်က်သည့္အခ်က္နွင့္ေပါင္းစပ္ကာ စည္းမ်ဥ္းအသြင္ ျဖစ္လာေစ၏။
ဥပမာအားျဖင့္ စူရဟ္အမွတ္စဥ္ ၄ - အန္ နိစာ့အ္၌ ကိုယ္က်င့္တရားကိုသြန္သင္ၿပီးေနာက္ က်င့္ဝတ္စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္သည္ကို ေတြ႕ၾကရေပမည္။

အို - လူသားအေပါင္းတို႔၊ အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔အား ဖန္ဆင္းပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္ကို ေၾကာက္ရံြ႕ခန့္ညားၾကေလကုန္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား အသက္ဝိညာဥ္တစ္ခုတည္းမွပင္ ၄င္း၏ၾကင္ရာၾကင္ဖက္အား ထုတ္ယူဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၄င္းတို႔နွစ္ဦးထံမွ မေရတြက္နိုင္ေလာက္ေသာ အမ်ဳိးသားနွင့္အမ်ဳိးသမီးတို႔ကို ျပ႔န္႔ပြားေစေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင္တို႔အတြင္း အျပန္အလွန္ ေတာင္းဆိုၾကကုန္ေသာအခြင့္အေရးမ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို့ (နစ္နာသြားေစမည့္) အခြင့္အေရးမ်ားနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အေၾကာက္တရားထားရိွၾကကုန္။ အေၾကာင္းေသာ္ကား ဧကန္မလဲြ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ပင္ အသင္တို႔အေပၚ အခါခပ္သိမ္း ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈေနေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္တည္း။ ကုရ္အာန္ ( ၄ း ၁ )

အျပန္အလွန္အခြင့္အေရးအေၾကာင္းေျပာဆိုထားေသာ ဤစာပိုဒ္မွသည္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းရိွ အနိမ့္က်ဆံုးအုပ္စုျဖစ္သည့္ မိဘမဲ့ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးကိုတင္ျပၿပီးသည့္ေနာက္ဝယ္ ဥပေဒသစည္းမ်ဥ္းမ်ားအား တသီးတသ႔့္ ခ်မွတ္ေလ၏ (၄း၂-၉)။ ဤဥပေဒသစည္းမ်ဥ္းမ်ား တင္ျပၿပီးသည္နွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားမွန္ကန္မႈ (သမာဓိရိွေရး)အတြက္ ေဖာ္ျပသည္မွာ -

မိဘမဲ့/ဖသက္ဆိုးမ်ား၏ပိုင္ဆိုင္မႈကို မတရားဝါးမ်ဳိ (စားေသာက္)ၾကသူမ်ားသည္ မုခ်ဧကန္ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္တြင္းသို႔ မီးတစ္ရပ္ကို ဝါးမ်ဳိ (ထည့္သြင္း)လိုက္ျခင္းသာတည္း။ ထိုသူတို႔သည္ မ်ားမၾကာမီ အလံွ်ေျပာင္ၿငီး (ငရဲ)မီးအတြင္း၌ ကာလၾကာရွည္ ေနရေပအံ့။ ကုရ္အာန္ ( ၄ း ၁ဝ )

ဆက္လက္၍ က်င့္ဝတ္စည္းမ်ဥ္းကို အေမြခံဥပေဒဖက္သို႔ ဦးတည္ထား၏။ ပထမဦးစြာ ေသြးသားဆက္ႏႊယ္မႈကို ျပသသည္။ ဤဥပေဒသည္ မိသားစုဝင္တို႔အၾကား ကြယ္လြန္သူ၏မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြင္း တရားမွ်တစြာ အေမြကိုခြဲေ၀ေစသည္ (၄း၁၁-၁၂)။ တဖန္ ဤသို႔ေသာတရားမွ်တမႈကို လက္ကိုင္ျပဳ၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အသွ်င့္ေစတမန္ေတာ္တို႔၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ဥပေဒသမ်ားအေပၚ တေသြမတိမ္းနာခံက်င့္သံုးၾကသူမ်ားထံ၌ ကံၾကမၼာေကာင္း ရွိေနျခင္းကို ဆက္လက္ရွင္းျပထားသည္ (၄း၁၃-၁၄)
ဤသည္မွေရွ႕ဆက္ကာ မိသားစုဘ၀၏စိတ္ဓာတ္ေရးရာကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ မတရားကာမႈဆိုင္ရာဥပေဒအား စတင္ေဖာ္ထုတ္၏။ ယင္းသို႔အားျဖင့္ မိသားစုအေရးကို တည္ၿငိမ္မႈရိွေစသည္ (၄း၁၅-၁၈)။ ထို႔ေနာက္ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ဇနီးမ်ားအေပၚ တရားမွ်တစြာ၊ ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံၾကရန္ ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ရိွေနေသာ အခြင့္အေရး (ႏွင့္) မိသားစုဘ၀တန္ဖိုးထားေရးကို ညႊန္ၾကားထား၏ (၄း၁၉-၂၁)။ ထို႔ျပင္ မိသားစုမ်ဳိးဆက္သန္႔စင္ေရးအလို႔ငွာ မုစ္လင္မ္ အမ်ဳိးသား (၀ါ) အမ်ဳိးသမီးအဖို႔ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခြင့္မရိွေသာသူမ်ား၏စာရင္းကို ထပ္မံထုတ္ေဖာ္ရွင္းျပထားေလသည္ (၄း၂၂-၂၅)။
ေရွ႕ဆက္ျပန္ေသာ္ “ဥပေဒကိုလိုက္နာရသည့္ ကိုယ္က်င့္တရားအဆင့္” မွ “သစၥာတရားေပၚထားရမည့္ ကိုယ္က်င့္တရားအဆင့္” ကို ကုရ္အာန္က ေခၚယူသြား၏။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္တို႔အား ေကာင္းျမတ္ေသာဘ၀သို႔လမ္းညႊန္ရည္စူးေတာ္မူေသာ္လည္း လူတို႔မွာကား မိမိတို႔၏နိမ့္က်ဆႏၵကိုသာ လုိက္စားယင္းျဖင့္ တရားလမ္းမွန္မွလြဲေခ်ာ္သြားၾကေၾကာင္း၊ လူသားသည္ ခ်ည့္နဲ႔အားနည္းစြာ ဖန္ဆင္းခံထားရျခင္းႏွင့္အညီ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အတြက္ ဥပေဒမ်ားကို လြယ္ကူေစရန္
(၀န္ေပါ့ေစရန္)သာ ရည္စူးေတာ္မူေၾကာင္း ရွင္းလင္းထားပါသည္ (၄း၂၆-၂၈)။

(ဂ) အတိတ္ကာလျဖစ္အင္မ်ား
---------------------------------
ဤပို႔ခ်ခ်က္ပံုစံတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာသြန္သင္မႈတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ စတင္၏။ ၄င္းေနာက္ တမန္ေတာ္တို႔၏ျဖစ္အင္မ်ား သို႔မဟုတ္ အျခားေသာစရိုက္သဘာဝမ်ားေဖာ္ျပ၍ သစၥာတရားအေပၚထားရိွရမည့္ ကိုယ္က်င့္တရားအေၾကာင္းတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ အဆံုးသတ္ထားေလ့ရိွေပသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စူရဟ္ ဟူးဒ္၌ တမန္ေတာ္မ်ား၏ျဖစ္အင္ေပၚမူတည္၍ အေျခခံစာရိတၲအားေကာင္းလာေစရန္ ကုရ္အာန္က တင္ျပထား၏။ ၄င္းမွ စဦးအာယသ္မ်ားမွာ က်င့္ဝတ္သင္ခန္းစာအျဖစ္ ေတြ႕ရေပမည္။
(ကုရ္အာန္မွသင္ၾကားသည္မွာ) အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွအပ မည္သည့္အရာကိုမွ် မကိုးကြယ္ၾကကုန္နွင့္။ ဧကန္စစ္စစ္ ငါ(ကုရ္အာန္)သည္ အသွ်င္ျမတ္ထံေတာ္မွ သတိေပးနိႈးေဆာ္သူ နွင့္ ေကာင္းသတင္းကို အသင္တို႔အဖို႔ ေဆာင္ယူလာသူျဖစ္သည္။ အသင္တို႔၏ဖန္ဆင္းရွင္ထံ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ေတာင္းခံၾကကုန္။ ၄င္းျပင္ ထိုအရွင့္ထံ ေနာင္တသံေဝဂျဖင့္ ျပန္လွည့္ၾကကုန္။ သို႔ျဖစ္ရာ ထိုအရွင္သည္ အသင္တို႔အား သတ္မွတ္ထားေသာကာလအပိုင္းအျခားအတြက္ စည္းစိမ္ေကာင္းမ်ားကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူၿပီး စာရိတၱေကာင္းျမတ္သူ အားလံုးအေပၚ ကရုဏာေတာ္လိႈင္လိႈင္ က်ေရာက္ေပအံ့။ သို႔ရာတြင္ အကယ္၍ အသင္တို႔မွေရွာင္ဖယ္သြားၾကပါလွ်င္ ငါသည္ႀကီးက်ယ္ေသာ ျပစ္ဒဏ္ခတ္မႈကို အသင္တို႔အဖို႔ စိုးရိမ္ရေပသည္။ အသင္တို႔၏ျပန္လွည့္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အထံေတာ္သို႔သာ ျဖစ္ၾကကုန္။ အမွန္ပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးေတာ္မူေသာ အသွ်င္သခင္ျဖစ္သတည္း။ ကုရ္အာန္ ( ၁၁ း ၂ - ၄ )

၄င္းေနာက္ ထိုသူတို႔၏ဖံုးကြယ္ထားၾကသည္မ်ား၊ ထင္ရွားစြာရိွေစသည္မ်ားမွန္သမွ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူရာ မ်ားမၾကာမီကာလဝယ္ ထိုဖန္ဆင္းရွင္သည္ပင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း အာယသ္မ်ားက ေဖာ္ျပ၏ ( ၁၁ း ၅ - ၈ )။ ဤေနရာမွစ၍ ဤစူရဟ္က လူသားတို႔၏သဘာဝကို သရုပ္ေဖာ္ေလသည္။ လူတို႔သည္ ဝမ္းေျမာက္မႈေနာက္တြင္ ဝမ္းနည္းမႈႀကံဳရပါက စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့တတ္ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းဒုကၡႀကံဳရျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ အသွ်င့္ခ်ီးျမွင့္မႈႀကံဳရေသာ္ ဘဝင္ျမင့္ပလႊားျခင္း ျဖစ္တတ္ကုန္၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းအေရၿခံဳသေဘာသဘာဝ (စရိုက္ဆိုး)မွရုန္းထြက္၍ သည္းခံႀကံ့ခိုင္ျခင္း၊ အက်င့္သီလေကာင္းျဖင့္ ဘဝေဆာက္တည္ျခင္း ျပဳၾကသူတို႔အဖို႔ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ နွင့္ ႀကီးက်ယ္လွသည့္ အက်ဳိးဆုလဒ္ ခ်ီးျမွင့္ခံၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။
ကုရ္အာန္ ( ၁၁ း ၉ - ၁၁ )
ဆက္လက္ၿပီး နိစၥသစၥာကိုပယ္လွန္သူတို႔၏ ယံုၾကည္မႈနွင့္လုပ္ရပ္မ်ားကဲ့သို႔ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခံရသည့္ အမိန့္ေတာ္မ်ားအနက္ (အခ်ဳိ႕ကိုလက္ခံ၍) အခ်ဳိ႕ကိုစြန့္လႊတ္ျခင္း မျပဳၾကရန္ သတိေပးထားေလသည္။ ၄င္းေနာက္ နိစၥသစၥာတရားတစ္ခုတည္းကိုသာျဖန္႔ခ်ိသည့္ ကုရ္အာန္၏သန္႔စင္ထြဋ္ျမတ္မႈအား ကာကြယ္ေခ်ပထားသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ ထိုသူတို႔မွ ဖန္ဆင္းရွင္အားကိုးကြယ္ခဝပ္ရန္ျငင္းဆန္ျခင္းအေပၚ လီဆယ္မုသားဆိုသူမ်ား နွင့္ အလႅာ့ဟ္လမ္းေတာ္၌ ေနွာင့္ယွက္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကုရ္အာန္ ( ၁၁ း ၁၂ - ၁၃ )
အထက္ပါအခ်က္မ်ားကိုမူတည္၍ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ ပံုေဆာင္ခ်က္ျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာကို ဤသို႔ ေပးအပ္ထားပါသည္။

(ယံုၾကည္သူနွင့္ဖီဆန္သူ) အုပ္စုနွစ္မ်ဳိး၏ဥပမာကား မ်က္ေစ့ကန္းသူနွင့္နားပင္းသူ၊ မ်က္ေစ့ျမင္သူနွင့္ နားၾကားသူကဲ့သို႔တည္း။ နိႈင္းယွဥ္ၾကည့္က ထိုသူတို႔မွာ တူညီပါသေလာ။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ အသင္တို႔သည္ အသိတရား မရၾကေလသေလာ ? ကုရ္အာန္ ( ၁၁ း ၂၄ )

ဤစူရဟ္က (ဤေနရာအထိ) ျပဆိုထားေသာ လိုရင္းအခ်က္မွာ -
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ခဝပ္ကိုးကြယ္ၾကရမည္၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္မဂၤလာ ေအာင္ပန္းဆြတ္ခူးနိုင္ရန္ စိတ္ရွည္သည္းခံရမည္၊ ႀကံ့ခိုင္ရမည္၊ ေကာင္းမႈက်င့္ရပ္မ်ားျပဳရမည္၊ မာန္မာန ကင္းရွင္းရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ခႏၱီစ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ေမာက္မာပလႊားျခင္း၊ သစၥာကိုပယ္လွန္ျခင္း၊ အလႅာဟ့္လမ္းေတာ္ေလွ်ာက္လွမ္းမႈအေပၚ တားဆီးျခင္းျပဳၾကသူမ်ားအဖို႔ ေနာက္တမလြန္၌ ျပစ္ဒဏ္ေပးခံရျခင္းမွအပ အျခားမရိွေလၿပီ။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.