Pages

Pages - Menu

အစၥလာမ့္အလင္းစကားမ်ား ( ၃ )

အစၥလာမ့္အလင္းစကားမ်ား ( ၃ )
***********************
“ အစၥလာမ္ဘာသာ/မူစလင္ဘာသာ၊ အစၥလာမ္လူမ်ဳိး/မူစလင္လူမ်ဳိး၊
မဟာေမဒင္ စသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနတာ နားမလည္လို႕ပါ ” တဲ့။

ဒီကိစၥက ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီက အစၥလာမ့္အတြင္းအျပင္ႏွစ္ဖက္လံုးမွာလည္း
ေရာေထြးေနတဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ေရာေထြးတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ
စကားလံုး/အသံုးအႏႈန္း/အေခၚအေ၀ၚေရာေထြးေနမႈ နဲ႕ လူမ်ဳိး နဲ႕ ဘာသာ မကြဲျပားမႈ လုိ႕ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

အစၥလာမ္ ဆိုတာကို စေျပာပါမယ္။ “ အစၥလာမ္ ” ဆိုတာ ဘာသာတရားရဲ႕အမည္နာမ ျဖစ္ပါတယ္။ အရဗီဘာသာစကား စလာမ္ (စ,လ,မ)ကေန ဆင္းသက္လာပါတယ္။ စလာမ္ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လို႕အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ အစၥလာမ္ ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘ၀လမ္းစဥ္ လို႕အနက္ဖြင့္ႏိုင္သလို အမိန္႕နာခံျခင္းလို႕လဲ အနက္ယူလို႕ရပါတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕အမိန္႕ကို နာခံလိုက္နာျခင္း ဆိုတဲ့သေဘာတရားပါ။ အနႏၱကရုဏာေတာ္ရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ဟာ မိမိဖန္ဆင္းထားတဲ့ ေ၀ေနယ်အေပါင္းရဲ႕အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အေရးအရာအေပါင္းကို သတ္မွတ္သိရိွေတာ္မူၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ အဖန္ဆင္းခံေတြအေပၚ ခ်မွတ္ေတာ္မူတဲ့လမ္းစဥ္က အမွားအယြင္းမရိွဘူး၊ ပူေလာင္မႈကေန ကင္းစင္ပါတယ္။ အရွင္ခ်မွတ္တဲ့ အမိန္႕/လမ္းစဥ္ကို နာခံျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ/ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မလြဲမေသြရရိွမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အစၥလာမ္ လို႕အမည္ပညတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားသံုးစကားအရ ဘာသာတရားလို႕ ေျပာၾကေပမယ့္ စင္စစ္မွာ အစၥလာမ္က သာသနာ(ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္)တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ သာသနာကို “ အစၥလာမ္ ” လုိ႕သာေခၚဆုိပါတယ္။ ဒီဘာသာတရားရဲ႕အမည္ကို မူစလင္/မူဆလင္/မြတ္စလင္/မဟာေမဒင္ လို႕ေခၚဆိုတာ မမွန္ကန္ပါဘူး။


စ,လ,မ၊ စလာမ္၊ အစၥလာမ္ ကေန ထပ္မံဆင့္ပြားဆင္းသက္လာတဲ့
ေ၀ါဟာရတစ္ခု “ မြတ္စ္လင္မ္ ” ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ အမိန္႕နာခံသူ (တစ္နည္း) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ေပၚေလွ်ာက္လွမ္းသူ/ေဖာ္ေဆာင္သူ လို႕ ဖြင့္ဆိုရမွာပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ၿပီး အစၥလာမ္သာသနာကို သက္၀င္လက္ခံသူကို “ မြတ္စ္လင္မ္ ”လို႕ေခၚဆိုပါတယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္လို႕ လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ အစၥလာမ္သာသနာဟာ ႏိုင္ငံတစ္ခု၊ လူမ်ဳိးတစ္စု၊ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္၊ မည္သည့္ယဥ္ေက်းမႈက်င့္သံုးသူျဖစ္ေစ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး ျဖဴျဖဴမည္းမည္း အစၥလာမ္သာသနာကို
သက္၀င္ယံုၾကည္သူမွန္သမွ် - အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မွန္သမွ် မြတ္စ္လင္မ္ ဆိုတဲ့ စကားတစ္လံုးတည္းကိုသာ သံုးႏႈန္းပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုးႏိႈင္းယွဥ္ျပရယင္ ေယရႈသခင္(ၿငိမ္းခ်မ္းမႈခေညာင္းပါေစသား)ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ခရစ္ေတာ္တရားကို လက္ခံသက္၀င္သူမွန္သမွ် ဘယ္လူမ်ဳိး၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားကိုမဆို “ခရစ္ယာန္”လို႕ ၿခံဳငံုသုံးႏႈန္းတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပါဘဲ။ ဒီေနရာမွာ ေနာက္ထပ္တူညီတဲ့ ပံုဟန္တစ္ခုရိွတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ လူမ်ဳိးအလိုက္ခြဲျခားေခၚဆိုတာပါ။ ဥပမာ - ကခ်င္ ခရစ္ယာန္၊ ကရင္ခရစ္ယာန္၊ ရွမ္းခရစ္ယာန္၊ တရုတ္ခရစ္ယာန္၊ အိႏိၵယခရစ္ယာန္၊ အဂၤလိပ္ခရစ္ယာန္ စသျဖင့္ေပါ့။ အစၥလာမ့္ေလာကထဲမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း အိႏၵိယမြတ္စ္လင္မ္၊ တရုတ္မြတ္စ္လင္မ္၊ ဗမာမြတ္စ္လင္မ္၊ အဂၤလိပ္မြတ္စ္လင္မ္၊ အာရဗ္မြတ္စ္လင္မ္၊ ျပင္သစ္မြတ္စ္လင္မ္ စသျဖင့္ ခြဲျခားၿပီး ေခၚဆိုေလ့ရိွၾကပါတယ္။ မြတ္စ္လင္မ္ လူမ်ဳိးဆိုတာ သီးသန္႕မရိွသလို အစၥလာမ္လူမ်ဳိးဆိုတာလည္း မရိွပါဘူး။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ျဖစ္လာယင္ မြတ္စ္လင္မ္ ျဖစ္သြားၿပီလို႕သာ ေျပာလို႕ရတာပါ။ မြတ္စ္လင္မ္လူမ်ဳိးျဖစ္သြားၿပီလို႕ ေျပာလို႕မရပါဘူး။ (လက္ရိွ) အစၥလာမ္သာသနာ ေပၚထြန္းလာရာေဒသက ေဆာ္ဒီအာေရဗ်(အသံထြက္အမွန္ စအူဒီအရဗီးယဟ္) ၊ ဒီလမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးခ်ျပ လမ္းညႊန္သူက အာရဗ္လူမ်ဳိး မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာသက္ေရာက္ေစသား) ျဖစ္တာမွန္ေပမယ့္ အာရဗ္လူမ်ဳိးတိုင္းက မြတ္စ္လင္မ္ မဟုတ္သလို၊ မြတ္စ္လင္မ္တိုင္းကလည္း အာရဗ္လူမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ျဖစ္တာနဲ႕ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး သို႕မဟုတ္ ဥေရာပသား ျဖစ္မသြားပါဘူး။ ဒီသေဘာတရားမွာ တူညီၾကပါတယ္။

လူအမ်ားစုနားလည္မႈလြဲမွားေနတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ ၾကားညွပ္ေျပာပါရေစ။ အစၥလာမ္ ဆိုတာ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာသက္ေရာက္ေစသား)က တီထြင္ခ်ျပခဲ့တဲ့ သာသနာမဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာအသစ္တစ္ရပ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အစၥလာမ္ နဲ႕ မြတ္စ္လင္မ္ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို ပထမဆံုး စတင္အသံုးျပဳခဲ့သူဟာ တမန္ေတာ္ အစ္ဗ္ရာဟီမ္ Abraham (ၿငိမ္းခ်မ္းမႈခေညာင္းေစသား) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတမန္ေတာ္ကို ဂ်ဴး(ေရ၀တီ)၊ ခရစ္ယာန္ နဲ႕ အစၥလာမ္ ဘာသာတရားႀကီးသံုးရပ္စလံုးက တူညီစြာယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ႏွစ္ပရိေစၦဒမ်ားစြာၾကာၿပီး ဒီအသံုးအႏႈန္း တိမ္ေကာသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတမန္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းနဲ႕လမ္းစဥ္ကို တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္က ေနာက္ထပ္က် ေရာက္လာေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္နဲ႕တစ္ကြ ျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ခ်ျပခဲ့ျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ကာလအသီးသီးမွာ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ (လူသားဘုရား)တမန္ေတာ္အသီးသီးမွာ သက္ဆိုင္ရာေနာက္လိုက္ကိုယ္စီ ရိွခဲ့ၾကပါတယ္။ နည္းတာနဲ႕ မ်ားတာ - ဒါဘဲကြာျခားၾကပါတယ္။ မြတ္စ္လင္မ္တိုင္းက မုဟမၼဒ္ရဲ႕ေနာက္လိုက္သားေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းသားအခ်ဳိ႕က မြတ္စ္လင္မ္လို႕မေခၚဘဲ မဟာေမဒင္လို႕ မိမိတို႕ဖာသာ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲ့ဒီကေန မဟာေမဒင္ ဆိုတာ မုဟမၼဒ္ကို ကိုးကြယ္သူမ်ားဆိုၿပီး တလြဲအဓိပၸာယ္ေကာက္မိတာမ်ဳိးလည္း ရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ မြတ္စ္လင္မ္ေတြက တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ကို လူသားေတြအနက္ အထြဋ္အျမတ္အထားဆံုးျဖစ္ရေပမယ့္ ကိုးကြယ္ရာအဆင့္မွာ မထားရိွရပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ စြဲၿမဲခံယူရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဟာေမဒင္ လို႕ သံုးႏႈန္းျခင္းကလည္း မမွန္ပါဘူး။

တစ္ခါ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ သာသနာ့ယဥ္ေက်းမႈရိွၾကတယ္။ လူမ်ဳိးတိုင္းမွာလည္း သက္ဆိုင္ရာယဥ္ေက်းမႈေတြ ရိွၾကပါတယ္။ သာသနာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈ သီးျခားျဖစ္တာမ်ဳိးရိွသလို ယဥ္ေက်းမႈႏွစ္မ်ဳိး ေရာေထြးေပါင္းစပ္တာမ်ဳိးလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။ အျမင္သာဆံုးဥပမာေလးတစ္ရပ္ျပရယင္ တရုတ္၊ အိႏိၵယ၊ ဗမာ မြတ္စ္လင္မ္သံုးဦးရိွမယ္။ ဒီသံုးဦးစလံုးက ၀တ္ျပဳျခင္းအပါအ၀င္
သာသနာ့တာ၀န္မ်ားအေပၚ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ က်င့္၀တ္ေတြမွာ တစ္ထပ္တည္းတူခ်င္တူၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒါ သာသနာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ - စားေသာက္တဲ့ ေနရာမွာက်ေတာ့ တရုတ္မြတ္စ္လင္မ္က တူ၊ ပန္းကန္လံုးသံုးၿပီး ေခါက္ဆြဲ၊ ေပါက္စီကို စားပါလိမ့္မယ္။ အိႏိၵယမြတ္စ္လင္မ္ေတြကလည္း ခ်ာပါတီ၊ ထပ္တရာ၊ တိုရွည္စတာေတြကို လက္နဲ႕အားပါးတရ ဖဲ့စားပါလိမ့္မယ္။ ဗမာမြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သူကလည္း ငါးပိရည္၊ တို႕စရာအစံုနဲ႕ ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ စားပါလိမ့္မယ္။ ထို႕နည္းတူ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈပံုစံမွာလည္း သိသိသာသာကြဲျပားေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈပါ။ လူမ်ဳိးနဲ႕ဘာသာ မကြဲျပားမႈ၊ သာသနာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕လူမ်ဳိးေဒသဆိုင္ရာယဥ္ေက်းမႈ မကြဲျပားျခင္း ... ဒီျပႆနာကေတာ့ လူမ်ဳိးတိုင္း၊ ဘာသာတိုင္းမွာ နည္းမ်ားမဟူ ေတြ႕ၾကရပါလိမ့္မယ္။ အသိဥာဏ္ျမင့္မားသူမ်ားက သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္က်င့္သံုးတတ္ေပမယ့္ အသိဥာဏ္နည္းပါးသူမ်ားက တစ္သမတ္တည္းယူနီေဖာင္းဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိး ၀င္လာတတ္ၾကပါတယ္။

ဒီဘာသာ၀င္ဆို ဒီလူမ်ဳိး၊ ဒီယဥ္ေက်းမႈဘဲ ျဖစ္ရမယ္ - ဒီယဥ္ေက်းမႈကိုလက္ခံယင္ ဒီဘာသာကိုဘဲ ကိုးကြယ္သူျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္ စသျဖင့္ အစြန္းေရာက္ကုန္တာေပါ့ဗ်ာ။ ပင္ကိုအရ ကြဲျပားေနမႈအေပၚ ခြဲျခားတာမ်ဳိးလည္း ရိွၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ငါနဲ႕မတူ ငါ့ရန္သူ အေတြးအေခၚေတြ၀င္ၿပီး မလိုလားအပ္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ အရင္းတည္လာၾကေတာ့တာပါဘဲလို႕ သံုးသပ္မိပါတယ္။

အသင္တို႕လူသားမ်ားအားလံုးကို မိခင္တစ္ဦး၊ ဖခင္တစ္ဦး (အာဒံနဲ႕ဧ၀ကိုဆိုလိုတာပါ)ကေန ေပါက္ဖြားလာေစၿပီး လူမ်ဳိးအသီးသီး၊ ယဥ္ေက်းမႈအသြယ္သြယ္နဲ႕ ျဖစ္ေပၚလာေစတာက အသင္တို႕ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မွတ္မိသိရိွေစဖို႕သာ ျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးသူကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားအရာမွာ အေကာင္းမြန္ဆံုးသူသာလွ်င္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ၿငိမ္းခ်မ္းမဂၤလာသက္ေရာက္ေစသား)ကလည္း - အလႅာဟ့္ထံေတာ္ပါးမွာ လူသားအားလံုးက တန္းတူသာျဖစ္တယ္။ လူျဖဴက လူမည္းထက္မသာ၊ လူမည္းကလည္း လူျဖဴထက္မသာ။ လူနီက လူ၀ါထက္မျမတ္၊ လူ၀ါလည္း လူနီထက္မျမင့္ျမတ္။ အဆင့္အတန္းျမင့္မားမႈကို သူ႕ရဲ႕ ကို္ယ္က်င့္တရားနဲ႕သာ တိုင္းတာမွာျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့(အလားတူအဓိပၸာယ္ထြက္) စကားရပ္မ်ားနဲ႕ ဆံုးမသြန္သင္ခဲ့ပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရယင္ေတာ့ ပညတ္ခ်ည္းသက္သက္ ပရမတ္ခ်ည္းသက္သက္ မရပ္တည္ႏိုင္သလို၊ ပညတ္ နဲ႕ ပရမတ္ကိုလည္း ကြဲျပားဖို႕ လိုအပ္ေၾကာင္းပါ။







No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.