Pages

Pages - Menu

ႏႈတ္လွ်ာႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ၾသ၀ါဒေတာ္ ၄၀

ႏႈတ္လွ်ာႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ၾသ၀ါဒေတာ္ ၄၀
=====================

၁။ အို - ႏႈတ္လွ်ာျဖင့္သာ အစၥလာမ္ကိုသက္၀င္လက္ခံၿပီး ႏွလံုးသားထဲတြင္ အီမာန္ မရိွေသးေသာသူတို႕၊ မုစ္လင္မ္တို႕၏အတင္းအဖ်င္းကို မေျပာၾကႏွင့္။ ၄င္းတို႕၏ခၽြတ္ယြင္းခ်က္အနာအဆာတို႕ကို မရွာေဖြ မေဖာ္ထုတ္ၾကလင့္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အၾကင္သူသည္ မုစ္လင္မ္၏အျပစ္အနာအဆာတို႕ကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ခဲ့လွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ၄င္းသူ၏ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ အနာအဆာႏွင့္အျပစ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။ အရွင္ျမတ္က ၄င္းသူ၏ခၽြတ္ယြင္းခ်က္အနာအဆာႏွင့္အျပစ္မ်ားကို ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီဆိုလွ်င္
၄င္းသူမွာ မိမိအိမ္ထဲထိုင္ေနလ်က္ကပင္ အရွက္တကြဲအက်ဳိးနည္းျဖစ္ေပအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူဗရ္ဇဟ္ အတ္စ္လမီ (ရႆြိ)
( အဗူ ဒါ၀ူးဒ္ က်မ္း )

၂။ မုစ္လင္မ္မ်ားကို ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္းသည္ သာသနာမဲ့အလုပ္ျဖစ္သည္။ မုစ္လင္မ္တို႕အား သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ကုဖ္ရ္ အလုပ္ျဖစ္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗ္ဒုလႅာဟ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ က်မ္း )

၃။ ကြယ္လြန္သူမ်ားကို မေကာင္းမေျပာေလႏွင့္။ ယင္းသို႕ျဖင့္ အသင္တို႕သည္ ရွင္ေနသူမ်ားကို ဒုကၡေပးျခင္း ျဖစ္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - မုဃီရဟ္ ဗင္န္ ယႈအ္ဗဟ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၄။ အၾကင္လူသားတစ္ေယာက္အေပၚ မိမိဖက္မွ (အျခားမုစ္လင္မ္တစ္ဦးအား)
၄င္းသူ၏ဂုဏ္ သိကၡာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ေစ၊ သို႕မဟုတ္ အျခား
၀တၳဳပစၥည္းတစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ေစ တာ၀န္ရွိေနခဲ့လွ်င္ ယေန႕ပင္ (၄င္းေန႕မေရာက္မီအလ်င္) ခြင့္လႊတ္ေၾကေအးမႈကို ေတာင္းခံၾကကုန္။ ၄င္းေန႕ (ကိယာမသ္)ေရာက္လာပါက ဒီနာရ္၊ ဒရ္ဟမ္ ေငြေၾကးတို႕ အသံုး၀င္မည္မဟုတ္။ ၄င္းေန႕တြင္ အေပးအယူစာရင္းအားလံုးကို ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ႏွင့္ မေကာင္းမႈမ်ားျဖင့္သာ စာရင္းရွင္း ၾကလိမ့္မည္ျဖစ္အံ့။ မတရားက်ဴးလြန္ေစာ္ကားမႈျပဳလုပ္ခဲ့သူထံတြင္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားရိွေနပါက မတရားျပဳခံရသူအား ေပးေလ်ာ္လိုက္ရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္ေရြ႕ ၄င္းသူထံတြင္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား မရိွခဲ့ပါမူ မတရားက်င့္ခံရသူ၏
အကုသိုလ္မ်ားအား လက္ခံရယူေစျခင္းျဖင့္ အစားေပးေလ်ာ္ေစအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ က်မ္း )

၅။ လူသားတစ္ဦးသည္ မိမိ၏ ပါးေစာင္ႏွစ္ခုၾကားရိွအရာ ႏွင့္ ေပါင္ႏွစ္ခုၾကားရိွအရာကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ပါက ငါ(ရစူလ္)ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ၄င္းသူႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုသို႕ ၀င္ေရာက္ရန္
တာ၀န္ယူေတာ္မူသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - စဟလ္ ဗင္န္ စအဒ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ က်မ္း )

၆။ အၾကင္သူသည္ လူတုိ႕အားသိမ္းသြင္းရန္ စကားေျပာနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဆည္းပူးပါက ကိယာမသ္တရားခြင္ေန႕တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထုိသူ၏ ဖရဒြ္ က်င့္စဥ္ကိုလည္းေကာင္း၊ နဖိလ္ က်င့္စဥ္ကိုလည္းေကာင္း လက္ခံေတာ္မူမည္ မဟုတ္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( အဗူ ဒါ၀ူးဒ္ က်မ္း )

၇။ မိမိၾကားသိထားေသာစကားကို မစူးစမ္းဘဲ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ေျပာလိုက္ျခင္းကပင္ လိမ္လည္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ လံုေလာက္၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၈။ ငါတမန္ေတာ္ျမတ္၏အြမၼသ္ထဲတြင္ ငါကိုယ္ေတာ္၏ ေခတ္သမယရိွသူမြန္မ်ား (အဆြ္ဟဗ္ ေတာ္မ်ား)သည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ ထို႕ေနာက္ သာဗိအီမ်ား၊ ထို႕ေနာက္ သဗအ္ သာဗိအီမ်ား သည္ အေကာင္းဆံုးသူမြန္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ထိုေခတ္ကာလသံုးခုေနာက္ပိုင္းတြင္ မုသားမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႕သြား မည္။ ၄င္းေနာက္ မည္မွ် ေၾကာက္စိတ္ကင္းၿပီး အသိမဲ့လာၾကမည္ဆိုေသာ္ သက္ေသမေတာင္းခံဘဲ မုသားသက္ေသထြက္ဆိုကာ မက်ိန္ဆိုခိုင္းဘဲ လိမ္လည္က်ိန္ဆိုၾကမည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အုမရ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ္ က်မ္း )

၉။ ဗႏၵဟ္ ေက်းကၽြန္တစ္ဦးက မုသားေျပာဆိုေသာအခါ ၄င္းမုသားစကား၏အနံ႕ဆိုးေၾကာင့္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားသည္ တစ္မိုင္အကြာအေ၀းအထိ ထြက္သြားလိုက္ၾကသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗ္ဒုလႅာဟ္ ဗင္န္ အုမရ္ (ရႆြိ)
( မိရွ္ကာ့သ္ က်မ္း )

၁၀။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တြင္ ေလးခုေသာအက်င့္စြဲၿမဲေနပါက ထိုသူသည္ မုနာဖစ္က္အစစ္ျဖစ္ၿပီး၊ ထိုအက်င့္ေလးခုအနက္ တစ္ခုခုရိွပါက ၄င္းစရိုက္ကို မစြန္႕လႊြတ္သမွ်ကာလပတ္လံုး ထိုသူ႕တြင္ မုနာဖစ္က္၏ လကၡဏာ ရိွၿမဲရိွေနအံ့။
၄င္းအက်င့္ေလးမ်ဳိးမွာ -
+ မိမိထံ ယံုၾကည္စြာ (ပစၥည္း/စကား/တာ၀န္)တစ္စံုတစ္ရာအပ္ႏွံတုိင္း အလြဲသံုးစားလုပ္မည္။
+ စကားေျပာေသာအခါတိုင္း မုသားသံုးမည္။
+ ကတိေပးသည့္အခါတိုင္း ကတိမတည္ဘဲ လွည့္စားမည္။
+ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားသည့္အခါတိုင္း ဆဲေရးတိုင္းထြာမည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗ္ဒုလႅာဟ္ ဗင္န္ အမ္ရ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ၊ မုစ္လင္မ္ က်မ္း )
( ဆြလာသ္၀တ္ျပဳသူ၊ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းသူ၊ မိမိကိုယ္ကို မုစ္လင္မ္ဟု ထင္ျမင္ယူေနသူပင္ျဖစ္လင့္ ကစား အထက္ပါလကၡဏာမ်ားရိွေနသူသည္ မုနာဖစ္က္သာျဖစ္၏။ သာသနာ့ပညာရွင္အားလံုး၏ ညီညြတ္ေသာအဆိုျဖစ္သည္ )

၁၁။ လိမ္လည္က်ိန္ဆိုျခင္းသည္ ကုန္ပစၥည္းအေရာင္းအ၀ယ္ကို သြက္လက္ေစေသာ္လည္း ဗရ္ကသ္ မဂၤလာကိုမူကား ပေပ်ာက္သြားေစ၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ၊ မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၁၂။ အၾကင္သူသည္ မုအ္မင္န္တစ္ဦးအား မုနာဖစ္က္၏ေႏွာင့္ယွက္မႈမွ ကယ္တင္ခဲ့ပါက (မတရား စြပ္စြဲသူအား ကန္႕ကြက္ခုခံေျပာဆိုၿပီး မတရားစြပ္စြဲခံရသူကို အားေပးကူညီခဲ့ပါက) ကိယာမသ္ေန႕တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းကင္တမန္တစ္ပါးအားေစလႊတ္ၿပီး ကူညီအားေပးေတာ္မူအံ့။ သူ၏အသားကို ဂ်ဟႏၷမ္မီး (၏ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း)မွ ကယ္တင္ခိုင္းပါအံ့။ ၄င္းေနာက္ အၾကင္သူသည္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးအား စြပ္စြဲသမုတ္ခဲ့ပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထုိသူ အား မိမိစြပ္စြဲသမုတ္သည့္စကားေၾကာင့္ ခံရမည့္ျပစ္ဒဏ္မ်ား ကင္းစင္သည္အထိ ဂ်ဟႏၷမ္၏တံတား ေပၚတြင္ ရပ္ေနေစေတာ္မူအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - မုအားဇ္ ဗင္န္ အနပ္စ္ (ရႆြိ)
( မိရွ္ကာ့သုလ္ မဆြာဗီးဟ္ က်မ္း )

၁၃။ မုအ္မင္န္ (ဒိဌယံုၾကည္သူ)ဟူသည္ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ်သူ၊ မဖြယ္မရာစကားေျပာသူ၊ အရွက္တရား ကင္းမဲ့သူ မဟုတ္ေပ။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗ္ဒုလႅာဟ္ ဗင္န္ မတ္စ္အူးဒ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မီဇီ က်မ္း )

၁၄။ ႀကီးေလးေသာ ကုနာဟ္ (အကုသိုလ္)ကို က်ဴးလြန္သူႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ခ်ီက်ဴးေျပာဆိုပါက အရွင္ျမတ္သည္ အမ်က္ထြက္ေတာ္မူကာ အရ္ရွ္ ပလႅင္ေတာ္လည္း တုန္ခါသြားေပသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အနတ္စ္ (ရႆြိ)
( ဗိုင္ဟကီ က်မ္း )

၁၅။ လူေတြကေတာ့ ပ်က္စီးသြားၾကၿပီ ဟု ေျပာဆိုသူသည္ လူတို႕အနက္ အပ်က္စီးဆံုးသူတည္း။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )
(ဆိုလုိသည္မွာ - ပ်က္စီးမႈကို ျပဳျပင္ေပးရန္ မစဥ္းစားဘဲ ယင္းအတိုင္း လႊတ္ထားျခင္းက လူမုိက္အားေပးလုပ္ရာေရာက္မႈကို ရည္ညႊန္းသည္ )

၁၆။ ၾကီးေလးေသာအျပစ္ဒုစရိုက္ - ကုနဟ္ ကဗီရဟ္မ်ားအနက္ အႀကီးမားဆံုးအျပစ္တစ္ခုမွာ မုစ္လင္မ္တစ္ဦး၏ဂုဏ္သိကၡာကို မတရားသျဖင့္ ေစာ္ကားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( အဗူ ဒါ၀ူးဒ္ က်မ္း )

၁၇။ အၾကင္သူသည္ မိမိညီေနာင္မုစ္လင္မ္တစ္ဦး၏ ေသာင္ဗဟ္ျပဳၿပီးေသာအျပစ္တစ္ခုခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး အရွက္ခြဲသိကၡာခ်ခဲ့လွ်င္
၄င္းအရွက္ခြဲသူကိုယ္တိုင္ ၄င္းဒုစရိုက္ကို မက်ဴးလြန္ေသးဘဲလ်က္ ေသဆံုးႏိုင္မည္ မဟုတ္။
ဆင့္ျပန္သူ - မုအာ့ဇ္ ဗင္န္ ဂ်ဗလ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၁၈။ အၾကင္သူသည္ အျခားသူတစ္ဦးအား ကာဖိရ္ သို႕မဟုတ္ အလႅာဟ့္ရန္သူ ဟု ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ခဲ့လွ်င္ အေခၚခံရသူမွာ ထိုသို႕မဟုတ္ခဲ့ပါက ၄င္းသူ၏
ေခၚေ၀ၚသမုတ္မႈသည္ ၄င္းသူထံသို႕သာ ျပန္လည္က်ေရာက္၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဇရ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၁၉။ အၾကင္သူသည္ မုစ္လင္မ္ကို ဒုကၡေရာက္ေစရန္ လွည့္စားေသာ္ ထိုသူသည္ လအ္နသ္ (က်ိန္စာ) သင့္သူ ျဖစ္၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဗကရ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၂၀။ မ်ားစြာက်ိန္ဆဲတတ္သူသည္ ကိယာမသ္ေန႕၀ယ္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာသနားခံရေသာ ဒုစရိုက္သားမ်ားထဲတြင္ ပါ၀င္မည္မဟုတ္။
သို႕သာမက နဗီရစူလ္မ်ား၏ သာသနာ့ဖိတ္ေခၚမႈသက္ေသခံမ်ားတြင္လည္း
ပါ၀င္ခြင့္ ရရိွမည္မဟုတ္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဒရ္ဒါအ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၂၁။ ေနာက္ကြယ္အတင္းေျပာျခင္းသည္ ဇိနာ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္းထက္
သာပိုဆိုး၀ါးလွေပသည္ဟု တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွ အမိန္႕ရိွေလရာ အဆြ္ဟဗ္ေတာ္မ်ားက - ယာ ရစူလုလႅာဟ္၊ ေနာက္ကြယ္ အတင္းေျပာျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုး၀ါးရပါသနည္း ဟု ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။ ထိုအခါ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က - လူသားသည္ ဇိနာက်ဴးလြန္မိခဲ့ပါက ေသာင္ဗဟ္ျပဳေလ့ရိွ၏။ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က သူ႕ေသာင္ဗဟ္ကို လက္ခံေတာ္မူ၏။ သို႕ေသာ္ ေနာက္ကြယ္အတင္းေျပာျခင္းတြင္မူ အေျပာခံ ရသူမွ ခြင့္မလႊတ္သေရြ႕ အရွင္ျမတ္ကလည္း ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာမႈ ေပးေတာ္မူျခင္း မရိွေခ်။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ စအဒ္ (ရႆြိ)
( ဗိုင္ဟကီ က်မ္း )

၂၂။ မိမိအား မွန္ကန္သူဟုယူဆထားေသာ မုစ္လင္မ္ညီေနာင္တစ္ဦးအား လီဆည္/မုသားေျပာဆို ျခင္းသည္ ႀကီးမားသည့္အလြဲသံုးစားျပဳျခင္း (ခိယာနသ္)ပင္ ျဖစ္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - စုဖ္ယာန္း ဗင္န္ အစဒ္ (ရႆြိ)
( အဗူ ဒါ၀ူးဒ္ က်မ္း )

၂၃။ အသင္တို႕သည္ ကိယာမသ္ေန႕တြင္ အဆိုးဆံုးလူအျဖစ္ မ်က္ႏွာႏွစ္ခုပိုင္ရွင္ကို ေတြ႕ရ လိမ့္မည္။ ထိုသူသည္ ထိုသူမ်ားထံ မ်က္ႏွာေပးတစ္မ်ဳိးျဖင့္လာၿပီး တျခားသူမ်ားထံ မ်က္ႏွာေပး တစ္မ်ဳိးျဖင့္ သြားေလ့ရိွသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ က်မ္း )
( သူ႕လူကိုယ့္ဖက္သား လွ်ာႏွစ္ခြသမား မုနာဖစ္က္တို႕ကို ဆို္လိုျခင္း ျဖစ္သည္ )

၂၄။ တစ္ခါက တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ အဆြ္ဟဗ္ေတာ္တို႕အား - သူဆင္းရဲအစစ္ မည္သူနည္း ဟု ေမးျမန္းေတာ္မူရာ သာ၀ကေတာ္မ်ားက - ေငြေၾကးဥစၥာအလ်င္းမရိွေသာသူကို ဆင္းရဲသားအစစ္ ဟု ထင္ျမင္ပါသည္ ဟု ေလွ်ာက္တင္ေျဖၾကားၾက၏။ ထိုအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္မွ မိန္႕ေတာ္မူသည္မွာ - ဧကန္မုခ် ဆင္းရဲမြဲေတသူအစစ္သည္ကား ကိယာမသ္ေန႕တြင္ ဆြလာသ္၊ ေဆြာင္မ္(ရိုဇာ)၊ ဇကာ့သ္ (စသည့္) အက်ဳိးကုသိုလ္မ်ားစြာကို ယူေဆာင္လာေသာ္လည္း
လူ႕ေလာကတြင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အား ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း၊ စြပ္စြဲသမုတ္ အသေရဖ်က္ျခင္း၊ တစ္ဥိီးတစ္ေယာက္၏ဥစၥာပစၥည္းအား မတရားသျဖင့္ စား/သံုးခဲ့ျခင္း၊ မတရားသျဖင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ရုိက္ပုတ္ျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သူျဖစ္၏။
သို႕ရိွရာ မိမိျပဳခဲ့ေသာေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားကို ထိုသူတို႕အား ေပးေခ်လိုက္ရေပမည္။ အကယ္ေရြ႕ ထိုသူတို႕အား ျပည့္ျပည့္၀၀ မေပးဆပ္လိုက္ရေသးဘဲ ၄င္း၏ ကုသိုလ္မ်ားကုန္ခမ္းသြားပါက ယင္းမတရားခံရသူတို႕၏အကုသိုလ္မ်ားမွာ
ထိုသူ႕အေပၚေပးျခင္းခံရလ်က္ ငရဲဘံုအတြင္းထည့္သြင္း လိုက္ေပအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၂၅။ အသင္တို႕သည္ မိမိတို႕၏အသက္မ်ား၊ သားသမီးမ်ား ႏွင့္ ဥစၥာပစၥည္း (ပိုင္ဆိုင္မႈ)မ်ားအေပၚ က်ိန္ဆဲျခင္း မျပဳၾကႏွင့္ (မေကာင္းမေျပာၾကႏွင့္)။ ၄င္း မေကာင္းဆုေတာင္း (ဗဒ္ ဒုအာအ္)မ်ားမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ ကဗူလ္ျပဳေသာအခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္သြားလွ်င္ (ခက္ေခ်မည္)။
ဆင့္ျပန္သူ - ဂ်ာဗိရ္ (ရႆြိ)
( မုစ္လင္မ္ က်မ္း )

၂၆။ အသင္တို႕သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သတိရတသျခင္းမွတစ္ပါး
မ်ားစြာ စကားမဆို ၾကကုန္လင့္။ အေၾကာင္းေသာ္ ယင္းသို႕ေသာစကားမ်ားမွအပ မ်ားစြာေျပာဆိုျခင္းသည္ ႏွလံုးသား မာျမင္းမႈ အေၾကာင္းခံတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အေ၀းဆံုးလူသားသည္ ႏွလံုးသား မာေက်ာသူျဖစ္၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အိဗ္ႏု အုမရ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၂၇။ အၾကင္သူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွလြဲၿပီး အျခား
ခ၀ပ္ကိုးကြယ္ခံထိုက္သူမရိွ၊ ၄င္းျပင္ ငါ ရစူလ္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ အရွင္ျမတ္၏ရစူလ္တမန္ေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္းကို လက္ခံယံုၾကည္ၿပီး ေနာက္ -
၄င္းသူ၏ႏႈတ္လွ်ာတြင္ ယင္းကလိမဟ္ေတာ္ကို မ်ားေျမာင္စြာရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ က်င့္သားၾကေနသည့္အျပင္ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုလည္းခံစားရပါက ယင္းသို႕ေသာသူအား ဂ်ဟႏၷမ္၏မီးက ေလာင္ကၽြမ္းႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ကသာဒဟ္ (ရႆြိ)
( ဗိုင္ဟကီ က်မ္း )

၂၈။ အၾကင္သူသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ခဲ့ပါမူ
ထိုသူသည္ က်မး္ျမတ္၏ အေၾကာင္းခံျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွသာ ေတာင္းခံသင့္ေပသည္။ မၾကာမီကာလတြင္ လူစားတစ္မ်ဳိးေပၚေပါက္လာအ့ံ။ ၄င္းတို႕သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ဖတ္ရြတ္ၿပီးေနာက္ လူတို႕ထံတြင္ ေတာင္းခံၾကေလအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - အင္မ္ရာန္း ဗင္န္ ဟုစိုင္းန္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၂၉။ ဆြာဟစ္ဗ္ကုရ္အာန္သည္ ကိယာမသ္ေန႕တြင္ (အရွင့္ေရွ႕ေတာ္သြင္းခံရေသာအခါ) ၄င္း ကုရ္အာန္က အရွင္ျမတ္အား (၄င္းသူအတြက္)
၀တ္စံုကိုခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါဟု ေတာင္းဆိုရာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ယင္းသူကို
၀တ္စံုခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူအ့ံ။ တဖန္ ၄င္းကုရ္အာန္က ဆင္ျမန္းေပးသနားေတာ္မူပါဟု ထပ္မံေလွ်ာက္တင္ရာ အရွင္ျမတ္က ထုိသူအား ဂုဏ္ျပဳ၀တ္စံုအျပည့္အစံုကို ဆင္ျမန္းေပးသနားေတာ္မူအံ့။ တဖန္ ၄င္းကုရ္အာန္က - အုိ၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ဖန္ဆင္းရွင္၊ ၄င္းသူအေပၚ ေၾကနပ္ႏွစ္သက္ေတာ္မူပါဟု ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားရာ အရွင္ျမတ္က ထုိသူ႕အေပၚ ေၾကနပ္ႏွစ္သက္ေတာ္မူေပအံ့။ ၿပီးေနာက္ ၄င္းသူအတြက္ ဂ်ႏၷသ္တြင္းမွ အဆင့္အတန္းမ်ားကို တစ္ခု ၿပီးတစ္ခု ျမင့္စြင့္ေစေတာ္မူအံ့။ အာယသ္ေတာ္တစ္ပိုဒ္စီ၏အစား ေကာင္းမႈတစ္ခုက်စီ ခ်ီးျမွင့္ေပးသနားေတာ္မူေပအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )
( ဆြာဟစ္ဗ္ ကုရ္အာန္ ဟူသည္ ကုရ္အာန္ကို အာဂံုေဆာင္ထားသူ၊ ၄င္းျပင္ ကုရ္အာန္ကို အၿမဲမျပတ္ ဖတ္ရြတ္ေနသူ၊ ၄င္းျပင္ ကုရ္အာန္က်မ္းလာအမိန္႕အတိုင္း လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကသူတို႕ကို ေခၚဆိုပါသည္ )

၃၀။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ မိန္႕ျမြက္ေတာ္မူသည္မွာ - အၾကင္အခါ ငါ၏ကၽြန္သည္ ငါအရွင္ျမတ္အား တသသတိရေနခဲ့လွ်င္၊ ၄င္းျပင္ ထုိသူ၏ႏႈတ္ခမ္းမ်ားသည္ ငါအရွင္ျမတ္အား တသရန္ လႈပ္ရွားေနခဲ့လွ်င္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူႏွင့္အတူ ရိွေနေတာ္မူ၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟုရိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( အိဗ္နိ မာဂ်ာ က်မ္း )

၃၁။ ယေန႕ကိယာမသ္ေန႕တြင္ ဟရွ္ရ္ကြင္းျပင္၀ယ္ေရာက္ေနသူအေပါင္းမွ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးျမင့္သူမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေၾကျငာေစေတာ္မူျခင္းျဖင့္ သိရိွသြားၾကအံ့ဟု တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က မိန္႕ေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ အဆြ္ဟဗ္ေတာ္မ်ားက - ယာ ရစူလုလႅာဟ္၊ ယင္းသို႕ ဂုဏ္သိကၡာႀကီးမားျမင့္ ျမတ္သူမ်ားက အဘယ္သူမ်ားပါနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ၾကရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က - ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္တြင္း စုရံုးၿပီး ဇိက္ရ္ တသမႈျပဳေလ့ရိွေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ား ဟု အမိန္႕ရိွေလသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ စအီးဒ္ခုဒ္ရီ (ရႆြိ)
( မုစ္နဒ္ အဟ္မဒ္ က်မ္း )


၃၂။ ဗႏၵဟ္ ေက်းကၽြန္သည္ မိမိ၏ႏႈတ္လွ်ာကို ေကာင္းစြာ မထိန္းသိမ္းႏိုင္သေရြ႕ အစၥလာမ္ သာသနာ၏အႏွစ္သာရကို မရႏိုင္ေသးေခ်။
ဆင့္ျပန္သူ - အနတ္စ္ ဗင္န္ မာလစ္က္ (ရႆြိ)
( သြဗ္ရာနီ က်မ္း )

၃၃။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မိမိ၏ႏႈတ္လွ်ာျဖင့္ မိမိအိမ္သူအိမ္သားမ်ားကို (အက်ဳိးမဲ့စကားမ်ားျဖင့္) မ်ားစြာ မေကာင္းေျပာဆိုမိခဲ့သည္၊ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ႏႈတ္လွ်ာက ကၽြႏ္ုပ္အား ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲဘံုသိုက ဆြဲေခၚ သြားမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕မိပါသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ထံေတာ္ပါးတြင္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္က - အသင္သည္ အစၥသိဃ္ဖာရ္ကို မည္သည့္ေနရာတြင္ထားလိုက္သနည္း၊ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ ေန႕စဥ္ အစၥသိဃ္ဖာရ္ အႀကိမ္တစ္ရာ ဖတ္ေလ့ရိွ၏ဟု မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - ဟုဇိုင္ဖဟ္ (ရႆြိ)
( ဟာကင္မ္၊ အဟ္မဒ္ က်မ္း )

၃၄။ လူသား၏အမ်ားဆံုးေသာအမွားသည္ ၄င္း၏ႏႈတ္လွ်ာေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗ္ဒုလႅာဟ္ (ရႆြိ)
( သြဗ္ရာနီ က်မ္း )

၃၅။ ေကာင္းမႈကိုညႊႏ္ၾကားျခင္း သို႕မဟုတ္ မေကာင္းမႈမ်ားမွတားဆီးျခင္း
သို႕မဟုတ္ အရွင္ျမတ္အား တသ တမ္းတျခင္းမွအပ လူသား၏ မည္သည့္စကားကိုမဆို စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္း ခံရအံ့။
ဆင့္ျပန္သူ - တမန္ေတာ့္ၾကင္ရာေတာ္ အြမၼိဟဗီဗဟ္ (ရႆြိ)
( သိရ္မိဇီ က်မ္း )

၃၆။ အၾကင္သူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ႏွင့္ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ကို အမွန္တကယ္ယံုၾကည္သူ ျဖစ္ပါက ေကာင္းေသာစကားကိုသာ ေျပာဆိုပါ။
သို႕မဟုတ္ပါက (မေျပာဆိုႏိုင္ပါက) ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသာ သင့္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟု၇ိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( ဗုခါရီ က်မ္း )

၃၇။ လူသံုးမ်ဳိး၏ဒုအာအ္သည္ အထူးသီးျခား လက္ခံမႈ ခံၾက၇၏။ ကဗူလ္ျပဳရာတြင္ မည္သည့္ သံသယမွ်ပင္ မရိွေခ်။ မိဘက (သားသမီးအတြက္) ေတာင္းဆိုေပးေသာဒုအာအ္၊ ခရီးသည္၏ဒုအာအ္၊ မတရားဖိႏွိပ္ညွင္းဆဲ/ေစာ္ကားခံရသူ၏ဒုအာအ္
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ ဟု၇ိုင္ရဟ္ (ရႆြိ)
( အဗူ ဒါ၀ူးဒ္ က်မ္း )

၃၈။ လူငါးမ်ဳိး၏ဒုအာအ္မွာ သီးသန္႕အထူးကဗူလ္ျပဳျခင္း ခံရ၏။
က - ( ျပန္လည္လက္စားေခ်ျခင္းမျပဳေသာ ) မတရားေစာ္ကားခံရသူ၏ ဒုအာအ္
ခ - ( မိမိေနအိမ္သို႕ ျပန္မေရာက္မီအခ်ိန္အထိ ) ဟဂ်္ခရီးသည္၏ ဒုအာအ္
ဂ - ( က်န္းမာေရးျပန္မေကာင္းမီအခ်ိန္အထိ ) ေရာဂါေ၀ဒနာဖိစီးေနသူ၏ ဒုအာအ္
ဃ - ( လမ္းခရီးတြင္ရိွေနေသာ ) သာသနာ့စစ္သည္၏ ဒုအာအ္
င - ( အျခား မုစ္လင္ညီေနာင္ေမာင္ႏွမအတြက္ ) မ်က္ကြယ္မွျပဳေပးေသာ ဒုအာအ္
ၿပီးေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွ အမိန္႕ေတာ္ရိွေလ၏။ ၄င္းတို႕အနက္ အျမန္ဆံုး လက္ခံျခင္းခံရေသာေတာင္းဆုမွာ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္
၄င္း၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ျပဳေပးသည့္ ဒုအာအ္ ျဖစ္သည္။
ဆင့္ျပန္သူ - အိဗ္ႏု အဘၻာ့စ္ (ရႆြိ)
( ဗိုင္ဟကီ္ က်မ္း )

၃၉။ လက္၀ဲဖက္တြင္ရိွေသာေကာင္းကင္တမန္သည္ အျပစ္ငရဲက်ဴးလြန္သူအတြက္ မိမိ၏ ကေလာင္တံကို ၁၈ နာရီ (ကာလတစ္ရပ္အထိ) ဟန္႕တားထား၏။ အကယ္ေရြ႕ ထိုသူသည္ မိမိ၏ က်ဴးလြန္မႈမွ အရွက္ရကာ အရွင္ျမတ္ထံပါးတြင္
အမွား၀န္ခ်ေတာင္းပန္လိုက္ပါက ထိုေကာင္းကင္တမန္သည္ အျပစ္ငရဲအား ယင္းမွဖယ္ရွားလိုက္ေလ၏။ ထိုသို႕မျပဳခဲ့ေသာ အျပစ္ငရဲ တစ္ခုအျဖစ္ ေရးမွတ္ေလ၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ အုမာမဟ္ (ရႆြိ)
( သြဗ္ရာနီ၊ ကန္ဇုလ္အြမၼာလ္၊ ဟာကင္မ္ က်မ္း )

၄၀။ ယိႈင္သြာန္မိစာၦေကာင္ အိဗ္လီစ္းက (ေလာကသို႕ႏွင္ထုတ္ျခင္းမခံရမီ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား - အို၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ဖန္ဆင္းရွင္၊ အရွင့္ကၽြန္ေစလူသားမ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ၀ိညာဥ္ရိွေန သမွ်ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ျဖင့္ လမ္းမွားေအာင္ ျမဴဆြယ္ျဖားေယာင္းလ်က္သာရိွေနပါအံ့ ဟု တိုင္တည္ေလွ်ာက္တင္ေလရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က - ငါအရွင္၏ ဂုဏ္သိကၡာ ႏွင့္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ျခင္း၏ ကစံမ္၊ ဗႏၶာဟ္မ်ားသည္ ငါအရွင့္ထံေတာ္ပါးမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကိုေတာင္းဆိုေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ငါသည္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာမႈေပးေနမည္သာ ျဖစ္ေပအ့့ံ ဟု မိန္ကၾကားေတာ္မူခဲ့၏။
ဆင့္ျပန္သူ - အဗူ စအီးဒ္ ခုဒ္ရီ (ရႆြိ) 

 ( မိရွ္ကာ့သ္၊ သရ္ဃီးဗ္ က်မ္း )

July Yeyint

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.