Pages

Pages - Menu

ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာသူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဟူေသာစာအုပ္ကို တေစ့တေစာင္းေလ့လာၾကည့္႐ႈသူတစ္ေယာက္၏ခံစားခ်က္္


က်မအေနႏွင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးရျခင္းအေၾကာင္းခံမွာ က်မပညာေရးဝန္ထမ္းျဖစ္စဥ္ ကာလ၊ ေဖာင္ႀကီးသင္တန္း တက္စဥ္ကာလတြင္ ေတြ႔ခဲ့ရေသာ အေတြ႔အႀကံဳကေလးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ က်မေနထိုင္ရသည့္ အခန္းတြင္ တကၠသိုလ္ေပါင္း စံုမွ လက္ေထာက္ကထိက၊ ကထိက မ်ားစုစည္းထားရာ စုစုေပါင္းလူဦးေရ ၂၀ခန္႔ရွိသည့္အနက္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မွာ က်မ တစ္ေယာက္တည္းသာ ပါဝင္ပါသည္။

သင္တန္းတက္ရန္ေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ျပႆနာေပါင္းစံုႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကံဳ၍ ေျဖရွင္းရင္း တျဖည္းျဖည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးရင္းႏွီးလာၾကၿပီး က်မသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မွန္းသိသည္ႏွင့္ အခန္းေဖာ္ဆရာမကေလး တစ္ဦးက က်မအား "ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာ သူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း" ဟူေသာ ဆရာဦးဆန္းလြင္ ေရးသည့္ ကိုယ္ေတြ႔အေတြ႔အႀကံဳကို အေျခခံထားသည့္ စာအုပ္ကို ေပးဖတ္လာပါသည္။ ေပးသူဆရာမကေလး၏ စိတ္အထင္ သည္ က်မအား ဘာသာေရးအသိပညာ မျပည့္စံုေသးေသသာေၾကာင့္ လမ္းမွားေရာက္ေနသူဟု ထင္ဟန္ရွိပါသည္။ မည္သို႔ဆို ေစကာမူ က်မအေနႏွင့္ ထိုစာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီး စာေရးသူအား မိမိ၏ခံယူခ်က္ကို တံု႕ျပန္ရန္ဆႏၵရွိခဲ့ေသာ္လည္း ထိုကာလမွ `၈`ႏွစ္အၾကာ၊ ယခုမွပင္ ေရးရန္အခြင့္အလမ္းရလာခဲ့ပါသည္။ က်မ၏ေနာင္မ်ိဳးဆက္မြတ္စလင္မ္ပညာတတ္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ သာမန္ မြတ္စလင္မ္မ်ား မည္သူမဆို နားေယာင္၊ အၾကားေယာင္၊ အေတြးေယာင္ၿပီး လမ္းမွားမေရာက္ၾကေစရန္ သတိေပး ႏိႈးေဆာ္လိုေသာသေဘာျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကေလးကို ေရးသားလိုက္ရပါသည္။


ယခုအခါ ကမာၻတစ္လႊားတြင္ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္အတူ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံသစ္မ်ား အလွ်ိဳအလွ်ိဳေပၚထြက္လာရာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္အတူတြဲ၍ ခြဲထုတ္မရေသာအရာတစ္ခုမွာ `Human Right’ ေခၚလူ႔အခြင့္အေရးဟူေသာအရာျဖစ္ပါသည္။ ဤကမာၻတြင္ လူ႔အခြင့္အေရးကို အတိအလင္းေျဗာင္က်က် ပထမဦးဆံုးေပးထားေသာအရွင္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ိဳးႏြယ္အားလံုး အားဖန္ဆင္း၊ ျပဳစု၊ ပ်ိဳးေထာင္၊ စီမံထိ္န္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူထေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။


“ထိုမွတစ္ပါး (အို-နဗီတမန္ေတာ္) အသင္သည္ (၎တို႔အားဤသို႔) ေျပာၾကားပါေလ။ (အခ်င္းတို႔) အမွန္တရားသည္ အသင္တို႔ အားဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အထံေတာ္မွ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေခ်ၿပီ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သူမဆို ယံုၾကည္လိုလွ်င္ ယံုၾကည္ႏိုင္၏။ ထိုနည္းတူစြာ မည္သူမဆို ျငင္းပယ္လိုလွ်င္ ျငင္းပယ္ႏိုင္၏။ ဧကန္မလြဲ ငါအရွင္ျမတ္သည္ မတရားက်ဴးလြန္သူ တို႔အဖို႔(ငရဲ)မီးကို အသင့္ျပဳလုပ္၍ထားေတာ္မူေလသည္။ ထိုမီး၏ တံတိုင္းမ်ားသည္ ၎တို႔အား ဝန္းဝိုင္းလ်က္ရွိေခ်မည္။ ထို႔ျပင္ အကယ္၍ ၎တို႔သည္ ေရေတာင္းၾကလွ်င္ အရည္က်ိဳထားေသာ ခဲရည္ကဲ့သို႔ေသာေရေပးျခင္းကို ခံၾကရေပမည္။ ထိုေရသည္ (ေသာက္သံုးသူတို႔၏) မ်က္ႏွာမ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းေစမည္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုေရသည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ဆိုး႐ြားေသာေရျဖစ္၍ ထုိငရဲဘံုမွာ လည္း အဘယ္မွ်ေလာက္ဆိုး႐ြားလွေသာ နားရာေနရာပင္ျဖစ္ေခ်သတည္း။” (ကုရ္အာန္ ၁၈း၂၉)

အထက္ပါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၈း၂၉)အရ ကိုးကြယ္ရာအရွင္ျမတ္မွ မိမိ၏ ေစတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)မွတဆင့္ လူသားအားလံုးအား မိန္႔ေတာ္မူထားသည္မွာ “(အခ်င္းတို႔) အမွန္တရားသည္ အသင္တို႔ အားဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ
အရွင္ျမတ္အထံေတာ္မွ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ေခ်ၿပီ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သူမဆို ယံုၾကည္လိုလွ်င္ ယံုၾကည္ႏိုင္၏။ ထိုနည္းတူစြာ မည္သူမဆို ျငင္းပယ္လိုလွ်င္ ျငင္းပယ္ႏိုင္၏။” ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ကိုးကြယ္ရာအရွင္အလႅာဟ္အရွင္မွ လူသားတိုင္းအား မိမိ တို႔ဘာသာလြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ခြင့္ကို ေပးထားသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာဦးဆန္းလြင္အေနႏွင့္ ယံုၾကည္လိုက ယံုၾကည္ႏိုင္ခြင့္ရွိသလို မယံုၾကည္၍ျငင္းပယ္လိုပါက ျငင္းပယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားတိုင္းသည္ မိဘ၏မ်ိဳး႐ိုးစဥ္ဆက္အေမြကို ဆက္ခံမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိဘာသာေရြးခ်ယ္မႈ ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လြတ္လပ္စြာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ (သို႔) နတ္ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္သူ ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။
သို႔ေစကာမူ အထက္ေဖာ္ျပပါ “ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ လာသူအေၾကာင္း” လာ ဇာတ္ေကာင္(သို႕) ထိုစာအုပ္၏ စာေရးဆရာ ‘ဆန္းလြင္’ ဆိုသူမွ မိမိသည္ ဗုဒၶသာသနာမွအပျဖစ္ေသာ၊ ရတနာသံုးပါး၌ ၾကည္ညိဳျခင္းမရွိေသာအရပ္၌ လူျဖစ္ခဲ့ၿပီးမွ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ လာေၾကာင္း တင္ျပရာတြင္ မိမိသည္ အစၥလာမ္သာသနာဝင္ မြတ္စလင္မ္မိဘႏွစ္ပါးမွ ေပါက္ဖြားလာေၾကာင္းစာအုပ္၏ အခန္း(၁)မွာ အေသးစိတ္ရွင္းလင္း ထားပါတယ္။

ဆန္းလြင္အေနႏွင့္ မိမိဘာသာ မိ႐ိုးဖလာမြတ္စလင္မ္ဘဝမွာမေနခ်င္၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းသည္ သူ၏လူ႔အခြင့္အေရးျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနႏွင့္ အထူးေျပာစရာအျဖစ္ ယူဆရန္မလိုအပ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုစာအုပ္၏ နိဒါန္းႏွင့္ အခန္း(၁)မွ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ တဖန္ အခန္း(၂)(၃)(၄) တို႔တြင္ အစၥလာမ္၊ကုရ္အာန္၊ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) စသည္တို႔၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရးသားေဖာ္ျပထားၿပီး၊ မိမိ၏ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားကို ေရးသားတင္ျပထားသည္ကို ယင္းစာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈမိသူအားလံုးသိႏိုင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ဆန္းလြင္သည္ မိမိဖာသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ေျပာင္းလဲသည့္ကိစၥကို အစၥလာမ္ဘာသာကို ဘဝင္မက်ႏိုင္၍ ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္းေရးသားတင္ျပထားသည္။ အို-သနားဖြယ္ ‘ဆန္းလြင္’ အသင္၏ သကၠဒီးရ္-နဖူးစာမေကာင္းမႈအတြက္ ကၽြႏ္ုပ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး လို႔ဘဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ၏ဆရာသမားဆိုသူ ဦးဖိုးညြန္႔ဆိုသူမွာ ကာဒီယာနီ တစ္ဦးျဖစ္သလို သူဖတ္႐ႈေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ပါသည္ဆိုေသာ ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ စာအုပ္မွာလည္း မစ္ရ္ဇာ ဂိုလာမ္အဟ္မဒ္ ေခၚ ကာဒီယာနီ အသင္းဥကၠဌႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူရသြားေသာ အသိသညာမွာ စစ္မွန္ေသာ အစၥလာမ္ သာသနာဆိုင္ရာ ပညာဟုမဆိုႏိုင္ပါ။ ကာဒီယာနီေခၚ အဟမဒီယာဟူေသာ ဂိုဏ္းသည္ အစၥလာမ္၏အေျခခံယံုၾကည္ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ေသြဖည္ ေသာအေတြးအေခၚအယူအဆေပၚတြင္ အေျခခံထားေသာေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဟု လံုးဝမေခၚတြင္ႏိုင္ပါ။


ထို႔ေၾကာင့္ကာဒီယာနီဆရာ၏ လမ္းညႊန္သင္ၾကားမႈႏွင့္ မစ္ရဇာဂိုလမ္အဟ္မဒ္ ဘာသာျပန္က်မ္းကို အေျခခံထားေသာ သူ၏ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ အနက္ေကာက္မႈမ်ား အားလံုးသည္ အစၥလာမ္ႏွင့္ ေသြဖည္ေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို လက္ကိုင္ထားသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ မစ္ရဇာဂိုလမ္အဟမဒ္ဆိုသူသည္ ကာဖိရ္ (ေသြဖည္ ျငင္းဆန္ ေသာသူ)ျဖစ္ေၾကာင္း ကမာၻ႔အစၥလာမ္ပညာရွင္မ်ားမွ ဖသ္ဝါဆံုးျဖတ္ေပးျခင္းခံထားရသူျဖစ္သည္။ ထိုသူ၏ စာအုပ္ကို ဖတ္ထား ေသာ ဆန္းလြင္၏ အေတြးအေခၚမွာလည္း ကာဒီယာနီအေတြးအေခၚသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အစၥလာမ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို သူ၏ သံုးသပ္တင္ျပခ်က္မ်ားမွာ အမွန္ပင္ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ေသာ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာဆန္ေသာ တင္ျပခ်က္ မ်ိဳးသာျဖစ္ပါသည္။

ထိုစာအုပ္ကို စာေရးသူမွ ကမာၻ႔ဘာသာအယူဝါဒႀကီး(၄)ခုကို ဆန္းစစ္တင္ျပထားေသာ က်မ္းဟုဆိုထားပါသည္။ စင္စစ္ထိုစာအုပ္မွာ ဘာသာေရးထက္ ဒႆနအေပၚ (ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျဖင္း) ၌သာ အဓိကအေျခခံထား၍ ေရးသား ထားျခင္းျဖစ္သည္။
အစၥလာမ္သာသနာသည္ Revelation ေခၚ ထာဝရကိုးကြယ္ရာအရွင္ထံမွ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ ေပးေသာ ဝဟီက်မ္းဂန္ ေပၚတြင္ အေျခခံထားေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆန္းလြင္၏ လူသား-သာမန္ဦးေႏွာက္မွ ထြက္လာေသာ ဆင္ျခင္ တံုတရားေပၚအေျခခံသည္ နားလည္သေဘာေပါက္မႈသည္ အစၥလာမ္၏အကီဒါဟ္ ေခၚ Islamic Faith ကို သေဘာမေပါက္ ႏိုင္ျခင္းမွာ ဘာမွ ထူးဆန္းေသာကိစၥမဟုတ္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ Revelation ကို Wisdom ပါေသာ ဥာဏ္မ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္မွသာ နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ wisdom မျပည့္ဝေသာသူ အေနႏွင့္ လမ္းလြဲ၊ လမ္းမွားသြားသည္မွာ သဘာဝက်ေသာကိစၥပင္ျဖစ္ပါသည္။

 သူ၏စာအုပ္တြင္ အဓိကအားျဖင့္ ဒႆနက်မ္းအျဖစ္၊ ဂရိဒႆနမ်ားကို ေဝဖန္သံုးသပ္တင္ ျပထားၿပီး ထိုဒႆနအေျခခံမ်ားႏွင့္ အစၥလာမ္သာသနာလာယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို ပံုေဖာ္ၾကည့္ျခင္းမွ ေသြဖီေဖာက္ျပန္သြားေသာ အေတြး အေခၚတစ္ခုကို ရရွိသြားသူဟုသာသံုးသပ္ရေပမည္။ ဤသည္မွာ မဆန္းပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ႔ထက္ေရွးအလ်င္ ကရွိခဲ့ၾကေသာ မြတ္စလင္မ္ပညာရွင္မ်ားၾကားတြင္ပင္ ဂရိေရာမ၊ ေခါမအေတြးအေခၚမ်ား ေမႊေႏွာက္ ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ အစၥလာမ္၏အမွန္ တရားမွ ေသြဖည္သြားခဲ့ေသာ ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ား မ်ားစြာရွိခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူဆန္းလြင္အေနႏွင့္ အာရဗီစာေပကို တတ္ကၽြမ္းသူမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုဆရာႀကီးမ်ား အေတြးအေခၚေဖာက္ျပန္သြား ပံုကို ေရးသား တင္ျပထားသည္။ ဆရာႀကီး အစ္ဗ္ေန႔သိုင္မီယာ၏(ရဟိမသုလႅာဟ္)က်မ္းကို ဖတ္ခဲ့ဘူးဟန္မတူပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္လည္း အရင့္အရင္ လမ္းလြဲခဲ့သူမ်ားကဲ့သုိ႔ လမ္းလြဲခဲ့သူသာျဖစ္ပါသည္။

က်မတို႔အစၥလာမ္၏ ယံုၾကည္ခ်က္တြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္လာစကားလံုးတစ္လံုး၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို မယံု ၾကည္ ျငင္းပယ္ေသာသူသည္ ကာဖိရ္ မယံုၾကည္ေသာသူ၊ ေသြဖည္ျငင္းဆန္ေသာ သူသာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။ ဆန္းလြင္၏ဆရာမွာ ကာဒီယာနီဆရာဦးဖိုးညြန္႔ျဖစ္သလို၊ သူ၏က်မ္းဂန္ကို ဘာသာျပန္သူမွာ ကာဖိရ္မိရ္ဇာဂိုလမ္အဟမဒ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္အစၥလာမ္မွ ေသြဖည္သြားေသာ ကာဖိရ္ဘဝေရာက္သြားျခင္းမွာ မထူးဆန္းလွပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ မရင့္က်က္ေသးေသာ အသိပညာမႂကြယ္၊ ႏုနယ္လွေသာ မြတ္စလင္မ္အေပါင္း အားသတိေပး ႏိႈးေဆာ္လို သည့္အခ်က္မွာ၊
“ရတနာသံုးပါး……….”ဟူေသာ စာအုပ္ကို အေမာင္ေတာင္မွန္းမသိ၊ ဖတ္မိပါက ဒႆနပညာရွင္ႀကီး ဖီလိုေဆာ္ဖာဆန္းလြင္ကဲ့သို႕ လမ္းမွားသို႔ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္မသြားမိေစရန္ အထူးသတိေပးလိုပါသည္။
မည္မွ်ပင္ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳျဖစ္ပါေစ၊ လူသားတြင္ နဖ္(စ္)ေခၚ စိတ္ဝိဥာဥ္ပါရွိေသာေၾကာင့္ ထိုစိတ္ဝိဥာဥ္တြင္ စြဲထင္ေနေသာ ကိုးကြယ္ရာအရွင္၏ပံုရိပ္ကို အသိႏွင့္ယွဥ္၍ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ပါက လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသည့္ အလားထင္ရွားေသာ အသြင္ကို သိလာပါလိမ့္မည္။
သတိခ်ပ္ေလာ့
သတိႏွင့္ ဆင္ျခင္ေလာ့

ကာဖိရ္ျဖစ္သြားသူအား ေသဒဏ္ေပးသင့္၊ မေပးသင့္

ဤကိစၥသည္ ထိုကာဖိရ္ျဖစ္သြားေသာသူ၏ အေျခအေန၊ အေနအထားႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါ သည္။ အကယ္၍ အစၥလာမ့္တရားဥပေဒႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ေနထိုင္သူ မြတ္ စလင္မ္တစ္ဦးမွ ကာဖိရ္ျဖစ္သြားသည္ဆိုပါစို႔။ ထုိအေျခအေနတြင္ ၎ကာဖိရ္ျဖစ္သြားေသာ မြတ္စလင္မ္အား ေသဒဏ္ေပးရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထုိသူသည္ အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏိုင္ငံသား(citizen) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္ အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပဌာန္းက်င့္သံုးအပ္ေသာ အစၥလာမ့္တရားဥပေဒကို လိုက္နာက်င့္သံုးရေပမည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ထက္ မြတ္စလင္မ္မွ ကာဖိရ္အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားေသာသူအား သတ္ျပစ္ရမည္ဟု အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။ အစၥလာမ့္တရား ဥပေဒအရျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ မွီခိုေနထိုင္ေသာ ဇင္မီ၊ ဘာသာျခားတစ္ဦးသည္ အခြန္ေပးရေသာ္လည္း ထိုဇင္မီ၏ အသက္၊အိုး၊အိမ္၊ စည္းစိမ္လံုၿခံဳမႈအတြက္ အစၥလာမ္နုိင္ငံေတာ္မွ တာဝန္ယူေစာင့္ေရွာက္ေပးရသည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ထိုဇင္မီမွလည္း အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံေတာ္တြင္း ေနထိုင္မႈေၾကာင့္ မိမိႏိုင္ငံေတာ္မွ က်င့္သံုးေသာ အစၥလာမ္တရားဥပေဒကို လိုက္နာရန္တာဝန္ရွိေပ သည္။
မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးသည္ non-muslim ႏိုင္ငံ၊ အစၥလာမ့္တရားဥပေဒကို မက်င့္သံုးေသာ ႏို္င္ငံတြင္ ေနထုိင္ပါက ထိုသူ႔အေနႏွင့္လည္း အလားတူ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံသားတစ္ဦးလိုက္နာရမည့္ ဥပေဒကို လိုက္နာက်င့္သံုးရန္လိုအပ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ non-islamic stateတြင္ ေနထိုင္သူ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးက အစၥလာမ့္တရားဥပေဒအရသတ္မွတ္ထားေသာ စံခိ်န္၊ စံညႊန္းမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ကာဖိရ္ျဖစ္သြားပါက ထုိသူကို သတ္ပစ္ရမည္လား? မလိုပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထုိသူသည္ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္ေသာႏိုင္ငံ(ဥပမာ-ဗမာႏို္င္ငံ)တြင္ ေနေသာေၾကာင့္ သူသည္ ထိုႏို္င္ငံ၏ ဥပေဒကိုသာလိုက္နာရမည္။ ထိုႏိုင္ငံ၏ တရာဒဥပေဒအရသာ သူ႔ကိုအေရးယူရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသူအား သတ္ပစ္ရန္မလိုပါ။
=========================================================================

ဆရာမႀကီးေဒါက္တာလွလွ၀င္း  http://drhlahlawin.wordpress.com

ေပးပို႕သည့္ေဆာင္းပါအား ပံုမပ်က္ရေလေအာင္မူရင္းအတိုင္
ဗဟုသုတအၿဖစ္တင္ၿပလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.